reële kosten van elektriciteit in Frankrijk - Inquiry

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 27/11/14, 14:59

Momenteel 10ct van €.
Het zal 20 cent zijn.
Met een stijging van gemiddeld 5% per jaar.
We zullen er snel zijn. Vooral met wetten met terugwerkende kracht.
Om geen gevolgen te ondervinden, zal het verbruik door 2 moeten worden gedeeld.

Ik heb zojuist vernomen (gehoord) dat toekomstige airconditioners een bewegingsdetector zullen hebben in plaats van de banale thermostaat.
Wat een helder idee.
Gecombineerd met routines.
Stijl: nooit in het weekend (niet daar), denk eraan om 15 minuten vóór de aankomsttijd van de dag ervoor te beginnen (altijd hetzelfde).
...
Thuis vervang ik mijn 11/15watt fluocompact door SMD 3w. Die waren aanvankelijk 60/100w.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 27/11/14, 16:07

plasmanu schreef:
Obamot schreef:Kosten van kernenergie: de echte cijfers komen naar buiten!

Nu het een paar jaar geleden is dat Duitsland en Zwitserland besloten kernenergie uit te faseren, zijn de werkelijke kosten niet langer verborgen! Zo blijkt uit een onderzoek dat we tijdens de exploitatie feitelijk 50% van de werkelijke kosten hadden.

Kernenergie is dus tegen een te lage prijs verkocht en het zullen toekomstige generaties zijn die de gevolgen zullen moeten dragen, volgens de conclusies van de "Federale Financiële Controle".

Aangekondigde kosten in blauw, werkelijke kosten in rood:

Beeld

[color=indigo]Dit alles waarom (?) het ondersteunen van het huidige economische systeem van "predatie" van mijnbouwbronnen, het aanmoedigen van kernenergie verschillende doelstellingen had, en in het bijzonder om een ​​betere concurrentiepositie te "garanderen", maar ook om te speculeren over de prijs van erts te kopen (tegen lage kosten kopen en vervolgens elektriciteit doorverkopen als het duur was op de markt) of om strategische energiereserves te hebben in geval van economische crises of zelfs om oorlogsplannen te overleven. Dus zelfs met al deze machiavellistische strategie ontdekken we dat we 50% onder de werkelijke kosten zaten: we zullen nu de rekening moeten betalen! Dit alles is nu bewezen doordat de echte cijfers tientallen jaren lang verborgen zijn gebleven: de wetenschappen hebben gelijk, maar wat ze soms moeten zeggen: is vals en vervalst!

CQFD.

(niet inbegrepen: de kosten van toekomstige ontmanteling...)

Momenteel 10ct van €.
Het zal 20 cent zijn.
Met een stijging van gemiddeld 5% per jaar.
We zullen er snel zijn. Vooral met wetten met terugwerkende kracht.
Om geen gevolgen te ondervinden, zal het verbruik door 2 moeten worden gedeeld.

Ik heb zojuist vernomen (gehoord) dat toekomstige airconditioners een bewegingsdetector zullen hebben in plaats van de banale thermostaat.
Wat een helder idee.
Gecombineerd met routines.
Stijl: nooit in het weekend (niet daar), denk eraan om 15 minuten vóór de aankomsttijd van de dag ervoor te beginnen (altijd hetzelfde).
...
Thuis vervang ik mijn 11/15watt fluocompact door SMD 3w. Die waren aanvankelijk 60/100w.

Correct! 8) (als je in kW/h spreekt neem ik aan) iedereen moet aan de slag:

Beeld

Als iedereen zou denken in termen van energie-efficiëntie... (met hier en daar hernieuwbare energiebronnen...)

Idem voor LED's, ik geniet van de verlichting met 20W-projectoren (de gehomologeerde zijn betaalbaar geworden, ik heb om verzekeringsredenen geen Chinese import genomen...), alleen geluk (mijn kantoor heeft een 3W, dat is genoeg voor mij, en zelden verlicht...), nog een projector om onze parkeerplaatsen te verlichten... Ik wacht tot de compacte fluorescentielampen sterven aan hun mooie dood (ze zijn niet meer talrijk en niet op de plekken van het leven... .)

