auto prestaties ten opzichte van de fiets en ligfiets

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

auto prestaties ten opzichte van de fiets en ligfiets




par Christophe » 11/08/06, 12:57

Vergelijkende prestaties van een auto, een fiets en een ligfiets. Ontvangen per e-mail

CAR
wetende dat
1TEP = 11620kWh
benzine, diesel: 0.8TEP / 1000L
hetzij 9.3kWh / L
Gevonden
Voor 100km om 100km / h, met een verbruik van 4L / 100km (zelden bereikt gemiddelde snelheid voor de huidige reizen, niet hebzuchtig auto)
37kWh een weg voor één uur

FIETS VAN SHIT
macht door de fietser geleverde: 200W (Richard Virenque: 436W de kracht test)
Voor 100km met een gemiddelde snelheid van 20km / h
1kWh voor een reis tijdens 5h
5 37 keer langzamer, maar keer minder energie

Bicycle Film CARENE
macht door de fietser geleverde: 200W
Voor 100km met een gemiddelde snelheid van 50km / h (Onder de werkelijkheid: http://www.m5france.com/low_racer_carene.htm Een ad 76.5km / h 250W. Voor de goede orde, de huidige record is 84km reisde in een uur)
0.4kWh voor een reis tijdens 2h
2 92 keer langzamer, maar keer minder energie

Ik herinner me dat ik was erg mooi en zeer contaignant de auto met de fiets en de ligfiets.
En met mijn baron http://www.optima-cycles.com/gamme/baron.html Ik meestal ook sneller dan een auto die hetzelfde pad 30km presteert, maar leent snelweg 20km. In het ergste geval, ik ben op de meest om 3 4 keer langer.
Tot slot, ik verbruiken energie is hernieuwbaar, en ik zal geen gas schadelijk voor de gezondheid uit te drukken, terwijl ze veel minder gevaarlijk dan een auto voor andere gebruikers.
Dernière édition par Christophe de 11 / 10 / 10, 09: 48, 2 keer bewerkt.
0 x
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 669
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272




par SixK » 11/08/06, 14:24

Hier is een ding om me op deze fiets gen wordt gebruikt ketting lengte !!
Dit is enorm, in het AC prestaties niet verschrikkelijk moet zijn.

Zou vrijwel direct leiden tot het voorwiel.

Anderszins is het percentage effectieve lucht na wat je zegt.

SixK
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 11/08/06, 14:36

Uh dit gaat niet over mij en ik heb een aantal opmerkingen te maken:

1) Weinig mensen zijn in staat om 200W gemiddeld ... het is enorm.

Een gemiddelde-80 100W is al heel wat.

2) 20 vooral 50km / h gemiddelde is ook zeer hoog als de gemiddelde snelheid van een auto gedurende zijn leven is van deze orde ...

3) Afgezien van deze redenering lijkt me goed en geeft de juiste volgorde van grootte. Ontbrekende meer dan de berekening van de energie die nodig is om de fietser macht :D.... Net als u met een idee van de prestaties van een man? (Die zij kan bieden als energie / wat hij at)? Ik tjrs vroeg ...
0 x
AVEVA
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 67
Inschrijving: 15/12/05, 17:53
Plaats: Yvelines (Frankrijk)

menselijke prestaties




par AVEVA » 19/08/06, 22:50

op zijn site ... manicor.com JM. Jancovici maakt een dergelijke aanpak, niet wetenschappelijk! om te zien alles van mij m ^.
0 x
Avatar de l'utilisateur
pollux
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 07/05/06, 23:08
Plaats: Parijs
x 1




par pollux » 20/08/06, 13:46

hello,

Dit bericht kan zijn off topic, maar ik kan niet zien waar om het anders te zetten. verplaatsen als het echt te dicht bij de plaat ...

Ik heb een paar vragen over de ligfiets. Omdat het altijd op zoek naar een vervoermiddel en Econological beetje vermoeiend, ik ben serieus overweegt een ligfiets, geëlektrificeerde daarna natuurlijk ...
maar ...

dit type voertuig wordt goedgekeurd weg als elke fiets?

hoe zit het met de beveiliging op dit type fiets?

buikligging heeft ze niet maakt het minder zichtbaar fietser?

in het geval van een crash, de voeten die naar voren, de rijder niet mag hij beide benen breken?

bij botsingen, wat de helm, omdat gezien de positie, de bestuurder waarschijnlijk een stuur eten?

deze fiets lijkt bevorderlijk is voor het uitwerpen van cyliste crash, die rens hoogstwaarschijnlijk passeren de SUB 4x4 en niet over de motorkap, het uitwerpen altijd beter me schijn bij het dragen van een helm, natuurlijk.

Ik heb gemerkt dat een fiets is veel veiliger dan een racefiets, uit zijn greep, maar ook door het feit dat men kan doen met een slip en dus voorkomen dat de frontale botsing. Ik denk dat het onmogelijk is om dit zou doen met een ligfiets?

zou iemand info, ongevallenstatistieken, links naar sites "cyclo-coated" of het onderwerp komt?
dank je wel.

Pollux

PS: Een andere vraag, het is niet al te 'slap-back "dit ding? zonder schokken, moeten we elke super duur nide kip rechts nemen?

PS²: gezien de prestaties van een ligfiets, ca zou een goede econo-product aan te bieden in de winkel ... als beveiligingsproblemen zijn niet al te contrignantes natuurlijk ...
0 x
kritiek is nodig, maar de uitvinding is van vitaal belang, omdat in een uitvinding is er kritiek op het verdrag ...
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 20/08/06, 17:38

Pollux Hi!

