Productie productie Warm water elektrisch

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
PVresistif
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 169
Inschrijving: 26/02/18, 12:44
x 40

Productie productie Warm water elektrisch




par PVresistif » 02/04/18, 11:09

Elektrische warmwaterproductie: opbrengst en kosten

Het begrip thermische efficiëntie is een belangrijk begrip dat belangrijk is om te begrijpen om te kunnen beslissen over het ontwerp van een energie-installatie zoals de productie van warm water.
Over het algemeen wordt de output gedefinieerd als de verhouding van de nuttige energie Eu, tot de totale energie (of betaald) En; het verschil is de verliezen Ep, dus Et = Eu + Ep

R = Eu / Et = Eu / (Eu + Ep) waarbij R% = 100 / (1 + Ep / Eu) voorkomt

Op deze manier is het duidelijk dat het voor een goed rendement nodig zal zijn om de kleinste verlies / nuttige energieverhouding te hebben (Ep / Eu); Voor vaste Eu, zal dit worden bereikt door het minimaliseren van verliezen Ep en het minimaliseren van verliezen. Het is ook een manier om het totale verbruik en de totale kosten van het energieverbruik te verminderen.
Met het oog op deze formule, om ons verbruik van natuurlijke en financiële hulpbronnen te verminderen, is het daarom noodzakelijk een goed rendement te behalen door een doordacht ontwerp tijdens de investering om R te verhogen en Ep te verminderen - en door een eco-verantwoordelijke manier van leven om te verminderen Eu-consumptie.
Voor een productie van warm water door elektrische waterverwarmer, zal Eu de energie zijn die nodig is voor het gebruikte warme water en de verliezen Ep zijn de verliezen als gevolg van de wanden, de verliezen als gevolg van de pijpen die ook energie verliezen, maar ook de verliezen als gevolg van het water in de leidingen dat nodig is om naar het riool te sturen voordat het warme water op een goede temperatuur aankomt. Deze verliezen aan energie en water kunnen snel heel belangrijk worden in het geval van grote afstanden tussen de waterverwarmer en de punten van tekening.

Een belangrijk begrip ook in thermisch, is om te begrijpen dat net als het water dat van de top naar de bodem stroomt, de energie ook wordt uitgewisseld - of van de top (hoge temperatuur) naar beneden stroomt (laag temperatuur). Deze wet is onvermijdelijk en dit heeft tot gevolg dat een verschil in temperatuur een uitwisseling van energie impliceert of anderszins een onvermijdelijk verlies betekent dat gepaard gaat met een financieel verlies.
Het zal dus onmogelijk zijn om een ​​systeem energetisch stabiel te houden of een verschil in temperatuur te laten zien; en daarom, om de stabiliteit te handhaven, zal het nodig zijn om deze verliezen te compenseren door een equivalente energielevering die moet worden betaald en die dus de efficiëntie van het systeem aantast.

