Giftige stoffen uit een sigaret (rook toxiciteit)

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Giftige stoffen uit een sigaret (rook toxiciteit)




par Christophe » 09/01/08, 15:35

Wel, het was lang geleden dat ik naar dit beeld op zoek was en ik viel er toevallig bij, het kon andere mensen interesseren (vooral in deze tijden tegen tabak):

Beeld

ps: lood voor benzine is sowieso al een beetje achterhaald ...
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 09/01/08, 16:01

trouwens, ik heb net mijn bar thuis geopend, je kunt naar believen roken en drinken!
het is een soort van associatieve bar : Lol:
Ik heb net de neon op de gevel gezet om aan te geven dat ik er ben, proevend naar wens!
Ik ben van plan om filialen en een heel netwerk te openen ... : Lol:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 09/01/08, 16:10

jonule schreef:proeverij op wil!


:schok: Het is OF? Het is OF? Het is OF? Het is OF? : Cheesy:
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 09/01/08, 23:07

Iemand had plezier bij het berekenen van de vervuiling die door Franse rokers werd veroorzaakt: het komt overeen met de vervuiling die wordt veroorzaakt door een stad van 300 000-inwoners, inclusief auto's ... : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 09/01/08, 23:11

Ah interessant en op welke "verontreinigende stoffen"? CO2 of deeltjes?
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 10/01/08, 09:09

Er zijn 25-jaren dat ik twee pakjes sigaretten per dag rook.
Aan het begin van dit jaar stopte ik volledig, 4 dagen later, na een zenuwprobleem, ik stak een marlboro aan, ik dacht dat ik doodging, het is alsof ik harde drugs had genomen Ik viel bijna flauw ...
Het is echt rotzooi, de sigaret.
De valstrik is om er eentje te roken om het te proberen, daar zeggen we, ho !, het is smerig, ik zal nooit een roker zijn ... vanaf dat moment is het al te laat .Car een lichte afhankelijkheid is geïnstalleerd, evenals een psychologische val.
Dus, de jonge persoon die nooit gerookt heeft, en die dit leest, hier wordt u gewaarschuwd.
Hoe dan ook, roken vernietigt gewoon je gezondheid voor 70.000-euro's tijdens je leven.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 10/01/08, 11:00

Oh jij ook hebt besloten om te stoppen? Oneven uw reactie, wel, het kan betekenen dat uw lichaam begint te ontgiften? Gebruik je patches? Als dat zo is, kan het komen van ...

We zijn ook gestopt met Christine sinds afgelopen zaterdag ... we zullen zien of we "vasthouden" maar persoonlijk ben ik nog nooit een "zware" roker geweest (ongeveer 5 per dag opgerold is al te veel ... Christine een beetje meer waarschijnlijk omdat ik hem kwaad maak :D ).

In ieder geval niet te veel "gebrek" ... voorlopig ...

Hier is een idee van de titel voor een boek of een rapport: "De sigaret, deze bitch!" : Mrgreen:
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 10/01/08, 11:09

Ik wens u het allerbeste en alle anderen die willen stoppen!

Ik kan geen advies geven omdat ik niet rook, maar ik moedig je aan zo veel als ik kan!
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 10/01/08, 11:15

Nou bedankt maar in mijn geval denk ik dat het zal gaan ... een beetje sporten is nog beter denk ik ...

Pff en zeg dat ik een prachtig bos heb om te joggen (en paddenstoelen !!) bij ... 5m vanuit onze tuin.

Ik zal je een kleine video geven wanneer ik de tijd vind ...
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 10/01/08, 12:21

lejustemilieu schreef:Het is echt rotzooi, de sigaret.


Inderdaad, vooral dat het de mensen zijn met de laagste inkomens die het meest roken: op een dag op het werk hadden we het over vakantie, een jongere zegt droevig: niet genoeg geld om op vakantie te gaan ... niet missen omdat het een grote roker was (2-pakketten per dag) en zijn vrouw idem! een kleine berekening en ik vertel hem dat met wat hij als sigaret op een jaar klappert hij zich zonder probleem vakantie op Tahiti kan veroorloven ... hij stopte nog niet ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 256-gasten