Covid en Didier Raoult (aanhanger van hydroxychloroquine): analyses van de pandemie

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Covid en Didier Raoult (aanhanger van hydroxychloroquine): analyses van de pandemie




par Christophe » 24/03/20, 17:36

Dit viel net van Dr. Raoult, wereldinitiator in VIVO * vanveelbelovende klinische proef met Plaquenl / Hydroxychloroquine / Chloroquine heeft zojuist de wetenschappelijke raad van Macron verlaten:

* naar aanleiding van de publicatie van de Chinezen in VITRO: https://www.econologie.com/coronavirus- ... rier-2020/

EXCLUSIEF Coronavirus: Didier Raoult gooit de deur van Macron's Wetenschappelijke Raad dicht

De baas van de IHU Méditerranée Infection tartte de meerderheid van de mening van zijn leeftijdsgenoten door zijn vestiging open te stellen voor de massale screening van Covid-19 en de hydrochloroquine-behandeling van "febriele patiënten". Enkele honderden Marseillais staan ​​dinsdag nog in de rij voor het instituut.


De breuk is deze keer tussen Didier Raoult en de regering: "Ik neem niet langer deel aan de Wetenschappelijke Raad rond Emmanuel Macron" kondigde dinsdagochtend in "Les Echos" de iconoclastische beschermheer van de IHU Mediterranean Infection aan, terwijl hij specificeerde dat hij niet ontslag neemt. Wekenlang oneens met het inperkingsbeleid dat hij omschrijft als middeleeuws, hij stond erop dat er in het hele land enorme screeningmiddelen nodig waren om verdachte gevallen op te sporen, positieve patiënten te isoleren en te behandelen. Net als in Zuid-Korea: het land meldde maandag het laagste aantal nieuwe dagelijkse gevallen van besmetting met het coronavirus sinds eind februari en wakkert nu de hoop aan om de epidemie onder controle te krijgen.

(...)


0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Ontslag van Dr. Raoult, supporter van Chloroquine, van de Covid Scientific Council19




par Christophe » 24/03/20, 18:27

Le Nouvel Obs aarzelt niet om Dr. Raoult te vergelijken ... met DeGaulle ... maar ik denk dat het is om hem in diskrediet te brengen?

https://www.nouvelobs.com/chroniques/20 ... virus.html

Is professor Raoult generaal de Gaulle van het coronavirus?

TICKET. Net als de man van 18 juni roept de microbioloog uit Marseille op tot verzet tegen de vijand en stuit hij op het scepticisme van de staven ...

(...)

Raoult de Gaullist

Net als zijn bijna veronderstelde model - noemt Raoult zichzelf een gaullist! -, ontwikkelde de wetenschapper met de schijn van druïde een strategie van breuk waarvan een Parijse staf wordt gegomd, met zekerheid geparseerd. Toen de grote Charles het kneep voor de gepantserde divisies die door de luchtvaart werden ondersteund, pleitte de grote Didier voor een offensief op basis van hydroxychloroquine, een antimalariamiddel ontwikkeld door Duitse chemici uit de jaren dertig, ondersteund door antibiotica. Aan het hoofd van zijn pantserdivisie, in het hart van de slag bij Abbeville, van 1930 tot 28 mei 31, was de Gaulle erin geslaagd de Wehrmacht terug te draaien. Voordat hij een noodoproep ontvangt ... Raoult voert een onderzoek naar zijn behandeling uit en verklaart dat hij driekwart van zijn cavia's van het beruchte virus heeft ontdaan. Voordat hij wordt gekoeld door de scepsis van een deel van de wetenschappelijke gemeenschap ...

Geconfronteerd met deze onverschrokken visionairen, zweren de generalissimo Maurice Gamelin, die het bevel voert over de Franse legers van 1940, en de spawns van de nationale volksgezondheidsdienst van 2020 respectievelijk bij de Maginotlinie en insluiting! Een historische fout, claim de rebellen van Gallië en Raoult, tachtig jaar na elkaar: alleen een bewegingsoorlog kan ons de overwinning verzekeren!
De megalo van de redder

In juni 1940 benoemde de voorzitter van de Raad, Paul Reynaud, kolonel de Gaulle tot staatssecretaris van Oorlog. Maar kon zijn oorlogszuchtige strategie niet volgen. Defaitisten, Pétain en de insignes van het Franse leger waren al afgetreden om te verslaan. Ze sloten de wapenstilstand. Tegenwoordig maakt de minister van Volksgezondheid Olivier Véran veel van een Europese studie die verantwoordelijk is voor het vaststellen van de werkelijke doeltreffendheid van de door professor Raoult voorgeschreven behandeling ... toewijding of wetenschappelijke begrafenis? De resultaten worden over enkele weken verwacht.

