Vermogen buis, gebruik de energie van vulkanen, magma

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9

Vermogen buis, gebruik de energie van vulkanen, magma




par raymon » 21/07/12, 09:54

Ik zag deze nieuwe methode om aardwarmte te gebruiken, wat denk je ervan?

http://www.greenetvert.fr/2012/05/22/ap ... ique/58248

het lijkt erg interessant, vooral omdat de prijs zeer betaalbaar en relatief eenvoudig is.

Power Tube genaamd, de technologie die is ontwikkeld door de Amerikaanse ingenieur Doyle W. Brewington wint warmte uit magma terug zonder water te injecteren. Plantenbestellingen stromen binnen uit vulkanische gebieden als Ecuador, Guatemala en Chili.

De berouwvolle vervuiler

Tijdens een bezoek aan Chili om zijn uitvinding te presenteren, toont de wiskundige, natuurkundige en ingenieur Doyle W. Brewington op zijn zachtst gezegd een atypische carrière. Nadat hij een bedrijf had geleid dat conventionele thermische centrales op fossiele brandstoffen installeerde, besloot hij op een dag alles op te geven om zich te wijden aan de ontwikkeling van schone energie:

“Ik heb al mijn aandelen in het bedrijf verkocht en heb de volgende drie jaar onderzoek gedaan naar alle soorten onconventionele energiebronnen: zon, wind en geothermie. "

Het is de consistentie van de aardwarmteproductie die hem overtuigde om te kiezen voor aardwarmte in plaats van zonne- of windenergie, die te onderhevig zijn aan schommelingen.

Tot 1 GW schone energie

De Power Tube is een buis met een diameter van 120 cm die 500 meter onder de grond stort om de warmte van het magma terug te winnen. In tegenstelling tot conventionele aardwarmte zijn voor dit proces geen grondwaterinjecties nodig. Een op pentaan gebaseerd koelmiddel blijft opgesloten in het onderste deel van de behuizing en geeft zijn warmte vervolgens over aan waterdamp om elektrische turbines aan te drijven. De officiële website legt uit dat deze vloeistof niet vervuilend en volledig biologisch afbreekbaar is.

Doyle W. Brewington zegt dat de Power Tube een van de goedkoopste, veiligste en snelst te installeren schone technologieën op de markt is. Dankzij de eenvoud van het concept bedragen de kosten per megawatt bijna een miljoen dollar bij een boordiepte van ongeveer 500 meter.

Verkrijgbaar in verschillende modellen (1 MW, 5 MW of 10 MW), Power Tubes kunnen gelijktijdig worden gebruikt om het geproduceerde vermogen te vergroten. De door Guatemala bestelde plant zou dus 1 gigawatt moeten halen.

Ideaal voor vulkanische eilanden

De Amerikaanse uitvinder had het voorrecht zijn project te presenteren aan het ministerie van Defensie van zijn land, en de productie op industriële schaal is al begonnen in Albuquerque, New Mexico. Verschillende generatoren produceren al elektriciteit op verschillende locaties in de Verenigde Staten.

Vandaag heeft het bedrijf een goed gevuld orderboek, vooral dankzij een Latijns-Amerikaanse klantenkring. Peru en Colombia zijn geïnteresseerd, net als Ecuador, dat een fabriek van 11 MW in de Galapagos wil installeren.

In Chili bedragen de bestellingen al 130 MW, waarvan 120 alleen voor de mijnbouw. Paaseiland zou ook een elektriciteitscentrale van 5 MW kunnen huisvesten, terwijl de resterende 5 MW zou worden gebruikt voor warmteterugwinning.

Volgens Doyle W. Brewington duurt de installatie van een energiecentrale slechts 6 maanden, en voor het onderhoud, dat slechts eens in de vijf jaar plaatsvindt, slechts 8 uur arbeid. De rest van de tijd produceert de Power Tube continu elektriciteit, 24 uur per dag, 24 dagen per jaar
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Power tube, gebruikmakend van de energie van vulkanen, magma




par moinsdewatt » 21/07/12, 12:20

greenetvert.fr schreef: en de productie op industriële schaal is al begonnen in Albuquerque, New Mexico. Verschillende generatoren produceren al elektriciteit op verschillende locaties in de Verenigde Staten.


en nou, we zouden graag bewijs willen hebben van wat daar naar voren wordt gebracht.

