Glyfosaat: een effectief ecologisch herbicide, niet carcinogeen, niet hormoonontregelend

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Glyfosaat: een effectief ecologisch herbicide, niet carcinogeen, niet hormoonontregelend




par Exnihiloest » 12/01/20, 17:45

Ik heropen een topic over glyfosaat, en alleen glyfosaat, omdat de vorige zijn samengevoegd met de Round-up, die niet alleen glyfosaat bevat.

Mening van drie agronomen en een voormalig INRA-onderzoeksdirecteur:

«Al bijna 50 jaar wordt glyfosaat gebruikt tot tevredenheid van boeren, gemeenschappen, bedrijven (met name de SNCF), hobbytuiniers, zonder ook maar het minste gezondheidsprobleem te veroorzaken.
Ecologen begonnen het te denigreren toen Monsanto in 1996 genetisch gemodificeerde planten lanceerde die tolerant waren voor glyfosaat, de beroemde GGO's die in Frankrijk werden gedemoniseerd terwijl ze massaal werden overgenomen in de meeste grote landbouwlanden.
De vijandigheid tegenover glyfosaat nam toe in 2012, toen een studie van Gilles-Eric Séralini, een activistische wetenschapper, met veel tamtam werd gepubliceerd, waarin werd geprobeerd de gevaarlijkheid te bewijzen van transgene maïs die met glyfosaat werd behandeld op ratten. Een zeer goed georkestreerde studie op medianiveau maar later in diskrediet gebracht op wetenschappelijk niveau.
»

https://www.latribune.fr/opinions/tribu ... 33941.html

We zien het opnieuw, politieke ecologen proberen ons te manipuleren om antikapitalistische en anti-ontwikkelingsdoelen te bereiken die geen verband houden met ecologie of wetenschappelijke waarheid. Hiervoor aarzelen ze niet om te liegen, verkeerde informatie te geven en wetenschappelijke studies te instrumentaliseren door middel van selectiebias. Als ik ze lees of beluister, herinner ik me dat ik tijdens het Sovjettijdperk naar Radio-Moskou luisterde op korte golven: leugens en pure propaganda.
2 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Glyfosaat: een effectief ecologisch herbicide, niet carcinogeen, niet hormoonverstorend




par GuyGadebois » 12/01/20, 19:59

Maar natuurlijk, Chou Tryphon (hij is schattig...)
https://www.huffingtonpost.fr/entry/com ... 57fcbdbae0
1 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Glyfosaat: een effectief ecologisch herbicide, niet carcinogeen, niet hormoonverstorend




par GuyGadebois » 12/01/20, 20:55

Een artikel ondertekend door:
Gérard Kafadaroff: Stichtend lid van de AFBV met (onder andere verkocht) Xavier Beulin, voorzitter van de FNSEA... (:lol:), Jean-Pierre Décor, voormalig wetenschappelijk directeur van Aventis Agriculture (Mouarf!!!)
André Fougeroux: Wie werkte voor Ciba-Geigy, daarna Novartis en Syngenta Europe/France (over Mouarf!!!)
Jean-François Proust: Gepensioneerd, lid van het collectief (van fatsoenlijke mensen) "Science-Technologies-Actions" voorvechters van kernenergie, GGO's en chemie.
Philippe Joudrier: lid van de desinformatiecommissie "AFIS" (dank u Izy), voormalig voorzitter van de GGO-evaluatiecommissie van het Franse Agentschap voor gezondheid en voedselveiligheid (nog steeds goede mensen)

Tryphon, arme zielige marionet... :(
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Glyfosaat: een effectief ecologisch herbicide, niet carcinogeen, niet hormoonverstorend




par izentrop » 12/01/20, 23:20

Als je je jeugd doorbracht op de banken van een Waldorfschool, kan je het niet begrijpen, Guy https://steiner-waldorf.org/pedagogie-alternative/ : Mrgreen:
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Glyfosaat: een effectief ecologisch herbicide, niet carcinogeen, niet hormoonverstorend




par izentrop » 12/01/20, 23:58

SNCF Réseau besteedt 30 miljoen euro per jaar aan het behandelen van sporen en sporen. Met het verbod op glyfosaat in 2021 zou de rekening volgens zijn berekeningen met de nu beschikbare middelen kunnen oplopen tot 500 miljoen, 350 miljoen “met gedegradeerde normen”. www.leparisien.fr/amp/environnement/pre ... 233413.php
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Glyfosaat: een effectief ecologisch herbicide, niet carcinogeen, niet hormoonverstorend




par GuyGadebois » 13/01/20, 00:04

izentrop schreef:Als je je jeugd doorbracht op de banken van een Waldorfschool, kan je het niet begrijpen, Guy https://steiner-waldorf.org/pedagogie-alternative/ : Mrgreen:

Was jij het die daar binnen was? Omdat ik, nooit.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Glyfosaat: een effectief ecologisch herbicide, niet carcinogeen, niet hormoonverstorend




par Janic » 13/01/20, 07:57

We zien het opnieuw, politieke anti-ecologen proberen ons te manipuleren om kapitalistische en ongezonde ontwikkelingsdoelen te bereiken die geen verband houden met ecologie of wetenschappelijke waarheid. Hiervoor aarzelen ze niet om te liegen, verkeerde informatie te geven en wetenschappelijke studies te instrumentaliseren door middel van selectiebias.
Als ik ze lees of beluister, herinner ik me dat ik tijdens het Sovjettijdperk naar Radio-Moskou luisterde op korte golven: leugens en pure propaganda.
wauw, hij spreekt ook Russisch!
Als ik ze lees of beluister, krijg ik de beluisteringen terug die ik in korte golven naar Radio-Londen heb gemaakt: leugens en pure propaganda. En waarom niet? Manipulatie in de politiek als in het bedrijfsleven hoort erbij hun bestaansredenen, ongeacht hun label!
vandaar deze nieuwe, veel betere en vooral realistischere formulering: Glyfosaat: een ineffectief, kankerverwekkend, hormoonontregelend niet-ecologisch herbicide
1 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Gebe
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 361
Inschrijving: 08/08/09, 20:02
x 65

Re: Glyfosaat: een effectief ecologisch herbicide, niet carcinogeen, niet hormoonverstorend




par Gebe » 13/01/20, 15:02

Als luid schreeuwen de plaats inneemt van ruzie.....
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Glyfosaat: een effectief ecologisch herbicide, niet carcinogeen, niet hormoonverstorend




par Janic » 13/01/20, 15:15

Als luid schreeuwen de plaats inneemt van ruzie.....
het is gewoon handig voor degenen die doof spelen; de anderen hebben het niet nodig om ze te begrijpen!.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Gebe
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 361
Inschrijving: 08/08/09, 20:02
x 65

Re: Glyfosaat: een effectief ecologisch herbicide, niet carcinogeen, niet hormoonverstorend




par Gebe » 13/01/20, 15:25

Wanneer je gebruikelijke pirouettes de plaats innemen van een ruzie.....
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 268 gasten