Verbeterde oliebrander-reductie van NOx en CO-Blue Flame

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42

Verbeterde oliebrander-reductie van NOx en CO-Blue Flame




par Capt_Maloche » 11/04/08, 09:08

DIT IS EEN DRAAD gewijd aan de verbetering OLIEVERDAMPERS, ALS GEVOLG VAN:
begrijpen injectiewater / doping motor-al-water-thermodynamische t4883.html
Ontworpen en geproduceerd door uw dienaar :D

De resultaten van deze tests een drastische reductie van onverbrande (roet), een aanzienlijke vermindering van NOx, CO en zie opbrengstverhoging verwarming-isolatie / verbetering-brander-fuel-reductie-nox-and-co-Blue Flame-t5172-60.html # p81989

Ik herinner me dat mijn doel is om water te hergebruiken van de verbranding van stookolie aan niet-verbrande specifieke verlagen tot dit type ketel:
perfecte verbrandingsreactie GO (stikstof is niet aanwezig)
C2H16 34 + = 49 2 O32 CO2 + 34 H2O

Hier is het proces-verbaal van de montage

De brandstof wordt verstoven vloeistof, veel druppels niet volledig verbrand of slecht, waardoor de grote hoeveelheid roet die door oliebranders algemeen. meer de hoge temperatuur van de vlam (1800 ° C) veel product NOx.

Het gebruikte principe is dat van de "blauwe vlam" -brander:
Beeld

DOEL BEREIKT april 19 2008, (Zie pagina 4)
RESULTATEN bereikt met foto hieronder € 8 uitrusting (1 nieuw mondstuk)

VINDT U onderstaande instructies, Fort Plain, montage:


Samenvatting: een traditionele brander blauwe vlam brander te transformeren:

- Verminder de pijp maten 2 of meer als we willen de efficiëntie van de ketel (60 ° hoek) te verhogen en ook beperken T ° van rook in 130 ° C max.
- Het bouwen van de inductie pijpplaat of een ander uit de sjabloon hieronder geplaatst en monteer het weer op de brander buis
- Draai de haak onderaan vlam naar de blazen druk te verhogen
- Verhoging van de druk van de oliepomp

- Pas de luchtstroom voor een T ° overschrijdt vlam 950 ° C en minder dan 1300 ° C
Flame T ° lager dan 950 ° C: CO productie
T ° isupérieure vlam 1300 ° C: de productie van NOx
ER MOET een meettoestel CO

Dat is het!! en het geeft dit:


Beeld
DALEN DE VLAM T °,
- Bijna meer drastische vermindering en onverbrande ROET
- Meer handel in de open haard KETEL
- Verbetering van het verbrandingsrendement en dat is dus FUEL
- BEKENDE VERLAGING CO en NOx POLUANTS

CO gedeeld door 9 !!
Zero VOC = 0 !!
NOx gedeeld door 20 !!
EN MEER, Californië SCHOON DE KETEL :schok:

Precies zoals de industriële doen door het injecteren van waterdamp.

BEKIJK MEETRESULTATEN HIER : verwarming-isolatie / verbetering-brander-fuel-reductie-nox-and-co-Blue Flame-t5172-60.html # p81989

Foto montage van de buis blad op de brander, simpel toch? :D (Grime is wanneer mijn losse voorlopige assemblage viel op de branderkop 8) )
Beeld
Ontwikkelde de pijpplaat:
Beeld

-------------------------------------------------- -------------------------------------------------- ---------------------------

Aanpassing van de "vlamgreep"

Hier is een traditionele branderkop (dank u Loulou)
Beeld
Red de brander buis, merkte in conische
In blauw 'de vlamhaak'

De beweging van de kop (inclusief de vlamhouder, mondstuk, elektroden ...) in de branderbuis verandert de luchtdruk voor de vlamhouder en meer of minder uit te geven lucht door de lamellen van de vlamhouder.

