Temperatuurregelaar Zelfgemaakte

Verschillende ervaringen gemaakt door leden van de forums met name wat betreft kleine huishoudelijke apparaten en energiebeheer.
gus_air
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 20/01/12, 14:38

Temperatuurregelaar Zelfgemaakte




par gus_air » 03/02/12, 15:40

Hallo allemaal, ik zou graag een kleine installatie thuis willen maken om de omgevingstemperatuur te homogeniseren.
Mijn huis is samengesteld uit 1 begane grond met 2-kamers en een woonoppervlakte met airconditioning + open haard.
Momenteel zijn de temperatuurverschillen ongeveer 3 ° C tussen 2-niveaus. Dus ik probeer zowel de winter- als zomertemperatuur te standaardiseren en dit met een eenvoudig systeem om te implementeren en goedkoop.
Ik betwijfel of ik niet de eerste ben die dit idee heeft, maar ik heb jouw mening nodig over de haalbaarheid van het ding en advies voor implementatie.
Regeling van het ding:
Beeld

Door de mogelijkheid te bieden om een ​​circuit te sluiten volgens het seizoen.
Ik wacht op je mening, dank je
0 x
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 03/02/12, 16:02

Hallo, het is een goed idee, maar u kunt dat doen terwijl u de calorieën uit uw VMC haalt door een warmtewisselaar (vmc DF) op te steken en de invoer-uitvoer van het systeem tussen de bodem en de bovenkant te beheren.
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.
Onderaan de praters en een plafondventilator!
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 03/02/12, 16:12

Ik denk dat je 4-ingangen / -uitgangen niet nodig hebt. twee zijn genoeg.
in de winter is de vloer warmer dan de begane grond, dus neem je de lucht op het plafond van de vloer en injecteer het op de vloer van de rdc
in de zomer is de begane grond koeler dan de vloer, zodat u dezelfde schakeling ondersteboven gebruikt: naar de vloer van de begane grond en naar het plafond van de vloer
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
gus_air
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 20/01/12, 14:38




par gus_air » 03/02/12, 16:15

antoinet111 schreef:Hallo, het is een goed idee, maar u kunt dat doen terwijl u de calorieën uit uw VMC haalt door een warmtewisselaar (vmc DF) op te steken en de invoer-uitvoer van het systeem tussen de bodem en de bovenkant te beheren.

Hallo en bedankt voor je deelname.
Zoals ik in mijn bericht zeg, is het doel om een ​​eenvoudig en goedkoop systeem te maken.
0 x
gus_air
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 20/01/12, 14:38




par gus_air » 03/02/12, 16:20

Dirk Pitt schreef:Ik denk dat je 4-ingangen / -uitgangen niet nodig hebt. twee zijn genoeg.
in de winter is de vloer warmer dan de begane grond, dus neem je de lucht op het plafond van de vloer en injecteer het op de vloer van de rdc
in de zomer is de begane grond koeler dan de vloer, zodat u dezelfde schakeling ondersteboven gebruikt: naar de vloer van de begane grond en naar het plafond van de vloer
.
Hallo, goed idee inderdaad. Persoonlijk kom ik rafraichiir met airconditioning tegen, omdat ik in het zuiden ben en de thermometer vaak in paniek raakt, daarom had ik aan de dubbele stroom gedacht.
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 03/02/12, 16:27

Een collega deed zoiets, het werkte goed, behalve dat
Het geluid van de bodem wordt gecommuniceerd aan de bovenkant.
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
gus_air
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 20/01/12, 14:38




par gus_air » 03/02/12, 16:32

Wat voor materialen heeft u naar uw mening tot kachel of vmc-omhulsel geleid?
Kan voor de windtunnel een kleine ventilator volstaan ​​of moet een turbine worden gemonteerd?
0 x
gus_air
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 20/01/12, 14:38




par gus_air » 03/02/12, 16:34

lejustemilieu schreef:Een collega deed zoiets, het werkte goed, behalve dat
Het geluid van de bodem wordt gecommuniceerd aan de bovenkant.

Hallo, normaal gaat het langs het trappenhuis, dus niet teveel impact naar mijn mening.
Aan de andere kant zou je je vriend kunnen vragen om te weten hoe hij het heeft geplaatst, dank je
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 03/02/12, 17:03

Naar mijn bescheiden mening is een van de moeilijkheden om een ​​stille fan te vinden. Kan iemand iets adviseren?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
gus_air
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 20/01/12, 14:38




par gus_air » 03/02/12, 17:09

elephant schreef:Naar mijn bescheiden mening is een van de moeilijkheden om een ​​stille fan te vinden. Kan iemand iets adviseren?

Ik had aan computerfans gedacht, maar ik vrees dat de stroom laag is?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Econological Laboratory: verschillende ervaringen voor econologic"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 49-gasten