Franse 1 2 voelt zich over het feit dat slecht! En jij?

Humanitaire catastrofes (inclusief grondstoffenoorlogen en conflicten), natuurlijk, klimaat en industrieel (behalve nucleair of olie forum fossiele en nucleaire energie). Verontreiniging van de zee en de oceanen.

En jij? Wat is jouw persoonlijke sociale situatie, zou u zeggen dat u ...?

De peiling is verstreken op 10 / 09 / 15, 17: 04

Niet slecht en niet in het proces van het worden.
3
43%
Steeds slecht.
2
29%
Relatief slecht.
0
geen stemmen
Slecht.
1
14%
Ik weet het niet.
1
14%
 
Totaal aantal stemmen: 7
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Franse 1 2 voelt zich over het feit dat slecht! En jij?




par Obamot » 15/12/12, 15:59

Je weet het niet? Ik niet meer!

Franse 1 2 op "Beschouwt zichzelf als slecht (of op het punt om te worden) te zijn!"

En jij?

Ook vertellen waarom ...?

Beeld

Beeld

CSA peiling, in opdracht van "Les Echos" schreef:Gevraagd naar hun "Personal sociale situatie",
11% van de Fransen beschouwt zichzelf tegenwoordig als arm en
37% denken dat ze zijn in het proces van het worden.

Het gaat hier niet om het testen van een gevoel van degradatie of een proces van verpaupering, maar om een ​​diagnose van iemands sociale toestand, actueel of verwacht.

51% van de Fransen daarentegen is van mening dat ze noch arm zijn, noch in een situatie verkeren om arm te worden, dus er is een bijna gelijke verdeeldheid over dit onderwerp.

Zoals verwacht voelen managers en vrije beroepen zich meer beschermd (3% vindt zichzelf arm en 17% is in het proces om dat te worden) dan handarbeiders (12% en 39%) en vooral dan werknemers (12% en 48%). Zelfstandigen worden niet gespaard: 19% beschouwt zichzelf als arm en 39% denkt dat ze dat aan het worden zijn.

Het armoedegevoel is ook even hoog onder 18-24-jarigen (14%) als onder 25-34-jarigen (15%), en even hoog onder studenten (17%). Als de jongsten echter relatief zelden van mening zijn dat ze arm worden (15%), is dit veel meer het geval bij hun directe ouderen (34% onder de 24-35-jarigen), die vinden dat de voorlopige vervaagt, en hun situatie is duurzaam moeilijk.

Er is ook een sterke correlatie tussen het opleidingsniveau en het gevoel van armoede, actueel of verwacht. In mindere mate is het aandeel vrouwen dat zegt arm te zijn of aan het armer worden (49%) iets hoger dan dat van mannen (45%).

Jérôme SAINTE-MARIE, Directeur van de Opinie - Corporate Department


Bron: Survey CSA, bestuurd door "De echo'
https://www.econologie.com/fichiers/partager3/1355583462yrBEnN.pdf

Bron link (die zeker disparraîtra)
http://www.csa-fr.com/multimedia/data/s ... ancais.pdf
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 15/12/12, 17:21

Arme ons! :|
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 15/12/12, 20:53

Franse 1 2 on is jaloers en wil om meer uit te geven ...

Franse 1 2 op zou beter zijn geweest om geboren te worden in Afrika ...

Franse 1 2 op moeten hun ogen te openen of draai de shit hij heeft voor ...

Franse 1 2 op weet niet wat echte armoede ...

Daarna 1 2 op de Franse reeds gemakkelijker heeft gevoeld, het is anders en ik absoluut 1 +!

Ja, er is een verarming van de lagere en de middenklasse ... ten behoeve van gemakkelijker (en omdat er nog steeds ongeveer evenveel rijkdom op aarde dagelijks)
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 15/12/12, 21:37

wiki:
In Frankrijk INSEE berekent ook, naast de drempel 60%, een relatieve drempel overeenkomt met de helft van de mediaan.
In Frankrijk, in 2010, voor één persoon, is de relatieve armoedegrens 803 euro (drempelwaarde van 50%) of 964 euro (drempelwaarde van 60%). Voor een koppel met twee kinderen jonger dan 14 is de drempel 1 687 euro (drempel 50%) of 2 024 euro (drempel 60%) 5.
In Frankrijk 6, 4,216 miljoen mensen (7,1% van de bevolking) leven onder de relatieve armoedegrens van 50% in 2006 en 7,862 miljoen mensen (13,2% van de bevolking) leeft onder de armoedegrens van 60% . Dit aantal stijgt tot% van de bevolking (13,4 miljoen) 8 20077.


Dit maakt het niet slecht, slecht ...

