testcampagne met elektriciteitsverbruik PM230

Verschillende ervaringen gemaakt door leden van de forums met name wat betreft kleine huishoudelijke apparaten en energiebeheer.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

testcampagne met elektriciteitsverbruik PM230




par Christophe » 29/07/06, 18:56

Hier start ik de testcampagne van mijn apparaten met de PM230 die hier beschikbaar is: verbruiksmeters

Ik zou de resultaten toevoegen als en wanneer mijn tests.

Tests op het "kantoor":

1) ADSL Modem Router : 20,7 W wanneer je de router loskoppelt en zijn tranfo gewoon laat staan, vinden we: 18,4 W :schok:
De router zelf verbruikt alleen 2,3 W, maar de tranfo verbruikt 18,4! De efficiëntie van het systeem is daarom ellendig 11,1%! :onheil: Het is een veilige gok dat alle kleine transformators vergelijkbare prestaties hebben ... vandaar hun opwarming!

Conclusies: ontkoppel onze transformatoren van een klein elektronisch apparaat!

2) TL-buis bureaulamp van 11 W.

Ik kocht het omdat ik dacht dat het 11 W verbruikte ... de PM230 ontdekte een verbruik van 40 W hete buis ... waar was de stroom? In de geïntegreerde transformator die enorm verhit ... Lamp rechtstreeks de garage!

3) PC (AMD64 3000 + met 2 harde schijven + 3 ventilloses extra extracties + 1 GB ram)

Bij het opstarten: 120 W bij benadering
Op het werk "rustig" (momenteel wanneer ik dit bericht schrijf met kleine MSN-achtige applicaties op de achtergrond): 105 W
Bij "dwangarbeid" (bijvoorbeeld door te spelen : Cheesy: ): 180 W.

De cos phi is 0.99 waarschijnlijk vanwege de wind ???

4) Samsung SyncMaster 913V vlak scherm : 26 tot 30 W (30 W bij opstarten) het lijkt iets minder te worden als het warm is.

Voor een 19 26 W vind ik het heel goed.
Er lijkt geen variatie te zijn afhankelijk van de "kleuren" van het scherm. Met andere woorden, een heel donker of heel helder scherm geeft dezelfde conso ... Achter het scherm staat: AC 110-230 V / 0.7 A ...

0.7 Ik vermoed dat het de maximale stroomsterkte is, want als het 0,7 A 230 V gebruikt, zou het 160W geven ... en zelfs in 110 V zou het 77W zijn :?

.... volgen ...

Als je maatregelen hebt om toe te voegen, zijn ze welkom!
Dernière édition par Christophe de 29 / 01 / 15, 18: 11, 6 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 30/07/06, 17:22

Ik speelde een paar maanden geleden hetzelfde spel, eenvoudiger, met een ampèremeter in serie, waarvan de spanning stabiel zou moeten blijven.

Alleen voor pc: 100 Watt
Scherm (kathodisch) ongeveer vijftig watt

moraliteit, heb ik mijn energiebesparing opnieuw geprogrammeerd zodat het scherm snel genoeg wordt uitgeschakeld. Ik zou de hele bazaar stoppen, maar het kost 5 minuten om de motor tenminste operationeel te houden (Windows XP)

uw 11 Watts eco-lamp? weet je het zeker? omdat het nauwelijks de lichtstroom van een 50-watt heeft? met andere woorden, de economie is bijna nul, afgezien van de langere levensduur.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 30/07/06, 17:31

Ik begrijp het niet zo goed:

jouw PM 230 "brandende stoel", waarom zou het niet compatibel zijn met Italiaanse netwerken Spaans, Duits, Deens, boldo-flora.
Dat gezegd hebbende, voor 35 euro's is het vrij veel werk en het is goedkoper dan een "juiste" multimeter

Wat is een "juiste" multimeter? : het is een multimeter waarvan de snoeren ophouden.
Vroeger had ik multimeters 15-euro's omdat ze in de zak van mijn overalls zaten. Maar de snoeren flankeren na een maand of twee en een spelletje goede snoeren kost meer dan 15 euro's.

Ik koop nu multimeters bij 50-euro's.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 30/07/06, 18:16

elephant schreef:uw 11 Watts eco-lamp? weet je het zeker? omdat het nauwelijks de lichtstroom van een 50-watt heeft? met andere woorden, de economie is bijna nul, afgezien van de langere levensduur.


Bevestigend! En ik heb net een bricomarché verlaten die een gelijkwaardig model heeft verkocht (zelfs 11 W fluocompact tube U) met een aardige prestatie van de kleine transformator die waarschijnlijk ellendig is (zie de meting op de modemrouter) ... in deze voorwaarden om te nemen een goed oud halogeen ... De prijs is dat het wordt verkocht met het argument "energie besparen" ... pfff
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 30/07/06, 18:25

hemel
maar zou je de test kunnen doen met een echte ecolamp van geweldig merk (Philips, Sylvania, Osram), direct verbonden met de sector in een stopcontact.
Wat ik niet begrijp in dit verhaal is de transformator, normaal werkt het op de 230 deze beesten daar en de elektronische ballast is verwerkt!
Deze transformator, zou het toevallig geen ballast zijn?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 30/07/06, 18:30

elephant schreef:maar zou je de test kunnen doen met een echte ecolamp van geweldig merk (Philips, Sylvania, Osram), direct verbonden met de sector in een stopcontact.


