daadwerkelijke en effectieve uw olie of hout ketel?

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

daadwerkelijke en effectieve uw olie of hout ketel?




par Christophe » 28/01/09, 10:52

Ik schat gewoon de opbrengst reële en effectieve ons hout Deom de opslagtank en is niet beroemd helemaal !!!
Zie installatie hier: https://www.econologie.com/forums/chaudiere- ... t4589.html

Wat heb ik gedaan? Heel gemakkelijk: Ik sloot alle andere dan de opslagtank kleppen en ik gemeten de temp voor / tijdens / na.
Dus de enige energie, afgezien van de "verliezen" in de leidingen en ter hoogte van de ketel, is die welke het sanitaire water zal verwarmen. Tijdens deze metingen had ik duidelijk het warme water dichtgedraaid.

Vervolgens wordt alles teruggebracht in kWh (of iets anders) en wordt het effectieve rendement gegeven door: "energie geleverd aan de warmtapwatertank / energie in de brandstof"

Beeld

Meting protocol:

- Begin ketel uit
- Weging van de massa van het hout (= brandstof belasting)
- Regelmatig verhoogt de temperatuur van de boiler (alle 1h)
- Voor T begin en einde neemt ° T ° tussen 2 meetpunt (stratificatie in de tank)
- De hele tijd "volledige" trek (turbo-trekplaat gedraaid) en continue circulatiepomp (vermogen 65W)

Gegevens en resultaten:

- T ° eerste bal: 31.5 ° C
- T ° Final bal: 50.5 ° C
- Balloon Volume: 300L of energie om de ballon ° C 1 verhogen: 0,35 kWh (* = 300 4.18 / 3600)
- Energie "gewonnen" door de ballon: (50.5-31.5) * 0.35 = 6.65 kWh
- Fuel Load 7,9 kg, verbrand massa geschat 7kg.
- PCI hout: 4 kWh / kg (waarschijnlijk een beetje meer, samengeperst zaagsel van eik of exotisch hout)
- Energie "verbrand" door de ketel: 7 * 4 = 28 kWh

Opbrengst (ellendig) naar: 6.65 / 28 24% = !!! :schok: :onheil:

Ik vond dat Beyond 45 ° C de ketel zeer moeilijk te verwarmen. De beste (snelste) T ° stijging was tussen de 35 en 45 ° C (temperatuur bal). De maximale teruggewonnen door ECS en gemiddeld over een uur de macht was 2.1 kW (ketel gegeven 13 om 15kW maar de brandstof belasting was niet maximaal verleen ik u)!

Hier is het schema van de vergadering:

Beeld

Ik denk niet dat dit het Montage van de ketel Deom die arm (het was débatu al), maar de capaciteit van de ketel om de calorieën te herstellen. Uiteraard een paar verliezen in de niet-geïsoleerde leiding.

Opnieuw zien we het verschil tussen een ECHTE opbrengst en een "laboratorium" opbrengst onder ideale omstandigheden (de Deoms worden gegeven voor 65 tot 70% opbrengst !!!).

Is wat sommigen van jullie zijn dicht bij dezelfde manipulatie op hun houten ketel (olie of eventueel met een blik?)? Ik wou dat ik de reële effectieve ketelrendement ÖkoFEN voorbeeld. Voor olie kon ik misschien het zelf doen, zodra de reparatie is voltooid ons.

Van mijn kant zou ik een test doen door de instelling te wijzigen: Automatisch bedrijf (vergelijkende) naar de pomp en het verkeer geregeld door geïntegreerd ventiel van de ketel. Ik hoop te kunnen monteren op 50% van de werkelijke prestaties. Beyond Ik geloof meer ook.

ps: de test werd uitgevoerd na vegen die hier genoemd https://www.econologie.com/forums/eviter-le- ... t6976.html
Dernière édition par Christophe de 21 / 11 / 11, 11: 08, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 28/01/09, 12:38

hi Christophe

Op de zonne-installatie, wat installatie een stroom meetsysteem en twee temperatuursensoren.
De besturing berekent vervolgens de winst in temperatuur tussen de stroom en de terugkeer van de panelen. De flowmeter stuurt de stroom van informatie en dat is het voor de berekening van de momentele vermogen.
Op een olie-ketel weet alleen de hoeveelheid verbruikte brandstof per tijdseenheid (bepaalde fabrikant?) En de theoretische energieverlies wordt verkregen door het verbranden.