- Forward: + druk, vlam korter en turbulentie (wat we willen)
- Back - druk, vlam langer

-------------------------------------------------- -------------------------------------------------- ---------------------------

VERKLARING:

de verbranding van olie-producten worden voornamelijk CO2 en waterdamp

REMINDER:
perfecte verbrandingsreactie GO (stikstof is niet aanwezig)
C2H16 34 + = 49 2 O32 CO2 + 34 H2O

De recirculatie van uitlaatgassen mogelijk maakt:
- Ten eerste is de vlamtemperatuur verlaging onder de drempel van 1300 ° C niet meer produceren NOx
- Ten tweede is een toename mengsnelheid (mengsel) brandstof / oxidant in het hart van de vlam
- Vrije injectie van waterdamp uit de verbranding van brandstofolie in het hart van de vlam door de volgende reacties.
- de volgende reactie die de reductie van CO in de gasfase verklaart volgens de omkeerbare vergelijking: CO + H2O <> CO2 + H2
- De volgende reactie die de verwijdering van roetdeeltjes mogelijk maakt, het "watergas", een synthesegas dat wordt geproduceerd door de inwerking van water op koolstof (koolstof) of gloeiende cokes: H2O + C = H2 + CO
- Een beetje (Minimal) van pyrolyse, stoom begint zijn thermische ontleding (pyrolyse water) uit 800 ° C: 2H²O + Energy = 2H² + O²

De temperatuur van de vlam is niet uniform, heter in het midden en steeds meer "koud" naar buiten toe, de "gemiddeld gemeten" temperatuur op het geheel is 1000 ° C met een geschat maximum van 1600 ° C in het midden (gele vlam, vandaar de weinige gemeten ppm NOx) en minimaal onder 900 ° C in de grenslaag (vandaar de weinige gemeten ppm CO)

Bewerk de Capt_Maloche 09 / 06 / 2009
Nu ben ik hier voor de stoominjectie:

perfecte verbrandingsreactie GO (stikstof is niet aanwezig)
C2H16 34 + = 49 2 O32 CO2 + 34 H2O

het toevoegen van waterdamp aanvankelijk (Belangrijk) van de verbrandingscyclus spectaculaire vervuiling

in feite zijn deze twee bogen bekende reacties die deze resultaten verklaren:
H2O + C = CO + H2 : de gloeiende roetdeeltjes (de "slechte brandwonden") reageren met de waterdamp, dit vereist een temperatuur boven 950 ° C en indien mogelijk onder 1300 ° C, vandaar de moeilijkheden die onze amateur-testers tegenkomen op al deze systemen

CO + H2O <> CO2 + H2 : CO uit de eerste reactiezone en onvolledige verbranding reageert met stoom om waterstof te leveren; zoals de T ° hoger dan 950 ° C moet anders zal er teveel CO zijn

H2+2O2<>2H2O Waterstof gevormd door de eerste twee reacties bijdraagt ​​aan de reactie van onverbrande, tot de explosie langer behouden en daarmee de opbrengst te verhogen.

In principe onverbrande worden omgezet in energie alvorens :D

BELANGRIJK:
het feit is ook dat, aangezien de waterdamp wordt geïnjecteerd aan het begin van de verbrandingscyclus, de beschikbare C die nog niet heeft gereageerd (en die zou hebben gereageerd in de normale cyclus) op de "keuze", waardoor de reeds aanwezige waterdamp om te werken volgens de eerste reactie

Het voordeel is dat de aldus geproduceerde tijdens de reactie CO direct wordt getransformeerd van de tweede vergelijking !!

waar de montage laat re maximale doorstroming,
waar de onverbrande worden traditioneel geproduceerd op traditionele oliebrander vlam

Op CO:
CO:
Hier resulteert dit ongewenst gas uit de verbranding van koolstofhoudend materiaal onder omstandigheden

Specifieke onvolledige verbranding. Zuurstofvoorziening van de woning onvoldoende is om te verbranden

volledig het gas gevormd uit het materiaal, maar de reactie is zeer exotherm

te verhogen en de temperatuur te handhaven boven 950 ° C. Koolmonoxide wordt gevormd

dan bij voorkeur kooldioxide, volgens de Boudouard reactie.