Als we bijvoorbeeld een huishoudelijke waterverwarmer 200 L daarvan in contact staat met de omgeving waarin het is geplaatst, en wisselt daardoor warmte door temperatuurverschil .Als de thermostaat op 65 ° C en dat de boiler in de badkamer wordt verwarmd tot 20 ° C, er een permanente uitwisseling is - een constant verlies aan energie - evenredig met het temperatuurverschil is 45 ° C en het oppervlak van uitwisseling (het buitenoppervlak van de verwarmer, of ongeveer 2.1 m2 voor 200 inrichting L) .Dit constant verlies zal worden gecompenseerd door het opstarten van weerstand tegen water te handhaven op 65 ° C
Een boiler 200 De verliezen worden door de fabrikanten van 24 en in de orde van 1800 Wh per dag of per uur 75 W (zie Bijlage A, gegevens naar fabrikant gap 45 ° C); het is een sterke lamp constant op 365 dagen per jaar of 8760 h / jaar; de verliezen zijn 75W x 8760h = 657000 Wh = 657 kWh.
Wetende dat 1 kWh 0.15 € kost, is het voor een jaar 98.5 €, het is hoe dan ook niet verwaarloosbaar; Door nadelen als de boiler in de garage bij een gemiddelde temperatuur van 10 ° C, het temperatuurverschil 55 ° C in plaats van 45 en jaarlijkse verliezen worden verhoogd of zelfs * 657 55 / 45 = 803 kWh of 121 € verloren per jaar.
Als deze boiler buiten of in een koude ruimte is, zoals een thermodynamische boiler, zijn de verliezen nog belangrijker.
Hieruit volgt duidelijk dat, om de verliezen te verminderen, het tegelijkertijd nodig is om de verliezen door de wanden en de verliezen als gevolg van de lengte van de pijpen te verminderen: van waar de boiler in een warme kamer moet worden geïnstalleerd en dicht bij de punten van tekening; idealiter zal het worden geïnstalleerd in het verwarmde volume en dichter bij de badkamer en keuken.
Natuurlijk kunnen we - en we moeten - bedenken dat in het geval van de waterverwarmer in het verwarmde volume, verliezen nul zijn, omdat teruggewonnen tijdens het stookseizoen, ten minste tijdens het stookseizoen, 240 dagen per jaar of zo is; in het geval dat de verliezen worden verminderd en 657 x (365-240) / 365 = 225 kWh of 33 € / jaar worden; aan de andere kant als het in je garage is geïnstalleerd, is het hele ding verloren en daarom is 803 kWh bijna 4 keer meer jaarlijkse verliezen en dus 4 keer meer geld gegooid door de ramen!
Door uw boiler bijvoorbeeld in de badkamer te installeren, minimaliseert deze oplossing energieverlies, waterverlies en investeringen (standaard waterverwarmingstoestellen, kortere leidingen en geen isolatie). investeer het minimum en u betaalt het minimum om uw warm water te produceren, is de beste oplossing voor u alleen; dus wacht niet tot geen enkele standaard- of energievereniging een dergelijk eenvoudig en efficiënt ontwerp voorstelt, hun interesses zijn niet van u.
Opmerkingen:
- u kunt controleren of een waterverwarmer altijd betere prestaties levert en een minimum kostprijs voor het geval dat hij in het verwarmde volume is geïnstalleerd, omdat de verliezen tijdens het stookseizoen worden teruggewonnen (ongeveer 75% van de tijd) en de Waterverliezen worden verminderd omdat de lengte van de pijpen wordt verminderd.
- Voor een individuele thermodynamische boiler (CETI) is de efficiëntie veel lager, omdat de verliezen groter zijn (verliezen per groter gebied vanwege de koudere atmosfeer, aanzienlijk waterverlies vanwege het verre apparaat als gevolg van ruis) terwijl de energieverbruikende Eu is veel lager; desondanks zijn de totale kosten hoger voor een productie lager dan 180 L / dag (zie appendix c voor de geselecteerde hypotheses), wat een schande is gezien de extra investering; controleer in ieder geval de terugkomsttijd - aantal jaren om de extra investering terug te vorderen - voordat u aan deze complexe oplossing begint en aan onderhoud onderhevig bent; vergeet vooral niet om rekening te houden met de koeling van de ruimte waar deze zich bevindt, met de mogelijke impact op de verwarming van het aangrenzende verwarmde terrein voor een CETI op binnenlucht.
- In alle gevallen is het noodzakelijk om te zoeken naar de laagste kosten die het gemakkelijkst worden behaald door een waterverwarmer in het volume dat dicht bij de apparaten wordt verwarmd; bovendien veroudert een elektrisch apparaat veel beter in een verwarmde ruimte dan in een koude en vochtige kamer (aan de andere kant moet u de minimale afstanden tot de wanden van de douche of het bad respecteren).
- De thermodynamische apparaten zijn alleen interessant in het geval van een aanzienlijk verbruik gedurende het hele jaar. (zie prestatiegrafiek in verbruiksfunctie)
- De capaciteit van de boiler hangt ook af van het gebruikte tarief; in het geval van een nachttarief - pas echter op voor de mogelijke toeslag - het moet een hogere capaciteit hebben, maar in het geval van een basistarief, gebruik liever een kleine capaciteit (die verliezen zal minimaliseren) van lager vermogen met een boiler die gebruikt zal worden langer.

NLet op: wanneer u de locatie van uw boiler bepaalt, heeft dit een zeer grote impact op de prestaties van uw warmwatersysteem gedurende de hele levensduur met zware financiële gevolgen elk jaar.

Degenen die geïnteresseerd zijn in de kleine spreadsheet, overtuigen me een bericht op de site; het zal je toelaten om je eigen installatie te controleren, hoop ik, of beter je te overtuigen om een ​​meest efficiënte installatie uit te voeren.
Referenties:
- Gegevensblad thermodynamische boiler (feb 13) http://www.ademe.fr/chauffe-eau-thermod ... duels-ceti
bijlagen:
- Bijlage a: gegevens van de fabrikant (verliezen door de muren)
- Bijlage b: Voorbeeldprestatie-werkblad
- Bijlage c: grafiekwerkblad op basis van productie
toebehoren
Bijlage A - Data Builder.pdf
(253.95 KB) Downloaded keer 401
Bijlage B - Prestaties en kosten Calcul.pdf
(196.15 KB) Downloaded keer 498
Bijlage C - Prestatie en kosten Graph.pdf
(191.68 KB) Downloaded keer 823
0 x
yves35
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 221
Inschrijving: 27/09/15, 23:22
Plaats: rendier
x 60