Het is 5 jaar geleden dat ik alles wat met energie te maken heb kam, ik heb zoiets niet gezien.
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 21/07/12, 13:02

Dit lijkt een beetje op wat er op het eiland gebeurt.
Of de magna is heel dichtbij.
Met productie van hydrgene en stadsverwarming.
De vector voor hen: het is water dat wordt verwarmd door magma.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 21/07/12, 14:14

Wat interessant lijkt, is dat het werkt bij relatief lage temperatuur en met een mengsel van isopentaan / isobutaan


De Argus-toevoerbuis is een apparaat dat verschilt van een GEOMAGMATIC standaard geothermisch systeem doordat het geen water, stoom of stoom onder druk nodig heeft om te werken. Het gebruikt alleen de warmte van de aarde en warmte bij lage tot gemiddelde temperatuur, 110-200 C.


http://www.powertubeinc.com/about-us/ma ... index.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 21/07/12, 14:32

110 ° C is het minimum dat overal te vinden is bij het graven op - 3 m.

Maar wat heeft het voor zin, want als we op -500 m graven, hebben we ongeveer 27 ° C, wat meer dan genoeg is voor habitat ...! (-300 m zou al voldoende zijn voor verhoogde aardwarmte en opslag dicht bij het oppervlak serait zelfs mogelijk voor de meest gewaagde, zoals Dedeleco opmerkte, zelfs als het verre van bewezen is in de staat zonder bijverwarming, om voldoende warmte te hebben toute het koude seizoen. Amha, dat moet nog worden bewezen en economisch gezien niet zo interessant, als we bedenken dat we daarvoor een passiefhuis nodig hebben en dat we daarom heel goed kunnen opslaan in een regenbak - die zich daarin bevindt. bouwen waar het de hele tijd 20 ° C zou moeten zijn - zonder de noodzaak van zware en dure infrastructuur zoals meerdere en verouderde boorgaten.)
https://www.econologie.com/forums/chauffage- ... 11285.html

Vulkanische geothermische energie is goed voor het opwekken van elektriciteit. Maar het is te duur in vergelijking met thermische zonne-energie zoals bij Désertec ...! En ik vind aardwarmte niet erg milieuvriendelijk ... laten we deze warmte laten waar ze is : Mrgreen: : Cheesy: we hebben het niet echt nodig omdat er genoeg aan de oppervlakte is en het is bijna genoeg om te bukken om het op te pakken ...
"Gratis" energie is beschikbaar, wat ontwikkeld moet worden, is de opslag ervan in al zijn vormen en met de meest economische infrastructuren.
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 21/07/12, 15:15

Maar waar is het voor, want als we op -500 m graven, hebben we ongeveer 27 ° C

Ik denk dat het alleen voor de vulkanische gebieden daar moet zijn, ze geven een kaart:
http://www.powertubeinc.com/what-is-pow ... index.html
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Power tube, gebruikmakend van de energie van vulkanen, magma




par moinsdewatt » 22/07/12, 11:46

raymon schreef:Ik zag deze nieuwe methode om aardwarmte te gebruiken, wat denk je ervan?

http://www.greenetvert.fr/2012/05/22/ap ... ique/58248
...... De door Guatemala bestelde plant moet dus 1 gigawatt halen ....


Het is een totale hoax.

Er is geen stap van 1 GW geothermisch project in Guatemala.

De huidige energiesituatie in Guatemala: http://www.tresor.economie.gouv.fr/File/330611

er is 49 MW geïnstalleerd vermogen aan aardwarmte.

Alles wat u op het net over Power Tube in Guatemala kunt vinden, herhaalt zich in een lus en door achtereenvolgens van site naar site de ongefundeerde bevestigingen van het type Doyle W. Brewington te kopiëren.

Maar het is net als Rossi. Er wordt veel over hem gepraat, maar er zit niets achter.
0 x
Nicotic
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 08/07/12, 20:28




par Nicotic » 22/07/12, 18:35

Obamot schreef:laten we die hitte laten waar hij is : Mrgreen: : Cheesy: we hebben het niet echt nodig omdat er genoeg aan de oppervlakte is en het is bijna genoeg om te bukken om het op te pakken ...


Eén energiebron kan genoeg zijn ... ik denk het niet!
Het beste is om het overal mee naartoe te nemen om niet afhankelijk te zijn van slechts één factor.
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 23/07/12, 08:28

Alles wat u op het net over Power Tube in Guatemala kunt vinden, herhaalt zich in een lus en door achtereenvolgens van site naar site de ongefundeerde bevestigingen van het type Doyle W. Brewington te kopiëren.


Ik wilde het niet hebben over de commerciële aspecten of of alles wat er wordt gezegd waar is, maar eerder over de technische aspecten, het idee lijkt me interessant en het systeem is vrij eenvoudig. In vulkanische zones moet de grond op veel plaatsen meer dan 100 ° zijn en niet op grote diepte. Het systeem zou werken zonder waterinjectie of door gebruik te maken van een warmwaterbron, in tegenstelling tot de meeste geothermische systemen.
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 24/07/12, 21:05

Nou, hij zou moeten uitleggen hoe hij de warmte-uitwisseling doet tussen het pentaan op de bodem van de buis en het water om de turbines te laten draaien.
0 x

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 414-gasten