ABC Machine Poll

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...

Kan de ABC-machine bestaan?

U kunt selecteren 1 optie

 
 
Raadpleeg de resultaten
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

ABC Machine Poll




par ABC2019 » 03/11/20, 21:03

Dag

Omdat discussies over energieopwekkende systemen een surrealistische wending hebben genomen, lanceer ik een kleine peiling over de mogelijkheid van een machine die ik "de ABC-machine" ga noemen, waarin ik u vraag of u denkt dat het mogelijk is. Kies een van de drie mogelijkheden die de enquête biedt voordat u opmerkingen op de discussielijn plaatst.

Beschrijving van de ABC-machine: het is een zwarte doos met gladde wanden en zonder gebreken, maar er steken aan één kant twee metalen staven uit voor het aansluiten van elektrische connectoren. De doos is waterdicht. Daar kan niets in. Er is een spanning tussen de twee aansluitingen waardoor de machine voor onbepaalde tijd stroom kan leveren wanneer ze is aangesloten op een ontvanger, zonder dat opladen nodig is, wanneer deze is ondergedompeld in een kamer met een gelijkmatige temperatuur. Zorgvuldige meting van de temperatuur van de muren terwijl ze naar buiten draait, laat zien dat het iets koeler is dan de kamer, wat suggereert dat er een continue stroom warmte in moet komen, maar dat is alles. Omdat het voor onbepaalde tijd levert, is het een schone, oneindige energiebron, je kunt de stroom gebruiken voor wat je wilt, jezelf verwarmen, een motor laten draaien, een condensator opladen die een spanningschopper kan aandrijven, wat er ook met elektriciteit kan worden gedaan. De elektrische stroom komt terecht in warmte die door de doos wordt teruggewonnen en daarom voor onbepaalde tijd blijft werken.

Je weet niet echt wat er in de doos zit, misschien is er grafeen, of een Tesla-condensator, of iets dat een onbekende energie benut, je weet er niets van, je merkt gewoon dat het een continue stroom afgeeft zonder dat opladen nodig is (ah, er is ook geen indicatie van radioactiviteit, het is geen atoombatterij met een lange levensduur!)

De vraag is simpel: denk je dat zoiets zou kunnen bestaan?
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: ABC Machine Poll




par ABC2019 » 04/11/20, 11:08

Serieus, wordt er niemand nat, behalve ik?

sukkels hebben een mooie toekomst voor zich, zeg ik je! : Mrgreen:
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: ABC Machine Poll




par Christophe » 04/11/20, 11:14

Kom op, ik word nat, als er een lus is en er geen technologische trucs zijn, ja, ze overtreedt het...
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: ABC Machine Poll




par sicetaitsimple » 04/11/20, 11:45

ABC2019 schreef:Serieus, wordt er niemand nat, behalve ik?
sukkels hebben een mooie toekomst voor zich, zeg ik je! : Mrgreen:


Gewoon een hypothese, voor uw reflectie: met gemiddeld bijna 11 berichten per dag sinds uw registratie, willen sommige mensen misschien niet echt de "machine" voor berichten onderhouden, ongeacht hun mening over uw vraag?

Een "gogo".
1 x
pedrodelavega
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3791
Inschrijving: 09/03/13, 21:02
x 1311

Re: ABC Machine Poll




par pedrodelavega » 04/11/20, 11:57

Idem
0 x
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: ABC Machine Poll




par eclectron » 04/11/20, 12:22

ABC2019 schreef:
De vraag is simpel: denk je dat zoiets zou kunnen bestaan?

Wat goed is, is dat ik het lees, als ik wil! : Lol:
Het publiek stemt nu, maar het is eerlijk spel, ik belde een vriend om het antwoord te krijgen.

Ja, je apparaat kan bestaan ​​en bestaat al, het wordt een weerstand genoemd.
Het is niet zo perfect als je het beschrijft en het werkt alleen als er warmte-uitwisseling is met de omgevingstemperatuur en als er technische trucs worden gebruikt (reactieve versterking) om dit vermogen P= Kb T delta F een beetje bruikbaar te maken.
En belangrijke precisie, dit beschikbare vermogen is belachelijk laag
yaka berekent volgens de bandbreedte en de werktemperatuur.
1Hz band geeft ongeveer 4.10^-21 W....

Door de voortdurende warmte-uitwisseling met de omgevingstemperatuur wordt de thermodynamica niet geschonden.
Er is niet meer of minder energie in het mondiale systeem. Ze is gewoon ontroerd en gefocust.
Ja, het doet pijn aan de thermodynamicus dat we dat kunnen doen, maar toch wordt het niet geschonden. : Mrgreen:

Om dit op een karikaturale manier bloot te leggen zoals jij het doet, bestaat niet (nog niet). : Mrgreen: )
Einde van het spel voor mij : Roll:
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: ABC Machine Poll




par ABC2019 » 04/11/20, 12:25

sicetaitsimple schreef:
ABC2019 schreef:Serieus, wordt er niemand nat, behalve ik?
sukkels hebben een mooie toekomst voor zich, zeg ik je! : Mrgreen:


Gewoon een hypothese, voor uw reflectie: met gemiddeld bijna 11 berichten per dag sinds uw registratie, willen sommige mensen misschien niet echt de "machine" voor berichten onderhouden, ongeacht hun mening over uw vraag?