Re: opbrengst Elektrische productie van warm water




par yves35 » 02/04/18, 13:44

PVresistif schreef:Elektrische warmwaterproductie: opbrengst en kosten


Als we bijvoorbeeld een huishoudelijke waterverwarmer 200 L daarvan in contact staat met de omgeving waarin het is geplaatst, en wisselt daardoor warmte door temperatuurverschil .Als de thermostaat op 65 ° C en dat de boiler in de badkamer wordt verwarmd tot 20 ° C, er een permanente uitwisseling is - een constant verlies aan energie - evenredig met het temperatuurverschil is 45 ° C en het oppervlak van uitwisseling (het buitenoppervlak van de verwarmer, of ongeveer 2.1 m2 voor 200 inrichting L) .Dit constant verlies zal worden gecompenseerd door het opstarten van weerstand tegen water te handhaven op 65 ° C
Een boiler 200 De verliezen worden door de fabrikanten van 24 en in de orde van 1800 Wh per dag of per uur 75 W (zie Bijlage A, gegevens naar fabrikant gap 45 ° C); het is een sterke lamp constant op 365 dagen per jaar of 8760 h / jaar; de verliezen zijn 75W x 8760h = 657000 Wh = 657 kWh.
Wetende dat 1 kWh 0.15 € kost, is het voor een jaar 98.5 €, het is hoe dan ook niet verwaarloosbaar; Door nadelen als de boiler in de garage bij een gemiddelde temperatuur van 10 ° C, het temperatuurverschil 55 ° C in plaats van 45 en jaarlijkse verliezen worden verhoogd of zelfs * 657 55 / 45 = 803 kWh of 121 € verloren per jaar.
Als deze boiler buiten of in een koude ruimte is, zoals een thermodynamische boiler, zijn de verliezen nog belangrijker.
Hieruit volgt duidelijk dat, om de verliezen te verminderen, het tegelijkertijd nodig is om de verliezen door de wanden en de verliezen als gevolg van de lengte van de pijpen te verminderen: van waar de boiler in een warme kamer moet worden geïnstalleerd en dicht bij de punten van tekening; idealiter zal het worden geïnstalleerd in het verwarmde volume en dichter bij de badkamer en keuken.
Natuurlijk kunnen we - en we moeten - bedenken dat in het geval van de waterverwarmer in het verwarmde volume, verliezen nul zijn, omdat teruggewonnen tijdens het stookseizoen, ten minste tijdens het stookseizoen, 240 dagen per jaar of zo is; in het geval dat de verliezen worden verminderd en 657 x (365-240) / 365 = 225 kWh of 33 € / jaar worden; aan de andere kant als het in je garage is geïnstalleerd, is het hele ding verloren en daarom is 803 kWh bijna 4 keer meer jaarlijkse verliezen en dus 4 keer meer geld gegooid door de ramen!
Door uw boiler bijvoorbeeld in de badkamer te installeren, minimaliseert deze oplossing energieverlies, waterverlies en investeringen (standaard waterverwarmingstoestellen, kortere leidingen en geen isolatie). investeer het minimum en u betaalt het minimum om uw warm water te produceren, is de beste oplossing voor u alleen; dus wacht niet tot geen enkele standaard- of energievereniging een dergelijk eenvoudig en efficiënt ontwerp voorstelt, hun interesses zijn niet van u.


het eerste dat je moet doen, dat je bij een zeer snelle terugkomst: (qq maanden), je ballon een jas in glaswol of anders kunt aanbieden. Daar had bijvoorbeeld voor gezorgd:
http://forums.futura-sciences.com/habit ... mulus.html

Het feit dat de ballon in het verwarmde volume wordt geplaatst, wordt besproken: de verliezen dragen bij tot de verwarming in de winter maar ook in de zomer. Maar ook hier verbetert de dingen om beter te worden.

yves
0 x
genegeerd: obamot, janic, guygadebois... lucht, lucht. We zijn (nog) niet op Qanon Ben, als in feite
stortvloed
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 66
Inschrijving: 09/12/17, 17:55
Plaats: Bas Rhin
x 11

