EMR: apparaten voor golfenergie

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
MMP
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 27/12/17, 15:56

EMR: apparaten voor golfenergie




par MMP » 28/12/17, 11:47

Bonjour à tous,

Momenteel produceer ik een bestand op golfenergie-apparaten in Frankrijk en de rest van de wereld.

Heeft iemand van u belanghebbenden die me kunnen helpen een korte beoordeling te maken van de stand van de technologie?
Wat zijn de apparaten die werken, en waar, degene die gefaald hebben. Wat zijn de ondervonden moeilijkheden? etc ...

Vandaag kan ik zeggen dat:
- de apparaten aan de oppervlakte hebben te maken met echte problemen, omdat ze onderhevig zijn aan de extreme omstandigheden van de volle zee.
- De apparaten die op de grond zijn aangesloten, ondersteunen de hoogste golven en scheuren niet.
- De apparaten moeten samengaan met een maritieme omgeving, wat een probleem kan zijn voor constructies, bijvoorbeeld meer gewicht ...

Heeft u nieuws van Australiërs, Carnergie en hun CETO 6-project? Ik dacht dat ik in een discussie hoorde dat ze zich in een meer hadden verschanst ???

Pelamis: na de coup van de Chinezen, waar zijn de structuren?

Nieuws van Oyster en waveroller?

Ik dank u bij voorbaat voor de tijd die u neemt om mijn vragen te beantwoorden.

MMP
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79129
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975

Re: EMR: Wave energy devices




par Christophe » 28/12/17, 13:31

Zeer goede vraag! Dit onderwerp moet een synthese van de bestaande stand van de techniek mogelijk maken. Om te beginnen hebben we regelmatig veel nieuws in dit onderwerp geplaatst: energie-hernieuwbare / l-onafhankelijkheid-energetica-of-the-eu-grace-a-la-mer-de-noord-t6936.html

Toen had ik veel, veel waardering voor de originaliteit van de WaveGen-technologie (en de betrouwbaarheid en kosten ervan vergeleken met de verschillende "zeeslangen" of andere "ondergedompelde propellers"): energie-hernieuwbare / WaveGen factory-wave-a-compressie-en-een-turbine air-t8147.html

Maar blijkbaar is het project stilgelegd :? ... nog een ...

Als we het hebben over de energieën van de zee, moeten we ook het ETM noemen, thermische energie (thermodynamica in feite) van de zee ... die een potentiële MONSTRUEUX heeft energie-hernieuwbare / energie-warmte-of-a-sea-of-energie-toekomst-niet echt-t4853.html

Hier zijn enkele andere technologieën die ik heb gevonden door hier "getijdenturbine" te typen search.php een van de eerste resultaten is precies de waveroller ...

energie-hernieuwbare / waveroller the tidal-golf-of-DCNS-t11924.html
energie-hernieuwbare / l-tidal-test-de-toekomst-of-park-paimpol-brehat-hangende-t10944.html
https://www.econologie.com/telechargeme ... s-marines/
1 x
MMP
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 27/12/17, 15:56

Re: EMR: Wave energy devices




par MMP » 30/12/17, 17:26

Ik dank u voor uw antwoord.

Als iemand me kan vertellen over de belangrijkste sloten die Wave Power-apparaten tegenkomen, neem ik het ook. :)

Ik probeer aan te tonen dat deze apparaten op dit moment niets te benijden hebben met windturbines, getij, in termen van kosten.

Ik begrijp dat de bedragen behoorlijk waren gedaald en dat het concurrentievermogen voor fossiele brandstoffen stond maar ook voor windturbines, enz. Ik ben blij om te weten, maar ik zou graag willen begrijpen hoe innovaties erin geslaagd zijn om deze bemoedigende nieuwe resultaten.