Beeld
De variatie van deze standaard reactie enthalpie Delta 298 K r H ° = 172,3 1-kJ.mol

Deze reactie is endotherm, er wordt begunstigd door een stijging

temperatuur

metastabiliteit onder 950 ° C


een overmaat van uitlaatgasrecirculatie (CO2 H2O +) veroorzaakt een daling van de T ° van de volgende vlam 950 ° C profetische


We moeten daarom betrekking op dit type brander afhankelijk van de temperatuur van de vlam, of met een metende CO en NOx

hoger dan 950 ° C en minder dan 1300 ° C
Flame T ° lager dan 950 ° C: CO productie
T ° isupérieure vlam 1300 ° C: de productie van NOx


INFO:
REGISTERED VERWERKINGSRESULTATEN INPI juni 2008


P. MALOCHET
-------------------------------------------------- -------------------------------------------------- ---------------------------

TEST FIRST

hier is wat ik opgelapt geleden 15 dagen 2h00 op mijn oliebrander met een enkel blad, My buis en aangepast in diameter en gemaakt 80mm langs 22cm overall:

Hieronder vindt u het ontwerp van mijn eerste snede, niet genoeg inductie
Beeld

T ° van de operatie gelijk (water 60 ° C) en mijn instellingen ongewijzigd rook steeg van 110 120 ° C naar ° C (dat wil zeggen meer energie en zeker minder onverbrande) en mijn vlam is nu extreem licht (meer dan voorheen), de metalen buis wordt rood (na een paar seconden, blad 10 / 10ème krachten) omdat de verbranding van het mengsel vanaf de buis luchtinlaten (de vlamhouder direct na de kieuwen die j 'ik oefende) maakt lamellen buis is volledig open aan de basis en staat door 4 benen 10mm

Beeld

Beeld

Net na het stoppen van de brander:
Beeld

De vlam nog steeds 20 goede centimeters na de buis, wat betekent dat de druppels zijn nog lang niet bespoten alle innerlijke

Doordat ze van blush, het vel uiteengevallen, maar alleen op de linker kant ... het zal me een ander materiaal dat 900 ° C weerstaat in de tijd

Ik zal een model voor een groot deel van de inductie herhalen door een verdubbeling van het oppervlak van de buis of 113mm, zoals deze:
Beeld
Ik zal de vlam houder terug naar een kortere vlam te genereren

Ik probeer om dat te doen in de week kunnen zijn vanavond :)

-------------------------------------------------- -------------------------------------------------- --------------------------------------

Een andere manier om het samenstel bovenstaande aanvulling voorverwarmen van de olie, die niet lijken de beste oplossing voor onverbrande deeltjes verwijderen
Dernière édition par Capt_Maloche de 09 / 06 / 09, 12: 37, 23 keer bewerkt.
1 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 11/04/08, 09:27

Hier is wat er gebeurt met een dubbele buis sectie zoals hierboven getekend, de vlam houder achterste stand ongewijzigd luchtstroom:
Beeld
we niet zien op de foto, maar er is een mooi lichtblauw Halo
T ° van rook nog steeds 120 ° C

Merk ook op dat de buis (staalplaat 10 / 10ème mm) veel minder rood dan het vorige model, beschermd door de inductie van gas gerecirculeerd goshawks van de centrale vlam.

