De EGR klep bediening en uitleg

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

De EGR klep bediening en uitleg




par Christophe » 20/08/07, 18:32

Ik weet dat als ik dit artikel ergens gepost, maar ik presenteert het nog steeds omdat we weer hebben gesteld deze beroemde klep in een ander onderwerp.

De EGR-klep voor "Exhaust Gas Recirculation" worden recirculatie van uitlaatgassen is op de uitlaatpijp geplaatst om slechte prestaties in termen van vervuiling tegen te gaan. De grote fabrikanten hebben sinds 1993 op benzine en dieselmotoren aangenomen de Europese emissienormen voldoen. Deze perfect anti-mechanische principe is recirculeren in een dieselmotor van het beladen gassen met roet en NOx.

Dit verrassende uzelf van ingenieurs motor heeft het voordeel zeer goedkoop kosten voor de vormgeving.
Dit is het geval wanneer een gebruiker wordt, wanneer de EGR-klep volledig is vervuild correcter het gebruik. Roet koelen trap het inlaatsysteem, in het bijzonder de klep die voorkomt dan normale ademhaling van de motor. Hij verliest natuurlijk zijn kracht en daarmee de goede prestaties. De motor verstopt breken.
Als de huidige auto's naar het centrum van elektronische controle, wanneer de lichten kom op, is de schade en de boze storingen zijn zeer moeilijk te diagnosticeren.

Hoe werkt het?

De dieselmotor werkt dan lucht, zozeer in de aanwezigheid van zuurstof, die automatisch door de emissies hoge stikstofoxide (NOx), de verontreiniging van dieselmotoren door de deeltjes. Door de EGR klep die in de inlaat van uitlaatgas zuurstofarm, waardoor de hoeveelheid in de cilinder en verminderen van de hoeveelheid NOx. Zoals zou draaien als tussenproduct systemen en cycli wordt bestuurd door een computer. Het hangt over het algemeen open, en de overmaat van gerecirculeerd uitlaatgas leidt tot een slechte verbranding in de cilinders (benauwdheid) te verhogen roet, koolmonoxide en koolwaterstoffen en mogelijke degradatie van de pot van oxidatie.
2002 voordat de klep controles waren banden omdat ze elektrisch.

De eerste heeft geen informatie aan het dashboard, de tweede beheer signalering in algemene verlichting een lamp op het dashboard niet te sturen. Helaas is het alleen wanneer de debietmeter, die de hoeveelheid en de kwaliteit van de lucht passage meet de anomalie dat de getuige tafel verlichting en het kopiëren van de informatie management vaak de motor is dan detecteert bij gestoord bedrijf. Aangezien de gebruiker de procedure niet kent, raakt hij in paniek omdat hij nog steeds in het proces van een verdubbeling van een vrachtwagen was! ! !
Veel technische oplossingen bestaan ​​om de circuits te reinigen en herstellen van het voertuig in de vorige staat, zal dit niet ons probleem te zijn als men bedenkt dat het doel zal zijn om minnelijke of omstreden manier bedenken de fabrikant dat het voertuig een verborgen gebrek, die al door een rechtbank worden aangesteld "verborgen gebrek in de zin van artikel 1641 en volgende van het burgerlijk wetboek"

Jean Claude M.

De grote problemen van de EGR klep is dat het noodzakelijk is om NOx te verminderen. Het is momenteel de enige manier om deze emissies te verminderen dieselmotor (behalve een NOx-vanger of SCR).

Aan de andere kant, hoe meer je EGR toevoegt, hoe meer deeltjes je maakt (dit is het beroemde "NOx / Particles compromis" waardoor alle motorfabrikanten nachtmerries hebben) ...


En hier is een artikel over het EGR-klep "schandaal", gepubliceerd in Auto-Moto in september 2005:

Beeld
Beeld
Beeld

Artikel om hier in .pdf te downloaden: https://www.econologie.com/telechargeme ... r-article/
Dernière édition par Christophe de 18 / 05 / 11, 20: 11, 6 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 20/08/07, 19:41

Bonjour à tous

De accumulatie van roet en andere oliën liften eindigt het maken van een enorme zwarte en vette brij die stokken en verstopping van de aanzuigleiding. Ik slaagde erin om een ​​volume van ongeveer 150 krijgen om dit vuil van een oude Mégane 200cm3 (met een theelepeltje uitgebreid)

Voor het verwijderen van de linkerzijde is het kruis en Bagnère. Na x wassen met benzine, gasolie, warm water en afwasmiddel en een hele nacht in verfverdunner was hij nog steeds ... : Mrgreen:

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 21/08/07, 00:16

Toch EGR die wordt geleverd op het tapijt .............

Toen ik zei ik rijkelijk verbrand door Houthakker onder anderen.

Op de 1,9D Jumpy van mijn zoon heb ik deze shit geneutraliseerd met de hulp van een overtuigde en deskundige monteur. Het is nu UIT omdat het commando is geneutraliseerd (geen elektronische besturing omdat <2002).

Een 60000 kms hij zijn verstopte katalysator had en veranderde zonder garantie, terwijl hij recht had op een garantie van een jaar Citroën (geweigerd omdat het dragen van een deel !!!).

Voor het reinigen van het roet goed geplakt is helse omdat zeer moeilijk om een ​​effectiever vinden en als men legt op handen is zeer agressieve oplosmiddelen op de huid.

Bedankt heren ingenieurs "onderdanig" voor deze prachtige uitvinding van m ......

