Klap van een EOF-manager

Verschillende ervaringen gemaakt door leden van de forums met name wat betreft kleine huishoudelijke apparaten en energiebeheer.
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7

Klap van een EOF-manager




par olifant » 13/08/08, 22:05

Ik publiceer u zonder afspraak (en ook zonder tegenprestatie) een tirade die een Waalse afgevaardigde mij stuurt. Jammer dat het niet gesigneerd is, maar toch. Het moet gezegd dat er veel waarheid is.

Na 3 maanden kreeg ik eindelijk een beleefd antwoord van de Waalse minister van Leefmilieu Paul Magnette aan wie ik erop wees dat zijn pla solwatt een schande was, dat het 1000 keer beter was geweest om economisch zwakke gezinnen de helft of een derde van de sommen te laten investeren om energie te besparen.

Numeriek voorbeeld:
10.000 euro geïnvesteerd in bouwvallige woning (ketelwissel, nieuwe kozijnen, 20 cm glaswol + aluminium op zolder, thermostaat met klok): besparing 1000 euro per jaar op de energierekening
22000 euro geïnvesteerd in PV: besparing van 350 euro op de elektriciteitsfactuur + verdubbeling van groenestroomcertificaten + ongeveer 6940 euro aan premies. Zoek de fout

Ten slotte geef ik je de tekst in zijn onbewerkte staat:

Rant van een ingenieur die verantwoordelijk is voor EDF over de 20 uur op TF1

Een zwengel gaf ons een reeks lessen over energiebesparing.

Hij hield ons voor ernstig verstandelijk gehandicapt of voortijdig seniel en legde ons uit dat door alle waakvlammen van onze elektrische apparaten uit te schakelen,
we zouden 15% van ons verbruik kunnen besparen.
Niet waar, dan zouden we 2 tot 3% besparen

Hetzelfde legde ons uit dat we door onze traditionele lampen te vervangen door spaarlampen, we 30 tot 35% energie konden besparen.
Onwaar, het is 4 tot 5% dat we kunnen besparen

Het is duidelijk dat als het huis is uitgerust zoals dat van de overgrootvader, dat wil zeggen alleen lampen en geen koelkast, magnetron, wasmachine, vaatwasser, droger enzovoort, want vergeleken met het verbruik van al deze apparatuur, is dat van de lampen "peanut".

Als klap op de vuurpijl nam een ​​briljante journalist van TF1 (wat een informatieve zender) het over en telde de besparingen op die behaald konden worden volgens deze verlichte criteria: 15% op waakvlammen + 35% op lampen = 50% energiebesparing!...


Ze ging niet zo ver om het te zeggen, maar wij, die bijzonder dom zijn, vermoedden dat we morgen, als we deze instructies nauwgezet zouden volgen, de helft van de centrales zouden kunnen stoppen!...

We stierven bijna dom, maar waarom hebben we ons dit niet allemaal eerder uitgelegd!

Om in diepe zwakte door te gaan, vertelden de TF1-meisjes ons toen dat we voor de resterende 50% ze konden voorzien van zonnepanelen
die 'groene' stroom opwekken, wat zijn punt illustreert met een foto van een mooi huis met daarachter een klein zonnepaneel.
Daar zocht ik bijna naar een wapen, want we hadden nog nooit zo'n niveau van desinformatie, zo'n monumentale absurditeit gezien.

Inderdaad, om deze resterende 50% te produceren, als we uitgaan van een gemiddeld verbruik van 6 Kw (een klassiek abonnement zonder elektrische verwarming), zou elk huis 140 meter zonnepanelen moeten hebben voor een kostprijs van 89 *

Bereken het rendement op de investering.

In het hoofdstuk 'het is goed voor de planeet' moet worden toegevoegd dat zonnepanelen, we weten niet wat we ermee moeten doen als ze het einde van hun levensduur bereiken,
omdat ze veel silicium en andere zeer vervuilende zware metalen bevatten.

Geloof vooral niet dat ik tegen energiebesparing ben, ik ben er 100% voor, als ze realistisch zijn, maar alsjeblieft, geen dronkenschap van dit type midden in de luisteruren, het grenst aan onfatsoenlijkheid of kwaadaardigheid.

Om verder te gaan in de intox, ken je Biville sur mer in Seine-Maritime?
Het is een klein kustplaatsje bij Dieppe, waar onlangs 6 windturbines uit de grond zijn gekomen.
Zes machines van de nieuwste generatie die 4 km van onze Normandische kust beslaan en waarvan de wieken een hoogte bereiken van 85 m.
Elke windturbine heeft een maximaal vermogen van 2 megawatt... als het hard waait.
Het is niet veel vergeleken met de 2600 megawatt die constant uit de naburige kerncentrale komt, maar het is er nog steeds, vooral als het erg koud is.

