Advies nodig ... Welke instellingen voor een pelletketel?

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Phil532140
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 39
Inschrijving: 01/03/18, 14:49

Advies nodig ... Welke instellingen voor een pelletketel?




par Phil532140 » 02/03/18, 06:21

Hallo iedereen.
Ik heb net een huis gekocht. De laatste is uitgerust met een Hapéro HP2 pelletketel. Tot nu toe werkte het best goed ... En deze week liet de -8 ° C ext me kijken naar de instellingen. Omdat in plaats van 19 ° setpoint we dichter bij 17 ° stonden ... Onmogelijk om meer te doen.
De ketel "gaat uit" op een v3v die de circulatiepomp en vervolgens het radiatorcircuit van stroom voorziet.
Deze circulator werkt wanneer de temperatuur van het water dat de klep 3v verlaat groter is dan 55 °.
Het probleem is dat als ik het nodig heb (we kunnen later praten over de stooklijn ...) water 65 ° om mijn 19 ° te krijgen, de circulatiepomp start wanneer het water is naar 55 ° en in plaats van een water naar 65 ° te sturen, stuurt het dit naar 55 ° ... Het is alsof de ketel geen tijd had om warm te worden ...
Dus veranderde ik de parameter 55 ° (die de circulator activeert), ik stop 65 °. Ik heb het gevoel dat het iets beter werkt, maar ik zou graag uw mening hebben.
Ik denk ook aan de snelheid van de circulator?
Qu'en pensez-vous?

Voor de stooklijn heb ik:
-10 ° => 80
20 ° => 35
Min 35 watertemp

Dit is een oud huis dat erg lang is om te verwarmen en dat een gerenoveerd deel beter geïsoleerd heeft. Thermostaten rusten de radiatoren uit (behalve in het oude gedeelte dat zelden de ingestelde temperatuur bereikt)
Bent u voor deze curve goed?

Bedankt voor je feedback
Philippe.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33

Re: Advies nodig ... Welke instellingen voor een pelletketel?




par Philippe Schutt » 02/03/18, 16:52

Hallo,

Kunt u een diagram opgeven? Is er geen circulator in de ketel met een thermostatische V3V?
Je gemotoriseerde V3V is wijd open met -8V buiten?

En tot slot:
wat zegt uw DPE en hoe krachtig is uw boiler?
1 x
Phil532140
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 39
Inschrijving: 01/03/18, 14:49

Re: Advies nodig ... Welke instellingen voor een pelletketel?




par Phil532140 » 02/03/18, 18:07

Bonjour Philippe,
Dank u voor uw antwoord.
Ik heb geen diagram maar een foto:

Beeld

https://photos.google.com/share/AF1QipM ... o1NGFfRzl3

Ik weet niet wat er in de ketel zit ...
Ja, de V3V is volledig open wanneer de vraag gevoeld wordt
De ketel heeft een vermogen van 15 KW

Voor de ECD welke cijfers zijn belangrijk?
Gemiddeld jaarlijks verwarmingsverbruik: 16500 kWh PCI-korrels
Behuizing heeft de classificatie C (zoals wat DPE is, alles ...)

Ik hoop dat dit je in staat zal stellen te analyseren.
Philippe.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Advies nodig ... Welke instellingen voor een pelletketel?




par sicetaitsimple » 02/03/18, 18:47

Bonsoir,

het is heel eenvoudig als een vraag en je zult me ​​excuseren als je het hebt gedaan, maar heb je een test gedaan door alle thermostatische kranen grondig te openen?
0 x
Phil532140
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 39
Inschrijving: 01/03/18, 14:49

Re: Advies nodig ... Welke instellingen voor een pelletketel?




par Phil532140 » 02/03/18, 19:25

Sic'etait eenvoudig ... Het is nog erger ... Ik dacht dat ik in de ongebruikte kamers precies wat radiatoren zou snijden als de kracht niet genoeg is ... Ik ben goed?
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Advies nodig ... Welke instellingen voor een pelletketel?




par sicetaitsimple » 02/03/18, 19:35

Phil532140 schreef:Sic'etait eenvoudig ... Het is nog erger ... Ik dacht dat ik in de ongebruikte kamers precies wat radiatoren zou snijden als de kracht niet genoeg is ... Ik ben goed?


Nee, ik denk het niet!

