Smoke Emanations Okofen-ketel

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Avatar de l'utilisateur
manu 38
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 29/08/12, 18:39
Plaats: Isère

Smoke Emanations Okofen-ketel




par manu 38 » 22/12/12, 19:14

Bonsoir à tous,

Ik heb een probleem met mijn ketel Okofen!
Ik merkte bij terugkeer in de avond dat rook ruikt (belangrijk, zie lastig) stagneerde in de kelder waar de ketel is geïnstalleerd. Op zoek naar waar de rookgeur vandaan kwam, leek het me dat het van achter de ketel kwam ter hoogte van de rookventilator ...
Ik nam contact op met mijn verwarmingsingenieur, die de controle over zijn installatie overnam (maar ik was niet aanwezig!). Hij vond niets concreets, hij zal aan het begin van het jaar terugkeren met een technicus Okofen.
Als iemand echter al een dergelijk probleem had gehad, zou ik geïnteresseerd zijn in de oplossingen die werden overwogen.
Alvast bedankt voor je hulp en voor alles wat ik wens een gelukkig kerstseizoen.

Manu
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 22/12/12, 20:25

gebrek aan tocht- of uitlaatgassen verstopt met roet.
open gewoon het ronde deksel van de bovenkant van de ketel om te controleren.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
manu 38
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 29/08/12, 18:39
Plaats: Isère




par manu 38 » 23/12/12, 17:59

Bonsoir,

De dampen van de ketel waren waarschijnlijk te wijten aan het gebrek aan ventilatie in de kelder na de installatie van een thermodynamische boiler die de kelder in "depressie" plaatste ...
Aan de andere kant volgde ik het advies van Dirk Pitt, ik maakte de hele haard en het bord van de ketel schoon (bevestigde een foto van de stukken die ik van de plaat verwijderde en die vind ik alleen na 2 maanden van beginnen ???).
Met dank aan Dirk Pitt voor uw hulp!
Goedenavond,

Manu



Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 23/12/12, 18:07

Je had platen van deze grootte op de doorboorde schijf ??? Dus gebieden die niet goed werkten ???

Nog nooit in 5-jaren thuis gezien.

Vermoedelijk was uw rookprobleem "van de ketel". Omdat er normaal gesproken een "depressometer" is die de depressie in huis meet. Als het niet voldoende is, is de ketel defect. Ik had dit op de mijne toen mijn condensor verstopt was. Onmogelijk om het vuur dan te keren ...

Dus ik denk dat de depressie in het huis goed bleef, dankzij een waaierdampen. Maar het was daarna niet langer geëvacueerd, je loting werd omgekeerd door de depressie veroorzaakt door je boiler.
0 x
Avatar de l'utilisateur
manu 38
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 29/08/12, 18:39
Plaats: Isère




par manu 38 » 23/12/12, 18:37

hi Did

Niet op de schijf die in de haard is doorboord.

Beeld


Ja, de trekking was omgekeerd, probleem opgelost door het openen van de garagedeur.
Ik zal van de vakantie genieten om een ​​inzinking te breken.

Bedankt een +

Manu.
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 23/12/12, 22:12

slet,

een kleine vraag als je praat over het bord dat je over de smeltkroes spreekt of valt en de korrel verbrandt ???

als dat klopt, lijkt het op kauwen, een vriend had het probleem met zijn pelletkachel.

Hoe is het gegranuleerd dat je verbrandt?

stofgehalte?
Samenstelling?

DINplus?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 24/12/12, 11:59

manu 38 schreef:hi Did

Niet op de schijf die in de haard is doorboord.
.


OK.

Ik heb ook een "flens" van "karamel" rond de stijgbuis, vlakbij de schijf.

Ik denk dat het de pellets zijn (die van onderaf komen bij Okofen), die worden "opgewarmd" en "gekarameliseerd". Het is geen slak.

En ik denk dat als dit zich ontwikkelt, deze korstjes worden verwijderd door de druk van de pellets, naar de schijf gebracht en verbrand als steenkool of coke ... (ik heb het niet over drugs, maar de oude mensen weten misschien nog deze samengeperste en ontgaste houtskool "eieren"?).

In ieder geval 5 jaar, afgezien van het jaarlijkse onderhoud (en indien nodig een boost bij het legen van de as als de brander koud is), maakte ik me nooit ergens zorgen over. EN het werkt erg goed ...

Ik zou in de verleiding komen om te zeggen: "wacht maar af ..."
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 24/12/12, 13:37

het is een machine.
het komt van de kwaliteit van de pellet
Ik heb een jaar.
sindsdien niets meer.
geen druksensor op mijn ketel. Ik denk dat het alleen degenen zijn die zijn uitgerust met thuismeting.
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 24/12/12, 13:51

Einde

ok pellet valt niet op deze machine maar wordt ingedrukt ...

Zo niet, als de pellet voldoende tijd heeft om te verwarmen, moet de lignine smelten en deze korst vormen

http://www.valbiom.be/files/gallery/rap ... 320328.pdf

dixit: de glasachtige structuur, het machéijzer is niet glazig

"Lignine is een driedimensionaal amorf polymeer dat uit structuren bestaat
Gemethyleerd fenylpropaan.31, 32, 33 Het is een thermoplastisch polymeer dat kan worden
gebruikt met de meeste thermoplasten om composieten te maken.34
Over het algemeen hebben naaldhoutachtigen een Tg (glasovergangstemperatuur)
iets hoger dan dat van hardhout, wat kan worden verklaard door a
meer verknoopt in zacht hout. Onveranderde lignine in hout heeft de laagste Tg
(65 105-° C). Voor gemodificeerde ligninen is de Tg hoger: 110-160 ° C voor lignine
geëxtraheerd uit fijngemalen hout en 124-174 ° C voor lignine kraft (gevonden lignine
in black liquor in pulpfabrieken. 35 "


Lignine verbrandt (26.63 MJ / kg) dus geen zorgen eigenlijk a priori.

Met betrekking tot cokes :) Nog jonger dan de oude weet ik, het wordt nog steeds behoorlijk gebruikt in het VK, in kolenkachels.

Dit is wat ik dacht dat ik wist, de cola (ik heb net gecontroleerd op wiki) is niet van hout maar van steenkool;) wat een mineraal is dus geen geschiedenis van houtgas :) .

Maar het is glasachtig van uiterlijk zoals lignine;).

Dit zegt dat niet de geur van rook verklaart ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 25/12/12, 08:10

Ja, ja, cokes komt van kolen. Ik zei dat deze "korstjes", wanneer ze worden afgescheurd, branden als cola ...

De geur lijkt me te verklaren door het feit dat de trolley normaal werkte, de ventilator de rook uit de trolley haalde (die anders zou hebben gefaald, de inzinking, in de kamer, wordt permanent gemeten; het is een minuut onder een bepaalde drempelwaarde, de shuttle stopt).

Dus ik ben een "afgezogen" ketel.

Aan de andere kant veroorzaakt de apsiratie van de thermodynamische ballon een depressie in de kamer. In de race gaat de lucht in plaats van omhoog, omlaag ...

En daarom "zoog" deze depressie gecreëerd door de thermodynamische ballon een deel van de dampen "af" uit de ketel.

Dus we moeten lucht brengen, dat is alles, om zowel de thermodynamische ballon als de ketel tevreden te stellen ...

Een andere installatie "niet aan de norm": ketelfabrikanten stellen normen voor luchtinlaten, juist om dat te voorkomen. En helaas zitten er veel verwarmingsmonteurs op!
0 x

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 202-gasten