Jammer dat deze hernieuwbare energie zo duur en niet controleerbaar is (4 keer duurder dan die van het atoom), maar dat maakt niet uit, EDF heeft de verplichting om het terug te kopen (en duur).

Maar terug naar onze 6 windturbines; sinds een paar dagen is er maar één windturbine die draait, de 5 anderen zouden ze verstoken zijn van wind?
Nee, er is al een aantal dagen geen wind geweest, wat meestal het geval is als het erg koud of erg warm is.
Het is de natuur, de mens dicteert nog niet de wet.

Maar dan, als er geen wind is, hoe kan dan worden uitgelegd dat slechts één van de windturbines draait?
Het antwoord is heel simpel: ze willen dat we geloven in hernieuwbare energie, dus we aarzelen niet om vals te spelen om de slechte kant te verbergen.
Nou ja, het zou niet goed zijn voor de bewoners van de regio die dit nog niet in hun landschap hebben geaccepteerd, om alle windturbines stil te zien staan ​​als het -4 graden is

Dus heel eenvoudig, we maken één draai ... als een motor (ja, het is mogelijk, door hem kracht te geven!).
Het verbruikt een beetje elektriciteit, maar het doet geloven dat het energie produceert.

Het is tijd om te stoppen met elke avond op het weer te hameren 'het is goed voor de planeet', want nu weten we niet echt waar het goede en het slechte zijn, en we zullen uiteindelijk denken dat degenen die advies geven, naast oneerlijk of incompetent zijn, het gevaarlijkst.

'Zogenaamd schone' elektriciteit zonder dampen, zonder CO2, zonder atomen, beschikbaar wanneer we het nodig hebben, tegen een prijs die onze banen en ons comfort niet vernietigt, die bestaat niet, afgezien van waterkrachtcentrales.

In 20, 30 of 50 kunnen jaren zijn ...

In mijn entourage ken ik niemand die schone was wast, of zijn lege vaatwasser start...

Het wordt dus hoog tijd dat de media en hun slaafse gestreepte hesjes die ons dienen, ophouden ons voor achterlijken te houden, met gerichte, afgeknotte berichtgeving en burgerlessen die geen stand houden.

Ah ja, ik zou het bijna vergeten: ik hoorde zelfs "de onschuldige Evelyne Délias", na haar weerpagina, ons vertellen "dat je niet te veel verwarming in de auto moet zetten omdat het brandstof verbruikt en "het is niet goed voor de planeet".

Evelyne, als je een cursus mechanica had gevolgd, zou je weten dat de verwarming van de auto warmte onttrekt aan het water in het koelcircuit van de motor en dit hete water moet absoluut worden gekoeld door het ofwel door de hoofdradiator (die achter de grille) of door de radiator van de interieurverwarming te laten lopen, anders gaat de motor dood!
Als dit water niet voldoende wordt gekoeld, is het zelfs de ventilator van het koelcircuit die ervoor moet zorgen door elektriciteit te verbruiken om te draaien!
En dat...'het is niet goed voor de planeet' hoor!

We zouden ook biobrandstoffen kunnen noemen, gepresenteerd als groene brandstoffen, terwijl het bewandelen van deze weg een ecologische en
op korte termijn: de meevaller ruikend, ruimen grote agrovoedingsgroepen momenteel hele bossen op en vervangen gewassen bestemd voor menselijke voeding door deze plantages bestemd voor de productie van 'groene' brandstof (50% van de maïsproductie van de VS zal dit jaar zijn omgeleid voor deze productie, vandaar de hongersnood in Mexico, de eerste koper van deze maïs).

Had je dit perverse effect van biobrandstof al vermoed?

Maar het is weer een debat en ik heb al hartkloppingen als ik eraan denk ...

Bovenal, bovenal, alsjeblieft ... ONTVANGEN!



Over het algemeen komt deze tekst overeen met wat ik hierover al meermaals heb gezegd forums: laten we ophouden geïnteresseerd te zijn in centjes besparen: laten we eerst aan grote budgetten werken!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 13/08/08, 22:09

Uh we zijn het eens over de achtergrond van de olifant (zie de berekeningen van een ambtenaar van de RW: https://www.econologie.com/comparatif-en ... -3858.html ) maar ik begrijp het niet: moet je nu niet in zon-PV werken?

https://www.econologie.com/forums/elephant-s ... t5415.html

Je schiet jezelf een beetje in de voet, nietwaar? :schok: :?

ps: jouw "mail" Ik heb het ook meerdere keren ontvangen in semi-spam mailing...dat TF1 onzin praat, schokt het nog steeds mensen? : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 13/08/08, 22:21

Je schiet jezelf een beetje in de voet, nietwaar?