Nee, het zijn niet de lampen in E27 of E14 die verbruiken wat wordt aangegeven (test die al werd uitgevoerd, later meer gedetailleerd)! Ik spreek van U-vormige lampen neon ... Ik zal je een foto vinden! Ik veronderstel dat er inderdaad een balast is of op zijn minst een transformator in de lamp ... van buiten moeilijk te onderscheiden en alles wordt in het plastic gegoten ...
Dernière édition par Christophe de 30 / 07 / 06, 19: 17, 2 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 30/07/06, 19:13

elephant schreef:Ik heb mijn energiebesparing opnieuw geprogrammeerd om het scherm snel genoeg uit te schakelen. Ik zou de hele bazaar stoppen, maar het kost in ieder geval 5 minuten om de fiets operationeel te maken (Windows XP).
Met XP is er een alternatief om de pc snel opnieuw op te starten na een afsluiting.
Dit is de PC configureren "Slaapstand". Dit is vooral te laptop batterijen op te slaan, maar het werkt met een desktop PC.
-------------------
Configuratiescherm / Energiebeheer
* Tabblad "Modus Energiebeheer"
Modus Energiebeheer-modus, vul het bijbehorende antwoord in.
Instellingen gebied:
De monitor uitschakelen na 15mn
Harde schijven stoppen - na 30mn
Pauzeerde na 45mn
Tik op "toepassen"
Verschijnt "Hibernate" -na 1 tijd ..
* Het tabblad "Slaapstand" schakelt het vak in.
* Tabblad 'Geavanceerd'
Zone Wanneer ik op de aan / uit-knop druk, selecteer "Slaapstand"

Klik op "toepassen" en vervolgens op "OK"
Sluit alle vensters en druk op de aan / uit-knop, het is het uitsterven van de pc.
De monitor en luidsprekers, u schakelt ze handmatig uit.
Later, drukt u op de power-knop, en de PC weer binnen een minuut.
-----------
Tot uw dienst ... :D
-----------
Multimeters naar 15 of 10 € nu, ik heb er een dozijn, en het is handig om altijd een bij de hand te hebben, thuis, met de auto. Wanneer het snoer in de plug breekt, doorboort u de plug en last u een zachte 1,5-draad. Duurzaam!
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 30/07/06, 19:16

welkom
Normaal gesproken wordt de ballast gebruikt om de buis in te leiden dankzij de beroemde
extra stroom breekt, dus het is een verbruiker van korte duur op dezelfde manier als de verwarmingsdraad uit genoemde buis.

dus er is een probleem in de mount waardoor een van de 2 is ingeschakeld (zie de 2)

Iets anders dat mijn wattmeter op 98.4w werd "geblokkeerd" na een meting op een vriezer (maatregel op 24h).
Dus ik moet een nieuwe vinden
Dus ik vroeg me af of je een winkel niet kende of hij verkoopt er een zoals jij : Cheesy:
Dernière édition par delnoram de 30 / 07 / 06, 22: 23, 1 keer bewerkt.
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 30/07/06, 19:17

Hier heb ik nauwelijks een afbeelding gevonden die een korrel G23 is

Nou dan na wat ik heb alle G base begrepen (G23 G24 GX24 * * * of * 2G en meer setup exacte referenties) zijn op een externe voedingsbron compacte fluorescentielampen (het elders bestond lang voordat CFL E27 en E14) in tegenstelling tot compacte fluorescentie met INTERNE stroomvoorziening.

Waar is de "zwendel" dat met de G-basis het gegeven vermogen is dat wordt verbruikt door de lamp en niet door de lamp + de transformator!

Wel moet mijn meting worden bevestigd, maar in elk geval met het model dat ik geen foto heb: lamp verkocht voor 11W, verbruikt 40W ..
Dernière édition par Christophe de 09 / 12 / 13, 11: 36, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 30/07/06, 19:20

delnoram schreef:Dus ik vroeg me af of je een winkel niet kende of hij verkoopt er een zoals jij : Cheesy:


Um als je praat over een actueel econometrist (mag niet kopen Chinees, 1er Ik had ook 2 maanden na de markt en geblokkeerd als de uwe en niets weer !!) Ben is een leuke winkel door: https://www.econologie.com/shop/ wat ernstig lijkt, heeft hulp nodig sinds ze beginnen : Cheesy: : Cheesy:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Econological Laboratory: verschillende ervaringen voor econologic"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 66-gasten