Plantaardige olie brander ketel bal

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12

Plantaardige olie brander ketel bal




par Andre » 25/09/06, 05:17

Dag

Beschrijving van de branderkogel die ik op de forum PMC evolutie vorig jaar Fabien heeft de tekst gemaakt, het origineel is met de hand geschreven (geen computer 1970 toen ik deze brander ontwierp, die me een paar jaar van ontwikkeling vroeg
hoewel aanvankelijk had ik mijn energie gestoken te willen verpulveren een oliefilm op twee schijven in wrijving, gezien de complexiteit van realisatie Ik ben geconfronteerd met iets eenvoudiger, en wie de ongefilterde olie getolereerd, geraffineerd, de conclusies in deze brander temperatuur wordt beperkt tot het smeltpunt van koper, ik kwam eerder met montages warme lucht joggen, maar in dit samenstel ik heb getracht eenvoud en levensduur van de onderdelen,
en slechts een stuk pijp de punt van de spuitmond simpelweg gereduceerd ijzer weerstand aan dizainne d, jaren
een hoge temperatuur toepassing van vuurvast materiaal straalpijpen voor huisverwarming is niet nodig om hoger te gaan dan 1200c, hoewel de hoge verbrandingstemperatuur zorgt voor een betere ..
U zult merken op de foto grijze kleur in het mondstuk van de brander die eruit ziet als een auto uitlaat die werkt in de juiste verhouding en ondersteund.

Hier in detail wat een eenvoudige verwarming, zonder economische fummée, operationele oliehoudende zaden. Het kan worden geleverd met allerlei plantaardige oliën is hetzelfde vet eenmaal vloeibaar. De olie niet te worden gefilterd Dit kan enige aanpassing van het systeem. Maar ik vertrouw erop dat u bij wijzigingen en aanpassingen.

Werkingsprincipe

Is toegestaan ​​om langzaam stroomt door de zwaartekracht olie op de top van de bal, wordt de olie film strekt zich steeds dunner tot de minimale dikte te bereiken in het midden van de bol. (Dat is het observeren van de verf ammincire op een bal die ik krijg om dit principe)
De olie die de sleuf passeert wordt verpulverd door een luchtstroom, de overtollige olie stroomt toen met hem in de return systeem dat meer handelingen aan de bal tegen vlam straling heeft . Onzuiverheden voorbij de bal en terug in de tank is niet inconvenéants de brander.

De ideale werkdruk in 1.3 1.5 kg. Het systeem werkt ideaal wanneer de olie heeft bereikt 60 80 ° C. Wanneer deze hoger is dan 100 ° C, er moeilijkheden bij het handhaven van de gehele olie film.
Vanwege de sporen van water gesuspendeerd in bepaalde oliën
Met dit apparaat kunt u verwarmen met alle oliën. Het nadeel is een beetje luidruchtig als een grote fakkel.

de oliestroom het aanpassen is door de naald ventiel. Een stukje grof gaas, voordat de naald in de leiding te voorkomen verstopping van de smalle doorgang. Als er te veel uitgeput, wordt de vlam verkort, resoneert en genereert meer ruis. Het verwarmingsvermogen wordt aangepast wanneer haar dankzij de naald klep en de vernevelingsluchtdruk.

de brander kan worden bediend in een open haard zonder direct garage, is er geen rook wanneer de stroom is knus, maar wees voorzichtig toch om een ​​kleine vent aan deuren of ramen te verlaten, je weet maar nooit (principe kerosine kachel)

Om te stoppen, gewoon afgesneden van de lucht, kan het een beetje olie, dat de sfeer afkoelt lekken.

Voor een verblijf in een eenvoudige montage is niet het verzenden van verbrandingslucht door een ventilator, maar sifon. Als we een fan toevoegen worden nog heter en je vaak veranderen de stalen buis brander niet lang staan, en voor huisbrandolie vlam 1100 ° C is meer dan genoeg.

Het verwarmingsvermogen is zodanig dat men wordt aluminium en koper smelten. We kunnen zelfs draaien kleine onderdelen, of in Servire als smeden verwarming

