HYPERLOOP de trein van de toekomst?

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

HYPERLOOP de trein van de toekomst?




par sen-no-sen » 12/05/16, 21:15

Het is tientallen jaren geleden dat het project in de kaarten lag, het wachtte op de implementatie door een gedurfd bedrijf (geleid door Elon Musk CEO van Tesla-motoren et Space X onder andere):

De toekomst van het transport begint misschien vorm te krijgen in de Amerikaanse woestijn, met de eerste openbare test van een voortstuwingssysteem dat wordt verondersteld een futuristisch zeer-hogesnelheidstreinproject "Hyperloop" aan te drijven.


Voor de gasten die op de tribune zaten, gleed er een slee over een korte rijstrook in de woestijn van Nevada bij Las Vegas, voordat ze remden en stopten in een bed van zand en een wolk van sneeuw. stof, meldde een AFP-journalist.
We zijn een beetje dichter bij het maken van Hyperloop Real - Rob Lloyd, CEO van Hyperloop One

Uiteindelijk zou het systeem dat woensdag 11 mei 2016 is getest door de Amerikaanse startup Hyperloop One capsules met passagiers of vracht op luchtkussens in een lagedrukbuis moeten voortstuwen, waardoor ze in 30 minuten kunnen reizen met de ongeveer 600 kilometers van Los Angeles naar San Francisco. Of de Hyperloop, dit beroemde idee drie jaar geleden gelanceerd door de Amerikaanse miljardair Elon Musk. "Vandaag zijn we een beetje dichter bij het echt maken van Hyperloop", zei CEO Rob Lloyd van de startup. "We zullen in 2019 vracht vervoeren en we denken dat we in 2021 passagiers veilig door Hyperloop zullen vervoeren. ", hij zei. "We bevinden ons op heilige grond voor ons. Het team heeft ongelooflijk hard gewerkt om te komen tot wat we de preview van onze Kitty Hawk noemen", zegt Shervin Pishevar, mede-oprichter van Hyperloop One. [Kitty Hawk is het kleine dorpje in North Carolina vlakbij waar de gebroeders Wright in 1903 het eerste vliegtuig vlogen].


https://www.youtube.com/watch?v=ob-IBFwvTRI

Het project is inderdaad niet nieuw, het bestond al Zwitserse metro:
https://fr.wikipedia.org/wiki/Swissmetro
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Hyperloop de trein van de toekomst?




par Christophe » 12/05/16, 22:34

Uh magnetische levitatie, luchtkussen ... Het is hetzelfde?

Anders hebben de Japanners al jaren magnetische magitatietreinen (einde 80, begin 90 denk ik ...)

Een trein met 1200 km / h wordt niet geconfronteerd met de wrijving van de wielen (erg zwak ook op een trein ...) ... met deze snelheid: 99% van het vermogen is nodig tegen de wrijving van de wielen air ...

Over 1200 km / h gesproken voor een reizigerstrein in 5-jaren: Musk is in dit geval een dromer (goedkeuringen, veiligheid ...) ... maar als de journalisten die die plaat naar energieke kiezen en de techniek die ze verkopen van dromen met ...

Musk wil ook mannen naar Mars sturen in 2030 ... morgen op industriële schaal voor een project van deze omvang!

Een oplossing waar ik de voorkeur aan geef is de trein (magnetische levitatie ook?) In een vacuümbuis ... maar de infrastructuur kost een fortuin!
Uh ... bigre ... deze link gaat over vacuümbuis voor de hyperloop: http://www.huffingtonpost.fr/2016/05/10 ... 86570.html

Toch zie ik niet echt een tube op de video ... :schok: zeker alleen een levitatie / voortstuwingstest ..

ps: let op de ...

Elon Musk publiceert daarom zijn whitepaper in "open source", wat inhoudt dat iedereen vrij is om dit concept opnieuw te gebruiken en zijn eigen Hyperloop te bouwen.


Cool dat ... maar ik schijn te hebben gelezen dat dit concept door anderen is "uitgevonden" ...

herhalingen: ook lezen http://www.lesechos.fr/industrie-servic ... 219337.php
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Hyperloop de trein van de toekomst?




par Christophe » 12/05/16, 22:58

Ik wist dat we er al over hadden gesproken: nieuw-transport / trans-vacuum-la-key-of-transport-lange-afstand-t9963.html

Dit onderwerp is van 2010, Musk werkt volgens de wiki-pagina vanuit 2013: https://fr.wikipedia.org/wiki/Hyperloop ... het spijt me maar het auteurschap van het concept komt niet bij hem terug ... zo een beetje gemakkelijk om "openbaar te maken" (toen het al was wat ...)

Wat? Omdat het miljardairs zijn, durven journalisten niet wat anterioriteitsonderzoek doen?

Ik heb het onderwerp van 2010 niet opnieuw gelezen, maar ik wed dat de eerste vacuümtransportoctrooien dateren uit de jaren 70 of 80 ... bovendien bestaat het vacuümtransport al en lange tijd in (grote) supermarkten of grote benzinestations om kratten te vol met contant geld te vervoeren ... een muis kan de doos binnengaan :D

Nu hij het beseft, iets dat de anderen niet zijn gelukt, is het nog steeds goed ... als hij daar komt!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Hyperloop de trein van de toekomst?




par Christophe » 12/05/16, 23:11

Christophe schreef:maar ik wed dat de eerste vacuümtransportoctrooien dateren van de 70- of 80-jaren ...


