Fantasiewaarden van een buitensensor

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Phil532140
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 39
Inschrijving: 01/03/18, 14:49

Fantasiewaarden van een buitensensor




par Phil532140 » 11/02/21, 15:44

Bonjour à tous
De buitensensor van mijn ketel geeft al een tijdje fantastische waarden weer: is het een verouderingssensor? Ik geef aan dat het min of meer correct werkt rond 10/12 °, maar als de temperatuur daalt, zegt het onzin. Vandaag is het -4 °, kondigt ze 5 ° aan: Moeten we het veranderen? Heeft u een mening?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Fantasiewaarden van een buitensensor




par Christophe » 11/02/21, 16:06

Over het algemeen is de sensor (sonde) op zichzelf redelijk betrouwbaar en als hij dat niet meer is, is hij AAN / UIT ... (open circuit, kortsluiting, kabel doorgesneden ...)

Als het "halverwege" werkt, vrees ik daarom dat het eerder de regeling is die zorgen baart (weerstand of versleten condensator ...)

Lees meer over het type sonde (meestal PT100 ... maar het kan ook een K zijn ...) en probeer een andere aan te sluiten ... (de K's zijn voor multimeters, dus heel gemakkelijk te testen als je een team bent).

Kortom, het begint met het vinden van de regelhandleiding.
0 x
Phil532140
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 39
Inschrijving: 01/03/18, 14:49

Re: Fantasiewaarden van een buitensensor




par Phil532140 » 11/02/21, 16:40

dank u
KTY81 / 110 in een doos ... Maar ik kan me voorstellen dat het onderdeel niet alleen op de printplaat staat?
Ik heb het net opnieuw gekalibreerd op de huidige temperatuur ... Om te zien ... Soms ...
0 x

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot], Google Adsense [Bot] en 409 gasten