Aangezien het rolt stil in de hoop dat zijn nieuwe katalysator niet verstoppen in 60000 kms, maar ik ben ervan overtuigd dat dit verband houdt met de storing van de klep.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 21/08/07, 05:03

Dag
Voor het verwijderen van de linkerzijde is het kruis en Bagnère. Na x wassen met benzine, gasolie, warm water en afwasmiddel en een hele nacht in verfverdunner was hij nog steeds ...


Het product om de slang te reinigen is van GUNS
natuurlijk moet het ontmantelen van het weken een 24 h in deze vloeistof, ga dan naar de straal van warm water onder hoge druk.

de andere meer drastische methode is om te passeren gezandstraald
nog een grote schoonmaak om alle slijpkorrels verwijderen
Verdubbeling van de buizen vuil omdat het carter oliedampen worden ingevoerd in de inlaat.

Bij motoren Piston vliegtuigen is verboden om de olie dampen terug te keren in de motor, de ERG klep inconu op deze motoren ..

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
A2E
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 235
Inschrijving: 15/12/04, 11:36
Plaats: de hal deur 16




par A2E » 21/08/07, 08:29

Bonjour à tous,
Dit onderwerp met betrekking tot storingen van de beroemde EGR kleppen van pas komen voor mij vandaag, want onze auto is er een (daterend van december 1999) en een paar dagen geleden was er een sterke geur van brandend in de cabine zonder een hebt Inrush ventilatie of verwarming, tilde ik de motorkap en ik vond dat de roestvrij stalen buis die de klep voedt blauwe werd ingeschakeld! het was enorm verhit en gevlochten huls rond de pijp die andere warmte lichamen had gaten beschermt! cramée in de krommingen! de motor is duidelijk niet verloren in deze voorstelling, maar oververhitting is zorgwekkend allemaal hetzelfde!
wat dan? : Cry:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 21/08/07, 10:38

jonule schreef:PS: "we zeggen" dat in olie lopen de verbranding zou koelen en schadelijk zou zijn?


Het is gewoon ... maar ook de surencrassement die zal leiden tot problemen ... Opmerking EGR-klep 100% verstopte klep is een geneutraliseerd : Cheesy:

En op uw pagina, is er de beroemde artikel tastte ik dat er een moment waarop ik meer handen op kon zetten !!

Ik kan het op de forums? Weet u waar het vandaan komt? Het lijkt mij dat het de nieuwe fabriek was, maar niet op ...

ps: want uw tegen:

Hoe dan ook, de Nox worden niet meegeteld bij CT


Dit is niet echt een argument Econological ... :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 21/08/07, 11:32

A2E schreef:Bonjour à tous,
Dit onderwerp met betrekking tot storingen van de beroemde EGR kleppen van pas komen voor mij vandaag, want onze auto is er een (daterend van december 1999) en een paar dagen geleden was er een sterke geur van brandend in de cabine zonder een hebt Inrush ventilatie of verwarming, tilde ik de motorkap en ik vond dat de roestvrij stalen buis die de klep voedt blauwe werd ingeschakeld! het was enorm verhit en gevlochten huls rond de pijp die andere warmte lichamen had gaten beschermt! cramée in de krommingen! de motor is duidelijk niet verloren in deze voorstelling, maar oververhitting is zorgwekkend allemaal hetzelfde!
wat dan? : Cry:


Ik denk dat de slang en / of potten van het uitlaatsysteem worden geanimeerd om slager en er is een maximum uitlaat stroomt door het EGR terugkeer.

Jumpy op mijn zoon, werd helemaal blauw (en nog steeds) als de catalyt pot was gedicht.

Dat is mijn mening, maar ik wil graag de exacte oorzaak weten wanneer de diagnose is gesteld door een monteur.

André ==>

Dank u voor de naam van het product (GUNS), maar ik weet niet of het in Frankrijk bestaat ....
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 21/08/07, 11:34

Je hebt een A2E FAP?

Als dit het geval is, moet het worden geregenereerd door een paar km met een "aanhoudende" belasting te rijden ...

Eindelijk regenereren is een groot woord ... Realiteit is de "lege" (pas op voor je achtervolgers ... ze zullen zwart zijn ...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 21/08/07, 11:39

Christophe schreef:

En op uw pagina, is er de beroemde artikel tastte ik dat er een moment waarop ik meer handen op kon zetten !!

Artikel zeer goed op slechts EGR Auto-Plus op 2 pagina's. Ik heb thuis: dit is waar ik ontdekte de zwendel toen mijn zoon zijn diesel Jumpy, die mij geïnteresseerd zijn om diesel (EGR-klep, deeltjes en Co.) heeft gekocht.

Het is u die deze pagina's 2 Ik denk dat het dateert van september 2005 doordat Jumpy kocht in augustus 2005 gescand.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
A2E
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 235
Inschrijving: 15/12/04, 11:36
Plaats: de hal deur 16




par A2E » 22/08/07, 08:34

Christophe schreef:Je hebt een A2E FAP?

Als dit het geval is, moet het worden geregenereerd door een paar km met een "aanhoudende" belasting te rijden ...

Eindelijk regenereren is een groot woord ... Realiteit is de "lege" (pas op voor je achtervolgers ... ze zullen zwart zijn ...)


Nou ik weet niet helemaal weten !!!
Ik zal controleren met mijn Concess. voor meer ... :schok: : Lol:

Ondertussen zocht ik vertragen de beroemde FAP en ik bemerk dat er veel problemen mee! hier is een fragment op deze link:

http://www.automag.be/article.php3?id_article=200
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 165-gasten