Rooklek op kachelpellets. Vind je het lek van een schoorsteen (met aardewerk bushels)?

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Rooklek op kachelpellets. Vind je het lek van een schoorsteen (met aardewerk bushels)?




par Christophe » 12/12/17, 12:07

Ik heb onlangs een Thermorossi H2O 34 hydrauliek pelletkachel geïnstalleerd 34 kW (in feite is het meer een ketel dan een kachel omdat hij geen ventilator heeft). De kachel is aangesloten op een "klassieke" schouw gemaakt van korenmaat terracotta en metselwerk ...

De kachel werd tweedehands gekocht bij een professional die het aan mij afleverde, installeerde en in bedrijf stelde. Ik heb actief geholpen met de installatie (over 2h all-inclusive).

Na afstelling en configuratie werkte de kachel goed, maar na 3 of 4 dagen van gebruik, Ik merkte dat er rook uit de metselwerkschoorsteen komt, dat wil zeggen na het roestvrijstalen gedeelte.

De schoorsteen vuurt echter goed, de vlam van een aansteker staat "horizontaal" bij de ingang van het metselwerkgedeelte (dus bij de uitgang van de verzegelde RVS buizen).

Zoals bij alle pelletkachels, wordt de bovenkant van de schoorsteen gesloten roestvrijstalen buizen (polymeer + afdichtingen chemische verbindende uitzondering 2 verbinding voor vegen): 1 stuk fornuis uitlaat ongeveer 2 ben juiste hoogte en 1 elleboog 90 ... geen ontsnapping aan deze kant, controleerde ik.

Nadat de stapel wordt gevormd door een horizontaal gedeelte van 2 m met ongeveer 5 ° helling en een hoek 90 ° (85 ° eigenlijk) die leidt naar een verticale schoorsteen 8m over.

Het lek bevindt zich in het horizontale deel of ter hoogte van de 90 ° metselwerkhoek ...

De installatie valt binnen de dimensionale limieten van wat de folder geeft:
Manuel_installation_H2O_34_Thermorossi.pdf
(2.05 miljoen) Downloaded keer 1947


Thermorossi_H2O_34.gif
Thermorossi_H2O_34.gif (35.19 Kio) 19631 keer bekeken


Hier is het horizontale deel (ik heb nu geen betere foto bij de hand), het gerepareerde deel werd tien jaar geleden door mijzelf gemaakt met bakstenen en mortel ongevoelig.

Cheminée_horizontale.jpg
Fireplace_horizontal.jpg (76.54 Kio) 19631-tijden bekeken


Dus ik wil dit lek vinden en repareren het probleem is dat ik niet zie waar het vandaan komt ...

De vragen zijn:

a) Zijn bushels aardewerk waterdicht met een lichte overdruk (als er een is, zie c) omdat ik er niets vanaf weet ???)? Het installatieprogramma zei niet dat het incompatibel was ...

b) Hoe te detecteren waar het rooklek vandaan komt? Is er een methode? Het lek is licht en de geur verschijnt pas na enkele tientallen minuten gebruik.

Ik hoop dat het bij de elleboog ligt omdat de schepel (her) metselwerk is geweest met een soort bekisting en het tegen een muur is ... en meer toegang is behoorlijk shitty! Kortom, als ik elk bushgewricht moet controleren, moet ik de hele schoorsteen demonteren ... rolalala ... :schok:

c) Ik weet eigenlijk niet of er overdruk is. Er is een buiten inspectieluik in de hoek bij 90 ° vóór het verticale deel (het bevindt zich direct achter de reparatie).

Als het wordt geopend wanneer de pelletkachel in werking is, kunnen we de rookstroom zien die nog steeds wordt aangezogen door het verticale deel van de schoorsteen, dus zelfs als het luik open is, blijft de diepgang sterk ...

Dus daar heb ik moeite om te begrijpen hoe rook uit een schoorsteen kan komen die in een depressie is ... :schok: :schok: :schok:

d) Zodra de lek (ken) zijn gedetecteerd ... hoe op te lossen? Een goede laag vuurvaste mortel van buitenaf kan voldoende zijn voor een duurzame reparatie?

