EELV-controverse over luchtvaart en kinderdromen (burgemeester van Poitiers)

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

EELV-controverse over luchtvaart en kinderdromen (burgemeester van Poitiers)




par thibr » 04/04/21, 09:49


De EELV-burgemeester van Poitiers zal de hulp verminderen voor alles wat vliegt, inclusief zweefvliegtuigen en clubs voor elektrische modelvliegtuigen. Erger nog, we moeten de dromen van onze kinderen beheersen en stelen mag er niet langer deel van uitmaken. De politieke ecologie vecht niet tegen vervuiling, maar tegen wat vliegt, dit sektarisme moet stoppen.



goed debat : Wink: je hebt 2 uur : Mrgreen:
1 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637

Re: POLEMIEK OVER LUCHT EN KINDERDROMEN




par Macro » 04/04/21, 11:13

Welnu, hier is het ... we gaan vooruit : Cheesy: : Cheesy:
1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: POLEMIEK OVER LUCHT EN KINDERDROMEN




par sen-no-sen » 04/04/21, 12:17

Een voorbeeld van bestraffende ecologie ... ter herinnering: in Frankrijk zijn er ongeveer 5800 toeristenvliegtuigen (exclusief ultralichte vliegtuigen) ... tegen een vloot landvoertuigen van bijna 39 miljoen voertuigen, zoek naar de fout ... en de prioriteiten!
Het staat op hetzelfde niveau als het willen aanpakken van de Tour de France of de militaire parade van 14 juli om ecologische redenen! : Lol:
Het verminderen van de elektro-nucleaire productie met 25% om deze te vervangen door "back-up" gasgestookte windenergie tijdens perioden van hoge druk lijkt EELV echter niet al te veel te storen ... : Roll:
1 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: POLEMIEK OVER LUCHT EN KINDERDROMEN




par ABC2019 » 04/04/21, 12:21

we hebben ook kerstbomen verwijderd ... het belangrijkste is om te laten zien dat we erover kwijlen, zo verdienen we de hemel !!
1 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14935
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4348

Re: POLEMIEK OVER LUCHT EN KINDERDROMEN




par GuyGadeboisTheBack » 04/04/21, 13:24

Weer een hoop echte klootzakken die zich presenteren onder een "groen" label. :onheil:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: POLEMIEK OVER LUCHT EN KINDERDROMEN




par Christophe » 04/04/21, 14:04

Kom uit je kont pov!
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: POLEMIEK OVER LUCHT EN KINDERDROMEN




par Christophe » 04/04/21, 14:07

sen-no-sen schreef:Een voorbeeld van bestraffende ecologie ... ter herinnering: in Frankrijk zijn er ongeveer 5800 toeristenvliegtuigen (exclusief ultralichte vliegtuigen) ... tegen een vloot landvoertuigen van bijna 39 miljoen voertuigen, zoek naar de fout ... en de prioriteiten!
Het staat op hetzelfde niveau als het willen aanpakken van de Tour de France of de militaire parade van 14 juli om ecologische redenen! : Lol:
Het verminderen van de elektro-nucleaire productie met 25% om deze te vervangen door "back-up" gasgestookte windenergie tijdens perioden van hoge druk lijkt EELV echter niet al te veel te storen ... : Roll:


Dat is het hele probleem van politieke ecologen ... onweters die zwaaien met ecologie zonder enige bagage, noch technisch noch wetenschappelijk ... gewoon mentale tirades ...

Precies zoals de Belgische tocards-ecologen die heel Brussel passeerden in zone 30 ...

: Lol: : Lol: : Lol:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: POLEMIEK OVER LUCHT EN KINDERDROMEN




par Ahmed » 04/04/21, 20:56

Het is geen probleem van onwetendheid (sic), maar van conformiteit met de spektakelmaatschappij: zij zijn verkopers van poeder in de ogen, net als hun niet-groene collega's trouwens. Ze moeten daarom actieterreinen van symbolische aard vinden.

Ik moet onderstrepen dat de titel van dit onderwerp twee categorieën samenbrengt die toch behoorlijk van elkaar verschillen: ruim voor de 'verovering' van de maan verbleef ik daar vaak, volgens mijn leraren (wiens bekwaamheid kan niet in twijfel worden getrokken!) En toch heb ik geen trek in echte luchtvaartconfiguraties: mijn fantasie is meer dan genoeg voor mij!
2 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14935
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4348

Re: POLEMIEK OVER LUCHT EN KINDERDROMEN




par GuyGadeboisTheBack » 04/04/21, 20:59

Willen voorkomen dat kinderen ergens over dromen, zelfs onzin is een slecht ‘symbool’.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637

Re: POLEMIEK OVER LUCHT EN KINDERDROMEN




par Macro » 05/04/21, 08:34

GuyGadeboisLeRetour schreef:Willen voorkomen dat kinderen ergens over dromen, zelfs onzin is een slecht ‘symbool’.


Het is naar mijn bescheiden mening niet een verhaal over een slecht symbool ... Het is gewoon een stom idee ... Onrealiseerbaar ... de controle over andermans dromen over te nemen ... heeft goede ... Maar het is goed dat zij blijft haar slechte clownshow doen ...
1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 359-gasten