En iemand tot € 1200 1400 sleutel, welke reeds moet betalen voor zijn HLM huis € 3000 van de huur belastingen en € 450 gasrekening voor de laatste maand 2, ziet geen toekomst gelukkig, het lijkt ?
Terwijl hij zich 10 jaar geleden "goed" kon voelen.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 16/12/12, 08:20

toen ik een kind was, de winter koude cristalissait beslaan adem op de ramen van onze kamers, heeft de temperatuur van de belangrijkste onderdelen niet meer dan 17 / 18, het toilet was met een pan met heet water, het n ' er was geen televisie, geen auto, geen internet, geen mobiele telefoon, we waren 7 op een klein salaris en niemand geklaagd. Vandaag willen we 23 ° in alle kamers, dagelijkse baden, TV, mobiel, de overvloed computer en niet hebben hen wordt beschouwd als een armoede-index. Het is niet de armoede die in het geding is, maar de wens van de eigendom dat veranderd.
De illusie was en is nog steeds te overtuigen de lijfeigenen geloven dat ze konden kleinburgerlijke zijn!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 16/12/12, 10:47

Janic schreef:toen ik een kind was, de winter koude cristalissait beslaan adem op de ramen van onze kamers, heeft de temperatuur van de belangrijkste onderdelen niet meer dan 17 / 18, het toilet was met een pan met heet water, het n ' er was geen televisie, geen auto, geen internet, geen mobiele telefoon, we waren 7 op een klein salaris en niemand geklaagd. Vandaag willen we 23 ° in alle kamers, dagelijkse baden, TV, mobiel, de overvloed computer en niet hebben hen wordt beschouwd als een armoede-index. Het is niet de armoede die in het geding is, maar de wens van de eigendom dat veranderd.
De illusie was en is nog steeds te overtuigen de lijfeigenen geloven dat ze konden kleinburgerlijke zijn!


Goed gesproken!

Nee, we willen niet dat: het was op ons in de naam van de heilige consumptie en het BBP van haar moeder opgelegd! Er is een grote schaduw!

Doet me denken aan een foto die ik een paar dagen geleden zag:

"Ik verwarm mezelf meer, ik doe het afval, ik ga niet meer op vakantie, dankzij de crisis ben ik groen geworden ..."
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 16/12/12, 15:02

Uh Janic, daar heb je extrapopol!

Temperatuur 17, 18 °, alleen snelle buien, een internetverbinding om te besparen op de telefoon (dus geen betalende gsm) + internet (op een oude bouzin) waardoor je kunt leren, onnodige verplaatsingen kunt vermijden en de 'behoefte' kunt compenseren "vertrek weekend en zomervakantie, reguliere auto vanaf 1996.
Leve het leven!
Maar wanneer belastingen, voedsel tegen het inkomen in klimt, is er ruimte voor pessimisme ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 16/12/12, 15:20

Vast onderwerp !!!!

Armoede is geen ellende.

Ik streven naar een zekere armoede - niet aan de ellende, het lijden, gebrek aan zorg, de straat ...

Tegelijkertijd is het moeilijk. Ik heb het geluk dat de nieuwste Apple-imachin me niet meer doet verlangen, ook al word ik "overweldigd" door het ontwerp ... En dat ik het leuk vind ...

Helaas denk ik dat we denken dat we bestaan ​​door wat we poddedon en niet door wat we zijn. Adverteren en de media, en zelfs sociale rapporten ("Oh, heb je gezien ..." en de nieuwste imachin tevoorschijn halen zoals Ségéla zijn Rolex tevoorschijn haalt) ...

Ja, er zijn veel mensen van wie de basisbehoeften niet wordt voldaan.

En er zijn vijf keer zoveel mensen die gewoon gefrustreerd zijn. EN die nog steeds niet hebben begrepen dat "consumentisme" een verslaving is. Hoe meer je hebt, hoe meer je nodig hebt, altijd sneller, nauwelijks heb je dat al waar je niet meer van geniet ... En daar heeft de economie geen oplossing. Er is een psychiater voor nodig om te begrijpen waarom er zoveel leegte is om met zoveel warboel te vullen ...

Sta me toe Coluche te citeren: "Als ik denk dat het genoeg zou zijn als mensen niet kopen, zodat het niet meer verkoopt!" ...
0 x
rpsantina
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 175
Inschrijving: 17/12/04, 16:11
Plaats: 81 - Zuid-Tarn
x 10




par rpsantina » 16/12/12, 15:32

Ik moet voel me er juist voor gezorgd, omdat ik hard werken om genoeg geld te hebben:
- zet mij (en het verbeteren van mijn huis)
- hef mijn kinderen 2
- help mijn vrouw op haar boerderij

Ik ben het sorteren door mijn consumptie en ik toevallig cravings dat ik verdrongen te hebben.

Mijn grootste rijkdom: Mijn kinderen spelen met een goede hooi op onze velden.

Conclusie: + 1 met de meeste van jullie over consumentisme.
0 x
RPS (Dpt Tarn Zuid 81)
i-Alleen degenen die niets te doen zijn nooit verkeerd
ii-Alles is mogelijk zolang er een beetje tijd er wordt besteed
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 17/12/12, 17:08

Wat blijkt uit de CSA peiling is dat mensen zijn niet arm.

Ze "voelen" slecht of in het proces van het worden. Het is anders. Tenminste niet 88% van de bevolking. Dan hebben we de indruk dat één op de twee is slecht!

De waarheid is dat veel mensen, voor een zeer natuurlijke trots, niet durven toegeven dat ze zijn in de problemen!

En ze zijn niet blij met wat ze hebben voordat ze ongelukkig met wat ze hebben niet (het is nog steeds niet de Congo ...).

Maar ik ben ervan overtuigd dat de crisis raakt ons veel meer dan wat de autoriteiten bereid zijn te zeggen.

Wat iemand zegt, de restaurants van het hart zijn er getuige van de situatie.

En parrait dan Engeland, maar ultra-liberaal land bij uitstek (zelfs als Labour aan de macht zijn ...) is één van de ergste! Zoals wat liberalisme is mislukt omdat de Thatcher-tijdperk. Shame economen.
0 x

Terug naar 'humanitaire rampen, natuurlijke, klimatologische en industriële "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 106-gasten