1) gelukkig is niet iedereen 24 uur per dag verbonden met econologie.com, en hoe dan ook, dit is nog maar het begin, we doen onderzoek naar thermische energie.

2) dat is wat me doet schreeuwen: geen manier om mensen die minstens 5 jaar universiteit hebben gedaan zinnige dingen te laten zeggen! :onheil:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Hackel
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 04/08/08, 09:29




par Hackel » 13/08/08, 23:21

De EDF-ingenieur, hij is aardig, hij legt ook duidelijk AAN IEDEREEN uit dat het niet EDF is die de extra kosten betaalt van de aankoop van elektriciteit uit wind, fotovoltaïsche energie, warmtekrachtkoppeling, biomassa, thermische en onevenredige prijzen in de overzeese departementen (terwijl de inwoners hetzelfde betalen als jij en ik).

Wij zijn het allemaal die deze extra kost betalen op de lijn Bijdrage aan de openbare elektriciteitsdienst van ALLE facturen die deze lieve EDF ons stuurt (u kunt dit controleren).
DANKJEWEL.

Ik ook, misinformatie irriteert me.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 14/08/08, 00:20

elephant schreef:1) gelukkig is niet iedereen 24 uur per dag verbonden met econologie.com, en hoe dan ook, dit is nog maar het begin, we doen onderzoek naar thermische energie.


Pkoi gelukkig? Zou dat niet fijn zijn? : Cheesy:

Anders groet ik uw diversiteit... trouwens, u heeft het misschien niet gezien, maar ik heb gehoord dat RW zijn quota voor de PV al had overschreden... bekent u/ontkent u?

elephant schreef:2) dat is wat me doet schreeuwen: geen manier om mensen die minstens 5 jaar universiteit hebben gedaan zinnige dingen te laten zeggen! :onheil:


Schreeuw niet te veel, het is overal hetzelfde, zie het bio-ethanolschandaal ( https://www.econologie.com/forums/a-propos-d ... t5893.html een zeer interessant document zal dit onderwerp volgen).

Over het algemeen geldt dat hoe langer je studeert, hoe meer je overtuigd bent van zekerheden (soms klote)...
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 14/08/08, 10:41

uh... omdat je teveel gegeten hebt? : Cheesy:

deze reactie van de EDF-man is een echte SPAM, ik dacht niet dat ze zo ver gingen! : Lol: een beetje zoals de tekst tegen windturbines, zogenaamd "stiekem" in brievenbussen gedeponeerd! MDR... het klinkt als een grote kreet van een oude prehistorische proletariër die alles beu is omdat hij tot nu toe niets concreets heeft kunnen doen, tot op het bot uitgescholden door mediapropaganda: hij schreeuwt tegen TF1, een Franse zender, nee, maar het is een schandaal! je kunt zijn hartkloppingen echt voelen! : Lol:

in ieder geval afgezien van schreeuwen tegen spaarlampen en biobrandstoffen, volledig in de val trappen, is het enige dat hij verdedigt zijn kerncentrales! Ik wed dat hij zijn elektriciteit niet betaalt en niet in de buurt van een energiecentrale woont...


dus "Bovenal, vooral, alsjeblieft... INFORMEER JEZELF!" :P
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 14/08/08, 11:26

+1 met Jonule (ja)

We moeten relativeren: met 3 windturbines en 2 zonnepanelen gaan we niet in onze energiebehoefte kunnen voorzien, maar kernenergie is ook niet de Alpha en de Omega.
Kortom, het lijkt erop dat we ons nog steeds in het stadium van overtuigingen bevinden. Wanneer zijn de godsdienstoorlogen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
minguinhirigue
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 01/05/08, 21:30
Plaats: Straatsburg
x 1




par minguinhirigue » 14/08/08, 11:26

Wat deze ingenieur zegt, heeft het voordeel dat het heel duidelijk en goed gepresenteerd is.

Maar er zijn nog een paar dingen waar ik me aan stoor...

De "einde kaarsen besparing", de 30 tot 35% is de besparing op het verbruik van de lampen zelf, ja het is maar 2 tot 3% van ons totale verbruik, eveneens 15% op de horloges, het wordt ook vergeleken met het totale verbruik van de betreffende apparaten, indien gewenst is het 4 tot 5% in huis. En we kunnen ook apparaten met een laag verbruik maken (als ze moeten worden vervangen natuurlijk), voor een koelkast is dat bijvoorbeeld 20%. Als we niet een besparing van 10 tot 15% halen, afhankelijk van het huis, zal ik verrast zijn.