Bedankt voor je antwoorden;)

ps: HACE, ik geloof het helemaal niet ^^
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: EMR: Wave energy devices




par chatelot16 » 30/12/17, 20:25

moet een offshore windturbine en een truc te vergelijken met de energie van golven te vangen: de 2 we een sterke anker bestand tegen de violance van de zee nodig hebben ... maar het lijkt me dat voor de prijs van de bouw van de windturbine zal meer energie produceren

Ik ben bang dat het spul om de deining te gebruiken zeer omslachtig en zeer gevaarlijk is voor de arme boot die bij slecht weer verloren zou gaan.

een windturbine is veel minder gevaarlijk: het is gewoon saai, we kunnen voorbijgaan zonder gevaar

een golfsensor moet noodzakelijkerwijze over een breedte de zee oversteken

golfsensorapparatuur kan worden geïntegreerd in de beschermingsdammen van de grote haven: het is niet langer een kwestie van bouwen op volle zee, maar alleen om de constructie te optimaliseren die al nuttig is als dijk

zie ook de regio die met vloed wordt bedreigd door grote vloedgolf: om dijken te bouwen die voornamelijk herstellen voor de bescherming en kers op de taart maken van een mogelijke energie zou een idee zijn
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79129
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975

Re: EMR: Wave energy devices




par Christophe » 31/12/17, 00:24

MMP schreef:Ik dank u voor uw antwoord.

Als iemand me kan vertellen over de belangrijkste sloten die Wave Power-apparaten tegenkomen, neem ik het ook. :)


Eh, kan ik? Zo los .... Rust? Storms (energiedelta / kracht van 1 naar 100 ...)? Maritime? Ecologen die de vis willen redden? Zondaars die vissen willen doden?
1 x
MMP
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 27/12/17, 15:56

Re: EMR: Wave energy devices




par MMP » 02/01/18, 13:05

Het CETO-project van Australiërs lijkt de verschillende problemen die je hebt aangegeven te hebben overwonnen. De structuur is onder water en volgens de analyses verstoort het de zeebodem niet :)

Waarom geen voordeel van apparaten?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79129
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975

Re: EMR: Wave energy devices




par Christophe » 02/01/18, 13:48

Omdat olie, uranium en steenkool nog steeds genoeg geven aan investeerders ...

Het is triest om te zeggen, maar het is de enige reden voor het ontbreken van massale investeringen op het gebied van hernieuwbare energie!
0 x
MMP
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 27/12/17, 15:56

Re: EMR: Wave energy devices




par MMP » 03/01/18, 12:53

Bedankt dat je de tijd hebt genomen om mijn vraag te beantwoorden :)

Ik vervolg mijn onderzoek en ik zal komen om nieuws over het onderwerp te geven.

Naar mijn mening worden dingen ontgrendeld omdat de productiekosten van de golfenergie aanzienlijk zijn gedaald, in de buurt van die van wind. De beperkingen met betrekking tot de beweging van boten zijn niet langer relevant met ondergedompelde processen. De nieuwste analyses tonen een minimale impact op de zeebodem en zijn bewoners. Naar mijn mening komen we dichter bij de energietransitie .... :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: EMR: Wave energy devices




par chatelot16 » 03/01/18, 15:12

waarom tegen wind- en golfenergie? 2 de systemen die we hebben met elkaar gemeen verrommeling van de zee, maar zo heeft de rommel voor een generator als 2 2 zowel op dezelfde plaats heeft gezet ... het is de wind die zwelt produceert, maar er is niet noodzakelijkerwijs wind en zwelt tegelijkertijd ... de deining werd geproduceerd door de wind over de breedte van een oceaan, het komt vaak naar de kust wanneer er meer dan wind

dus deining en wind kunnen 2 complementaire middelen zijn om de elektrische leidingen te gebruiken, in plaats van ze alleen voor een enkele productie te gebruiken
0 x
MMP
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 27/12/17, 15:56

Re: EMR: Wave energy devices




par MMP » 09/01/18, 11:14

Het is een investeringsprobleem denk ik. We nemen het apparaat dat het minst duur is, dat is alles, want we moeten erkennen dat machines erg duur zijn. :)

Van wat ik weet (maar ik kan het mis hebben) het delen van het grondgebied voor de faciliteiten is nog niet overwogen. Met uitzondering van onderzoeken ter plaatse zoals Croisic

Het is ook gecompliceerd voor sommige eilanden die geen windturbines willen en die afhankelijk zijn van golfenergie en fotovoltaïsche panelen. Maar hier is het probleem puur politiek ... het zou snel moeten veranderen.
0 x

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 113-gasten