(...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Ontslag van Dr. Raoult, supporter van Chloroquine, van de Covid Scientific Council19




par GuyGadebois » 24/03/20, 18:32

Christophe schreef:Le Nouvel Obs aarzelt niet om Dr. Raoult te vergelijken ... met DeGaulle ... maar ik denk dat het is om hem in diskrediet te brengen?

Ik denk het niet. Integendeel.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Ontslag van Dr. Raoult, supporter van Chloroquine, van de Covid Scientific Council19




par Christophe » 24/03/20, 18:50

De toon van het artikel is toch heel vreemd ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Ontslag van Dr. Raoult, supporter van Chloroquine, van de Covid Scientific Council19




par GuyGadebois » 24/03/20, 18:51

Christophe schreef:De toon van het artikel is toch heel vreemd ...

De tijd ook ...
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Paul72
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 684
Inschrijving: 12/02/20, 18:29
Plaats: Sarthe
x 139

Re: Ontslag van Dr. Raoult, supporter van Chloroquine, van de Covid Scientific Council19




par Paul72 » 25/03/20, 09:27

met het risico dat het aantal sterfgevallen toeneemt (door te voorzichtig of te ijverig te zijn), is het beter om nog een paar kostbare weken te wachten totdat de resultaten door andere onderzoekers worden bevestigd of ontkend. Het is moeilijk als je in zo'n crisis zit en mensen vallen, maar het kan nieuwe schandalen voorkomen.
1 x
Ik ben allergisch voor idioten: soms hoest ik zelfs.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Ontslag van Dr. Raoult, supporter van Chloroquine, van de Covid Scientific Council19




par Janic » 25/03/20, 10:11

Paul72 »25-03-20, 10:27
met het risico dat het aantal sterfgevallen toeneemt (door te voorzichtig of te ijverig te zijn), is het beter om nog een paar kostbare weken te wachten totdat de resultaten door andere onderzoekers worden bevestigd of ontkend. Het is moeilijk als je in zo'n crisis zit en mensen vallen, maar het kan verdere schandalen voorkomen
Stel jezelf de vraag: een van mijn familieleden, TA vrouw, uw minnares, TES legitieme kinderen of niet, bevinden zich in deze dodelijke situatie en een gerenommeerde wetenschapper biedt een reeds bestaand product aan en wordt veel gebruikt in andere omstandigheden zonder bijzondere schade: wat doe je, want hier gaat het niet om onbekende MENSEN?
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Paul72
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 684
Inschrijving: 12/02/20, 18:29
Plaats: Sarthe
x 139

Re: Ontslag van Dr. Raoult, supporter van Chloroquine, van de Covid Scientific Council19




par Paul72 » 25/03/20, 10:14

het antwoord is simpel, ik vertrouw de behandelende arts.
0 x
Ik ben allergisch voor idioten: soms hoest ik zelfs.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Ontslag van Dr. Raoult, supporter van Chloroquine, van de Covid Scientific Council19




par Ahmed » 25/03/20, 10:25

Deze dokter heeft alleen ongelijk als hij niet "in lijn" is met de presidentiële communicatiestrategie, ongeacht de verdiensten of niet van zijn therapeutische benadering.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Ontslag van Dr. Raoult, supporter van Chloroquine, van de Covid Scientific Council19




par Janic » 25/03/20, 10:31

@paul
het antwoord is simpel, ik vertrouw de behandelende arts.
dit is wat de meeste mensen doen! maar in DEZE omstandigheid of niemand weet iets meer, als hij chloor zegt, ben je het ermee eens, als hij niet chloor zegt, ben je het ook eens, toen je net het omgekeerde schreef? En als een van deze familieleden daar sterft, ongeacht die keuze, beroept u zich dan op toeval, natuurwetten, fatalisme of de verkeerde dokterskeuze?
2 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 235 gasten