Het vervaardigen van een auto en milieu nummers!

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Het vervaardigen van een auto en milieu nummers!




par Christophe » 05/11/09, 18:13

Ik eindelijk in geslaagd om hun handen te krijgen op een aantal nummers (blijkbaar top secret, omdat ik nooit in geslaagd om openbare bronnen sinds 2000 vinden !!) met betrekking tot de milieu-impact van de productie van een auto!

Nou, het is afkomstig van BMW magazine (sorry Flytox!) En daarom is het niet per se "onpartijdig", maar het geeft tenminste een idee.

Dus hier zijn de cijfers die worden gegeven (analyse hieronder):

- CO2: in 10 jaar de CO2 per auto gefabriceerd door de BM Group daalde met 28 0.84% passeren Tons CO2 / auto

- Elektriciteit: in 10 jaar, elektriciteitsverbruik daalde met 26 2780% in kWh / auto

- Vluchtige organische stoffen (verf, oppervlaktebehandeling ...): 37% korting: 2.36 kg VOS / auto (surmeent ook PAK's) http://fr.wikipedia.org/wiki/Hydrocarbu ... lycyclique

- Water: in 10 jaar, bijna 50 640% korting L per auto.

Wat moeten we onthouden van deze cijfers die gelden voor 2008-2009? (aandacht geldig voor BM gemiddeld en volgens "hun bron", kan sterk variëren afhankelijk van de productielocatie te bevestigen via andere bronnen dus)?

- Water: 40-50% van de massa van het voertuig ongeveer (100% vóór)

- Elektriciteit: 2780 7500 kWh kWh = EP over wat 750 L olie aan (6L / 100) 750 / 6 12 500 km * = (ik was in 30 40 000km hoofd wat een echte moment)

- CO2: 50% van de massa van het voertuig over


Toch zien we meteen dat er iets is dat niet past !!

Sterker nog, in Duitsland (waar de meeste zijn gemaakt BM) per kWh elektriciteit stoot 0.6 kg CO2. Dus 2780 kWh elektriciteit uitstoten 2780 * = 0.6 1 668 kg CO2.

Ik neem aan dat daarom de weergegeven CO2 die direct wijst de BM voorzieningen (smelter grotendeels ...)! Daarom moet worden verhoogd door de 1.7 0.84 T en T Dus vallen we op ongeveer 2.5 Tons CO2 / auto geproduceerd! 2500 kg CO2 ca vertegenwoordigt 140 g / km ongeveer 18 000 km gedekt !!

Dus verander van auto (sloopbonus, eco-bonus van mijn corones ...) onder het voorwendsel dat het zogenaamd een "groen" gebaar is, zal het mij opnieuw moeten bewijzen!

Hier is het rapport "duurzame ontwikkeling van BM" (veel propaganda maar het is beter dan niets): https://www.econologie.info/share/partag ... 55DJQS.pdf

BM's "verantwoordelijke" portal: http://www.bmwgroup.com/responsibility/

Een verwant onderwerp: https://www.econologie.com/forums/voitures-c ... t8710.html
Dernière édition par Christophe de 23 / 03 / 10, 15: 57, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 05/11/09, 18:24

De truc is niet hoeveel plicht km zullen we gaan met wat C02, maar hoeveel km zullen we moeten gaan naar het verschil in verbruik tussen de oude en de nieuwe auto te maken in een positieve om te gaan.
Als 20 g per km wordt bereikt tussen de 2 auto's, gaande van 18000 126000 km km (7x18000) te gaan voordat het brandstofverbruik heeft betrekking op de CO2 uitgezonden door de productie van het voertuig.
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 05/11/09, 18:34

Ja uitsparing Océano, maar dat was niet het doel van deze berekening! Het was gewoon te zeggen dat je rammelkast 0.0 km al het equivalent van 18 000km afstoting bij CO2 was geweest ... Uiteraard is dit een gemiddelde!

Een ander lid, ik weet wie echt zo dat moest doen had gevoeld 180km om zijn nieuwe auto "winstgevend te maken op CO000" (zogenaamd "schoon in CO2") in vergelijking met de oude ...

Dus CO2 hier, CO2 daar ... We geven echt niet om onze mond, maar niets is te weinig voor autofabrikanten ...

De CO2 wordt meestal een marketing argument geworden ... te verkopen meer auto's de film !!
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 05/11/09, 18:41

In hun berekeningen CO2, ze rekening houden met de productie van auto-onderdelen.
De stalen gemaakt in China en weer terug ingevoerd.
Plastics, elektronische componenten ...

Is het CO2 tijdens de vervaardiging of totale CO2? Omdat in geval meer is verplaatst, des te groter het transport en dus CO2 afgegeven ...
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 05/11/09, 18:57

Van alle elementen die ik weet het niet, maar de motor ja! Nu dat de bouten in aanmerking wordt genomen? Ik weet het niet!

Je moet zoeken op de site die ik hierboven gaf ... kan er alles wat je wilt zijn ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 05/11/09, 22:32

:pijl: Ik hou niet van de advocaat van de duivel te zijn, maar om mijn geval te citeren, heb ik de werkelijke CO2-emissies van mijn LPG sedans berekend (ik heb er dit jaar een verkocht) en op 90.000km zijn ze 228g / km
:schok:
Tenzij vervangen zijn voertuig door een 4x4 of een andere pick-up, is het gemakkelijk om beter te doen door negen, in ieder geval hoop ik ... :?

Ik nu rijd elektrische ... dat is een ander debat. : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241

Re: Het maken van een auto en Milieu: Trends




par Remundo » 05/11/09, 23:06

Christophe schreef:- CO2: 50% van de massa van het voertuig over

Toch zien we meteen dat er iets is dat niet past !!

