Wortelsap: het vegetarische dieet verhoogt het risico op kanker en hartaandoeningen

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Wortelsap: het vegetarische dieet verhoogt het risico op kanker en hartaandoeningen




par Christophe » 11/04/16, 14:46

Vrij verbluffende informatie (omdat andere studies duidelijk hebben aangetoond dat vlees schadelijk is voor de gezondheid, althans het teveel ervan ...) en dat Janic en andere veganisten enorm zal mishagen! Dus ik heb de titel in de voorwaardelijke voorwaardelijk geplaatst;)

Langdurig vegetarisch dieet verhoogt het risico op kanker en hartaandoeningen

In het DNA van vegetarische populaties gedurende verschillende generaties, hebben onderzoekers een genetische mutatie waargenomen.

"Groen eten kan zich vertalen in genen", zeggen onderzoekers van Cornell University (Verenigde Staten). Om het voor hun lichaam gemakkelijker te maken om vetzuren uit plantaardige bronnen te absorberen, hebben mensen die al generaties lang vegetariër zijn een DNA-mutatie, hebben Amerikaanse wetenschappers ontdekt. (...)


http://www.lesechos.fr/industrie-servic ... 212722.php

Voor mijn persoonlijke mening en met betrekking tot mijn ontmoetingen en mijn levenservaring, heb ik nog steeds de indruk dat "harde en snelle" vegetariërs sneller verouderen, niet per se 100% gekoppeld aan hun dieet, maar kunnen ook stress en hun levensstijl?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Het vegetarisch dieet toeneemt (wil?) Het risico op kanker en hart-en vaatziekten




par Obamot » 11/04/16, 18:01

Groot afval zonder naam.

1) Elke pathologie lijkt specifieke genetische markers te hebben, wat niet betekent dat als we deze markers hebben, we ziek zijn (soms zelfs integendeel.) Maar de kaart van het menselijk genoom ten opzichte van pathologieën heeft geen nog niet vastgesteld. Het is een beetje als zeggen: alle wegen leiden naar Rome (tot de dood) zonder een tiende van de routes in kaart te hebben gebracht. Wat zij vonden, kan niet doorslaggevend zijn.

2) Afval nog steeds vergeleken met vetzuren. Ze zeggen niet welke precies elders (spreken niet van verzadigd vet versus meervoudig onverzadigd). Maar het is absoluut onmogelijk voor een mens om geen vetzuren van dierlijke oorsprong te hebben, omdat we cholesterol produceren (dat we dan moeten elimineren) en aan de andere kant, en dit is waar de bouwsteen doet pijn, het is absoluut onmogelijk om deze vetzuren van dierlijke oorsprong te verwijderen, zonder vetzuren van plantaardige oorsprong (omdat het polyverzadiging is die het mogelijk maakt om verzadigde vetten uit bloedvaten te verwijderen en dus uit het lichaam te evacueren. .)

Deze jongens zijn gek waar ze alleen zien wat ze willen zien om tot de conclusies te komen die ze willen benadrukken.

Net als bij coronaire hartziekten is het precies het tegenovergestelde van gezond verstand. Ik zeg liever: "geen commentaar"
Wat betreft de zogenaamde "kankerrisico's" lachte ik en rolde onder de tafel. (Het is gemakkelijk aan te tonen dat dit niet waar is, als we echter redelijk vergelijken en als we het doen in niet-deficiënte groentepopulaties.)

En nogmaals bedankt aan de WHO voor de moed om te zeggen dat de consumptie van rood vlees kankerverwekkend was (en niet alleen een beetje):
http://www.who.int/features/qa/cancer-red-meat/fr/

Bovendien kunnen we absoluut geen conclusies trekken zonder te praten over een globale benadering van gezondheid. Wat de studie niet doet. Omdat als we dat doen, we geen mensen in gevaar hebben, omdat er geen tekort is. Deze studie is dus volkomen ongegrond, aangezien het menselijk lichaam niet zonder meervoudig onverzadigde vetzuren kan, wat betekent dat we ze allemaal noodzakelijkerwijs moeten assimileren, vegetarisch of niet, anders is vervuiling van het organisme gegarandeerd en dan is de onmogelijkheid van de studeren om te komen tot "conclusies die zij voorstelde te bereiken"(Het kan niet anders: een totale misleiding wanneer de conclusies die ze trekken over hartaandoeningen, ik zou benieuwd zijn naar hun pseudo-protocol ...). Het verdient zelfs een strafrechtelijke klacht wegens niet-hulp aan mensen in gevaar en aanzetten tot vergiftiging.

