Verbod op olieketels vanaf 2022 en gas in 2021!

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Verbod op olieketels vanaf 2022 en gas in 2021!




par Christophe » 25/11/20, 09:42

Met deze covid bullshit had ik deze fundamentele informatie niet gezien verbod op stookolieketels op nieuwe of gerenoveerde ... vanaf 2022.

De industriëlen en installateurs van olieketels, evenals de olieverkopers zullen het onder de knie krijgen !!
Ik kan niet geloven dat het zo vroeg wordt toegepast ... (het is niet te vroeg, maar het is extreem snel in de applicatie ...)

Verbod om een ​​olie- of kolenketel te installeren vanaf 2022
Geplaatst op 28 / 07 / 2020 op 11h12

Om de uitfasering van verwarming op fossiele brandstoffen te versnellen, wordt de installatie van olie- of kolengestookte ketels vanaf 2022 verboden.
Om de Fransen aan te moedigen om af te zien van verwarming met fossiele brandstoffen, een belangrijke bron van vervuiling, heeft de regering besloten om de vernieuwing en installatie van nieuwe ketels op olie of steenkool vanaf 2022 te verbieden. De verhoging van het budget voor subsidies voor ecologische installaties is al opgetekend. Update over deze maatregel aangekondigd in het kader van de Ecologische Defensieraad.

Verbod om een ​​olie- of kolenketel te installeren vanaf 2022

Op maandag 27 juli 2020 vond de 5e Ecologische Defensieraad plaats in het Élysée, waar de ministers samenkomen rond het thema van de ecologische transitie.

In 2019 gaf de staat zichzelf 10 jaar om olie- of kolenketels volledig te elimineren. Zelfs als ze geleidelijk worden verlaten ten gunste van milieuvriendelijkere systemen, zijn er nog steeds ongeveer 3,5 miljoen over in Frankrijk.

Om de uitfasering van verwarming op fossiele brandstoffen te versnellen, heeft de regering zojuist het verbod aangekondigd op de vervanging en installatie van nieuwe ketels van dit type vanaf 2022.

Enorme toename van hulp

"Het is onmogelijk om huishoudens te dwingen om tegen 2022 hun stookolie of kolenketels te vervangen", zei de entourage van minister van Ecologische Transitie Barbara Pompili. “We verbieden daarom vervangingen en nieuwe installaties: als je stookolieketel morgen kapot gaat, moet je hem vervangen door een warmtepomp, een gas- of pelletketel. Maar in geen geval door dergelijke vervuilende apparatuur. "

De staat is ook van plan huishoudens te ondersteunen bij hun inspanningen op het gebied van energietransitie door de steun voor de energieverbetering van woningen "zeer massaal" te verhogen. De voorwaarden om in aanmerking te komen voor “Ma Prime Rénov” zullen worden verruimd - waardoor ze toegang krijgen tot welgestelde huishoudens en verhuurders - en in deze context zal een bijkomend budget van 2 miljard euro worden geïnvesteerd.

Tussen “Mijn Renovatiepremie” en de subsidies die dankzij energiebesparingscertificaten worden verkregen, zullen de meest bescheiden gezinnen kunnen profiteren van subsidies die 80% dekken van de kosten voor de vervanging van hun olie- of steenkoolketel.


https://demarchesadministratives.fr/act ... ir-de-2022

En sinds een paar dagen gaat het ook om gas ... vanaf 2021 !!

Gasverwarming werd al snel verboden in nieuwe woningen

De nieuwe milieuregelgeving zal resulteren in de uitsluiting van gas uit nieuwe woningen in Frankrijk vanaf volgend jaar, en uit collectieve woningbouw vanaf 2024. Een revolutie die de horizon verduistert voor gasleveranciers.

(...)


https://www.lesechos.fr/industrie-servi ... 21-1267599

Een FB-opmerking:

"(...) deze regel zegt dat gas bij stookolie een fossiele brandstof is, en dat het niet aan de rechterkant van de barrière voor de transitie staat. De volgende stap zal uiteraard zijn , om het snel naar beneden te halen in de bestaande.

Omdat dit veel tijd zal vergen, is het noodzakelijk om de sector een langetermijncursus te geven (bijvoorbeeld de vervanging van een gasketel door een andere gasketel na 2025 of 2030 verbieden) om alternatieve kanalen aan te bieden (met name de warmtepomp, maar ook aardwarmte, verwarmingsnetten of hout, als het goed wordt gebruikt) tijd om voor te bereiden.

Het is in ieder geval een stap in de goede richting! "


Het wordt allemaal een zooitje ... gelukkig is de levensduur van een ketel meer dan 20 jaar ...

Nu zie ik niet in hoe de nieuwe gebouwen verwarmd zullen worden zonder gas of olie ... behalve door hout en ... nucleair? Moet Fessenheim heropenen !!