Re: opbrengst Elektrische productie van warm water




par stortvloed » 02/04/18, 15:07

Ik heb er al een tijdje over nagedacht om mijn boiler (300L in mijn kelder) "een jas aan te doen".
Elke keer als ik me afvraag of het isoleren van de boiler waarschijnlijk geen condensatie op de buitenmuur veroorzaakt en in het geval dat uiteindelijk de gecorrodeerde
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13707
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1521
Neem contact op met:

Re: opbrengst Elektrische productie van warm water




par izentrop » 02/04/18, 15:54

torrent schreef:Ik heb er al een tijdje over nagedacht om mijn boiler (300L in mijn kelder) "een jas aan te doen".
Elke keer als ik me afvraag of het isoleren van de boiler waarschijnlijk geen condensatie op de buitenmuur veroorzaakt en in het geval dat uiteindelijk de gecorrodeerde
Hallo,
Condensatie verschijnt op koude wanden, dus geen reden http://www.apper-solaire.org/Pages/Fich ... /index.pdf
0 x
stortvloed
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 66
Inschrijving: 09/12/17, 17:55
Plaats: Bas Rhin
x 11

Re: opbrengst Elektrische productie van warm water




par stortvloed » 02/04/18, 16:16

ok, dat stelt me ​​gerust.

Ik ga een kleine 100 glaswol isolatiesessie doen (ik heb nog steeds een aantal daken over)
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: opbrengst Elektrische productie van warm water




par chatelot16 » 02/04/18, 19:47

het verbeteren van de isolatie van een elektrische boiler is eenvoudig met een zeer oude boiler die een eenvoudige thermostaat heeft die alleen de temperatuur van het water meet ... maar met de huidige standaard thermostaat is niet langer mogelijk! extra isolatie zorgt ervoor dat de temperatuur van de thermostaat naar beneden gaat en hij hangt alsof hij is afgebroken: het gebeurt in de zomer wanneer we te veel glaswol om de boiler plaatsen

het is daarom van essentieel belang dat de thermostaat de isolatie verhoogt ... omdat de huidige thermostaat slecht is
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360

Re: opbrengst Elektrische productie van warm water




par Forhorse » 03/04/18, 08:38

De cumulus-thermostaat moet hetzelfde zijn sinds 50-jaren ...
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13707
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1521
Neem contact op met:

Re: opbrengst Elektrische productie van warm water




par izentrop » 03/04/18, 08:48

Ik zie niet in waarom een ​​elektronische thermostaat problematischer zou zijn.
Een mechanische thermostaat omvat een sonde geplaatst in de leiding van de galvanische corrosie-anode en het andere deel onder de weerstand. In het elektronische geval is de sonde waarschijnlijk een thermistor. http://www.chauffe-eau-pieces.fr/sondes ... 00446.html

De voorzorgsmaatregel voor 2-behuizingen is niet om het elektrische / elektronische onderdeel (beschermd door een kap onder de waterverwarmer) te bedekken om het op kamertemperatuur te houden.
Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: opbrengst Elektrische productie van warm water




par chatelot16 » 03/04/18, 09:17

wat ik noem moderne thermostaat is al heel oud: het is volledig mechanisch, het bevat 2 thermostaat: de belangrijkste thermostaat heeft een instelbare temperatuur, en een noodsituatie thermostaat die de temperatuur van de doos meet, en snijd als er een slechte contact dat oververhit raakt en permanent snijdt tot het opnieuw wordt verwarmd met een knop

met dit soort thermostaat snijdt het af als je de boiler isoleert: ik zag het voor een boiler op een zolder, met wat glaswol: de enige oplossing was om een ​​beetje isolatie te verwijderen in om de thermostaat af te koelen

dit is een andere reden om een ​​elektronische thermostaat apart van de boiler te maken ... het zal niet alleen dit probleem voorkomen dat een goede isolatie verhindert, en het zal ook een dubbele set temperatuur mogelijk maken, in de soort 60 ° op edf en 95 ° als er zonne-energie is
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13707
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1521
Neem contact op met:

Re: opbrengst Elektrische productie van warm water




par izentrop » 03/04/18, 09:55

Geen wonder op een zolder waar de kamertemperatuur kan oplopen tot 50 ° en meer. Zelfs zonder overisolatie bestaat het gevaar van disjunctie als het slecht geventileerd is.
De veiligheidsthermostaat, standaard of thermistor, verandert niets aan het feit dat deze zich in een open doorgang onder bevindt.

Moderne of zonneboilers kunnen anti-legionellose-cycli en andere functies uitvoeren, zoals vertraagde verwarming 's nachts.
oververhitting veiligheid wordt altijd verzekerd door een bulb thermostaat. https://elyotherm.fr/thermostat-chauffe-eau-electrique
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 223-gasten