Het was noodzakelijk om een ​​averechts effect aan te steken (om een ​​rookgordijn te maken) na deze aankondiging door het VN-agentschap ... (ik had het verwacht)
Deze studie is ongeldig en zal eindigen in de prullenbak van studies gesponsord door Big Pharma.
Dernière édition par Obamot de 11 / 04 / 16, 18: 12, 1 keer bewerkt.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Het vegetarisch dieet toeneemt (wil?) Het risico op kanker en hart-en vaatziekten




par Janic » 11/04/16, 18:08

christophe hello

Vrij verbluffende informatie (omdat andere studies duidelijk hebben aangetoond dat vlees schadelijk is voor de gezondheid, althans het teveel ervan ...) en dat Janic en andere veganisten enorm zal mishagen! Dus ik heb de titel in de voorwaardelijke voorwaardelijk geplaatst;)

Nee, het bevalt me ​​niet, integendeel, het geeft een bredere kijk op dit onderwerp. Om een ​​nauwkeuriger idee te krijgen, zouden we een diepgaand vergelijkend onderzoek bij hetzelfde bedrijf nodig hebben en geen vergelijking van het ene land naar het andere, zoals dit artikel laat zien. Dan zou het nodig zijn om precies te weten wat de voedselmodus is (anders dan de vegetarische appellatie die een groot paneel met zeer verschillende voedselmodi omvat) en de verscheidenheid aan geabsorbeerde producten die van land tot land verschillen, door voorbeeld! Dus met veel niet-vermelde parameters die heel belangrijk zijn om te weten.
Voor de anekdote bijvoorbeeld, toont Pr Delbet in zijn boek kankerpreventiebeleid, de opvallende gelijkenis tussen de kankersoorten per geografische regio en hun bodems die bijzonder arm zijn aan magnesium, waarvan de rol bijzonder belangrijk is voor het immuunsysteem en met name bij bepaalde kankers.
De AADDC-studie toont aan dat de LV-modus over het algemeen gunstiger is voor de gezondheid, maar ook hier is een wereldwijde studie die moet worden verfijnd, net als bij voedselkwaliteit.

Langdurig vegetarisch dieet verhoogt het risico op kanker en hartaandoeningen

In het DNA van vegetarische populaties gedurende verschillende generaties, hebben onderzoekers een genetische mutatie waargenomen.

"Groen eten kan zich vertalen in genen", zeggen onderzoekers van Cornell University (Verenigde Staten). Om het voor hun lichaam gemakkelijker te maken om vetzuren uit plantaardige bronnen te absorberen, hebben mensen die al generaties lang vegetariër zijn een DNA-mutatie, hebben Amerikaanse wetenschappers ontdekt. (...)


Mutaties? Mogelijk maar vergeleken met wat! We worden ons steeds meer bewust van de hormoonontregelaars die worden toegevoegd aan ons voedsel, onze medicijnen, onze industriële producten en India (bijvoorbeeld ook Amerika), is een van de landen die het meest vervuild is door de industrie. wat meer de oorzaak van deze mutaties kan zijn dan de voedselmodus of meer.

Voor mijn persoonlijke mening en met betrekking tot mijn ontmoetingen en mijn levenservaring, heb ik nog steeds de indruk dat "harde en snelle" vegetariërs sneller verouderen, niet per se 100% gekoppeld aan hun dieet, maar kunnen ook stress en hun levensstijl?