Kortom, sommige wijze raad zou welkom zijn ... geschiedenis om CO intoxicatie pellets van een moderator econoog te vermijden ... wat jammer zou zijn! : Cheesy: :schok:

ps: het horizontale deel een buis verzinkte 125 volledige lengte dat ik de tijd was maken aan circulatie te verbeteren en vegen (in 2 of 3 jaren ik dit openhaard met Deom waarbij j bevorderen Ik heb hout gestookt dat niet echt droog is denk ik ... dus het was toen behoorlijk slecht)
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Rook lek op pellet Pellets. Vind je het lek van een schoorsteen (met aardewerk bushels)?




par sicetaitsimple » 12/12/17, 19:20

Ik kan je niet echt helpen, het lijkt raar ...

Aan de andere kant ben ik erg verrast door de diameter van je horizontale buis. 125mm, dat is alles?

Voor natuurlijke afdrukken lijkt het erg laag.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Rook lek op pellet Pellets. Vind je het lek van een schoorsteen (met aardewerk bushels)?




par Ahmed » 12/12/17, 19:45

Zou er eerder geen bister geïnfiltreerd zijn in de metselwerkbekleding en ontgassen nu vanwege de warmte die vrijkomt door de verbrandingsgassen? :?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Rook lek op pellet Pellets. Vind je het lek van een schoorsteen (met aardewerk bushels)?




par sicetaitsimple » 12/12/17, 20:14

sicetaitsimple schreef:
Aan de andere kant ben ik erg verrast door de diameter van je horizontale buis. 125mm, dat is alles?

Voor natuurlijke afdrukken lijkt het erg laag.


Andere vragen:

- in uw vorige configuratie (de vorige kachel), had u ook een natuurlijke trek (geen aanjager)?
-en de kracht was het heel anders dan de huidige kracht van 34kW?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Rook lek op pellet Pellets. Vind je het lek van een schoorsteen (met aardewerk bushels)?




par Christophe » 13/12/17, 10:40

sicetaitsimple schreef:Ik kan je niet echt helpen, het lijkt raar ...


Ja raar of er is een fysieke singulariteit in mijn open haard! : Cheesy: : Cheesy:

sicetaitsimple schreef:Aan de andere kant ben ik erg verrast door de diameter van je horizontale buis. 125mm, dat is alles?

Voor natuurlijke afdrukken lijkt het erg laag.


125 mm is de "behuizing" (in feite zijn dit eenvoudige gegalvaniseerde rechten) die ik in de bussen had geplaatst om de snelheid van de dampen te verhogen en het vegen van het horizontale deel te vergemakkelijken (omdat het gat door de muur is rond).

De bushels zijn 20x20 of 25x25 ... Ik zal vandaag aan dit probleem werken. Ik zal ze meten en je meer foto's maken ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Rook lek op pellet Pellets. Vind je het lek van een schoorsteen (met aardewerk bushels)?




par Christophe » 13/12/17, 10:44

Ahmed schreef:Zou er eerder geen bister geïnfiltreerd zijn in de metselwerkbekleding en ontgassen nu vanwege de warmte die vrijkomt door de verbrandingsgassen? :?


Geïnfiltreerd buiten de bushels op het horizontale deel, bedoel je? Het is mogelijk maar de hitte is laag, hoe meer 150 ° C uit de kachel komt (dus minder dat bij de open haard arriveert) ... Zie p7 melding hierboven. Dus waarschijnlijk onvoldoende om de bister enkele meters verder te ontgassen ???

Anders is het goed geur van brandhoutrook we voelen ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Rook lek op pellet Pellets. Vind je het lek van een schoorsteen (met aardewerk bushels)?




par Christophe » 13/12/17, 10:53

sicetaitsimple schreef:- in uw vorige configuratie (de vorige kachel), had u ook een natuurlijke trek (geen aanjager)?


Ja, het was een eenvoudige Deom-houtkachel ... die ik destijds had gepresenteerd: verwarming-isolatie / wood-ketel-new-schema-installatie-DHW-en-st-t4589.html

sicetaitsimple schreef:-en de kracht was het heel anders dan de huidige kracht van 34kW?


