Volkswagate maar ja ... en andere autofabrikanten?

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Volkswagate maar ja ... en andere autofabrikanten?




par Christophe » 23/09/15, 14:31

Volkswagen maakt goede, gerenommeerde motoren, in nauwe samenwerking met de beste fabrikanten van apparatuur ter wereld (Bosch, Behr... om nog maar te zwijgen van hen)...

Dus stel ik mezelf de vraag (wat dodelijk is): zijn hun Volkswagen-ingenieurs zoveel slechter dan die van andere fabrikanten? Waarom moeten ze hun toevlucht nemen tot bedrog als andere fabrikanten strikt dezelfde technologieën gebruiken (hdi, egr, intercoller...)?

Sinds hogedrukdiesel heeft geen enkele technologische revolutie de ene fabrikant van de andere onderscheiden. Met andere woorden: alle Europese motoren zijn hetzelfde en gebruiken grotendeels dezelfde uitrusting!

De enige ‘plausibele’ verklaring die ik zie is dat, aangezien de Nox-tests ingrijpender zijn onder de Amerikanen en Volkswagen (misschien te snel?) de Amerikaanse markt wilde veroveren, ze liever een terugkeer naar deze ‘cheat’ hadden gehad. . gecodeerd"...
gewoon om snel meer winst te maken!

Maar als Volkswagen de Amerikaanse tests niet doorstaat zonder een "hack", kan ik eerlijk gezegd moeilijk geloven dat Renault, PSA, Citroën, BMW daarvoor slagen...

Iedereen zou er beter aan hebben gedaan waterinjectie te ontwikkelen, zoals ik in het andere onderwerp van deze zaak specificeer: https://www.econologie.com/forums/tricherie- ... 14221.html

Het recente ongemak van een senior BMW-manager kan verband houden met deze affaire...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Volkswagen ja maar...en de andere autofabrikanten?




par Gaston » 23/09/15, 14:38

Om aan de normen in de VS te voldoen, gebruiken andere fabrikanten (met name BMW en Mercedes) het ureuminjectiesysteem in de uitlaat gecombineerd met een katalysator (bijvoorbeeld het AdBlue-systeem).

VW was blijkbaar de enige die beweerde dit te hebben bereikt zonder deze “nabewerking”.

Wat Renault en PSA betreft, geloof ik niet dat ze diesel aanbieden in de VS.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 23/09/15, 14:40

Ok Adblue is een andere technologie en werkt goed als anti-nox (mits je regelmatig tankt...en dan mag je in de tank pissen :D)

Adblue voor vrachtwagens kende ik goed, maar ik wist niet dat het al op auto's was geïnstalleerd...zeker alleen op grote modellen, toch? Gezien de complexiteit en de extra kosten van het ding...

Heeft u alstublieft bronnen?

En het moet beperkend zijn voor gebruikers om Adblue bij te vullen, toch?

Je kunt net zo goed water inslaan met een goede oude waterinjectie, toch? : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 23/09/15, 15:01

De PSA uitgerust met FAP injecteren sinds 2008 cerine in de katalysatoren (denk ik)... Het tanken gebeurt op hetzelfde moment dat de FAP ongeveer elke 80 km wordt vervangen (voor de gelukkigen)...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 23/09/15, 15:17

Bij Mercedes heet het ‘Bluetec’.

Bij BMW geen bijzondere naam, maar de 3,5 liter motor (van de 335d tot en met de X5) is er wel mee uitgerust.

VW doet het ook (Audi Q7 TDI) :!:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 23/09/15, 15:29

Macro schreef:De PSA uitgerust met FAP injecteren sinds 2008 cerine in de katalysatoren (denk ik)... Het tanken gebeurt op hetzelfde moment dat de FAP ongeveer elke 80 km wordt vervangen (voor de gelukkigen)...


Ah, de beroemde cerine d'eolys...die de herverbrandingstemperatuur in de FAP verlaagde. Volgens mij wordt het nu niet meer gebruikt...

Moeten andere fabrikanten een FAP al bij 80 km vervangen?

Maar ceria heeft niets met NOx te maken...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 23/09/15, 15:31

Gaston schreef:Bij Mercedes heet het ‘Bluetec’.

Bij BMW geen bijzondere naam, maar de 3,5 liter motor (van de 335d tot en met de X5) is er wel mee uitgerust.

VW doet het ook (Audi Q7 TDI) :!:


AH ja ik heb al "bluetec" auto's gezien...ik wist niet dat deze aan AdBlue gekoppeld waren!

Maar dit bevestigt wat ik denk: het zit alleen op een high-end motor...

Een motor als de EA189 is een "kleine" motor uit een zeer grote serie die niet op grote sedans of SUV's is gemonteerd... Ik weet niet of ureuminjectie economisch haalbaar zou zijn geweest bij een dergelijke motor (in tegenstelling tot een injectie van water... sorry voor het aandringen...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 23/09/15, 15:35

Deze motor is uitgerust met sedans die deze naam waardig zijn, en met SUV's... Op bepaalde versies kan hij meer dan 180 pk ontwikkelen...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 23/09/15, 15:42

Ja, zoals elke 2L-diesel van Duitse fabrikanten...

De 2L wordt echter zelden boven een bepaald "prijs" -bereik gemonteerd...

Om maar te zeggen "we hebben een grote" (alleen onder de motorkap, want elders... het is een ander verhaal lol...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 23/09/15, 15:43

Christophe schreef:Een motor als de EA189 is een "kleine" motor uit een zeer grote serie die niet op grote sedans of SUV's past... Ik weet niet of ureuminjectie economisch haalbaar zou zijn geweest op een dergelijke motor
Vandaar het "bedrog" van VW...

Christophe schreef:(in tegenstelling tot een waterinjectie...sorry voor het aandringen...)
Zonder twijfel, zonder twijfel... maar :?
0 x

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 151-gasten