Een "gogo".

het doel van de enquête is precies om ter zake te komen door talloze berichten te vermijden, bovendien zal ik eclectron niet antwoorden, die zojuist heeft bevestigd dat hij het tweede principe niet begreep :).
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: ABC Machine Poll




par eclectron » 04/11/20, 13:56

ABC2019 schreef: die zojuist heeft bevestigd dat hij het tweede principe niet begrijpt :).

Het is heel goed mogelijk.... maar je begrijpt niets van sensoren en energie-omzetters... : Lol: : Lol: : Lol:
weerstand = sensor
Bijbehorende passieve elektronica = begin van de omvormer.
De beschikbare energie is zo laag dat het moeilijk zou zijn om actieve elektronica te leveren om de spanning/stroomniveaus interessant te maken.
Maar niets verbiedt het, in theorie.
vandaar dat het proces met grafeen waarschijnlijk efficiënter is.

Om het begrip te vereenvoudigen, het is de som als ik met een enkele fotovoltaïsche cel heb besloten om een ​​stad een dag lang van elektriciteit te voorzien.
Het is mogelijk !
Ik zei alleen niet de tijd die ik had om jaren(?) energie op te slaan en de bijbehorende accubank en bijbehorende omvormers.

Weerstand als energiebron is mogelijk.
Het is een omzetter van thermische energie/elektrische energie.
Het heeft niet veel om te zetten omdat het allemaal hetzelfde is = thermische agitatie van elektronen.
Het is mogelijk, maar het is dom vanuit utilitair oogpunt, zoals mijn voorbeeld van een fotovoltaïsche cel om een ​​stad een dag lang van stroom te voorzien.
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: ABC Machine Poll




par ABC2019 » 04/11/20, 14:48

voor degenen die geïnteresseerd zijn, kleine herinneringen aan de principes van thermische machines, die alleen de basisdingen herhalen die ik al in andere threads heb blootgelegd, en die in een paar regels worden gedemonstreerd vanaf de eerste pagina's van de cursus over machines:

http://www.matthieurigaut.net/public/su ... 6_prof.pdf

http://cdelacourphysique.chez.com/cours ... ap%206.pdf

als je het in eenvoudige bewoordingen geschreven Frans correct begrijpt, zul je snel zien dat wat ik de "ABC-machine" noem niets anders is dan een monothermische motor, dat deze monothermische motor onmogelijk is volgens het tweede principe en dat hij volledig onafhankelijk is van wat erin zit (het is precies de kracht van de thermodynamica om volledig algemeen en onafhankelijk te zijn van de fysica van microscopische processen, en ook een beetje van zijn zwakte omdat het het niet mogelijk maakt om deze fysica te beperken). Elk argument dat gebaseerd zou zijn op "ja maar het is niet hetzelfde als we dit of dat fenomeen gebruiken" is onjuist, het verbod is algemeen en onafhankelijk van de fysica die erin zit: daarom is van de 3 voorstellen alleen de 2 logisch onhoudbaar . Ja, deze machine is onverenigbaar met het tweede principe, dus hij bestaat ofwel niet (stelling 1), of hij bestaat wel, maar dat zou bewijzen dat het tweede principe onjuist is (stelling 3). Logisch principe van uitgesloten midden, bedankt meneer Aristoteles.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: ABC Machine Poll




par eclectron » 04/11/20, 15:40

...en daarom is het verzamelen van omringende energie onmogelijk, de omzetting van energie is onmogelijk, uiteraard volgens de interpretatie die Sieur ABC maakt van de thermodynamica.
Gelukkig is de wereld niet op de hoogte van JOUW wetenschap, want alles zou oprollen. : Lol: : Lol: : Lol:
voltooide de fotovoltaïsche energie, voltooide de windturbines, voltooide de omvormers voor elektrische energie enz....

We beginnen niet opnieuw, maar je demonstreert hier alleen maar je neuronale beperkingen...
en je vrienden die op "jij" stemmen idem dito.
de meeste moeten op mijn negeerlijst staan, ook wel bekend als de stompe lijst.

Izy deed hetzelfde bij mij als jij, met de condensator aan de PV-uitgang. Eindelijk om het erover eens te zijn dat er een nodig was (als je de prestaties voor een converter wilt optimaliseren, anders is het natuurlijk niet verplicht).

Ook al ben ik de enige die gelijk heeft, ik vind het niet erg, ik heb gelijk. : Mrgreen:
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 125-gasten