Ach ja, hier is het: https://fr.wikipedia.org/wiki/Swissmetro

Het concept dateert uit de 1970-jaren. Een bedrijf, Swissmetro SA, bestaat sinds 1992 om het project te ontwikkelen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Hyperloop de trein van de toekomst?




par sen-no-sen » 12/05/16, 23:12

Christophe schreef:Uh magnetische levitatie, luchtkussen ... Het is hetzelfde?

Anders hebben de Japanners al jaren magnetische magitatietreinen (einde 80, begin 90 denk ik ...)

Een trein met 1200 km / h wordt niet geconfronteerd met de wrijving van de wielen (erg zwak ook op een trein ...) ... met deze snelheid: 99% van het vermogen is nodig tegen de wrijving van de wielen air ...

Over 1200 km / h gesproken voor een reizigerstrein in 5-jaren: Musk is in dit geval een dromer (goedkeuringen, veiligheid ...) ... maar als de journalisten die die plaat naar energieke kiezen en de techniek die ze verkopen van dromen met ...



Geen wielen en zeer weinig aërodynamische wrijving.
De trein zal worden uitgerust met een magnetisch levitatiesysteem, zoals op de JR mag lev Japans en verplaatst zich in een gedeeltelijke vacuümtunnel.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Hyperloop de trein van de toekomst?




par sen-no-sen » 12/05/16, 23:13

Christophe schreef:
Christophe schreef:maar ik wed dat de eerste vacuümtransportoctrooien dateren van de 70- of 80-jaren ...


Ach ja, hier is het: https://fr.wikipedia.org/wiki/Swissmetro

Het concept dateert uit de 1970-jaren. Een bedrijf, Swissmetro SA, bestaat sinds 1992 om het project te ontwikkelen.


Ik noemde het in het beginpunt ... : Roll: : Mrgreen:
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Hyperloop de trein van de toekomst?




par Christophe » 12/05/16, 23:17

Maar ik had gesproken voordat ik de link las : Cheesy:

Bernardd had er ook over gesproken in het onderwerp van 2010 ... en je hebt zelfs gezegd dat het decennia lang in de doosjes zat (wat waar is) ...

Hier zijn die journalisten die niets weten om me een beetje te controleren ... : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Hyperloop de trein van de toekomst?




par sen-no-sen » 12/05/16, 23:31

Christophe schreef:Maar ik had gesproken voordat ik de link las : Cheesy:

Bernardd had er ook over gesproken in het onderwerp van 2010 ... en je hebt zelfs gezegd dat het decennia lang in de doosjes zat (wat waar is) ...

Hier zijn die journalisten die niets weten om me een beetje te controleren ... : Mrgreen:


Het voordeel van een dergelijk apparaat is dat het het vliegtuig definitief op binnenlandse vluchten zou begraven ... wat nog moet worden gezien, de ecologische kosten die nodig zijn voor het opzetten van een dergelijk systeem.
Magnetische levitatie is erg duur!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Hyperloop de trein van de toekomst?




par Christophe » 12/05/16, 23:40

Exact en wat denken de Japanners? Omdat zij de enigen zijn (denk ik) om een ​​magnetische trein te hebben die elke dag in de wereld rolt ... hoewel ik denk dat de Russen er ook een hebben ...

Met andere woorden: hebben we cijfers ergens?

De kosten van het vacuüm (en het onderhoud ervan omdat er noodzakelijkerwijs lekken zijn ...) zullen zeker niet te verwaarlozen zijn ... AMHA!
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Hyperloop de trein van de toekomst?




par sen-no-sen » 12/05/16, 23:48

Christophe schreef:Exact en wat denken de Japanners? Omdat zij de enigen zijn (denk ik) om een ​​magnetische trein te hebben die elke dag in de wereld rolt ... hoewel ik denk dat de Russen er ook een hebben ...

Met andere woorden: hebben we cijfers ergens?

De kosten van het vacuüm (en het onderhoud ervan omdat er noodzakelijkerwijs lekken zijn ...) zullen zeker niet te verwaarlozen zijn ... AMHA!


Niet de enige hogesnelheidslijn bevindt zich momenteel in China, het is de Transrapid:
De Transrapid in Shanghai (Mandarijn: 上海 磁浮 示范 运营 线, Shànghǎi Cifu Shifan Yunying Xiàn letterlijk Line maglev operationele demonstratie Shanghai) is de eerste online commerciële maglev in de wereld. Het verbindt de nieuwe Pudong International Airport naar Longyang Road station op de lijn 2 Shanghai Metro. De bouw van de lijn begon maart 2001 voor een commerciële exploitatie van de 1er januari 2004.

https://fr.wikipedia.org/wiki/Transrapid_de_Shanghai

In Japan werkt alleen de LINIMO (skytrain) momenteel:
https://fr.wikipedia.org/wiki/Linimo
Wachten op Mag binnenkort ...
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 236-gasten