Aardbevingen in de aarde zij versnelt: aardbeving?

Humanitaire catastrofes (inclusief grondstoffenoorlogen en conflicten), natuurlijk, klimaat en industrieel (behalve nucleair of olie forum fossiele en nucleaire energie). Verontreiniging van de zee en de oceanen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Aardbevingen in de aarde zij versnelt: aardbeving?




par Christophe » 11/03/11, 15:18

Naar aanleiding van de aardbeving in Japan vanochtend, nog steeds een grote, na Haïti en de IJslandse vulkaan, in een poging om te zien of er een echte versnelling van de seismische activiteit / telluric nu? Voordat débatre mogelijke oorzaken (astronomische?) ...

Laten we beginnen met een "snelle" lijst:

De krachtigste aardbevingen in een eeuw


Trefwoorden: aardbeving, aardbeving, tsunami, JAPAN, TOKYO
Bénédicte Lutaud 11 / 03 / 2011 | Bijgewerkt: 14: 25

De aardbeving van grotere omvang die ooit was die van Chili met 1960 9,5. Maar de dodelijkste aardbevingen zijn die van Haïti 2010 en Tangshan in China, 1976, 230.000 meer doden.

Deze vrijdag, op 14h46 lokale tijd, een aardbeving gevolgd door een grote tsunami getroffen noordoosten van Japan. Met een omvang van 8,9, de meest krachtige aardbeving die ooit in de archipel, volgens de Japanse Meteorologisch Agentschap.

Het land dat het record voor de meest krachtige aardbeving in een eeuw houdt blijft Chili met een aardbeving van magnitude in 9,5 1960, 5.700 die is overleden. De meest krachtige aardbevingen zijn niet noodzakelijk de meest dodelijke. Die van Haïti in januari 2010, 240.000 gemaakt dood neer met een magnitude van 7.

Hier is de lijst van de meest krachtige aardbevingen in een eeuw (afhankelijk van de omvang van het Moment *). Er wordt geen rekening gehouden met aardbevingen die geen slachtoffers hebben veroorzaakt genomen.

- 1960 Chili - Een aardbeving van 9,5, gevolgd door een verwoestende tsunami in verschillende landen rond de Stille Oceaan, is 5.700 doden in Chili, Hawaii en 61 130 Japan.

- 1964 Alaska - Een aardbeving van 9,2 in de buurt van Prince William Sound, gevolgd door een tsunami, maakte een honderd sterfgevallen.

- ASIA 2004 - 9,1 Een aardbeving bij Sumatra veroorzaakt 26 1 december tsunami. Deze vloedgolf verwoestte een tiental naburige landen en doodde meer dan 227.000 doden.

- USSR 1952 - 9 Een aardbeving op het schiereiland Kamtsjatka veroorzaakte een verwoestende tsunami voelde aan Chili en Peru meer dan 2.300 doden.

- 1906 ECUADOR - Een aardbeving van 8,8 voor de kust van Colombia en Ecuador veroorzaakt een tsunami die de dood van een duizend mensen veroorzaakt.

- 2010 Chili - Een aardbeving van magnitude 8,8 en tsunami raken het midden van Chili en zijn 523 doden.

- 2005 Indonesië - Een aardbeving van 8,6 in de buurt van Nias eiland voor Sumatra feit 900 6.000 doden en gewonden.

- 1920 CHINA - Een aardbeving in Gansu 8,6 200.000 is dood.

- JAPAN 1932 - 8,3 Een aardbeving is 143.000 doden in Kanto. Het wordt gevolgd door een grote brand.

- 1939 CHILI - Een aardbeving in Chillan 8,3 28.000 is dood.

- 1976 CHINA - A Tangshan (provincie Hebei, Oost-China), een aardbeving van 8,2 240.000 is dood. Dit is het officiële cijfer, maar ook andere schattingen van de 500.000 800.000 tot directe of indirecte slachtoffers.

(...)

- 1927 CHINA - Een aardbeving in Xining (Qinghai, in de buurt van Tibet) van 8,3 200.000 is dood.

- 1985 MEXICO - Een aardbeving in Michoacan 8,1, 20.000 is dood.

- 2007 PERU - Een aardbeving in Lima met een magnitude van 8 387 is dood.

- 1948 TURKMENISTAN - Een aardbeving van 7,3 110.000 is dood.

- HAITI 2010 - 7 Een aardbeving gemaakt tussen 250.000 en 300.000 doden, meer dan 300.000 gewond en meer dan een miljoen ontheemden, volgens een rapport van de VN.

* Aardbevingen zijn nu ingedeeld volgens het "moment magnitude" - het verhoogt de energie die vrijkomt door de aardbeving - maar het resultaat geen grote verschillen met de schaal van Richter te tonen.


(Video INA http://www.ina.fr/video/CAB04013472/ja2 ... 76.fr.html )

Bron: http://www.lefigaro.fr/international/20 ... siecle.php

Ik begrijp niet waarom de opdracht niet is chronologisch?

Een meer volledige lijst, chronologisch is: http://fr.wikipedia.org/wiki/Liste_de_c ... _sismiques

Als alle schokken worden genoteerd op de wiki-pagina, dan lijkt het duidelijk dat er, sinds het jaar 2000, een stijging van tellurische activiteit. Het zou ook vulkanen toe te voegen:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Liste_des_ ... epuis_1900
http://fr.wikipedia.org/wiki/Liste_des_ ... i%C3%A8cle

Na deze een indruk kan zijn als de media meer praten en we doen steeds meer verklaringen (met inbegrip van satellieten) ... Ik bedoel dat voordat sommigen gingen ongemerkt toch?

