Psychologische Covid: schade, debat, hulp en ondersteuning

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Psychologische Covid: schade, debat, hulp en ondersteuning




par Christophe » 10/11/20, 15:01

Het is alweer een tijdje geleden dat ik het wilde hebben over de negende golf of liever de ziekte van "Psychologische Covid": de covid van psychologische schade, of de psychologische schade die verband houdt met de covid-crisis... Dat wil zeggen zelfs (vooral?) Als je niet ziek bent geweest ...

We spreken nog steeds weinig of niet ... behalve natuurlijk voor de eerste die de medische staf betrof (en gelukkig):

covid_verpleegkundige.jpg
covid_infirmiere.jpg (81.54 KiB) 4662 keer bekeken


Maar er zijn ook de kinderen, en daar is het de omerta die ik nogal betreurenswaardig vind in een samenleving die vóór de "enige troost" de "perfecte", de "0 risico" het kind "koning" zocht .. . :onheil: ...Stel je de schade voor aan het VERTROUWEN van een kind in de samenleving, de politiek en zelfs de geneeskunde als hij alles ziet wat er op dit moment gaande is?

Waar is de kennis van de kindkoning-theorie nu? Goed verborgen lijkt het mij! : Mrgreen:

Kortom, ik denk dat er momenteel te weinig rekening wordt gehouden met psychologische covid ... psycho covid die het risico loopt dodelijker te zijn dan de covid zelf ...

België lijkt mij een beetje vooruit en heeft deze info- en supportpagina gemaakt: https://www.info-coronavirus.be/fr/aide-psychosociale/

Zorg voor jezelf en je emoties

Tijdens een crisis zoals Covid-19 is het normaal dat u zich gestrest, gedesoriënteerd, angstig, terneergeslagen of boos voelt. Laat je emoties je niet opeten.


Er zijn verschillende organisaties, initiatieven en professionele zorgverleners die u kunnen helpen. Hieronder staan ​​enkele van de mogelijkheden die u kunt gebruiken:

Voor iedereen
Voor passende psychologische ondersteuning bij u in de buurt of op uw werkplek kunnen burgers (particulieren en professionals) de website find support (AVIQ) raadplegen.

Stressmanagement tijdens Covid-19: een initiatief van het Belgische Rode Kruis

E-learning "Covid-19 advies"

We Support Your Mourning, een initiatief van de burgeractiegroep Coronadenktank, wil steun en troost bieden in deze moeilijke tijden. Omdat uw verdriet niet in quarantaine mag worden geplaatst.

Brochure "Hoe om te gaan met een sterfgeval tijdens de Covid-19-crisis" [.PDF] picture_as_pdf
Vooral voor verplegend personeel
AVIQ gratis nummer: 0800 16, maandag t / m vrijdag van 061 tot 9 uur

PsyForMed: een platform dat psychologische ondersteuning biedt aan verplegend personeel

Psychosociale en eerstelijnswerkers
Psychosociale ondersteuning tijdens de COVID-19-crisis: informatie voor psychosociale partners

Advies voor eerstelijnswerkers: een initiatief van het Belgische Rode Kruis

E-learning voor psychosociale werkers en voor teamleiders

Webinar - Psychosociale interventies voor personeel in de gezondheidszorg tijdens de COVID-19-crisis

Waar kan ik met iemand praten?
Télé-Accueil: nummer voor mensen die iemand nodig hebben om mee te praten. Bel 107 of neem contact op met Télé-accueil via http://www.tele-accueil.be.

Luisteren naar kinderen: gratis telefoonnummer voor kinderen en jongeren, dagelijks bereikbaar van 10 uur tot middernacht. Bel 103 voor een gesprek.

Zelfmoordpreventie: gratis telefoonnummer 24 uur per dag, elke dag. Bel 24 0800 of bezoek de website http://www.preventionsuicide.be.

Huiselijk geweld: gratis telefoonnummer voor slachtoffers van huiselijk geweld, 24 uur per dag, elke dag. Bel 24 0800 of bezoek de website http://www.ecouteviolenceconjugale.be.

SOS Ouders: Telefoonnummer (tegen normaal tarief) voor vermoeide en / of gestreste ouders van 8 uur tot 20 uur elke dag tijdens de meetperiode. Bel 0471/414 333.

Praxis: Praxis helpt plegers van huiselijk geweld en huiselijk geweld. Bezoek de website voor meer informatie.

SOS ENFANTS FWB: Als u een kind kent dat het slachtoffer is van fysiek of psychisch misbruik, aarzel dan niet om actie te ondernemen, bijvoorbeeld door het SOS-Enfants-team in uw regio te bellen. Op de website vindt u een lijst met telefoonnummers.

