Stove explosie pellets. Stove ontploft!

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

Stove explosie pellets. Stove ontploft!




par Christophe » 02/07/11, 11:32

Ik zag dit net in een advertentie?!?

Kachelpellets anti-explosie ???

Dat zou betekenen dat er problemen zouden zijn geweest met de ontploffing van de kachel?

:schok: : Idee: :?
Dernière édition par Christophe de 02 / 07 / 11, 22: 04, 1 keer bewerkt.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 02/07/11, 14:11

Ja geen kachel (niet dat pellets) kunnen explosies te maken !!

Ik herinner me, jong klasse, zijn er ongeveer 50 jaar, een eenvoudige kachel, die de hele winter, na het starten van een half uur later was een grote boom, en klasse voortgezet zonder angst! !!

De kachel had een gat gedragen aan de basis van zijn verbrande metaal, dat was om de explosie te helpen !!

Een slecht ontworpen fornuis, beschadigd of verkeerd geïnstalleerd kunnen exploderen !!

Zoals bij elke brand of brand, bekend brandweerlieden, ongelukkig, stierf soms een deur te openen, is het mogelijk om CO (verbranding weinig zuurstof), die explodeert wanneer zuurstof komt te maken !!
Dit is een van de grootste risico voor brandweerlieden, CO dit in een gewone brand !!

Zij moeten een CO detector toegevoegd ????
Dernière édition par dedeleco de 02 / 07 / 11, 14: 23, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 02/07/11, 14:22

Oh ja ik kan zien wat je bedoelt, het gebeurde van tijd tot tijd op onze kachel Deom boiler (meestal met papier / karton als alles samen ontstoken was) ... maar vanaf daar om dit een explosie te noemen ...

Het is eerder een ontploffing ...

Maar van daaruit vind je dit fenomeen of het fenomeen dat je beschrijft (ophoping van CO) op pelletkachels die de modernste kachels zijn (ze zijn allemaal uitgerust met een lambda-sonde, wat indirect overeenkomt met een CO-sonde ) ... is iets dat ik niet begrijp ... ???
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 02/07/11, 14:36

Hmm!

Het betekent niet dat het explosief stof scheidt van pellets?
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 02/07/11, 15:16

Een verplichte kennisgeving nuttig:
http://forums.futura-sciences.com/habit ... ts-21.html
de lambdasonde is absoluut nutteloos voor alle TRUE-pellets en pelletketels. Dit is handig als verschillende soorten brandstof worden gebruikt. De pelletketels met lambda sonde zijn over het algemeen houtketels (dus van vierkante vorm), aangepast aan de haast door de fabrikant met een externe brander; slechts één tip: vermijden!


Dus de lambda-sensor die de zuurstof meet, aan de uitgang, zorgt voor een zeer lichte overmaat aan zuurstof, die in principe de CO onderdrukt, bruikbaar op auto's, minder op de open haarden met luchtinlaat voor nabrander, behalve bij alle soorten van brandstoffen ???
0 x
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 02/07/11, 15:17

Christophe schreef:) ... maar van daar om dit een explosie te noemen ...

Het is eerder een ontploffing ...

...


http://fr.wikipedia.org/wiki/Explosion

En zelfs ronduit nogal een knaller ...

Een paar jaar geleden gebruikte ik een oude Tsjechische hout- of kolenkachel, laden en lossen van bovenaf. Na een goede verwarming, door de trek te verlagen en het laadluik enigszins omhoog te brengen, heb ik eenvoudig een stabiele cyclus van ontploffing / afzuiging verkregen (variabele frequentie afhankelijk van de grootte van de inlaat voor verse lucht: van 1 tot 15 hertz bij benadering).

De kracht van het fenomeen is verrassend, ik had zelfs een DIY overwogen om de mechanische kracht te herstellen, maar het bleef in de state of idea!
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET
"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 02/07/11, 16:04

1) Ik weet niet waar deze onzin vandaan komt dat de lambda-sonde alleen de oude houtkachels zou uitrusten die in een pelletketel zouden veranderen?

Het is archief. Raadpleeg de site van een aantal fabrikanten van de "top Oostenrijker": Hargassner, Guntamatic, Fröling, enz ...

Voor sommigen is de sonde een optie op sommige modellen.

En anderen, ook in de top (Okofen KWB ...) doen zonder ...

2 ° Deze "explosies" kunnen te wijten zijn aan CO.

Maar het kan ook het gas zijn dat ontstaat bij de vergassing van hout dat zich ophoopt bij gebrek aan voldoende zuurstof ... Het vuur dooft ... De zuurstof komt langzaam binnen ... "stoichiometrische" proporties hotspot en ... boem.

