Vreemdgaan TDI EA189 vervuiling Volkswagen (zetel, audi ...)

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Vreemdgaan TDI EA189 vervuiling Volkswagen (zetel, audi ...)




par Christophe » 23/09/15, 10:49

Dit is de kop van alle media, vooral financiële bedrog met voorbedachte vervuiling op de motor van de Volkswagen Group EA189 TDI risico van hun dure prijs: in contanten maar ook op de lange termijn in beeld (hoewel ...) .

Duitse strengheid en deutsch qualität gaan een hit nemen !!

Hoewel ik zeker weet dat de gemiddelde consument in 6 maanden het vergeten is ... en VW mooie aanbiedingen zal maken om zijn aandelen te verkopen ...

In het kort is dit onderwerp niet geïnteresseerd in de controverse, maar de techniek!
Wat is precies de gebruikte methode ??

Dit is een dieselmotor, de enige test van dieselvervuiling is opaciteit (rook) en mogelijk NOx (maar het is nog niet in de normen voor personenauto's ... om te controleren).

Dus VW zou hebben bedrogen wat? Alleen de deeltjes?

Iedereen kan deeltjes bedriegen door ruim voor de test op hun motor te tikken, gewoon om hun pot "schoon te maken" ... alle automonteurs weten dit al 30 jaar!

Bovendien zal een dieselmotor die niet de baas is, de deeltjes nooit echt vervuilen. Vervuilingsproeven (tenminste in Technische Controle) zijn NOOIT geladen motor. Dus ze zijn niets waard! (of bijna omdat als, bijvoorbeeld, injectie grappen er noodzakelijkerwijs het zelfs zonder kosten rookt)

Ik las op internet dat veel neuneus zeggen dat ze een VW-auto hebben gekozen vanwege de "lage" CO2-uitstoot. Je kunt niet vals spelen met CO2, hoe meer er is, hoe beter de verbranding en dus hoe minder de motor vervuilt!

In elk geval wordt het niet noodzakelijk gemeten tijdens een technische inspectie (het wordt niet als een verontreinigende stof beschouwd).

Groeten?

Bewerken: dit betreft de Nox en een waterinjectie had de zorgen beslist kunnen oplossen zonder valsspelen.

Info hier: https://www.econologie.com/forums/combustion ... t5794.html

Beeld
Dernière édition par Christophe de 23 / 09 / 15, 12: 52, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 23/09/15, 10:58

de Argus schreef:Nox's emissiecontrolesysteem, indien geactiveerd, verminderde de prestaties van de auto: de motor had de neiging op te warmen, sneller te slijten en het brandstofverbruik was hoger. En het koppel van het voertuig werd soms ook getroffen. Het was ondenkbaar voor een bouwer die een beeld wil opbouwen van comfort, kwaliteit en sportiviteit, terwijl hij gevoelig is voor de bescherming van het milieu.


Valsspelen zou dus eenvoudigweg bestaan ​​uit het buiten de testen uitschakelen van het systeem.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 23/09/15, 11:08

Nee nee, het zijn NOx-emissies. Streng gereguleerd in de VS dan in Europa.

Alles komt van het Amerikaanse Environmental Protection Agency (EPA). voornamelijk modellen Golf, Jetta en Beetle, Passat en Audi A2009 - - De laatste beschuldigt Volkswagen hebben een aantal voertuigen met dieselmotor verkocht in de VS tussen 2015 en 3 stellen, zodat ze te camoufleren hun echte uitstoot van stikstofoxiden, een familie van luchtverontreinigende stoffen.
Meer informatie over http://www.lemonde.fr/pixels/article/20 ... qpdDf4O.99


En de software ontdekte heel eenvoudig dat het voertuig aan een test was onderworpen, en verminderde vervolgens de prestaties (het is voldoende om niet te regelen zodat de verbranding kouder is), wat de emissies verlaagt ... (Ik volgde tests op afstand van onze Schnell-warmtekrachtkoppelingsgroep en de motoringenieur uit Beieren konden bepaalde emissiewaarden wijzigen in de volgorde 1 tot 10, ten koste van een verlies aan efficiëntie van 2 tot 3%)


Deze motorcalculator was ontworpen om een ​​werkingsmodus te activeren die specifiek was voor de tests van de Amerikaanse overheid, die tijdens normaal gebruik niet kon worden geactiveerd. De rest van de tijd, zo legt de EPA uit, was deze testspecifieke modus uitgeschakeld " vermindering van de effectiviteit van emissiebeperkende apparaten [stikstofoxiden] ". Dat verklaart waarom sommige emissie Volkswagen voertuigen, volgens de EPA, 10 tot 40 keer stikstofoxiden gebruiken dan toegestaan ​​volgens de Amerikaanse wetgeving.
Meer informatie over http://www.lemonde.fr/pixels/article/20 ... qpdDf4O.99


Hoe? :