Sorry, het is niet 34 kW is 27.5 kW volgens de instructies, ik weet niet waarom ze het 34 noemden ... kan de capaciteit van de geïntegreerde warmtewisselaar zijn? (de notitie geeft aan dat 34L het watervolume van de kachel is ...)

Hoe dan ook, ja Deom mag niet meer dan 15kW piek ... maar met een veel hogere temperatuur van de rookgassen (waarschijnlijk 350 ° pan uit) ... Ik vervangen omdat door deze pelletkachel voor de hand liggende redenen van gemak en controle (ik stopte mijn ECS boven ...) en ook omdat het tijd was dat ik wilde mezelf te verwarmen met pellets en ik kwam deze geweldige kans!
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Rook lek op pellet Pellets. Vind je het lek van een schoorsteen (met aardewerk bushels)?




par sicetaitsimple » 13/12/17, 11:16

Christophe schreef:
Sorry, het is niet 34 kW is 27.5 kW volgens de instructies, ik weet niet waarom ze het 34 noemden ... kan de capaciteit van de geïntegreerde warmtewisselaar zijn? (de notitie geeft aan dat 34L het watervolume van de kachel is ...)

Hoe dan ook, ja Deom mag niet meer dan 15kW piek ... maar met een veel hogere temperatuur van de rookgassen (waarschijnlijk 350 ° pan uit) ... Ik vervangen omdat door deze pelletkachel voor de hand liggende redenen van gemak en controle (ik stopte mijn ECS boven ...) en ook omdat het tijd was dat ik wilde mezelf te verwarmen met pellets en ik kwam deze geweldige kans!


Nou, ik ben geen fan (!!!), maar het zijn veel veranderingen tegelijk.

- een sterk verminderde diepgang met dampen die gaan van ongeveer 350 ° tot 150 °
- een massale stroom rook neemt toe (ongeveer in de verhouding van de krachten)

Deze "trekjes", heb je ze de laatste dagen liever opgemerkt tijdens de harde wind?
Is uw luchtinlaatrooster voldoende voor deze nieuwe stroomvoorziening?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Rook lek op pellet Pellets. Vind je het lek van een schoorsteen (met aardewerk bushels)?




par Christophe » 13/12/17, 11:51

Wat ben je niet een brandblusser ??? : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

a) Veel aanpassingen De god die ik jarenlang niet gebruikte behalve af en toe (en ik maakte me geen zorgen over rook, nadat het maar een paar uur werkte ... toen het werkte)

b) Waarom zegt u dat de drawdown kleiner wordt? Het verticale deel van de schoorsteen (zij is degene die de trekking creëert) werd niet ingesloten. Ik maak foto's van de trekking met een aansteker

c) Geen invloed van de wind, als ik "statische" beluchters heb, trekt hij beter als er wind is

d) ja, de luchttoevoer is a priori voldoende ... maar goed idee dat ik tests in deze richting ga doen!
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Rook lek op pellet Pellets. Vind je het lek van een schoorsteen (met aardewerk bushels)?




par sicetaitsimple » 13/12/17, 12:22

Christophe schreef:
b) Waarom zegt u dat de drawdown kleiner wordt? Het verticale deel van de schoorsteen (zij is degene die de trekking creëert) werd niet ingesloten. Ik maak foto's van de trekking met een aansteker



In wezen is de "trek" van een schoorsteen gerelateerd aan het drukverschil tussen een kolom met heet gas ter hoogte van de schoorsteen en dezelfde kolom met koud gas (buitenlucht).

Alle dingen gelijk zijn en om het simpel te houden, hoe hoger uw schoorsteen is, hoe warmer het is en hoe beter het trekt.

Maar daar ging je uit een situatie zonder problemen maar met rook bij 350 ° C zeg je tegen een situatie met dampen 150 ° C.

Fysiek en zelfs als alles in goede staat is, kan de trekking alleen maar zijn afgenomen.

Wat betreft het mogelijke effect van de wind, als ik je de vraag stelde, was dat omdat ik thuis merkte dat ik bij hevige windstoten (niet in een gevestigde wind) soms afleveringen had van 'repressie ".
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 248 gasten