verzinsel


Het moeilijkste gedeelte is om de holle bal te maken. Het eenvoudigste is om het koper dat makkelijker te bewerken en te lassen.
We krijgen een staaf met een diameter van 12 tot 18 (de bol moet 12 tot 18 mm in diameter zijn. Groter verwarmen we een compleet gebouw !!), we maken een gat in het midden met een diameter van 4 mm of meer om l lucht en een goede veeg van een bestand om de "uitgangsspleet" te maken. Deze laatste moet een breedte hebben van 5 à 6 mm en een diepte van 2 / 10de mm. Opgemerkt moet worden dat een te dunne spleet verstopt raakt met onzuiverheden in de lucht en dat een te brede spleet te veel verbruikt lucht en vereist een grotere compressor. De eenvoudigste is een oude koelkastcompressor met een regelaar om de luchtdruk aan te passen. (plan om olie toe te voegen voor de compressor, omdat het in een open circuit wat verbruikt)
Zodra de bewerkte sleuf in één zet een stuk staal folie geoxideerd tot het gat stekker, plaatste de hoed en de soda geld (soldeer). En we verwijder de folie (in de hoop dat de las niet plakken). Dan blijft het alleen om de machine van de gehele data ribben ofwel draaien of te boren met een goede kalk. De bal moet goed gepolijst papier met water en daarna het polijsten plakken (de bal moet een chromen effect) zijn.
De sleuf moet iets boven het midden, maar nooit onder het midden, omdat de oliefilm begint te groeien in de afdaling.
De buis die brandstof brengt de bal niet raakt, maar dicht bij een paar millimeter zou moeten zijn, en gericht op de bal, moet de bal in verticale stand ook.

Gelieve probeer niet te groot een brander te maken. De afmetingen op de plannen geleverd verwarmen van een woning of garage wanneer de buitentemperatuur rond -20 zien - 30 ° C. En met een laag stroomverbruik (1,8 liter per uur)

Voor de eerste tests ik stel voor dat u een container reserve een liter, boven de bal, en een ander beneden, omdat op loopafstand van de olie temperatuur stijgt snel en stroom instellingen moeten aanpassen. Meeste olie die de bal naar alleen het gedeelte dat passeert de sleuf verbrand terug passeert.
We aanvankelijk licht met een kleine propaan brander, is het niet nodig om een ​​elektrische ontsteking, vlamsensor en solenoïde op het gebied minder te willen een onbemande en automatisch te installeren.
bespoten olie voor de verbranding heeft het uiterlijk van sigarettenrook.
De brander werkt het beste met zware olie, verbruikt minder en geeft meer warmte dan met olie.


OPMERKINGEN
De sleuf in de bal tussen de 6 8 heeft milliemmes inch van dit zou een 2 3 diziemmes mm geven
het slot is nauwelijks zichtbaar voor het EOIL


Beeld

Beeld

Beeld

Beeld

Beeld

Andre
Dernière édition par Andre de 11 / 10 / 06, 03: 05, 1 keer bewerkt.
1 x
Avatar de l'utilisateur
sam17
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 253
Inschrijving: 14/02/06, 13:57
Plaats: La Rochelle
x 1




par sam17 » 25/09/06, 09:07

Super interessant brander systeem!

Deja becaufe ca ziet er simpel uit hyper lucht te bereiken, maar ook omdat het gaat worden kan veroorloven om mijn atelier te verwarmen deze winter met olie herstelde in het containerpark :)

Ik vraag me af wat er al of ik vind mezelf in de volle koperen staaf :)
0 x
--
Geduld is een boom waarvan de wortel is bitter, waarvan de vruchten zijn erg lief.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 04/10/06, 03:16

Dag

Naar aanleiding van een MP om wat uitleg over de bal hebben
hoe het te bereiken.
De klikken en tole dunne geoxideerd die zijn geregen in de vergadering voor het lassen van de twee partijen, en let niet te plakken, kan grafiet stof in het slot ook de, geval, zodra de machinaal bal moet een dunnere folie en dan schone lucht jet passser
Ik heb veel andere foto's, maar ik wil niet te loader bericht ..
Ik metterez als en meting problemen. Doe iets en iets dat beide werelden uit te leggen ..
het is een holle bal met een voorwaartse één souflle sleuf in de bal en plaats de jet stroomt oliefilm op de bal
om de beste prestaties is het noodzakelijk dat de olie film is zo dun als posible en de luchtdruk is niet te hoog voor te verstrooien de oliefilm-coat, moet er een olie fummée te krijgen, de vlam blauw wordt heeft een aantal cm van de bal is het vluchtige deel van de olie die verbrand in de eerste dan wordt het geel en transparant is het zwaarste deel van de olie aan het einde van de gele vlam de hoogste temperatuur wordt bereikt, moet de vlam brander worden uitgevoerd omdat anders de sproeiers geen oude botten te maken
roestvrij staal désagrer groene laag en uiteindelijk kristalliseren, een cast nozzle en een die het langst verzet.
Andre

Beeld

Beeld

Beeld

Beeld

Beeld
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 04/10/06, 12:58

hallo, ik wordt niet gevonden, de foto's, welke categorie?
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!


http://maison-en-paille.blogspot.fr/
FRANCK (49)
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 106
Inschrijving: 15/02/06, 01:06
Plaats: Angers, Maine et Loire, (49)
x 5




par FRANCK (49) » 08/10/06, 22:56

sterk met pensioen Ik maak me dit goofy Kookplaten !! 8)
0 x
alles is vervuild, alles is mogelijk om te ontsmetten
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 09/10/06, 09:15

FRANCK (49) schreef:sterk met pensioen Ik maak me dit goofy Kookplaten !! 8)


Franck je bedoelt te pompen laag pitje de bal net als alle personen van uw mentaliteit die weten exploitatie van het werk van anderen? Ik walg van je!