Uw vragen zijn zeer relevant en wordt runner oefenen voor jaren 20 ik zal proberen om mijn mening te geven.
Ten eerste het duurt voor die kerel?
Hij maakte ook de studie van zijn ligfiets die nooit in staat zijn om al die jaren te ontwikkelen en de normale fiets hij kon het niet helpen, maar ik citeer naam is geweest: "crappy fiets".
eerste punt veiligheid: In de bochtige bergwegen als huis aan de stenen borstwering bv verbergt de fietser liggen vlak voor, terwijl de chauffeur snijdt de hoek zag niemand in face..je laat je je voorstellen dat de daarna; Dit is ook de reden waarom ze nu zetten een vlag opgericht voor ons om te zien.
De opbrengst gemonteerd wordt niet genoemd? Ik zou graag om het te zien ?? !! Ik geloof dat deze machines komen uit de Scandinavische landen waar het is plat : Lol:
Ik denk nog steeds dat moet worden goedgekeurd, omdat het ziet soms rond te lopen met, tussen ons, ik vind onaantrekkelijk fietser op dit type machine.
voor andere botsing kwesties, geloof ik dat Pollux heeft gesynthetiseerd.
En in alle comfort, dus niet gelooft dat om op de rug is de stoel verzekerd! je kunt niet van positie veranderen als om danser bijvoorbeeld om spieren te ontspannen.
Dit type machine, weet ik niet eens willen horen over het!
FYI: een amateur-racer 3 elite moet 340Watt soepel te ontwikkelen. De beroemde wielrenner Miguel Indurain in 5 TDF had een gewicht / vermogen opmerkelijk. Hij was lang voor een prof en bijna 80kg maar ontwikkeld 550 W.
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
pollux
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 07/05/06, 23:08
Plaats: Parijs
x 1




par pollux » 20/08/06, 19:22

dank u voor uw antwoord Lau

de klap van de vlag, niet slecht, als er een knipperende LED's aan de top, ca kan de moeite waard zijn.

voor de rest, sniff, ik zag mezelf al gaan klasse op een ligfiets ... : Cry:

Ik had niet gedacht aan het klimmen op ... het is waar dat met het hoofd naar beneden, zal het moeilijk zijn ...
Een ander nadeel in de regen, kan een normale fietser bijna ondersteunen de regenjas en koud, maar liggen, zal het hetzelfde zijn, vooral voor de benen die gaan nemen alle regen. bovendien, in plaats van het hebben van een vloot van sleep in de rug, zal hij in de nek (en autrerpart zag de vorm van de zitting, maar laten we niet vulgair te zijn).

het is een schande, ca was toch zeer aantrekkelijk als motoriek.

en trek ik mijn PS², ca zou niet een goed product Econological zijn. Ik had niet gezien de prijs.
Ik heb liever mijn oude fiets halverwege de thuisbasis van Emmaus € 30 ... zelfs als het kostte me te verdrievoudigen voor reparatie na een knuffel raproche met ENC :onheil: lé van 4x4 ...

Pollux
0 x
kritiek is nodig, maar de uitvinding is van vitaal belang, omdat in een uitvinding is er kritiek op het verdrag ...
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 20/08/06, 19:25

goed, en de schaal? waar je zet het over?

goed, alle grappen terzijde (ik in ieder geval 30.000 km / jaar en 1 / 4 eeuw), niet te dromen: als "we" nodig productiviteit convenience stores, bezorgers, vertegenwoordigers, etc. deze arme fietsers en motorrijders zullen gewoon in gevaar

en dan kan ik zie mezelf niet op uw computer door -5 ° C, op een bergweg.

aan de andere kant, voor bepaalde transacties, in het stadscentrum, bijvoorbeeld, zouden we de scooter opnieuw introduceren, maar het zou eerst nodig zijn dat "sommigen" gaan kijken op de forum "nog een blik op de economie ..."
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 20/08/06, 19:57

Er zijn ligfietsen "hoog" Ik kwam er tien jaar, de lendensteun is een pluspunt, maar kust, heb ik altijd had een twijfel ....

Dit jaar ontmoette ik ook een aantal Duitse, geloof ik, de man op een ligfiets "down" met de kleine oranje vlag set, om 1.5mètre boven en achter de vrouw op een fiets halverwege, ze had ook een vlag denk ik.
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 21/08/06, 10:06

Pollux schreef:Omdat het altijd op zoek naar een vervoermiddel en Econological beetje vermoeiend, ik ben serieus overweegt een ligfiets, geëlektrificeerde daarna natuurlijk ...


Ik ben precies dezelfde dynamiek. Ik hobbel 35Km van het huis en mijn tocht is opgebouwd uit grote moor wegen (lange rechte stukken) en een aantal dorpen. Op dit moment gebruik ik mijn Picasso diesel voor de reis en ik verdeling mijn energetische afdruk elke ochtend. Kan geen carpoolen voor deze reis "atypische".

Hoewel mijn ervaring van de fiets waren super aardig, het maakt me een beetje bang (ik heb een goede vriend die vorig jaar werd vermoord op het zelfde type van wegen).

Dus, wat een microlight?
Een katapult met een groot kussen om mij te ontvangen? : Mrgreen:

P ... ain, er is een veel schonere manier om te doen 35Km binnen 3heures !!! Ik moet vinden !!!
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 204-gasten