Volgens de EPA ontdekte de motor-ECU van de beledigende voertuigen "wanneer het voertuig was onderworpen aan de EPA-conformiteitstest", waarbij met name rekening wordt gehouden met de positie van het stuur, de snelheid van het voertuig, de duur van het gebruik van de motor en de atmosferische druk. Hierdoor kon hij "de testparameters van de federale autoriteiten nauwkeurig detecteren",
Meer informatie over http://www.lemonde.fr/pixels/article/20 ... qpdDf4O.99
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 23/09/15, 11:17

Le Monde schreef:De rest van de tijd legt de EPA uiteindelijk uit dat deze testspecifieke modus is uitgeschakeld "om de efficiëntie van [stikstofoxiden] emissiecontroleapparatuur te verminderen."
Het bevestigt het Argus-artikel.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 23/09/15, 12:30

Ok als we doorgaan met NOx! Ik wist niet dat Nox werd bestuurd voor lichte voertuigen! (In België is het niet ... In Frankrijk geloof ik niet op zijn minst in de CT ... wat certificering betreft, is iets anders!)

Een niet-beladen dieselmotor (dus boven lucht) is in een gunstig genoeg staat om Nox te maken van XNUMxère-versnelling (zelfs zonder belasting). Dit zijn de voorwaarden van anti-vervuilingstests CT ...

Een homologatietest van de fabrikant moet zeker worden ondersteund ... maar waarom gaat het in dit geval om 11 miljoen voertuigen? Het was voldoende om de kopieën die ter goedkeuring werden voorgelegd te bedriegen!

Een beetje stom om het "virus" op de lopende band te hebben geïnstalleerd!

En om te zeggen dat een waterinjectie dit misschien kan oplossen ... ZONDER CONTROLE!

ps: probeer deze informatie overal door te geven op je sociale netwerken, mailing, reacties op andere sites ... met een link die goed gaat in de richting van econologie! Het kan de gepubliceerde gebeurtenis zijn die de injectie van water bekend kan maken!
Dernière édition par Christophe de 28 / 09 / 15, 12: 54, 2 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 23/09/15, 12:35

0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 23/09/15, 12:59

Ik heb gerelayeerd op twitter en facebook:

https://twitter.com/Econologie/status/6 ... 9329293312

https://www.facebook.com/econologie?ref=hl

Bedankt voor het doorgeven ... een like, een forward ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 23/09/15, 13:11

Moet dit bemiddelen.

Kan iemand contact opnemen met Franse tv's of radio's?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 23/09/15, 14:24

AE-motor 189 kesako ....

In 2.0TDI vinden we de volgende motorcodes: BMA, BMP / F, CBAA, CBDC, BVE .....

AE 189 moet de code van de injectiecomputer zijn ... Het is een detail vergeleken met het vreemdgaan, maar het is altijd zo dat de gemiddelde dwerg niet ziet of we spreken van een motor of een rekenmachine injectie ....

Wanneer de neuneus (waar ik bij hoor) die zeggen dat ze 2.0TDI-motoren hebben gekocht vanwege hun lage emissietempo ... Mijn C. We kiezen niet voor een auto die 140 170 cv laat maken om de ijsberen te redden .. . Perso, wat me motiveerde om het te kopen, is de verhouding kracht / verbruik (en vooral de prijs die ik verkocht heb die mijn broer deed voor een auto in superstaat waarvan ik de geschiedenis kende, zelfs als deze sterk was kilometer) naar 310 000km het maakt de 5.4 / 100 op de snelweg 140-regelaar heeft, en accelereert als een raket ....

Met betrekking tot de TB-verontreinigingstest : Mrgreen: : Mrgreen: Stofzuigen zonder rotatie van de wielen ... Het stijgt niet tot meer dan 2000rpm ... Maar het maakt ons niet uit, want we krabben zelfs met een witte chifon over de uitmonding van de pot..Ook het blijft wit .. Dus op het niveau van opaciteit ... De test is nutteloos voor deze voertuigen ... Nadat je hebt gezegd wat ze afwijst ... Maar het maakt me zoveel uit wat ze slikt en wat het herstelt in ruil daarvoor ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 23/09/15, 14:38

EA189 is een type VW-motor: https://fr.wikipedia.org/wiki/Affaire_Volkswagen

AE189 ca Ik weet het niet : Cheesy:

Ja, voor je opaciteitstestcommentaar ... Maar uiteraard zijn de Ricanen, de grootste energieconsument ter wereld, erg op de NOX, veel meer dan wij ...

Vanzelfsprekend is er naar mijn mening ook (bovenal?) Een competitieve en protectionistische dimensie daar. Laat me het uitleggen:

a) een benzine (niet opgeblazen) geeft heel weinig NOx af
b) Historisch gezien domineren benzinemotoren in de VS (zelfs voor vrachtwagens!)
c) De Amerikanen weten niet echt hoe ze moderne high-performance diesel (behalve Ford) moeten maken
d) de regels voor de belangrijkste dieselverontreinigende stof worden daarom aangescherpt om te voorkomen dat Europeanen de markt veroveren

Ik denk dat alles nee is gezegd?
0 x

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 218 gasten