Dus een ding duidelijk: u en uw trawanten gaan kalmeren zonder de toestemming van de leden en zonder CITER THE SOURCE (band van kleine malins) de opmerkingen opnieuw in te dienen forum econologie (zoals u doet op Olio) en probeer in je te komen forum sektarische leden hier?

Kan je niet zien wat ik bedoel? Klik dan hier
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 09/10/06, 09:37

:schok: :schok:
ja .... het is limiet!
maar maak geen virtuele oorlog van forums : Cheesy:
Er queque regels te volgen.
in de hoop dat de polemiek in stop daar. Tenminste je standpunt is duidelijk, christophe! :D

André-brander voor uw felicitaties! met de foto's (we bestrijken nu ik ze zie, :? ) Het is duidelijk,
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!





http://maison-en-paille.blogspot.fr/
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6931
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 09/10/06, 11:27

ChristopheJe hebt gelijk om eraan te herinneren dat tenminste citeren bronnen.
En de poging uitnodiging is niet vriendelijk uit Franck...
-------------
Ik lees hier een beetje in forum en zag een interessant onderwerp:
De 6 pagina's Macroma ca.
Destillatie en vlampunt
http://www.freeforum101.com/z650/viewto ... forum=z650

plantaardige olie destillatie-test gebruikt, verwerkt de 2 / 3, 30% in groene benzine (punt 20 flits) en 60 70% diesel (vlampunt 65) en explosieve gas. Blijft een vast residu.

kan destillatie uit melasse residuen. Die zou opnieuw de ethanol gemeten waarde, met behulp van de resten zijn meestal verbrand.

Dit eenvoudige experiment chemici zou onder de elleboog worden gebracht, door de olie, totdat de olie schaars wordt.
Macroma wil dit nieuws te communiceren:
Geplaatst: Za oktober 07, 2006 11: 21 pm "We moeten uitzenden, behalve dat mijn naam op de link van mijn video staat en we de plaat van dit arme fiat moeten kunnen lezen"
---------
"Ik begrijp niet waarom we de eersten zijn die over dit ding nadenken, deze destillatieoperatie, alle mensen die in olie werken (en ja ik ben) weten dat het wordt gebruikt om een ​​benzinemengsel te bepalen. in een wereld van dikke luie mensen die nooit iets anders in hun stills hebben doorgebracht dan hoax of wat er van hen werd gevraagd, ofwel is het te mooi om eerlijk te zijn. Toen de maaier begon met de derde slag, zijn mijn armen gevallen Ik ontsnapte aan de digitale camera en verloor zo de film van de voorbereiding ... Een kind op kerstavond ... Met onze slechte vaardigheden erin slagen om benzine te maken van een arme ultieme verspilling ... Het laat maar zien dat er sommigen zijn die weten dat ik het zeker weet en die geduldig wachten op de laatste druppel. Of ze hebben een betonblok om hun voeten ... "

:pijl:
Franck moet een topic openen op econology over dit onderwerp, in samenwerking met Macroma...
----------
30 / 70: het respecteert het aandeel van de Franse vloot ...
Capita tegen een grote tankstation, ik hoopte groene brandstoffen, minder toxisch en meer geurig. Er diende I: bijproducten stinken. :onheil:
-----------
neem me niet kwalijk Andre voor deze off topic.
Maar misschien in je brander bal, geblazen olie, eenmaal op temperatuur, wordt "gekraakt" in deze volatiele producten die de stijging van de temperatuur te helpen.
Heb je een vlam gaat groen opgevallen?
0 x
FRANCK (49)
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 106
Inschrijving: 15/02/06, 01:06
Plaats: Angers, Maine et Loire, (49)
x 5




par FRANCK (49) » 09/10/06, 12:30

+ 1 ik niet de bron te noemen, ik het goed delen!
0 x
alles is vervuild, alles is mogelijk om te ontsmetten
Bernados
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 09/10/06, 13:01

Proficiat aan André !!




par Bernados » 09/10/06, 13:14

me! Ik ben met pensioen en ontzag dat ik ben geïnteresseerd in het project.
Andrew simpele vraag, of begreep ik niet alles: tussen de bal en de brander is er een andere buis?
Merci voor het antwoord!
0 x
Eendracht maakt macht

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 288-gasten