Variant ommicron is biologisch gezien het einde van de pandemie?

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Variant ommicron is biologisch gezien het einde van de pandemie?




par izentrop » 23/12/21, 02:30

We leren elke dag over deze variant
De directeur van het Europees Centrum voor Ziektepreventie en -bestrijding (ECDC) hield op woensdag 15 december een alarmerende toespraak over de Omicron-variant. “In de huidige situatie kunnen we met vaccinatie alleen de impact ervan (…) niet voorkomen, omdat de tijd dringt om de nog bestaande vaccinatielacunes op te vullen”, zegt Andrea Ammon in een video.

Het gezondheidsagentschap van de Europese Unie heeft ook zijn beoordeling van de risico's van de nieuwe variant voor de volksgezondheid met een tandje verhoogd, tot "zeer hoog", en heeft een reeks maatregelen aanbevolen, waaronder een terugkeer naar telewerken en meer voorzichtigheid tijdens het einde van de -jaarfeesten en uitstapjes.

Volgens haar is het "zeer waarschijnlijk" dat de Omicron-variant extra ziekenhuisopnames en sterfgevallen zal veroorzaken in vergelijking met eerdere voorspellingen die zijn gedaan op de tot nu toe dominante Delta-variant. Om de last op het gezondheidssysteem "beheersbaar" te houden, riep het ECDC nogmaals op tot een "snelle herinvoering en versterking" van zogenaamde "niet-farmaceutische" maatregelen tegen Covid-19, een term die beperkingen in het algemeen dekt. https://www.lemonde.fr/planete/article/ ... _3244.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Variant ommicron




par GuyGadeboisTheBack » 23/12/21, 02:52

Beeld
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Omicron-variant is biologisch gezien het einde van de pandemie?




par Christophe » 23/12/21, 10:37

Ik heb de titel goed aangepast...

De echte pandemie begint met de massale vaccinatie van kinderen ...

Weerstand !!!
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Omicron-variant is biologisch gezien het einde van de pandemie?




par Christophe » 23/12/21, 11:26

Laat je snel vaccineren (alleen idioten) !!

1 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Omicron-variant is biologisch gezien het einde van de pandemie?




par GuyGadeboisTheBack » 23/12/21, 12:49

LAAT JE VACCINEREN OP DOODSTRAF !!! : Mrgreen:
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Omicron-variant is biologisch gezien het einde van de pandemie?




par Janic » 23/12/21, 13:05

de gevaccineerde kusjes tel je vanaf nu mee! :onheil:
Gezien het hoge aantal gevaccineerden, zijn de besmetten daar het meest onder te vinden!
1 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Omicron-variant is biologisch gezien het einde van de pandemie?




par Christophe » 23/12/21, 15:10

Waar moet ik nu om lachen, voor de vakantie het is niet meer jezelf vaccineren maar jezelf testen (zeker als je gevaccineerd bent….)

Groter!! Zou het vaccin in karton zitten?
0 x
Rajqawee
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1322
Inschrijving: 27/02/20, 09:21
Plaats: Occitanie
x 577

Re: Omicron-variant is biologisch gezien het einde van de pandemie?




par Rajqawee » 23/12/21, 15:32

Christophe schreef:Waar moet ik nu om lachen, voor de vakantie het is niet meer jezelf vaccineren maar jezelf testen (zeker als je gevaccineerd bent….)

Groter!! Zou het vaccin in karton zitten?


Nee nee. Je begrijpt het niet.

De pas wordt vaccinerend, omdat, omdat, omdat het vaccin beschermt! Dus nu, nou, zelfs een test is erger dan het vaccin, het hangt af van je laatste dosis.
Aan de andere kant blijven we in het ziekenhuis mensen testen, omdat het toch helpt bij de diagnose. Maar voor jou in het dagelijks leven is de test, nee, het is nutteloos.
Aan de andere kant, als je toch op eigen kosten getest wilt worden, als je ooit mensen ontvangt, doe het dan toch. Zelfs als u gevaccineerd bent, is het veiliger. Maar de test is niet genoeg om normaal te leven, hè! Nee nee.

Is het duidelijker?
2 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Omicron-variant is biologisch gezien het einde van de pandemie?




par Christophe » 23/12/21, 18:42

Ach ja... ik vraag me af hoe ik zo dom kon zijn! : Mrgreen:

Dus als ik het goed begrijp, legt u ons uit dat:een gevaccineerd (niet getest) positief meer sociale rechten heeft dan een niet-gevaccineerd (getest) negatief?

Nou, ik begreep de zwendel denk ik! : Mrgreen:
2 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Omicron-variant is biologisch gezien het einde van de pandemie?




par Christophe » 23/12/21, 19:15

Dat weet ik niet zeker !

Gevaar van Omicron in vergelijking met Delta: we moeten de "intrinsieke ernst" bespreken in vergelijking met de "waargenomen ernst" van #Omicron, die opnieuw infecteert en injecties van 2 vaccins vermijdt.

Een nieuwe Britse studie wees uit dat na correctie voor factoren, Omicron is slechts iets inherent minder virulent - 2% tot -12% (Rood)


0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 211-gasten