Dit gebeurt vooral wanneer men zwaar herlaadt en dat de verbranding wordt geleid naar de gedempte (regeling door de lucht van aankomst; men sluit de kiki omdat het te veel verwarmt, meer 0 ² maar brandend hout, dus vergassing. .. alles hoopt zich op, een beetje O² komt hoe dan ook).

3) Bij "serieuze" pelletkachels mag dit niet gebeuren omdat de verbranding wordt gecontroleerd, inclusief de luchttoevoer, rookafzuiging ...

Dat gezegd hebbende, sommige pelletkachels op "natuurlijke trekking"die daarom kunnen functioneren zonder elektriciteit zijn potentieel" explosief "[ik heb nooit lezen zoiets, maar zodra de trek niet langer wordt gecontroleerd, als het windstil is op de gevel de afdruk is niet stabiel, dit kan in theorie naar mijn mening, optreden]
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 02/07/11, 16:23

houtvergassing

of oude stadsgas met CO en H2 zet altijd in dat explodeert en stikt !!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 02/07/11, 19:02

highflyaddict schreef:Ik verkreeg eenvoudig een stabiele cyclus van ontploffingen / aspiraties (met variabele frequentie afhankelijk van de grootte van de inlaat voor verse lucht: van 1 tot 15 over Hertz).


Ik bevestig hetzelfde fenomeen op dezelfde kachel ketel Deom! Ik noemde dit een "pompen" ... het geluid en de frequentie leken erg op wat je kunt zien in een "stoomlocomotief"!

Ik neem aan dat het komt van een (on) akoestische akkoordkachel / openhaard die tot een soort resonantie leidt ...

Het is beschamend omdat het een beetje rook onderdrukt ...

Gelukkig was het vrij zeldzaam.

Ik gebruik deze kachel zelden maar als het weer gebeurt, zou ik een video maken ... omdat het indrukwekkend is! Gelukkig is het nooit gebeurd in de hoofdkachel van het huis (kamers niet ver)!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 02/07/11, 19:24

Did67 schreef:1) Ik weet niet waar deze onzin vandaan komt dat de lambda-sonde alleen de oude houtkachels zou uitrusten die in een pelletketel zouden veranderen?


Het is niet de enige onzin over futura-wetenschap ...: Cheesy:

Did67 schreef:En anderen, ook in de top (Okofen KWB ...) doen zonder ...


Ah, maar regelen ze hoe dan de goede verbranding? Met een CO2-sensor?

Did67 schreef:2 ° Deze "explosies" kunnen te wijten zijn aan CO.

Maar het kan ook het gas zijn dat ontstaat bij de vergassing van hout dat zich ophoopt bij gebrek aan voldoende zuurstof ... Het vuur dooft ... De zuurstof komt langzaam binnen ... "stoichiometrische" proporties hotspot en ... boem.

Dit gebeurt vooral wanneer men zwaar herlaadt en dat de verbranding wordt geleid naar de gedempte (regeling door de lucht van aankomst; men sluit de kiki omdat het te veel verwarmt, meer 0 ² maar brandend hout, dus vergassing. .. alles hoopt zich op, een beetje O² komt hoe dan ook).


Juist er is minder kans dat dit gebeurt met een elektronisch gestuurde PELLETS-kachel met een kachel zonder boomstammen? Goud Ik heb nog nooit gehoord van explosieveilige houtkachel!

Tenzij dit fenomeen zich voordoet op pelletkachels met vervuiling of defecten van bepaalde elektronische onderdelen (daarom ben ik altijd op mijn hoede geweest voor de langdurige betrouwbaarheid,> 10 jaar, van pelletkachels ...)

Did67 schreef:Dat gezegd hebbende, sommige pelletkachels op "natuurlijke trekking"die daarom kunnen functioneren zonder elektriciteit zijn potentieel" explosief "[ik heb nooit lezen zoiets, maar zodra de trek niet langer wordt gecontroleerd, als het windstil is op de gevel de afdruk is niet stabiel, dit kan in theorie naar mijn mening, optreden]


De enige pelletkachels zonder geforceerde trek die ik ken zijn Rika, wat volgens mij de top van de topkachels is (moeten hun prijzen zien) https://www.econologie.com/forums/comparatif ... t6429.html en uitvoeringen: https://www.econologie.com/forums/label-flam ... t9210.html ) dus naar mijn mening als Rika heeft vrijgegeven is het dat het onder de knie is!

Ik leun in plaats daarvan voor een elektronische storing, vervuiling of het gebruik van een ongeschikte brandstof ... kan het stof genoemd door Alain zijn! (de 1er-diesel werkte met cokespoeder !!)

Goed als we het onderwerp verder willen ontwikkelen, ik denk dat we wat technisch onderzoek moeten doen en een fabrikant moeten vinden die dit biedt ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 522-gasten