als ik een beetje lucht toe te voegen, de vlam wordt volledig blauw, maar de aanwezigheid vlam veiligheid snijd de brandstof solenoïde, omdat de cel niet UV detecteert

dit zou vereisen dat ik vervangen door een model voor de gasbrander

Conclusies:
- Deze opstelling geeft optimale inductie van gas in het huis, dubbele het oppervlak van de branderbuis een gasstroom gerecirculeerd ongeveer gelijk aan de toevoer van verse lucht geblazen door de brander.
- Nr oliestroom en wijziging van de lucht, de vlam kleur verandert naar blauw, bewijs dat de vloeibare brandstof volledig verdampt en de onverbrande roet drastisch verminderd
- De recirculatie van uitlaatgas verbetert de verdamping van oliedruppels

Content op Maloche :D

QUID rol van waterdamp uit de verbrandings- en gerecirculeerd naar de vlam?
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 11/04/08, 09:28

Manix07 schreef:Kapitein
De vlam nog steeds 20 goede centimeters na de buis, wat betekent dat de druppels zijn nog lang niet bespoten alle innerlijke

Doordat ze van blush, het vel uiteengevallen, maar alleen op de linker kant ... het zal me een ander materiaal dat 900 ° C weerstaat in de tijd


Sinds enige tijd dacht ik dat je, als je een vuurvaste smeltkroes waardoor de vlam wordt gerecycled en sommige onverbrande te creëren, de Sipror zijnde een vlam temperatuur thermische isolatie moet een hoop te vergroten door concentratie en spuit de gehele brandstof.
Ik ben van plan om deze oven te maken in een klein cellenbeton blok doorboord tussen 80 en 100mm. Vaststelling van en aanpassingen te verfijnen.
Ik sleutelde een beetje uw tekening alleen om het begrip te vereenvoudigen.
Idee te volgen.
Ik bereidde dit bericht vanmiddag en ik realiseer je hebt een lange weg afgelegd sinds vanochtend. Zo blij ???
Beeld


Ja, het kan een goed idee zijn, ik weet niet of dit soort materiaal is zelf carrier (als het moet een frame of ondersteuning), maar het zou elke diameter passen

Want deze vergadering zou in de ketel worden vastgesteld en dus het onderhoud te vergemakkelijken, die zei dat het zou ook gewoon vuurvast staal of een stalen buis verwarming, 105 tube / 114mm dik 4.5mm zijn

Ik weet niet of je de foto hierboven zag, maar met een dubbele gedeelte van de brander buis diameter en een perifere opening gedeelte gelijk is aan het gerecycleerde gassen, wordt de lengte vlam gehalveerd.

Voorlopig wordt mijn DIY opgehangen aan de branderbuis en de brander is gemonteerd op een scharnierende paneel aan de voorzijde van de ketel

Ik zie dat je met een verwarming partner

Natuurlijk ben ik blij, ik minder vervuilen :D , en doelstelling nr. 1 "om het vrijkomen van onverbrande deeltjes in de atmosfeer te verminderen of zelfs te elimineren" wordt bereikt ... in amper 4 uur testen

REFLECTIE: het is mogelijk dat de opkomst van 10 ° C rookgastemperatuur komt door de directe reductie straling in het huis ...
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 11/04/08, 09:31

jonule schreef: Capt hello, felicitaties voor uw experimenten, ik ga je wat niet volgen!

zeggen zie een aantal vragen:
- Je hebt niet vrezen dat de vlam is te ver fysiek in de kachel, het verschuiven van 22cm?


dank u Jonule :D

Geen risico, deze regeling verkort de helft van de vlam !!
de vlam niet verschoven, wordt beperkt tot de buis versterkt door gerecycleerde heetgas

dus ik koos voor een 22cm buis is dat ik niet kon rijden in een meer in staat om het paneel te sluiten : Cheesy:, Een lange buis van 4 5 om zowel de brander diameter is ideaal, maar voor dat je nodig hebt om te laten de vast in het huis. (In mijn geval zou rond 32cm)

jonule schreef:- Haken hoe je tube op de brander? boven je vast? laat je een ruimte net als Andre en zijn brander kogel (grote overeenkomsten ;-) of je gaten in te maken? Kunt u opnieuw uitleggen uw vergelijking voor het berekenen van de diameter en de luchtinlaten?