Dit is een moeilijk onderwerp om te beslissen. Inderdaad, afgezien van de voedselmodus, leven de VG net als de rest van de bevolking en worden ze aan dezelfde spanningen blootgesteld. Voor "pure en harde" VG's (ze zijn hoe dan ook zeldzaam en wat is een pure en harde?) Er zou ook een vergelijkende studie over een lange periode nodig zijn om ervoor te zorgen dat het niet niet alleen een subjectief aspect.
PS: ik ben geen veganist, we hebben heel verschillende posities over bepaalde onderwerpen en ik had daarom nogal verhitte uitwisselingen. Dus, op enkele uitzonderingen na, behalve dat ze geen vlees consumeren, roken ze, drinken ze alcohol, gebruiken ze drugs en drugs zoals de rest van de bevolking en is het concept van voedselkwaliteit ook niet hun grootste zorg. terwijl we steeds beter weten hoe belangrijk ze zijn, onder andere voor kankers
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Cervesia
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 25/06/12, 13:05
x 2

Re: Het vegetarisch dieet toeneemt (wil?) Het risico op kanker en hart-en vaatziekten




par Cervesia » 11/04/16, 18:26

zullen we steaks moeten maken voor koeien ????
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Het vegetarisch dieet toeneemt (wil?) Het risico op kanker en hart-en vaatziekten




par Did67 » 11/04/16, 21:37

Ik twijfel er nog steeds aan of het een verband is of gewoon toeval.

Laat het me uitleggen: als, statistisch gezien, het district van Parijs waar het hoogste percentage alcoholisme is, ook het district is waar het hoogste percentage leraren onder de inwoners is, kunnen we denken dat het toeval, dus toeval, omdat het oorzakelijk verband nog steeds moeilijk vast te stellen is ...

We kunnen op dezelfde manier denken dat op een steekproef van een paar honderd mensen de prevalentie van het gen in kwestie in deze specifieke populatie (al generaties lang vegetarisch? Hoe werd het vastgesteld?) Van deze stad in India kan verband houden met vele andere factoren die mogelijk de "selectiedruk" hebben gecreëerd die tot dit feit heeft geleid ...

Ik ben niet erg overtuigd van de causaliteit. Zelfs als we de hypothese niet kunnen uitsluiten dat het vegetarische dieet is, herhaald van generatie op generatie, dat de 'selectiedruk' veroorzaakte die verantwoordelijk is voor de hoge prevalentie van het gen in kwestie ... En we kunnen de hypothese dat het vegetarische dieet de mutatie zou veroorzaken die dit ongemak veroorzaakte.

In ieder geval heeft deze prevalentie op geen enkele manier invloed op Fransen die vandaag besloten hebben vegetariër te worden! Hun genen zullen niet van de ene op de andere dag variëren in al hun organen ...

Het zou gewoon betekenen dat als generaties lang generaties vegetariërs worden, hun genen kunnen evolueren ... Een vorm van aanpassing.

Dus de titel is jammer en op zijn zachtst gezegd misleidend!

Naar mijn mening.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Het vegetarisch dieet toeneemt (wil?) Het risico op kanker en hart-en vaatziekten




par Christophe » 11/04/16, 21:51

Did67 schreef:Laat het me uitleggen: als, statistisch gezien, het district van Parijs waar het hoogste percentage alcoholisme is, ook het district is waar het hoogste percentage leraren onder de inwoners is, kunnen we denken dat het toeval, dus toeval, omdat het oorzakelijk verband nog steeds moeilijk vast te stellen is ...


Ah nee, het zou heel gemakkelijk kunnen worden vastgesteld: alcoholisme betreft waarschijnlijk de echtgenoten van leraren : Mrgreen: : Mrgreen:

Dus wat ... een leraar thuis ... je moet psychologisch heel sterk zijn om hem zijn hele leven te ondersteunen, dus we kunnen heel goed begrijpen dat we in alcohol kunnen zinken ... : Cheesy:

Dit is duidelijk Did67 humor!

Humormodus UIT.

Ja, ik denk ook dat dit onderzoek zeer twijfelachtig is, alle wetenschappelijke onderzoeken tonen de voordelen van fruit en groenten aan ... dus waarom zou een exclusiviteit gevaarlijk zijn? Het is niet echt logisch ...
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13707
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1521
Neem contact op met:

Re: Het vegetarisch dieet toeneemt (wil?) Het risico op kanker en hart-en vaatziekten




par izentrop » 11/04/16, 22:07

Bonsoir,
Niets nieuws, wat betreft het evenwichtsvoordeel / nadeel, een Oostenrijkse studie was al in februari 2014 tot dezelfde conclusies gekomen http://journals.plos.org/plosone/articl ... ne.0088278
Dit groene dieet is in verband gebracht met veel gezondheidsvoordelen: lagere BMI, betere levensverwachting, voordelen voor het hartrisico, diabetes en hypertensie, of een verminderd risico op bepaalde gebeurtenissen. kankers geassocieerd met rood vlees, onder anderen. Dergelijke eetgewoonten worden echter betaald met enkele gevolgen, soms het verschijnen van enkele tekortkomingen of een hoger percentage psychische stoornissen (zoals angst of depressie).

