China BYD: nieuwe LFP> klassieke Li-Ion-batterijen

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
jean.caissepas
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 01/12/09, 00:20
Plaats: R.alpes
x 423

China BYD: nieuwe LFP> klassieke Li-Ion-batterijen




par jean.caissepas » 16/01/20, 18:34

De Chinese autofabrikant BYD heeft een patent op de batterij ingediend dat meer dan 600 km rijbereik autoriseert:

https://news.metal.com/newscontent/1010 ... -two-days/

De auto's die komen:
https://www.automobile-propre.com/breve ... ectrifiee/
0 x
Verleden gewoonten moet veranderen,
omdat de toekomst mag niet sterven.
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: China BYD: nieuwe LFP> klassieke Li-ion-batterijen




par GuyGadebois » 16/01/20, 18:36

jean.caissepas schreef:De auto's die komen:
https://www.automobile-propre.com/breve ... ectrifiee/

Nogmaals grotesk ... Je hebt tegenwoordig niet zoveel kracht nodig.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: China BYD: nieuwe LFP> klassieke Li-ion-batterijen




par Exnihiloest » 16/01/20, 19:05

jean.caissepas schreef:De Chinese autofabrikant BYD heeft een patent op de batterij ingediend dat meer dan 600 km rijbereik autoriseert:

https://news.metal.com/newscontent/1010 ... -two-days/

De auto's die komen:
https://www.automobile-propre.com/breve ... ectrifiee/


Interessant maar misschien nog voorbarig. Met 450 km autonomie is het te weinig voor een weg (en het is theoretisch. In de praktijk en met een enigszins sportief rijden dat het voertuig rechtvaardigt, of op de snelweg, zal het waarschijnlijk minder zijn). Dan is het tweede zwakke punt van de elektrische, het is de oplaadtijd en daar zie ik niets in het artikel. Als het een uur duurt om elke 400 km op te laden, is dat niet goed.
Als ik klaar ben om over te schakelen naar elektrisch voor een stadsauto, zie ik nog geen geloofwaardige alternatieven op de weg voor mijn gebruik en de enige oorzaak ondanks alle vooruitgang die de afgelopen jaren is geboekt, is het nog steeds de batterij.
0 x
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: China BYD: nieuwe LFP> klassieke Li-ion-batterijen




par ENERC » 16/01/20, 19:43

Nogmaals grotesk ... Je hebt tegenwoordig niet zoveel kracht nodig.

Dit komt door beperkingen van de laadsnelheid.
In klassieke Lithium-ionen kunt u maximaal 3C opladen. Kleine berekening:
- als u 200 km wilt herstellen in 15 minuten plassen met een auto die 20 kWh per 100 km verbruikt bij 130 km / u, moet u 40 kWh in de batterij stoppen.
- in 15 min is dat een laadvermogen van 4 * 40 -> 160 kW.
- dus een minimum batterijformaat van 160/3 -> 55 kWh
- en dus ruim 400 km autonomie in de WLTP-cyclus.

Het is de uitschakeling om de 2 uur die de batterijcapaciteit bepaalt: 40 kWh verbruikt op een 60 kWh-batterij, u komt met de meter op 33%.
Of als u vertrekt met een batterij van 80%, is er nog 15% over bij het laadstation.

Sneller opladen helpt niet veel: behalve eelt op de weg doet een pose om de 2 uur geen pijn en stoppen we vaak langer dan 10 minuten.
Een grotere batterij wordt ook niet veel gebruikt, want hoe groter hij is, hoe zwaarder en dus hoe meer hij verbruikt.
Bijvoorbeeld, de Audi e-tron met deze 95 kWh aan batterijen en zijn 3130 kg lege ... gaat minder ver dan andere lichtere voertuigen.

De juiste maat is 50-60 kWh om de 2 uur van de snelweg te maken en 150-200 kW op te laden om de tijd van een koffie te tanken.
LFP / Classic Lion: wat dan ook. Waar het om gaat is de prijs.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: China BYD: nieuwe LFP> klassieke Li-ion-batterijen




par GuyGadebois » 16/01/20, 20:46

Ik had het over de kracht van de motoren, niet over de capaciteit van de batterijen. Je deelt het vermogen door 2 (meer dan genoeg, vooral met motoren met een koppel vanaf nul tpm) en je vergroot het bereik.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: China BYD: nieuwe LFP> klassieke Li-ion-batterijen




par Exnihiloest » 17/01/20, 21:04

ENERC schreef:
Nogmaals grotesk ... Je hebt tegenwoordig niet zoveel kracht nodig.

Dit komt door beperkingen van de laadsnelheid.
In klassieke Lithium-ionen kunt u maximaal 3C opladen. Kleine berekening:
- als u 200 km wilt herstellen in 15 minuten plassen met een auto die 20 kWh per 100 km verbruikt bij 130 km / u, moet u 40 kWh in de batterij stoppen.
- in 15 min is dat een laadvermogen van 4 * 40 -> 160 kW.
- dus een minimum batterijformaat van 160/3 -> 55 kWh
- en dus ruim 400 km autonomie in de WLTP-cyclus.

Het is de uitschakeling om de 2 uur die de batterijcapaciteit bepaalt: 40 kWh verbruikt op een 60 kWh-batterij, u komt met de meter op 33%.
Of als u vertrekt met een batterij van 80%, is er nog 15% over bij het laadstation.

Sneller opladen helpt niet veel: behalve eelt op de weg doet een pose om de 2 uur geen pijn en stoppen we vaak langer dan 10 minuten.
Een grotere batterij wordt ook niet veel gebruikt, want hoe groter hij is, hoe zwaarder en dus hoe meer hij verbruikt.
Bijvoorbeeld, de Audi e-tron met deze 95 kWh aan batterijen en zijn 3130 kg lege ... gaat minder ver dan andere lichtere voertuigen.

De juiste maat is 50-60 kWh om de 2 uur van de snelweg te maken en 150-200 kW op te laden om de tijd van een koffie te tanken.
LFP / Classic Lion: wat dan ook. Waar het om gaat is de prijs.


Bedankt voor deze zeer leerzame samenvatting. Hier realiseer ik me dat we nog verder verwijderd zijn van het verslag dan ik dacht. Ik stopte nooit om de 2 uur als ik lange reizen maakte. Ik neem een ​​of twee pauzes op 800 tot 900 km snelweg. Zelfs met vier pauzes zou het problematisch zijn. Dus ik zal opnieuw moeten wachten of kiezen voor de hybride.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: China BYD: nieuwe LFP> klassieke Li-ion-batterijen




par sicetaitsimple » 17/01/20, 21:21

Als u regelmatig van 800 tot 900 km reist, is pure elektrische zeker vandaag niet de juiste keuze als u van plan bent uw auto binnenkort te veranderen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 186-gasten