A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: De werkelijke prestaties en de kracht van uw olie ketel of b




par Did67 » 28/01/09, 12:45

Christophe schreef:
Is wat sommigen van jullie zijn dicht bij dezelfde manipulatie op hun houten ketel (olie of eventueel met een blik?)? Ik wou dat ik de reële effectieve ketelrendement ÖkoFEN voorbeeld. Voor olie kon ik misschien het zelf doen, zodra de reparatie is voltooid ons.


Op Ik weet niet welke draad ik verdedigde het idee wat je moest de pelletketel te combineren met CESI om zo weinig mogelijk te gebruiken om te verwarmen tapwater.

Dit is een ramp van de prestaties oogpunt, maar ook verdichtingen en slijtage (power met koeling!). PS: het probleem is hetzelfde voor brandstof!

In mijn geval, ervan uitgaande dat het rendement "in" de ketel 100% is, verwarm ik 110 liter (denk ik) water in de ketel plus alles wat zich in de leidingen bevindt om de enige "bovenkant" te verwarmen van mijn gemengde bereider (die 300 l is, maar het bovenste deel vertegenwoordigt dus slechts ongeveer 150 l).

Dus toen ik 150 l "nuttig" heet water opwarmde, heb ik eigenlijk 260 l opgewarmd (waarvan 110 l in de zomer voor "niets" zal koelen; in de winter is het water in de boiler + circuit al heet en daarna gebruikt voor verwarming, dus geen probleem).

Dus :

1) Het experiment bevat veel onzekerheden (exacte betrokken volumes in de ketel + circuit en in de boiler: ik negeer ze; homogeniteit van de temperatuur in de ketel en in de boiler ???). En we hebben nog steeds het onopgeloste probleem van het meten van de hoeveelheden pellets die door de ketel worden "ingeslikt" en waarvan we niet weten hoe we ze moeten meten.

2) Het resultaat zal een maximum van 58% (als mijn ketel is de 100%!).
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 28/01/09, 12:52

Ja, ik heb deze calorimeters gezien (ik was op zoek naar ons zonnestelsel, maar klampte zich vast niet ze een hekel grote stroom 4m3 / h ... blijkbaar) zeer interessant, maar een beetje duur (€ 400 500 om d van wat ik zag) met een opbrengst schatting te maken.

Voor stookolie ketel ja het is waar dat de jet was de hoeveelheid per uur tegen

a) de theoretische snelheid is het ook gegarandeerd in de praktijk (vervuiling, versleten pomp?)

b) is het noodzakelijk dat het toestel draait continu lang genoeg om een ​​vrij nauwkeurige meting te maken: 5 of 10 minuten is het niet waard denk ik ...

Zijn er kandidaten in de kamer om te proberen? Capt Maloche ca je niet vertellen? Het zou leuk zijn om uw blauwe vlam brander recht te voltooien?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: De werkelijke prestaties en de kracht van uw olie ketel of b




par Christophe » 28/01/09, 14:25

Did67 schreef:Dus toen ik 150 l "nuttig" heet water opwarmde, heb ik eigenlijk 260 l opgewarmd (waarvan 110 l in de zomer voor "niets" zal koelen; in de winter is het water in de boiler + circuit al heet en daarna gebruikt voor verwarming, dus geen probleem).


Goede opmerking Ik had geen rekening gehouden met dit dode "volume" maar in mijn geval:

a) Ik heb de deom aangesloten op de "onderste" warmtewisselaar van de ballon, dus ik heb "ongeveer" 300L opgewarmd

b) het "dode" volume is beperkt: de deomwisselaar is een "verbrijzelde" koperen buis die rond de haard is gewikkeld.

Ik zou moeten berekenen, maar men moet grote max (Interchange Deom inbegrepen) slang 40m van 1 / 2 dus niet veel volume hebben. Een drijvende 1 / 2 inch (intern 14mm) bevat 0,16 L / m of L 6.4 in mijn geval gaat geweldig 10 L max (ik heb een plek om te mm 22) +, laten we gek, 20L volume van interchange bal 30L en dus 10% meer dan gepland, zodat!

Dus: ok ik kon corrigeren mijn 24 330% door / = 300 26,4% ... het blijft zeer slecht.

Door nadelen Ik heb een aantal niet geïsoleerd gedrag en ik gebruikte de PER voor een groot deel van het netwerk.