Ik maakte mijn tube van een metalen plaat, kijk naar de tekening gepost dit vóór en dit schema:
De eenmaal "gerolde" buis wordt met een eenvoudige serflex met 4 poten op de buis van de brander bevestigd

Ontwikkelde de inductie buis
Beeld
Montage van de buis
Beeld
De diameter ext. Mijn brander buis 8cm (r1 = 4cm) en S1 4² = x = 3,14 50,24 cm²
Ik wil een dubbele buis S2 maken, dat is S2 = 2 x S1 = 2 x 50,24 = 100,48 cm² ---> r2 = wortel (100,48 / 3.14) = 5.65 cm
D2 = 11,3 cm diameter

is het nodig dat het oppervlak van openingen voor de gerecycleerde gassen (geïnduceerd) gelijk is S1 Dit komt in feite overeen met de montage op afstand van de branderbuis, c. tot d. S2 / P2 (perimeter) in mijn geval 100,48 / (3.14x11.3) = 2,8cm.

jonule schreef:- Ik denk dat ik hoorde dat een olie vlam de lucht moet zo aan te passen dat de vlam is wit, maar blauw + goed verwarmd.

ja, zonder recycling, moet je een goede heldere vlam, maar hello deeltjes ...

jonule schreef: - Verwarming van de olie verbetert ook de conso; u recht op werk op te zijn; goed gesprek met u veel magnetische spaarders te plaatsen net voor de brander ;-)

Ik probeerde op mijn brandstoftoevoer neodymium: NADA

Verhit de olie is veruit de beste oplossing, maar stelt in het werk en veiligheid handhavingsproblemen, idealiter te warmen tot 200 ° C, maar niet meer, anders creatie van coke.

jonule schreef:- Bent u geïnteresseerd in een soort draaikolk in de luchttoevoer / turbulentie?

Waarom niet, maar de vlam "catchers" die bij de branders worden geleverd, zijn door de fabrikanten onderzocht om een ​​relatief homogeen brandstof-luchtmengsel te bieden

jonule schreef:- Denkt u dat een mondstuk einde + beter doen spuiten / economie, maar niet te dwingen de brander?

dat ja, kunt u een dergelijke omvang de grootte van uw mondstuk en verhoging te verminderen (sommige, bijvoorbeeld in 9 12bar) uw oliedruk pomp dunner zonder bobo spuiten voor uw brander nozzles zijn 10 ontworpen naar bar (respecteer de stroomsnelheid en spray hoek)

dit is wat het dailleurs zal aanbevelen met deze regeling, omdat ik denk dat de vermindering van de straling in de ketel oven lichtjes de oliestroom vereist verminderen.
Dernière édition par Capt_Maloche de 06 / 06 / 08, 11: 15, 1 keer bewerkt.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
fc89
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 170
Inschrijving: 20/10/07, 20:01




par fc89 » 11/04/08, 14:07

Capt Hallo,

Niet slecht uw ervaring!

U zegt:

dit is wat het dailleurs zal aanbevelen met deze regeling, omdat ik denk dat de vermindering van de straling in de ketel oven lichtjes de oliestroom vereist verminderen.


Aan de straling op te halen, dan dienen ik dit aan u voor:
Gebruik gehard glas buis van een kerosine kachel.
een deel van de metalen elementen te verwijderen.
Misschien niet alles, want het zou kunnen eindigen branden onverbrande.
En de productie van infrarood
A+
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 11/04/08, 14:57

Ik heb niet (eigenlijk niets ... Ik zal inhalen voor mij), gevolgd alles behalve pkoi Gevraagd gebruik van cellenbeton en niet die van de vuurvaste stenen?

Cellenbeton is "zeer" brokkelig en ik betwijfel of het lang zal weerstaan ​​... vooral trillingen ...

