Gemodificeerde schoepenmotor

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Avatar de l'utilisateur
orbs
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 156
Inschrijving: 15/09/05, 20:21

Gemodificeerde schoepenmotor




par orbs » 26/11/10, 10:34

hallo
Ik leg aan lezers van econologie verbeteringen van een schoepenmotor met excentrische rotor voor:
Beeld

- zet een kroon op de pallets; de stuwkracht van de gassen bevindt zich op de zijvlakken van de rotor, voorheen geguillocheerd in stap //.
- lagernaalden in de stator inbedden met een spoeling die de ondersteuning en lagering van de kroon mogelijk maakt.


verwachte (of veronderstelde) voordelen:
- prestatie verbeterd door de vermindering van wrijving, dankzij de lagers van de gesmeerde naalden, dankzij de verbetering van de dichtheid (niet langer lineair maar oppervlak met het omtreksvlak van de kroon) en de schepvorm van de houder gevormd door de pallet bevestigd aan de kroon.
- verhoogde betrouwbaarheid door eliminatie van slijtage aan de randen van de schoepen, smering van bewegende delen en koeling met de smeervloeistof.
wat denk je?
bedankt voor uw opmerkingen en suggesties
@+

orbs
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 26/11/10, 12:32

Ik heb de indruk dat de geometrie van de relatie tussen de pallets en de kroon een probleem zal zijn, aangezien de afstanden tussen de pallets op de kroon tijdens het draaien variëren, waardoor er wrijving op de kroon ontstaat.
Hoe wordt de kroon aangedreven??? door een enkele pallet ??? Het is onmogelijk om er 2 pallets aan te hangen.
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 26/11/10, 15:03

Niets nieuws!

Dit is het werkingsprincipe van een luchtrotatiegereedschap!


En het bevriest op lage druk met slechts een paar minuten gebruik!


En de wrijving van de peddels is enorm.

Het is ook hetzelfde principe voor de vacuümpomp, maar deze keer met een goed rendement!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Avatar de l'utilisateur
orbs
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 156
Inschrijving: 15/09/05, 20:21




par orbs » 26/11/10, 16:41

hallo
Ik wil eerst verduidelijken dat de tekening voor de kust ligt en dat de zichtbare afmetingen overdreven zijn om de wijzigingen te laten zien.

reageren op reacties:
de peddels slijten niet omdat de distale rand niet wrijft bij contact. elke pallet glijdt in een groef in de rotor en de rand vormt één geheel met de roterende kroon, dankzij een contactveer om te starten en centrifugaalkracht om deze rand tegen een aanslag aan de binnenkant van de kroon te houden.

bovendien de voorafgaande compressie van de omgevingslucht
zou ijsvorming kunnen beperken

bedankt voor uw aandacht en ik blijf tot uw beschikking.
@+
orbs
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 26/11/10, 16:54

de rand is bevestigd aan de roterende kroon

Maak een kartonnen model en je zult een groot geometrisch probleem op de kruin zien dat geen rubber is om de verschillen in afstand tussen de uiteinden van de pallets op te vangen, die variëren tijdens de rotatie. !!!

bovendien de voorafgaande compressie van de omgevingslucht
zou ijsvorming kunnen beperken

Ik moet een ijzige geest hebben, omdat compressie van een lucht die al eerder is gecomprimeerd om deze in de motor te ontspannen ??????
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 26/11/10, 17:00

het is door een tekening te maken met reële verhoudingen dat je het probleem zult zien

Ik zie je spullen als een heleboel meer problemen dan een oplossing.

waarom glazuur? het is geen persluchtmotor maar een goede oude benzine 4-takt

als je roterende ring te dun is, buigt hij onder druk en komt alles vast te zitten

de peddels zullen altijd een beetje tegen de ring wrijven
0 x
Avatar de l'utilisateur
orbs
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 156
Inschrijving: 15/09/05, 20:21




par orbs » 26/11/10, 17:12

welkom
-de rand van elke pallet drukt tegen de eerst beschikbare aanslag

- de omgevingslucht wordt in het laatste kwart van de omwenteling gecomprimeerd voordat de reeds geconditioneerde perslucht wordt ontvangen.

- de tekening is buiten maat en de maatvoering van de onderdelen moet worden berekend volgens de opgelegde beperkingen.
@+
orbs
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 26/11/10, 17:18

-de rand van elke pallet drukt tegen de eerst beschikbare aanslag

Deze komt vast te zitten op de 4 beschikbare haltes, maak een geometrisch kartonnen model om concreet te zien!!
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 26/11/10, 17:29

orbs


Dit principe werkt niet in de verbrandingsmotormodus!

Op een vacuümpomp gebaseerd op dit principe is er een enorme hoeveelheid olie nodig om alles te smeren, in de pomp wordt het gerecycled en gerecirculeerd in een gesloten circuit met een terugwinfilter aan de uitlaat om de olie op te vangen.


De quasiturbine heeft in de verbrandingsmotorversie hetzelfde probleem van olieverbruik maar daarnaast een serieus afdichtingsprobleem.

Voor deze rotatiemotor is de druk van een explosie te sterk zijdelings op de pallets en zal deze buigen en vervolgens de motor blokkeren.
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 26/11/10, 17:39

Hier is een PDF van een Busch-pomp, ik heb er momenteel 4 in reconstructie en 3 in overschot.

http://www.buschusa.com/fileadmin/Compa ... _Sheet.pdf
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 161-gasten