Sterker nog, in Duitsland (waar de meeste zijn gemaakt BM) per kWh elektriciteit stoot 0.6 kg CO2. Dus 2780 kWh elektriciteit uitstoten 2780 * = 0.6 1 668 kg CO2.

Ik neem aan dat daarom de weergegeven CO2 die direct wijst de BM voorzieningen (smelter grotendeels ...)! Daarom moet worden verhoogd door de 1.7 0.84 T en T Dus vallen we op ongeveer 2.5 Tons CO2 / auto geproduceerd! 2500 kg CO2 ca vertegenwoordigt 140 g / km ongeveer 18 000 km gedekt !!

Hier is het rapport "duurzame ontwikkeling van BM" (veel propaganda maar het is beter dan niets): https://www.econologie.info/share/partag ... 55DJQS.pdf

BM's "verantwoordelijke" portal: http://www.bmwgroup.com/responsibility/

Een verwant onderwerp: https://www.econologie.com/forums/voitures-c ... t8710.html

Dit is een goed onderwerp.

Ik denk dat je een CO2 emissie gelijk aan de massa van de auto te tellen.
Dus verander van auto (sloopbonus, eco-bonus van mijn corones ...) onder het voorwendsel dat het zogenaamd een "groen" gebaar is, zal het mij opnieuw moeten bewijzen!

Het is heel duidelijk. Ik zie dat bij mijn R19 titine 1995, I 5,5L / 100 km.

1L / 100 gaat over 23g van CO2 / km

Hoewel een reeks van BMW 1 1500 kg gasbron buis kan 5L / 100, moet rollen 1 500 000 / (23x (5.5-5) = 130 500 km naar de intrinsieke energie van de nieuwe auto te compenseren.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241

Re: Het maken van een auto en Milieu: Trends




par Remundo » 07/11/09, 16:21

Christophe schreef:Ik eindelijk in geslaagd om hun handen te krijgen op een aantal nummers (blijkbaar top secret, omdat ik nooit in geslaagd om openbare bronnen sinds 2000 vinden !!) met betrekking tot de milieu-impact van de productie van een auto!

Christophe wilt, dit is wat zegt de vriend Jancovici
Als we bedenken dat de emissies in een elektrische auto te produceren, is even groot als een olie auto of 1,5 koolstofequivalent ton (5,4 CO2 ton equivalent) per ton geproduceerd auto, en dat een voertuig tijdens zijn levensduur gemiddeld 200.000 km aflegt, dan genereert elke gereden kilometer in een elektrische auto ongeveer 40 "onsamendrukbare" gram CO2. Vanaf nu zijn we niet meer helemaal schoon!

http://www.manicore.com/documentation/voit_elect.html
Het maakt niet meer detail berekenen, maar in principe, CO2 balansen, het is zijn werk. :P

Voorts wordt in artikel herzien op de elektrische auto is helemaal niet slecht (as usual ' : Idee: )
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 07/11/09, 17:01

Zeer interessant, deze elementen. En net als Citro, mijn twee cent profiel:

1) We kunnen veel beter dan 20 g CO² / km "schrapen". Ik schrap mijn Xantia Turbodiesel (niet HDI). Ik heb zijn kenmerken niet. Ik schat het op 160 g / km. Ik vervang het door een C1 GPL (degenen die mij lezen zullen de kennis krijgen!). Ik ga naar 95 g / km.

2) Laten we niet langer alleen aan CO² denken (en plotseling het mediaspel spelen). Er zijn tal van andere verontreinigende stoffen. Ik verminder mijn fijnstofuitstoot veel meer (mijn oude Xantia begon te "roken" - als ik zeg "begint", op zijn zachtst gezegd - zelfs met een lichte voet). We beginnen net de schadelijkheid van PM te ontdekken !!! Mijn C1 GPL zendt niet meer uit.

Idem voor de CO (gedeeld door 10). En NOx (verminderd met een derde, denk ik) ...

Dus niet meer alleen de CO² tellen (nog steeds wat is het standpunt van de menselijke gezondheid, minder erger! Laten we leren).

Ik blijf het verontschuldigen dat deze site ergens, zonder per se te willen, de verontschuldigingen aanbiedt voor "oude kalebassen". Dit betekent niet dat we het debat over "grijze emissies" in verband met de productie van nieuwe auto's moeten vermijden. Er is ergens een omslagpunt; de bovenstaande elementen, laat het een beetje lokaliseren.

Ja, het vervangen van een "oude" auto door een nieuwere is niet altijd "milieuvriendelijk" - als de oude niet "ecologisch afgeschreven" is; nee, rijden met squash, omdat de fabricage van een nieuwe auto vervuilt, is niet te rechtvaardigen door deze ecologische overwegingen - als we verder gaan dan 250 / 300 km. Zoals vaak een beetje gezond verstand, gematigdheid en nuance, en de waarheid is niet ver!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 07/11/09, 23:09

Hi Did,

Wat u zegt is gerechtvaardigd voor "oude kalebassen", maar wat is de definitie? :D

Persoonlijk heb ik een R19 1,4L gekatalyseerd injectie benzine 1995 (pot cat Ik veranderde na een interne desoldering Mkm 70). Ze brengt de CT handen naar beneden elke keer. Ze 5.5L / 100 met eco driving.

Ik zie niet in wat de nieuwe soorten vraiment beter. En toch is het een "oude" auto. Het is waar dat op oude Diesel zonder DPF dat meer discutabel is.

Mijn monteur heeft lang wilde verkopen mij een nieuwe, en ik hem niet kwalijk nemen, het is zijn werk.

de Fabrikanten verkopen ons dumpers en ik zal het zeggen totdat er geen plug-in hybride thuis equivalent van een sjabloon of R19 ZX binnen 30000 €.
0 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 254-gasten