Installatie VMC simple flow hygro

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Melwasul
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 03/04/19, 13:15

Installatie VMC simple flow hygro




par Melwasul » 03/04/19, 13:26

Hallo,

Ik zou graag uw mening willen weten over mijn probleem bij het kiezen van een VMC. Ik heb veel gekeken en gelezen over VMC en ben een beetje verdwaald van mijn huis. Laat me het uitleggen:

Ik heb momenteel 3-binnenluchtextracties in mijn huis. Dus motor in de woonkamers die de lucht evacueren door een schede die onder mijn dak omhoog gaat (ja niet direct buiten het dak).
Dus een motor in de badkamer met inschakeling ingeschakeld, die ongeveer 1min draait na het uitzetten.
Nog een in het toilet, hetzelfde op lichtschakelaar.
De laatste in de keuken op een aparte schakelaar.

Ik heb onlangs al mijn houten schrijnwerk (met veel luchtkanalen) vervangen door pvc met dubbele beglazing. Dat maakt me een veel luchtdichter huis.
Ik had ook een VMC-stopcontact geïnstalleerd op mijn dak in Ø160 om een ​​toekomstige VMC te evacueren.

Ik wil mijn afzuigingsmotoren in mijn 3-onderdelen verwijderen om een ​​VMC single-flow vochtigheidgestuurde op zolder te installeren.
Het probleem is dat we fonische vensters wilden hebben, en het bedrijf adviseerde ons om de luchtinlaat niet op de schrijnwerkerij voor de klank te zetten, nadat hij ons had gespecificeerd, dat het plotseling zal zijn het is aan ons om regelmatig te luchten om de lucht van het huis te vernieuwen. Wat we doen
Nu ik geïnteresseerd ben in de VMC, ben ik op zoek naar een zeer laag verbruik, dus wilde ik een eenvoudige Hygro B-flow maken. Maar van wat ik lees, werkt een Hygro B normaal gesproken met hygro-luchtinlaten , terwijl een hygro A VMC werkt met conventionele luchtinlaten.
Wanneer ik echter naar hetzelfde merk Hygro B en de andere niet kijk, zijn alle kenmerken identiek behalve de consumptie W-Th-C die veel lager is in hygro B.
Zelfs hygro-extractie-mondstukken hebben dezelfde referenties.

Dus stel ik mezelf de vraag over de werking tussen hygro A en B. Als ik een Hygro B rij zonder een hygro luchtinlaat, zal dat dan problemen veroorzaken?
Ik ben een beetje geïrriteerd, omdat ik geen luchtinlaten op mijn ramen wil installeren waardoor ik het geluid van de klank kwijt raak. Ik denk dat ik denk aan de lucht die opnieuw moet circuleren, maar ik weet niet hoeveel. Ik kan een luchtinlaat in de badkamer hebben, maar niet hygro zijn, ik ben bang voor energieverliezen en dus meer verwarming ...

Eindelijk hier, ik wilde je mening en hulp alstublieft.
Ik zou op een hygro B gaan en een hygrometrische sonde kopen om de luchtvochtigheid in de kamers te controleren en kijken of ik achteraf luchtinlaat nodig heb, maar ik weet niet of is de juiste oplossing, afhankelijk van wat ik wil.

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden en hulp.
0 x
LOGIC12
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 28/01/08, 05:41
Plaats: 12:00 Pyreneeën
x 5

Re: Kennisgeving van hygro single flow VMC installatie




par LOGIC12 » 15/06/20, 18:48

hallo, de post is een beetje oud, maar goed. U kunt geen enkele stroom CMV van welke aard dan ook installeren zonder luchtinlaten op ramen. En er zijn fonetische luchtinlaten op ramen.

Anders, zonder luchtinlaten, hebt u een VMC met dubbele stroom nodig, die over het algemeen een enkele luchtinlaat vanaf het dak heeft. Deze lucht wordt voorverwarmd door de uitgaande lucht en insufflatiekanalen zullen deze voorverwarmde frisse lucht verspreiden in zogenaamde droge ruimtes: woonkamer, kantoorkamers.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 308-gasten