Nathalie Burkert en haar collega's van de medische universiteit van Graz (Oostenrijk) wilden enkele van deze conclusies verifiëren om te zien of een vleesvrij dieet echt een gezondheidsvoordeel oplevert.

De resultaten van hun analyses tonen, net als eerder onderzoek, aan dat de BMI van vegetariërs lager is dan die van de verschillende groepen vleeseters (22,9 versus 23,4 tot 24,9).
ze lijden meer aan allergieën (30,6% tegen 16,7 tot 18,2%), kanker (4,8% tegen 1,2 tot 3,3%) of stemmingsstoornissen (9,4% tegen 4,5 tot 5,8%).

http://www.futura-sciences.com/magazine ... res-53218/

Logica voor alleseters.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6516
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1638

Re: Het vegetarisch dieet toeneemt (wil?) Het risico op kanker en hart-en vaatziekten




par Macro » 11/04/16, 22:16

Christophe schreef:..zo waarom een ​​exclusiviteit gevaarlijk zou zijn? Het is niet echt logisch ...


Exclusiviteit van voedsel is gevaarlijk ... Eet alleen wortels en je zult cirrose van de lever ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Het vegetarisch dieet toeneemt (wil?) Het risico op kanker en hart-en vaatziekten




par Obamot » 11/04/16, 22:37

izentrop schreef:Bonsoir,
Niets nieuws, wat betreft het evenwichtsvoordeel / nadeel, een Oostenrijkse studie was al in februari 2014 tot dezelfde conclusies gekomen

Logica voor alleseters.

Meer geweldige nimportenawak. Raz-le-bol van ongegronde meningen, aangezien deze zijn ontleend aan onderzoeken die niets betekenen! En niet ondersteund door een reflectie gebaseerd op begrijpelijke en objectieve elementen. Altijd kopiëren / plakken ... : Idee:

Gelukkig begraaft het werk van WHO 2015 je vorige Oostenrijkse pseudo-studie.

Trouwens, de mens is in feite alleseters en niet in de natuur, omdat we oorspronkelijk fruiteters zijn. De lengte van onze darmen en de studie van coprolieten bewijst het (het is veel te kort in vergelijking met roofdieren)! Dus deze studie die op onze genen zou zijn gebaseerd, is pipo zolang het niet overeenkomt met onze oorspronkelijke aard, terwijl het precies zou moeten ... zolang het een verband probeert te vinden met een veronderstelde mutatie die geen plaats heeft, omdat vegetatieve genetische sequencing natuurlijk aangeboren is in homo sapiens-sapiens. Anders betekent de hele genetische theorie die ons toestond terug te gaan naar onze oorsprong aan de oever van het Victoriameer in de Om-vallei, niets en alles stort in!
Dernière édition par Obamot de 11 / 04 / 16, 22: 47, 3 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Het vegetarisch dieet toeneemt (wil?) Het risico op kanker en hart-en vaatziekten




par Christophe » 11/04/16, 22:43

Macro schreef:
Christophe schreef:..zo waarom een ​​exclusiviteit gevaarlijk zou zijn? Het is niet echt logisch ...


Exclusiviteit van voedsel is gevaarlijk ... Eet alleen wortels en je zult cirrose van de lever ...


Ach ja? En hoe overleven konijnen? : Mrgreen: Goed zonder te lachen is het waar? Wortelen bevorderen cirrose ??? :schok:

Ja, een exclusiviteit is niet geweldig ... maar de groenten en fruit die momenteel op de markt verkrijgbaar zijn, laten een verscheidenheid aan voldoende inname van voedingsstoffen toe (zelfs in eiwitten ...)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 222-gasten