Voor senioren: Respect Seniors helpt je op het nummer 0800 30 330. Senioren die het moeilijk vinden om los te komen van hun familie kunnen zich aansluiten bij de virtuele praatgroep. Gratis registratie op de site http://www.virtuhelp.be. Sessie op maandag van 13 uur tot 15 uur

Solentra Helpdesk for Refugees: psychosociale ondersteuning (telefonisch of via Whatsapp) voor vluchtelingen die Arabisch, Farsi of Dari spreken. De helpdesk is elke werkdag bereikbaar: 10 - 00 uur (Dari en Farsi) - 12 - 00 uur (Arabisch) op 15 / 00. of 17/00. Meer info over http://www.solentra.be

Infordrogues: Voor advies over het drugsprobleem, neem contact op met Infor-drugs op 02 227 52 52. Meer info op http://www.infordrogues.be

Make Front Covid-19: een hulplijn voor familieleden van zieke of geïsoleerde mensen tijdens de Covid-19-crisis. Vrijwilligers die zijn opgeleid in actief luisteren, bieden waakzame ondersteuning aan de familieleden van zieke en / of geïsoleerde mensen om hen in staat te stellen deze uitzonderlijke omstandigheden van eenzaamheid als gevolg van opsluiting het best te ervaren. Ze zijn bereikbaar via 0800 20 van maandag tot en met vrijdag van 440 uur tot 9 uur en van 30 uur tot 12 uur en op zaterdag en zondag van 30 uur tot 17 uur.


Bedankt dat je dit onderwerp niet aan het trollen bent, we zullen het hier alleen over psychologie hebben !!
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Psychological Covid: schade, debat, hulp en ondersteuning




par Janic » 10/11/20, 15:19

Bedankt dat je dit onderwerp niet aan het trollen bent, we zullen het hier alleen over psychologie hebben !!
tegenwoordig kunnen we niet langer spreken van soma alleen of van psycho alleen, alle pathologieën zijn te wijten aan twee onderling verbonden oorzaken.
Nu is het waar dat mensen die permanent onder stress staan ​​(en dit is het geval) hun immuunsysteem snel zien verslechteren en daarom nog kwetsbaarder zijn bij een infectie. Hoevelen zijn en zullen echte slachtoffers zijn tot zelfmoord of ernstige depressie, weinigen beginnen tot nu toe op dit essentiële pad.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Psychological Covid: schade, debat, hulp en ondersteuning




par Christophe » 10/11/20, 15:20

Over trollen gesproken ... de psychoschade van de covid-crisis omvat ook, maar niet uitsluitend, koelbloedigheid, beledigingen, trolleries, nepnieuwspropaganda, ontkenning, gebrek aan matiging ...

Voel je je gericht *? Dit onderwerp is voor jou : Mrgreen:

* Ik ben onderdeel van ...
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Psychological Covid: schade, debat, hulp en ondersteuning




par Janic » 10/11/20, 15:39

persoonlijk, de covid (betekenis ... : Cheesy: ) beklemtoont me niet, maar al het circus eromheen, de media die zich tegoed doen aan deze delicatesse die al het overige nieuws in de wereld opslokt, het doet me echt zwellen.
Kijk naar je forum en het aantal proefpersonen en interventie dat eraan is toegekend. Gelukkig hebben we nog steeds Trump en co en onze dierbare islamisten op wie we onze angst kunnen uitstorten, nou ja voor sommigen. :? : Cry:
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Psychological Covid: schade, debat, hulp en ondersteuning




par Christophe » 10/11/20, 16:06

Waaw ik ben het met je eens ... het is lang geleden! : Mrgreen:

Ja, maar als ik het heb over de covid-crisis, dan omvat die uiteraard alles wat erbij hoort ...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Psychological Covid: schade, debat, hulp en ondersteuning




par Ahmed » 10/11/20, 16:11

.. dit is waar: hoe moeilijk het is om covid aan te pakken, er zijn nog steeds moslims, pfff!
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Psychological Covid: schade, debat, hulp en ondersteuning




par Christophe » 10/11/20, 16:21

HS en niet relevant ... pffff

Ten eerste zijn het HEN die "ons" willen aanvallen ... tenminste een deel ervan (57% ... een groot deel dus ...)

Het is toch gek om de relatie tussen dat soort dingen om te keren. Is het aan de kaak stellen van de klootzakken verkeerd? Heb je lessen gevolgd bij Axel Khan Ahmed?
Ik was het niet die hun haat en minachting voor andere religies bedacht ...

Het is waar dat in het Duitsland van de jaren dertig het zeggen dat een nazi een mest was, ook werd afgekeurd ... armen van ons ...
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Psychological Covid: schade, debat, hulp en ondersteuning




par Janic » 10/11/20, 16:25

er zijn moslims, pfff!
we zouden geen moslims moeten zeggen, maar fanatieke moslims, terroristen, islamisten, seksisten, enz ... het is veel leuker! : Cry: dus moslims wat! we zullen niet verdwalen in de details :? :onheil:
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Psychological Covid: schade, debat, hulp en ondersteuning




par Ahmed » 10/11/20, 16:28

Het is ook waar: ze zijn te dom om te begrijpen dat zij de vijand zijn ... : Mrgreen: (Zie Kameloot)

ja, Janic, zouden er 2 soorten moslims zijn: fanatici en anderen die niets van de koran zouden hebben begrepen (en dus vergeten!).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Psychological Covid: schade, debat, hulp en ondersteuning




par Christophe » 10/11/20, 16:32

Ik zei geen TROLL dus Ahmed speelt stom, je neemt je allereerste waarschuwing ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot], Google [Bot] en 292 gasten