Cleanup plasma kanaal

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Cleanup plasma kanaal




par Christophe » 12/05/06, 16:41

Publicatie van een artikel over de controle van uitlaatgassen door plasma-ontladingen.

Beeld
Dit katalysator-plasma is ontwikkeld door Siemens

Inhoud van het artikel:
- Presentatie en samenvatting van de technologie
- Link naar de Siemens-website
- Link naar een CNRS-samenvattingsdocument
- Link naar een Renault-PSA-patent

Lees het artikel en download de documenten: https://www.econologie.com/articles.php?lng=fr&pg=2867
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 12/05/06, 16:53

Ik heb de GREMI-link toegevoegd http://www.univ-orleans.fr/gremi/
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 12/05/06, 22:27

pfiouuuu !! wanneer we de dingen zien die ze hebben, voelen we ons klein met onze pantone en zeggen dat ze niets doen om ons iets goeds te geven! :x
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 13/05/06, 00:04

Ja, dat is wat ik lang heb gedacht, maar naar mijn mening kunnen ze ondanks hun budget niets doen en vooral als ze een wonderoplossing ontdekten, zou dit niet betekenen dat we het snel zouden zien (niet zeg één dag) op de markt ...

De voorbeelden van ontdekking van de Franse onderzoeker CNRS (of andere) onaangeboord zijn eindeloos ... De belangengroepen kijken toe, maar natuurlijk is er niet alleen dat ...

Ik denk dat voor hen ca (bijna) als ergerlijk voor ons ... maar ze moeten zwijgen ... er zijn zoveel onderzoeker "in de straat" moet niet facher degenen die te financieren ...

ps: je hebt de apparatuur van IFP of CERN nog niet gezien :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 13/05/06, 09:28

Nou, ik zag net de uitrusting van de "gremi" http://www.univ-orleans.fr/gremi/francais/cdp_fr.htm
het gaf me al een idee :|
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Samarion 24
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 87
Inschrijving: 28/12/20, 20:16
x 28

Re: Plasma-depollutie




par Samarion 24 » 01/01/21, 09:18

Het onderwerp dateert uit 2006 !!!!!!!!! En er is niets veranderd ...... We moeten wetenschap, cultuur en mensen weer centraal stellen in onze samenleving !!!!!!

https://www.change.org/MessagepourMMacron

Het is aan de staat om in deze richting wetten uit te vaardigen
0 x
Vlinderslag in Brazilië kan tornado veroorzaken in Texas
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Plasma-depollutie




par Exnihiloest » 01/01/21, 21:58

Om "wetenschap, cultuur en mensen weer centraal te stellen in onze samenleving", moeten we vrij zijn van politiek. Alles van de staat vragen is precies het tegenovergestelde van wat je moet doen. Het is om het te versterken in zijn besluitvorming en willekeurige macht en het is om individuele verantwoordelijkheid te ontkennen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Plasma-depollutie




par GuyGadeboisTheBack » 01/01/21, 21:59

Exnihiloest schreef:Om "wetenschap, cultuur en mensen weer centraal te stellen in onze samenleving", moeten we vrij zijn van politiek. Alles van de staat vragen is precies het tegenovergestelde van wat je moet doen. Het is om het te versterken in zijn besluitvorming en willekeurige macht en het is om individuele verantwoordelijkheid te ontkennen.

Een ultraliberale denktank waardig. Om niet te veranderen. :(
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Plasma-depollutie




par Christophe » 02/01/21, 17:52

Behalve dat hij bij deze gelegenheid gelijk heeft!

Gezien het voortdurende falen van ecologisch beleid (behalve het covid-beleid dat een groot succes was en het gaat door!) ...

Daarna zie ik niet echt wat deze petitie doet in de beheersing van plasmavervuiling ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Plasma-depollutie




par GuyGadeboisTheBack » 02/01/21, 18:44

Christophe schreef:Behalve dat hij bij deze gelegenheid gelijk heeft!

Trump dan ook. Hij spreekt helemaal niet over ecologie, maar over politiek, en zijn politiek is woest ultraliberalisme. We zouden kunnen zweren dat het je niet was opgevallen ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 182-gasten