Het enige dat ontbreekt zijn zeer kleine grafeen-supercondensatoren in elke LED-lamp (om energie op te slaan tijdens de nacht of om de energie op te slaan die op het dak wordt opgevangen)... : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 27/11/14, 20:22

Ik bestel al jaren rechtstreeks vanuit China.
Het is niet goed... Laten we verder gaan!

De geleide bemanningen zijn extra.
De winst is overal monsterlijk.
Alle 12v transformatorlampen werken met g4 led smd.
Het verbruik gaat van 20w naar 2w. Voor de transformator is het gemakkelijk.
Er zijn g9 direct 220v led smd. De klas.
Grote halogenen krijgen dimbare R7S (al dan niet variabel).
Het verbruik gaat van 500/150w naar 30/9w.
E27 de meest klassieke 3w led smd/crew, het is de oude bedrade 75w waard.
Ik sloeg een g9 dicht die werd verlicht door een zware storm: de elektronica aan boord verbrandde. Verlies 3 €.
Vanaf nu zijn er COB's: het is alsof je meerdere LED's aan elkaar plakt, het is mooier.
Het beste is BEMANNING.
Mijn duiklamp kan het bewijzen... : Mrgreen:
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 27/11/14, 21:22

Bein Cree is geen Chinees maar Ricaans toch?! COOL, we gaan hun BBP herstellen... : Cheesy: ( : Mrgreen: )

Als je 'Cree' bedoelt, ja.

Ik houd deze Cree in de gaten (hun nieuwste model is 3000 LM...) voor rijden in het donker:
http://www.youtube.com/watch?v=Tu7SION836g
http://www.youtube.com/watch?v=27eoLfPoHmA


...lijkt een enorm verschil te zijn met een lambda-halogeen H4...
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 27/11/14, 21:33

Verdorie.
Ja Cree.
Crew is een Ricaans verkleinwoord (opnieuw)
Mijn zaklamp is 1800 lm voor 1 3,7 V 2,8 A lithium 18650-batterij.
Ultravuur. Het maakt je blind.
Nacht op zee onder water is beter dan nat geo wild.

PS een CREE blijft ongelooflijk koel aanvoelen.
Eenvoudig te testen: de flitsled van de telefoons.
aanraken
Achterlaten op.
Lang. Opnieuw.
Het is koud en er is bijna niets uit de batterij getrokken.
Tijdens de manipulatie verbruikt het scherm het meeste.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 28/11/14, 06:23

Obamot schreef:Ik houd deze Cree in de gaten (hun nieuwste model is 3000 LM...) voor rijden in het donker:

...lijkt een enorm verschil te zijn met een lambda-halogeen H4...


Fonce.

2 jaar geleden heb ik 2 fietskoplampen van 3800 lm meegenomen om aan de helm of het stuur te hangen. Er is 1 accu gevallen.

Dit is CREE XM-L T6
Beeld

Pak van 4 lithiumbatterijen 6400mAh voor 8.4V
1 led 1800lm 3 led 3800lm 5 led 7000lm tot 7 led 9800lm.
Beeld
http://www.aliexpress.com/item/Bicycle- ... 40744.html

Mijn collega ging 's nachts op pad voor een cross-mountainbikerally, omdat het buiten het gezichtsveld volkomen donker is.

Met CREE's is het gebruik over lange afstanden.
Ik heb nog een ultrafire (niet-waterdicht), die een ongelooflijke parabool in de reflector heeft.
1 Li-On accu, op 800m maken we een cirkel van 20/30m.
Naar boven gericht in de mist lijkt het op een laserstraal van een nachtclub. Ideaal voor het afnemen van de vragenlijst : Mrgreen:

Het record voor installatie op een auto is 24480 lm voor 288 W, vanochtend gevonden.
Het is om aan de 4*4 te hangen, bijna militair als iets. Beide 770 dollar.
http://www.aliexpress.com/item/2PCS-LOT ... 25529.html

Naar mijn mening komen we met de cree uit op 1w voor 100lm. Wat de kracht ook is. van 0.1w 10lm tot 300w 30000lm is de output hetzelfde.
Beter doen is moeilijk.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 208-gasten