Ik zal proberen om wat foto's te zetten en AC analyses ... Wordt vervolgd!
0 x
Avatar de l'utilisateur
kumkat
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 217
Inschrijving: 03/02/11, 09:20

Re: Aardbeving: Aardbevingen aarde versnelt thee




par kumkat » 11/03/11, 15:42

Christophe schreef:Ik begrijp niet waarom de opdracht niet is chronologisch?


Het is geclassificeerd door magnitude ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 11/03/11, 15:47

Goed op de data van Figaro we een toename sinds 2000 krachtige aardbevingen maar de lijst kan zien is niet compleet:

Beeld

Ik combineerde de richter schalen van elk jaar.

Zodra ik een moment dat ik compileren dezelfde wiki data ... uit 1950 zeggen, ca moeten volstaan.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Aardbeving: Aardbevingen aarde versnelt thee




par Christophe » 11/03/11, 15:48

kumkat schreef:Het is geclassificeerd door magnitude ...


Inderdaad, al snel mijn koffie !! : Cheesy:
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 11/03/11, 15:48

Nee, nee versnelling, maar de wet van gemiddelden, meest bevolkte land, en de bevolking beter opgeleid en meer in steden met verkeersinformatie snel, in plaats van het lijden in stilte als in de afgelopen eeuwen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 11/03/11, 15:53

Moue dede ... eeuwen geleden, maar ik ben hier ok we praten over pre en post jaar 2000 ...

Naast het internet, is er geen echte verandering voor je geweest?

Het registreert en volgt aardbevingen wereldwijd (bewoond gebied) van 1900 jaar toch?
0 x
Avatar de l'utilisateur
kumkat
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 217
Inschrijving: 03/02/11, 09:20




par kumkat » 11/03/11, 15:53

en dan een eeuw is kort in het leven van onze blauwe planeet, is ca niet alleen een verandering in een cyclus die niet perfect regelmatige kan zijn ...
Ik nederig denk dat het een veel trots van de kant van onze soort om te geloven dat we hebben zo'n impact op deze aarde bewegingen ...

Christophe schreef:Naast het internet, is er geen echte verandering voor je geweest?


en het "Ik kan niet meer leven zonder mijn tijd te besteden aan het vertellen van mijn levensverhaal op mijn mobiele bilgeit"?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 11/03/11, 16:04

Je gaat een beetje snel daar! Die zei dat de man had een verantwoordelijkheid daar?

Het is de verantwoordelijkheid van het aantal doden maar zeker niet de intensiteit van aardbevingen ....tenzij er (test van) seismische ultra top secret super wapen : Mrgreen:


Christophe schreef:Vertel me als er gourance maar ik denk dat het gebruik van seismische wapens zou heel goed kunnen worden overwogen om een ​​vulkaan "wakker te maken" en zo de opwarming te beperken... (nou ja een wapen dat "goed" zou doen ...)

Ten slotte, als ze bestaan ​​en operationeel zijn omdat het onderwerp lijkt een beetje zuur (sommigen denken van Haïti aardbeving is gerelateerd aan het gebruik ervan ...)

http://fr.wikipedia.org/wiki/Arme_sismique
http://www.jp-petit.org/Divers/Armes_si ... iques1.htm
http://www.ihed.ras.ru/mg/Pamir3U.htm

Controverse over Haïti: http://fr.answers.yahoo.com/question/in ... 208AAlNOmE


Bron: https://www.econologie.com/forums/hiver-rigo ... 10299.html

kumkat schreef:en het "Ik kan niet meer leven zonder mijn tijd te besteden aan het vertellen van mijn levensverhaal op mijn mobiele bilgeit"?


:schok: Uh ok wat verband met aardbevingen?

De hersengolven van menselijke domheid zou interfereren met de tellurische golven?
Gaia die graag débarraser van deze parasiet is de mens die steeds omslachtig? : Mrgreen: : Mrgreen:

In feite pkoi aardbeving CA Ik niet nemen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
kumkat
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 217
Inschrijving: 03/02/11, 09:20




par kumkat » 11/03/11, 16:08

Christophe schreef:Je gaat een beetje snel daar! Die zei dat de man had een verantwoordelijkheid daar?


luister aandachtig naar de kranten, je zult zien dat er sommigen zullen zijn die deze aardbeving in verband brengen met "global warming" ...



kumkat schreef:en het "Ik kan niet meer leven zonder mijn tijd te besteden aan het vertellen van mijn levensverhaal op mijn mobiele bilgeit"?


:schok: Uh ok wat verband met aardbevingen?

nee, maar ...

Christophe schreef:Naast het internet, is er geen echte verandering voor je geweest?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 11/03/11, 16:40

kumkat schreef:luister aandachtig naar de kranten, je zult zien dat er sommigen zullen zijn die deze aardbeving in verband brengen met "global warming" ...


:schok: :schok: Uh je hebt een bepaalde bron?

En hoe leggen ze uit dit journos?

De uitbreiding van de korst, terwijl de invloed van de atmosfeer niet meer dan m diep 1 10 m ga met de marge?

Ik lach !!! (Geel)

ps: eindelijk kan het goed zijn de golf van de menselijke dwaasheid dat deze aardbevingen veroorzaken ... : Cheesy: : Cheesy:
0 x

Terug naar 'humanitaire rampen, natuurlijke, klimatologische en industriële "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 118-gasten