Did67 schreef:1) Het experiment bevat veel onzekerheden (exacte betrokken volumes in de ketel + circuit en in de boiler: ik negeer ze; homogeniteit van de temperatuur in de ketel en in de boiler ???). En we hebben nog steeds het onopgeloste probleem van het meten van de hoeveelheden pellets die door de ketel worden "ingeslikt" en waarvan we niet weten hoe we ze moeten meten.


1) True, een veel onzekerheid, maar wat echt belangrijk is in een faciliteit die bruikbare energie en niet die van de ketel strikt genomen! Neen?

2) Voor volumes, we praten gewoon over.

3) De T ° van de bal, zoals hierboven aangegeven: gemiddeld tussen een hoge en een lage meting (het zijn, zijn 1 / 3 over het uiteinde). De bas actie is net boven de bodem wisselaar.

Het veilige gok in werkelijkheid dus ik verwarmd tenzij 300L en zo dat de prestaties is nog erger!

4) Voor de hoeveelheid pellets, ik denk dat je zou willen om het eens te proberen? Beeld

Als dit het geval is, is het niet mogelijk het voeden van de worm met een kleiner volume dan de Silot? Hoe dan ook de Silot te omzeilen?

Did67 schreef:2) Het resultaat zal een maximum van 58% (als mijn ketel is de 100%!).


Goed punt, maar (helaas) in mijn geval het niet echt van toepassing ...

Door nadelen: Nu als ik zeg dat ik de 100% naar beneden te trekken de hele tijd, idem voor de pomp. 2 deze aspecten kan, ik denk dat het verbeteren van de prestaties ... volgende geplande test!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: De werkelijke prestaties en de kracht van uw olie ketel of b




par Did67 » 28/01/09, 19:55

Christophe schreef:
Goed punt, maar (helaas) in mijn geval het niet echt van toepassing ...



Ik verlam de moeilijkheid om iets in mijn geval te meten. Ik heb alleen een "gemiddelde" sonde op de bereider ...

En dan niet op een ÖkoFEN, met de tussenliggende tank, onmogelijk te hacken als je denkt, zonder dat dit automatisch om het even wat. De besturing van de verbranding loopt tweede naar de tiende klap voor het voer schroef en pellet vriations gecontroleerde ventilatie (luchttoevoer en extrcation van fummées) zijn in procenten ... Dus als ik de korrels conk, controle sytèmes de wil om te stoppen!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 28/01/09, 22:51

Ja ... Ik zie het spel de moeite waard de kaars zo ook!

Door nadelen, als er andere eigenaar van ÖkoFEN (of andere automatische pelletketel?) Gemotiveerd?

Van mijn kant zo snel mogelijk zou ik een test te doen op onze verwarmingsketel + warmwaterbereiding olietank ... tenzij iemand dit eerder heeft gedaan?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 29/01/09, 14:40

Christophe schreef:Ja ... Ik zie het spel de moeite waard de kaars zo ook!



Ik vergat te zeggen dat ik denk: mijn ÖkoFEN wezen condensatie, het bevat bijna twee keer zo veel water, bij knooppunten + koeler!

En inderdaad, ik ben niet erg gemotiveerd omdat het zeer marginaal is in mijn gebruik. Het is het "herstel bij regenachtig weer in de zomer". Een paar tientallen kg pellets op mijn 8 ton. Onbelangrijk. Zelfs als het qua opbrengst catastrofaal is, aangezien het theoretische maximum 58% is! Het is de opbrengst die werkelijk wordt waargenomen in chuaffage die mij zou interesseren !!! Maar zonder debietmeters in mijn circuit, noch meting van de retourtemperatuur, noch software die dat alles zou kunnen "integreren" ...

En ik zie mezelf niet uit elkaar te halen (herinner je de foto's!) Voor het wegen van de pellets ze slikt!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 29/01/09, 14:42

Helemaal mee eens!
0 x
david adv
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 12/11/07, 22:36




par david adv » 02/03/09, 10:36

in feite is het exacte onderwerp "het rendement van een ketel in de zomer voor SWW", toch?

want in de winter het probleem anders.

Ook gaan waar de verloren calorieën?
-in de schoorsteen: het is echt verloren
-in de lucht: het is niet verloren als de boiler en leidingen zijn in verwarmde volume

Dus eigenlijk, 5m² zonnepanelen op te lossen het probleem op door het maken van de warmwaterbereiding door de verwarmingsketel onnodige de 6 of 7 maanden wanneer de verwarming is uitgeschakeld.
0 x
david
nooit om alleen te reizen met 1 ton staal!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 307-gasten