recycling Aircraft

Milieu-impact van afgedankte producten: plastics, chemicaliën, voertuigen, agri-food marketing. directe recycling en hergebruik (upcycling of upcycling) en hergebruik van goede items voor de prullenbak!
mariep31
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 12/03/09, 18:58

recycling Aircraft




par mariep31 » 12/03/09, 19:04

Hallo allemaal en bij voorbaat dank aan degenen die me zullen antwoorden ...

Ik wilde weten dat het het verschil was tussen de tarbes-site en die van chateauroux in termen van vliegtuigrecycling? hebben alle 2 hun activiteit gestart of is het nog steeds experimenteel ???

er is veel informatie op het internet en veel sites spreken elkaar tegen ...

Mij ​​werd verteld dat chateauroux alleen maar werd ontmanteld, maar een aantal artikelen beweren dat ze ook recyclen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 12/03/09, 21:19

:pijl: Dag mariep31 en welkom. :D

Heeft u links naar deze informatie? :?
Ik weet helemaal niet hoe dit in Frankrijk gebeurt.
Ik heb gehoord dat recycling in de VS veel geavanceerder zou zijn omdat het om zeer grote hoeveelheden civiele en militaire vliegtuigen gaat.
Dit heeft het mogelijk gemaakt om economisch winstgevende processen te ontwikkelen ...
0 x
mariep31
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 12/03/09, 18:58




par mariep31 » 12/03/09, 22:35

Hallo citro en bedankt voor het welkom;)

Vreemd genoeg heb ik nog nooit gehoord van vliegtuigrecycling in de VS, integendeel, ze worden uitgekozen voor hun "vliegtuigbegraafplaatsen".
daarna ben ik geen expert op dit gebied (vandaar mijn aankomst op deze site) en je hebt gelijk gehad!

Ik geloof dat de recyclingsite (s) voor vliegtuigen in Frankrijk uniek zijn en dat het een geheel nieuwe "markt" is, in volle expansie.

ten aanzien van Frankrijk, een site in Tarbes doet de ontmanteling en recycling van vliegtuigen (Airbus en Tarmac PAMELA AEROSAVE project) en de luchthaven Chateauroux ook ontmanteld (en in termen van recycling, I weet het niet precies)
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 12/03/09, 22:45

:pijl: Ja, hun vliegtuig begraafplaatsen zijn bekend in de woestijn van Nevada, geloof ik. Deze plaats staat bekend om zijn zeer lage luchtvochtigheid, die oxidatie voorkomt.
Hiermee kunt u gebruikte onderdelen in goede staat ophalen, bijvoorbeeld in een autoslurf.

De vliegtuigen bevatten echter (bevat) aanzienlijke hoeveelheden recycleerbare materialen voor nuttige toepassing.
Het gaat niet alleen om alumminium, maar om allerlei soorten metalen en legeringen (berrylium, nikkel, cadmium ...) van een bepaalde waarde ...
Inclusief goud, koper ... gebruikt in veel elektrische of elektronische componenten.
0 x
mariep31
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 12/03/09, 18:58




par mariep31 » 12/03/09, 22:52

ah oké.

in dit geval kan het verschil in de manier van doen liggen.

in tegenstelling tot de VS denk ik dat alles van ontmanteling tot recycling gebeurt op dezelfde site, in overeenstemming met strenge milieunormen.
dus mogelijk ook minder risico op reserveonderdelen.

het is waarschijnlijk al deze nieuwigheid;)
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 12/03/09, 23:08

:pijl: Ik vind dat het "verkeer" van reserveonderdelen ook recycling is ... En zelfs ZEER milieuvriendelijke recycling.
8)

Het beoefenen van dit soort recycling voor mijn voertuigen en vele andere dingen geeft me veel voldoening. Bovendien is het economisch.
8)
0 x
vincent1606
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 07/01/08, 13:25




par vincent1606 » 13/03/09, 10:30

vliegtuigcellen worden gerecycled als een velg (toyota zou een proces hebben uitgevonden)
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 13/03/09, 16:06

Dag

Vreemd genoeg heb ik nog nooit gehoord van vliegtuigrecycling in de VS, integendeel, ze worden uitgekozen voor hun "vliegtuigbegraafplaatsen".
daarna ben ik geen expert op dit gebied (vandaar mijn bezoek aan deze site) en u had gelijk



Soms vind ik het vreemd dat sommige in het Frans beschikbare rapporten niet op TV5 worden uitgezonden? Journalisten laten je zien wat ze willen, en vaak wat het publiek wil horen. Op privé-kanalen zijn soms rapporten interessanter dan overheidskanalen. Het hoeft de nationale trots niet te stimuleren.
Een voorbeeld is zelden in de media te horen wat er in Zweden of Finland gebeurt, waarom?

Het is verbazingwekkend dat je het rapport over het recyclen van vliegtuigen in de VS, dat hij enkele maanden geleden op Franse tv bracht, niet zag.
Civil meeste lijnvliegtuigen er decarcassés met grote apparatuur, eerste ontdaan reactoren, dan de zitplaatsen en isolatiemateriaal, elektrische bedrading en de structuur en ze debitering van een vliegtuig vol een Journe.

de 2024 T3 aluminiun wordt gesmolten tot ingots, de speciale gelegeerde stalen motoronderdelen en het 4130 stalen landingsgestel en naar de staalfabriek gestuurd.
Vergeet niet dat het aluminium van de 2024 T3 of 7075 T6 aluminium 4 maal de prijs van het standaard aluminium kost.
De oude lijndumpers worden veroordeeld vanwege hun consomatie en ze hebben limietcycli van drukverhoging en drukverlaging die de structuur van de romp verzwakken.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 13/03/09, 18:25

: Mrgreen: dank u André. : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 13/03/09, 19:22

Hallo Citro
Citro schreef:: arrow: Ik vind dat het "verkeer" van reserveonderdelen ook recycling is ... En zelfs ZEER milieuvriendelijke recycling.
8)

Het woord "verkeer" is misschien niet geschikt in Frankrijk, maar in sommige landen rilt het een beetje ...

Het herstel van vele metalen min of meer exotisch en van uitstekende kwaliteit ... Super! Eindelijk .... er zijn ook tegenwicht Uranium in de vleugels bijvoorbeeld .... moet weten wat we krijgen ....:onheil:

Voor het terugwinnen van onderdelen als onderdelen terug te nemen naar een andere zing ... Let op:

Voor een grote meerderheid van complexe en / of "essentiële" veiligheidsonderdelen, zijn er limietlevens ... en het herstellen en weer in elkaar zetten ervan zonder toegang te hebben tot deze limietlevensinformatie ... verandert een zing in vliegende kist .... :schok: :onheil:

In de luchtvaartindustrie en op onderhoudsniveau is het lang geleden dat ze een bepaald aantal onderdelen hebben leren uitwisselen om de kosten te beperken, het zijn niet alleen idioten, en meestal ook de vliegtuigen die we naar het geval is een lelijke stapel stukjes aan het einde van hun potentieel.
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "afval, recycling en hergebruik van oude voorwerpen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 85-gasten