De houtbron is collectief beperkt en beperkend ... en het is bijna onmogelijk om het te gebruiken als vervanging voor gas in een appartement waarvan ik denk dat het grotendeels de verwarming vormt ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636

Re: verbod op olieketels vanaf 2022 en gas in 2021!




par Macro » 25/11/20, 10:27

En aan de andere kant rusten we vrachtwagens uit met "aardgas"
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 505

Re: verbod op olieketels vanaf 2022 en gas in 2021!




par phil59 » 26/11/20, 19:55

Macro schreef:En aan de andere kant rusten we vrachtwagens uit met "aardgas"


Laten we zeggen dat we momenteel geen vrachtwagen kunnen rijden met een warmtepomp als brandstof.

Gas is nog steeds minder vervuilend dan diesel .... niet de beste, ongetwijfeld, maar "minder erger".
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636

Re: verbod op olieketels vanaf 2022 en gas in 2021!




par Macro » 27/11/20, 11:45

Maar zoals Christophe het zo goed zegt ... The Pac ... Het werkt met een energiemix van bijna 80% fossiel ....
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: verbod op olieketels vanaf 2022 en gas in 2021!




par Christophe » 27/11/20, 11:51

Is dat zo ? Zei ik dat?

Niet voor Frankrijk tenminste ... als ??
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636

Re: verbod op olieketels vanaf 2022 en gas in 2021!




par Macro » 27/11/20, 12:32

Nee, niet precies ... Je had het net over de heropening van Fessenheim ... Ik, ik rapporteer wat ik lees op mijn EOF-factuur ... Of ze schrijven me dat 77% van mijn elektriciteit nucleair is
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: verbod op olieketels vanaf 2022 en gas in 2021!




par Christophe » 27/11/20, 12:46

Bin ja maar niets te maken met CO2 of fossiel ...

Ik had het net over de capaciteit van de energievoorziening ...

Als er over 20 jaar geen olie- of gasketel in Frankrijk draait ... zijn er 20 extra kernreactoren nodig om alle huizen in Frankrijk van elektrische verwarming te voorzien !! (orde van grootte te verifiëren)

Elektriciteit (met of zonder thermodynamisch apparaat) is het ENIGE alternatief voor gas / stookolie met HOUT en hout is nogal problematisch in gegroepeerde habitats ... niet alleen op het niveau van verwarmingsapparaten, maar vooral op het niveau van vaste brandstof dat is het hout?

Wie heeft er al 3 kubieke meter houtblokken of 1 ton pellets opgeslagen en geassembleerd in een appartement op de 3e verdieping zonder lift? : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

Kortom, als deze wetten worden toegepast, moeten de bouwvergunningen voor nieuwe kerncentrales binnen 5 jaar worden ondertekend .... : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

Kortom, in plaats van het louter en simpelweg verbieden van apparaten, denk ik dat het interessanter zou zijn geweest om eraan te werkenAlternatieve "hernieuwbare brandstoffen" voor gas en stookolie zoals netwerkbiogas of synthetische stookolie uit hernieuwbare bronnen !!

Herinner me aan de voormalige functie van de voormalige Franse premier ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636

Re: verbod op olieketels vanaf 2022 en gas in 2021!




par Macro » 27/11/20, 12:59

Om beurten ... Meer precies in Saint Pierre des Corps ... We hebben een prachtige industriële biomassaketel die een grote collectieve woonoppervlakte verwarmt ... Houtafval ... Alle staatsbossen van de sector zijn de voorwerp van een vordering van de kleinste kap van een gekapte boom ... En oorspronkelijk ... Het was zelfs nodig dat de particuliere eigenaren van bossen hun voornemen verklaarden om de kleinste boom te kappen om te verhandelen
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636

Re: verbod op olieketels vanaf 2022 en gas in 2021!




par Macro » 27/11/20, 13:21

Rectif .... In de gemeente van de agglo Tourangelle hebben we 3 industriële biomassaketelinstallaties voor de stad Tours .... 104 ton hout per stookseizoen : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: of ongeveer (afhankelijk van de soort) 150 steres hout .....

Plus nog een kleinere in Saint Pierre des corps ....


Ter informatie ... Ik heb al ruim tien jaar mijn huis verwarmd met afgewerkte plantaardige olie die onbruikbaar is in carburatie (recyclingafval van mannen die in olie lopen) ... met een gemodificeerde brandstofboiler ( home ball brander dan multi-fuel brander) .... ik heb van te voren 1 ketel op voorraad .... Zolang er middelen zijn .... pompafric nee dank je wel ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636

Re: verbod op olieketels vanaf 2022 en gas in 2021!




par Macro » 27/11/20, 13:40

Kleine anekdote .... In de vorige eeuw .... Toen ik een middelbare scholier was in een LEGT in Midden-Frankrijk .... Elke winterdag verbrandden de 4 ketels van de middelbare school 33 liter brandstof .... En de verwarmingsbuizen van de 000e verdieping (internaat en dagschool) waren erin geslaagd ... te bevriezen : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 336-gasten