:?
Dernière édition par Christophe de 11 / 04 / 08, 15: 17, 2 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 11/04/08, 15:09

Ay Ik ben 1 net gevangen me, 1er vraag in de titel je spreken van een brander Anti Nox goud ze verhogen met T ° vlam ... die lijkt te zijn van uw bevindingen of T ° combistion gas stijgt tegenspreken ...

Jammer dat ik heb een olie-ketel, maar niet gebruikte anders zou ik een aantal goede ervaringen hebben gemaakt ... men niet de andere in de weg, integendeel (vooral omdat ik een mondstuk probleem. ..)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 11/04/08, 15:59

fc89 schreef:Capt Hallo,

Niet slecht uw ervaring!
U zegt:
dit is wat het dailleurs zal aanbevelen met deze regeling, omdat ik denk dat de vermindering van de straling in de ketel oven lichtjes de oliestroom vereist verminderen.

Aan de straling op te halen, dan dienen ik dit aan u voor:
Gebruik gehard glas buis van een kerosine kachel.
een deel van de metalen elementen te verwijderen.
Misschien niet alles, want het zou kunnen eindigen branden onverbrande.
En de productie van infrarood
A+


het is een goed idee, maar een beetje ingewikkeld om uit te voeren, zal de juiste diameter te vinden :D
Het doel is om geld te besparen, en na deze vergadering als de rookgassen af ​​te sluiten warmer wisselaar (thuis) moet de bevoegdheid om de verliezen door de rook te beperken, en de slagen om energie te besparen verminderen!

Christophe schreef:Ay Ik ben 1 net gevangen me, 1er vraag in de titel je spreken van een brander Anti Nox goud ze verhogen met T ° vlam ... die lijkt te zijn van uw bevindingen of T ° combistion gas stijgt tegenspreken ...

Jammer dat ik heb een olie-ketel, maar niet gebruikte anders zou ik een aantal goede ervaringen hebben gemaakt ... men niet de andere in de weg, integendeel (vooral omdat ik een mondstuk probleem. ..)


Oh ja, ik begrijp uw vraag: het is niet het verbranden van T °, ​​maar dat verhoogt de T ° gemiddelde gas in de ketel rookgas = + gerecycleerde gassen; het resultaat is dat voor dezelfde uitwisselingscapaciteit van de ketel, rook uit T ° warmer, waardoor er meer energie om de bron

Welnu, het feit gerecycleerd rookgaskoeler, zuurstofarme laat de T ° gemiddelde van de vlam, een EGR klep
zie alleen de kleur verschil tussen de eerste buis mijn felrode montage en 2ème een die nu dienst doet als een referentie donkerrood.

Jet probleem? wijzigt de : Cheesy:

ja voor vuurvaste beton met een metalen frame in
Dernière édition par Capt_Maloche de 11 / 04 / 08, 16: 12, 1 keer bewerkt.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 11/04/08, 16:11

Uh Ik begrijp het niet (ik neem de trein maart ... natuurlijk ...) of wordt het monteren 2ieme (of 1er?)?

Maar goed, dat is een ding om te doen om de T ° te meten: goede K probe :)

Voor vlamvoeler: Ik denk dat er soort 2 sensor (minstens): optische en ionisatie.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 11/04/08, 16:18

Eh! moet een beetje te lezen, het is niet een onderwerp dat is voorbij! alles is op één pagina boven

Ik veranderde de tekst van mijn vorige post, het is nu duidelijker

1 Montage: sectie buis gelijk is aan de brander buis:

Beeld

2 montage: dubbele buis gedeelte aan de brander buis, gasstroom gerecycled luchtstroming = new
Beeld

je nog steeds niet het verschil te zien?

en voor degenen die niet weten hoe het is om een ​​olie-brander:
Beeld

Welke buis de mal een beetje voordat wordt aan de branderbuis
Dernière édition par Capt_Maloche de 11 / 04 / 08, 16: 25, 1 keer bewerkt.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 343 gasten