Als we het dan hebben over zonne-energie, maar niet alleen over fotovoltaïsche energie en we beginnen warm water terug te sturen naar vaatwassers en wasmachines, geloof ik dat er aanzienlijk wordt bespaard op het verbruik van de weerstanden van deze apparaten. Ik weet het niet precies, in de forum Ik denk dat het ongeveer 30% besparing op deze apparaten was. Veel meer voor de elektrische cumulus. Oeps, we moeten ongeveer 20% totale elektriciteitsbesparing hebben, maar het gaat om de verkoop!

Bovendien hebben ze, zowel voor fotovoltaïsche als voor windenergie, zeker hogere kosten dan de oude generatie kerncentrales, maar vertel me niet dat de tegenslagen van EPR en de enorme R&D-budgetten die zijn geïnvesteerd concurrerender zijn dan de Spaanse zonne-energiecentrales, vertel me ook niet dat degenen die uraniumerts winnen in Niger worden betaald en werken in correcte veilige omstandigheden... Ik zou graag de prijs willen weten van elektrische kWh met erts gewonnen uit Franse vakbondsmijnwerkers!?

Op dezelfde manier hebben hernieuwbare energieën weliswaar lagere specifieke vermogens dan de oude gecentraliseerde technologieën, maar voldoende voor autonome stroomvoorziening, waarmee mensen kunnen leven terwijl ze zich bewust worden van hun behoeften, waarbij het netwerk alleen dient om individuele variaties te herverdelen met minder verliezen omdat er minder herverdeelde stroom is (een deel wordt ter plaatse gebruikt).

Voor vervuiling vind ik het moeilijk om zware metalen te vergelijken die kunnen worden gerecycled voor de fabricage van nieuwe panelen en ultiem radioactief afval, alleen recyclebaar om nieuwe-tijdperk chemische oorlogsvoering te voeren en het voedsel te vergiftigen van bevolkingsgroepen die we niet mogen, en deze medeburgers niet te vergiftigen...

Ten slotte ben ik het ermee eens dat er nog veel andere dingen te doen zijn, zoals het isoleren van gebouwen en het beheren van directe zonnewinsten voor verwarming, veel goedkoper en veel efficiënter dan welke gigawatt-maatregel dan ook. Ik denk echter dat we, zodra deze maatregelen zijn genomen, kunnen nadenken over fotovoltaïsche energie en zelfs kunnen dromen van het stimuleren van R&D om de introductie van zonnecellen in het laboratorium te versnellen, die een efficiëntie van 40% kunnen bereiken. Alleen R&D op zonne-energie heeft geen legerbudgetten...

En het is niet over vijftig jaar, wanneer EPR een scheet in ons gezicht zal hebben gelaten, dat we zullen moeten zeggen dat we er eerder over hadden moeten nadenken.

Laatste opmerking, minder goed in staat om degenen die lezen te raken, in 1999 bedroeg de ecologische voetafdruk in Frankrijk 5,26 ha per inwoner (wereldgemiddelde: 2,3). De biocapaciteit van Frankrijk: 2,88 ha per inwoner. Vandaag weet ik het niet, maar het werd erger.
Dus ons huidige comfort, tenzij we manieren vinden om het te bereiken door te sparen, moeten we accepteren om het gedeeltelijk op te offeren, en niet koste wat kost proberen het te bevredigen, omdat onze kleinkinderen het anders misschien niet echt kunnen betalen.
Dernière édition par minguinhirigue de 14 / 08 / 08, 11: 37, 4 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 14/08/08, 11:31

Kleine aanvulling op de horloges en hun energiekosten: berekening van de kosten van elektrische horloges

Hij vergat ook te vermelden dat EDF-medewerkers genereuze productiviteitsbonussen ontvangen... of beter gezegd consumentenpremies, het is minder politiek correct maar zoveel meer waar!

EDF heeft duidelijk geen commercieel belang bij het verminderen van het elektriciteitsverbruik... behalve in zijn reclamespots...

Bovendien is Edf de eerste promotor in Frankrijk van geothermische energie waarvan de algehele energie-efficiëntie twijfelachtig is, om niet te zeggen rokerig... Voor EdF is het beter om een ​​nucleaire kWh te verbruiken dan een olie-kWh...
Dernière édition par Christophe de 14 / 08 / 08, 11: 38, 3 keer bewerkt.
0 x
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 14/08/08, 11:33

Hallo,
Hier wat informatie over uranium 238: de totale levensduur, vaak gezapt door energieproducenten, met alle verschillende toestanden en het type uitgezonden straling, evenals de halfwaardetijd van elk van de vervalbijproducten:


Beeld

@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)

Terug naar "Econological Laboratory: verschillende ervaringen voor econologic"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 55-gasten