ONTWIKKELING / Automotive Research

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
i-Diogene
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 07/07/17, 16:41

ONTWIKKELING / Automotive Research




par i-Diogene » 07/07/17, 16:53

elektrische voertuigen

Idee van onderzoek en ontwikkeling

ELEKTRISCHE AUTONOMIE

Ieder van ons kon de schommelingen van een autowiel waarnemen, zelfs op een vlakke weg.

Hoe sneller je rolt, hoe meer de frequentie toeneemt ten koste van de amplitude.

Ik denk dat we, als we de dempers opdrijven, een niet te verwaarlozen hoeveelheid elektrische energie zouden krijgen op de oscillaties van 4-wielen.

In termen van energie en autonomie, maken kleine stroompjes grote rivieren ..! ^^
0 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
x 56

Re: Ontwikkeling / ONDERZOEK AUTOMOBILE




par lilian07 » 07/07/17, 17:10

Hallo,
Onderzoek heeft deze mogelijkheid al onderzocht (minder dan 10% energie teruggewonnen op de totaliteit van de verliezen van de overdracht tussen de cardan en de weg voor een complex subsysteem).
Vandaag richt de ontwikkeling van de elektrische auto zich op de optimalisatie van de batterijen van de elektromotor en het beheer van vermogenselektronica via de centrale computer.
De batterij is het belangrijkste knooppunt van het probleem, maar het gaat niet alleen om de auto en het is een sleutelelement volgens de experts van een meer globaal concept van ecologie.
1 x
i-Diogene
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 07/07/17, 16:41

Re: Ontwikkeling / ONDERZOEK AUTOMOBILE




par i-Diogene » 07/07/17, 18:42

Hallo, Lilian,

Ik werkte 37 jaar in onderaanneming voor de industrie en de automobielsector was een van mijn belangrijkste klanten ..

Maar ik heb nog nooit gehoord van een studie over een demper - generator van elektriciteit.

Bovendien is het geen kwestie van het terugwinnen van motorenergie (cardanische ophanging), maar dynamische energie op een massa van een ton, die beweegt met 60 of 90 km / h.

Energieterugwinning op het remsysteem is al ontwikkeld en verlengt de autonomie door de batterijen op te laden.

Ik denk dat de ontwikkeling van een dempergenerator een extra troef zou zijn om de autonomie te verlengen.

Met vriendelijke groet,
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Ontwikkeling / ONDERZOEK AUTOMOBILE




par Christophe » 07/07/17, 18:44

1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Ontwikkeling / ONDERZOEK AUTOMOBILE




par Christophe » 07/07/17, 18:51

1 x
i-Diogene
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 07/07/17, 16:41

Re: Ontwikkeling / ONDERZOEK AUTOMOBILE




par i-Diogene » 04/08/17, 23:17

Ok, dank je Christophe,

Bin, op het einde, als Audi van plan is om zijn toekomstige hybride modellen uit te rusten met schokdempers-alternatoren, is het dat het niet totaal te verwaarlozen is.

Als het op energie aankomt, maken kleine stroompjes grote rivieren.

https://news.autoplus.fr/Audi/Audi-Susp ... 07569.html
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68

Re: Ontwikkeling / ONDERZOEK AUTOMOBILE




par Dirk Pitt » 05/08/17, 16:03

daarom zouden er heel veel kleine stroompjes zijn.
in een auto zijn er alleen 4-wielen. maak een tabelhoekberekening om te zien hoeveel energie kan worden terugverdiend en ik denk dat je verder gaat.
gewoon een nummer om een ​​idee te krijgen van de ordes van grootte: vandaag wordt de energie volledig gedissipeerd in warmte of hebben de dempers geen behoefte aan koeling. het is daarom dat de te dissiperen energie erg zwak is. een zonnepaneel op het dak zal volgens mij (ik heb geen wiskunde) veel betere energie voor een techno produceren, veel eenvoudiger.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Lilieth78
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 20/05/18, 15:17

Re: Ontwikkeling / ONDERZOEK AUTOMOBILE




par Lilieth78 » 20/05/18, 15:27

goede informatie!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Ontwikkeling / ONDERZOEK AUTOMOBILE




par chatelot16 » 21/05/18, 20:52

voor een gewone auto op een prachtige weg is de kracht die in de demper wordt afgevoerd te verwaarlozen ... en zelfs als de weg minder goed is, blijft hij laag: het is een goed punt om te zeggen dat als koeling niet nodig is schokdemper is dat er geen grote kracht is om te hopen

het is iets anders voor de racemachines die de dakar maken ... de demperhitte veel ... en er kan wat kw zijn om te herstellen ... maar het kan hem niet schelen! ze hebben motoren van meer dan honderd kW ... en het vermogen in de schokdemper blijft verwaarloosbaar in vergelijking met wat het verbruikt
0 x
starlyte
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 15/11/15, 18:16

Re: Ontwikkeling / ONDERZOEK AUTOMOBILE




par starlyte » 21/05/18, 21:24

We zullen vanaf morgen een hybride auto bezitten, een Toyota Yaris, OCCAZ, en wat ik heb gelezen, Toyota, Ford en een ander merk of 2 van onze prijzen, 2 motoren gebruiken, de beste resultaten. Een benzine en accu's, opgeladen door de ander (of de ander gestart door accu?) Die gaan rond de 50km / u. Hoe dan ook, we hebben alleen diesels, en een die, slamming en bij de laatste stap, zal worden gesloopt, en we krijgen de premium "sloop" terug door deze Yaris te kopen. De andere, om een ​​aanhanger, stationwagen en niet al te slecht te trekken, is goed voor zeker 2 jaar.
Maar na de APK-wijzigingen heb ik de indruk dat elektra en hybrides de nieuwe automarkt gaan veroveren, en nu gelukkig ook tweedehands. Ze zijn veel duurder dan benzine, maar met 4-5 liter / 100 km is het een goede deal, zelfs voor ons, die niet vaak lange ritten maken. We gaan over bergwegen in de stad, dus we zijn de "beoogde eigenaren" voor dit type voertuig.
Hoop alleen dat het waar is! We hebben als meme 12 maanden van garancée! Er is dus geen probleem ... : Mrgreen:
0 x

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 101-gasten