Ik had het over een test om te zien. Uw radiatoren kunnen globaal of soms ondermaats zijn, het komt voor. En je thermostaatkranen doen in het beste geval niets (blijven helemaal open) bij extreme kou, maar 'beperken' vaak de doorstroming een beetje omdat ze de 'echte temperatuur' in de kamer niet voelen als die eerder is verkoudheid.

Het doel van de test is om de waterstroom te maximaliseren om te controleren of uw ketel volgt door langer te werken op bijvoorbeeld een uur.

Eenvoudig te controleren met een beetje tijd en een timer.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Advies nodig ... Welke instellingen voor een pelletketel?




par sicetaitsimple » 02/03/18, 20:53

Complement: dat wil zeggen, afhankelijk van de grootte van de straler en het relevante deel (belichting, isolatie), het niet noodzakelijkerwijs abnormaal thermostaatkranen op 23 ° (bijvoorbeeld) aanpassen om 20 ° C wanneer het erg koud buiten. Weet gewoon, het is nog steeds zeer rustiek apparaten, met name handig voor het houden van onbezette bij gematigde temperaturen, maar relatief lage delen.

Nu moet de ketel volgen. 15kW het is niet enorm. Je huis doet wat voor oppervlak, en welk bouwjaar?
0 x
Phil532140
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 39
Inschrijving: 01/03/18, 14:49

Re: Advies nodig ... Welke instellingen voor een pelletketel?




par Phil532140 » 03/03/18, 06:19

Mijn huis is 150 m2. 1 oude deel (70m2) alvorens 1948 (zoals ze zeggen ...) en een ander nieuw onderdeel (80m2) aanligt tegen de eerste 2000. Slechts één raam aan de noordkant, de rest van de openingen naar het zuiden en westen.
Ik ben bang dat de ketel niet krachtig genoeg is. Maar ik zal het voor het moment moeten afhandelen. Wat zou volgens jou de ministroom moeten zijn? En zijn de waarden van mijn stookcurve correct?
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Advies nodig ... Welke instellingen voor een pelletketel?




par sicetaitsimple » 03/03/18, 10:14

Phil532140 schreef: Wat zou volgens jou de ministroom moeten zijn? En zijn de waarden van mijn stookcurve correct?


Wat betreft de stooklijn, als je zegt dat in het oude deel in normaal (niet erg koud weer) je over het algemeen niet de gewenste temperatuur krijgt, is het dat je een beetje geïnteresseerd zou zijn in de opwaartse beweging.

Voor ketelvermogen is het echt afhankelijk van het huis. Hier is een link naar een kleine simulator, zonder enige garantie!

https://elyotherm.fr/puissance-chauffage
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68

Re: Advies nodig ... Welke instellingen voor een pelletketel?




par Dirk Pitt » 03/03/18, 10:32

het is allesbehalve een triviaal probleem en bovendien is het moeilijk om de oorzaak te achterhalen. het is helemaal niet zeker dat uw probleem een ​​probleem met de stroom is. Ik waarschuw voor de overweldigende gegranuleerde boiler omdat het vaak erger is dan niet genoeg kracht.

in de eerste plaats, het feit dat uw circulator onder een bepaalde waarde snijdt, het is gewoon om uw boiler te beschermen tegen koude retouren.
om deze waarde te verhogen tot 65 ° beschermt u de boiler beter, maar dat is alles.
het eerste ding is om te analyseren of wat je ziet een voorbijgaand of gestabiliseerd fenomeen is.
inderdaad, jouw beschrijving lijkt op een vrij klassiek voorbijgaand fenomeen:
de ketel bevindt zich onder de drempel van de circulator en stijgt in temperatuur
de temperatuur passeert de drempel en de circulator draait
te veel energie plotseling in het radiatornetwerk
de keteltemperatuur daalt en gaat terug tot onder de drempel
de circulator snijdt zichzelf,
enz.
Als gevolg hiervan ziet het radiatornetwerk slechts af en toe "flitsen" van warmte en wordt de vereiste temperatuur nooit op een stabiele manier vastgesteld.
als dat is wat er gebeurt, raad ik 2 dingen aan:
1: u vermindert de stroom van uw circulatiepomp naar de mini
2: als u een handmatige klep op de radiatorretour hebt, sluit u deze gedeeltelijk, waardoor een tegendruk ontstaat en de doorstroming wordt verminderd.
het zou al veel beter moeten zijn.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 348-gasten