Het sorteren: evolutie van het gewicht van het afval van 2004

Milieu-impact van afgedankte producten: plastics, chemicaliën, voertuigen, agri-food marketing. directe recycling en hergebruik (upcycling of upcycling) en hergebruik van goede items voor de prullenbak!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Het sorteren: evolutie van het gewicht van het afval van 2004




par Christophe » 15/12/08, 11:53

Naar aanleiding van dit onderwerp https://www.econologie.com/forums/tri-select ... t6547.html en A2E metingen en metingen sinds 2004, ik heb een aantal zeer interessante curves kunnen tekenen op huishoudelijk afval. A2E corrigeert me als ik dwaze dingen zeg.

A) Dit zijn maandelijkse registraties van het gewicht van afval ingedeeld per soort afval volgens deze classificatie:

- Kunststoffen
- Krantenkarton
- Bril
- Metalen
- Compost
- WEEE
- Verbrandingshuis
- Reclame
- Ander afval

B) Het betreft gemiddeld een familie van volwassen 3.

C) Statements gerealiseerd tussen oktober 2004 en oktober 2008 dwz op 4 volledige jaren.

Voor elke curve tekende ik de lineaire curve (= rechts) van de correlatie. De coëfficiënt vóór x geeft de toename (indien positieve coëfficiënt) of de daling (indien negatieve coëfficiënt) per maand van het volume van het afval. Voorbeeld voor kunststoffen (roze) we hebben een coef. van 0.06. Dit betekent dat er tussen 2004 en 2008 gemiddeld 60 gram plastic afval meer per maand was.

Een toename van 60 * 12 * 4 = 2.8 kg / maand gedurende 4 jaar ...

D) De focus van A2E is echter bijzonder schoon omdat de gemiddelde hoeveelheid afval door Fransen 360 kg / jaar is. De focus van A2E zijnde 530 kg / jaar op 4-jaren is 530 / 3 = 177 kg / habitant.an is 51% minder dan het nationale gemiddelde, inclusief compostering!

E) De WEEE-piek in juli 2008 komt overeen met de verandering van: 1-wasmachine + 1 tv + 1 pc-monitor (zou u bliksemschicht A2E hebben gehad?)

Laten we daar naartoe gaan!

I) volume per jaar:

Beeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 15/12/08, 12:14

En hier zijn de rondingen van evolutie, verspilling door afval met dezelfde kleurcode als het vorige diagram.

II) Kunststofafval

Beeld

Verhoging van 60 gram per maand dwz + 2.8 kg / maand gedurende 4 jaar.

III) Papers en kranten

Beeld

Verhoging van 30 gram per maand dwz + 1.4 kg / maand gedurende 4 jaar.
Dernière édition par Christophe de 15 / 12 / 08, 12: 24, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 15/12/08, 12:20

IV) Glas

Beeld

Verhoging van 10 gram per maand dwz + 0.48 kg / maand gedurende 4 jaar.

V) Metalen

Beeld

Verlaging van 50 gram per maand is - 2.4 kg / maand op 4 jaar.
Waarschijnlijk voor het "voordeel" van kunststoffen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 15/12/08, 12:36

VI) Composteerbaar (en gecomposteerd) afval

Beeld

Verlaging van 20 gram per maand is - 0,96 kg / maand op 4 jaar.

De afname geeft aan:
a) minder voedselverspilling?
b) minder mensen thuis zo bedekt?

VII) WEEE (afgedankte elektrische en elektronische apparatuur)

Beeld

Voor deze curve heb ik de trendcurve niet getekend omdat deze niet erg significant is gezien de weinige meetpunten en de piek in juli 2008 die overeenkomt met de wijziging: een wasmachine, een tv en een pc-monitor.

De "kleinste" jaarlijkse pieken komen elk jaar overeen met het einde van het jaar, dus ik denk dat dit "kerstgeschenken" zijn die oude hardware hebben vervangen?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 15/12/08, 13:09

VIII) "huisverbranding" (A2E zal in meer detail uitleggen wat het is)

Beeld

IX) Advertenties

Beeld

De advertentie is de sterkste progressie, 90 grammen meer per maand op 4-jaren! Op deze 4-jaren ontvangen we 4.32 kg meer per maand !!

Dit is typerend voor het huidige bedrijf SURCONSUSION.

Het zou interessant zijn om de evolutie hiervan te zien met de crisis. A2E blijft goed STP om metingen te doen! :)

De laatste categorie "overig afval" is niet significant genoeg om een ​​curve te tekenen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 15/12/08, 14:05

En hier zijn 2 laatste curves over de evolutie van het totale afval (niet in de goede richting ondanks de zogenaamde "inspanning van de samenleving om afval te verminderen").

Beeld

De piek van de WEEE 2008 in juli misleidt de trend een beetje, dus ik verwijderde het om een ​​gemiddelde waarde te geven:

Beeld

Sommige analyses:

a) Zonder verrassing de meeste maanden grimey bevinden zich aan het einde van het jaar: november en december. Met de piek nog steeds in november. Redenen? Reclame, geschenken, maaltijden ... Door tegens, als ik verwachtte, ik dacht niet dat het de maandelijkse hoeveelheid afval zou verdubbelen, 35kg / maand gaan we naar 70 kg / maand.

Omgekeerd is de maand januari de "schoonste", des te beter laat het een beetje rust voor de vuilnismannen ... en voor de planeet na de euforie van het einde van het jaar ...

b) De afvaltrend is "duidelijk" in de lift en de A2E-focus ligt duidelijk ONDER het landelijk gemiddelde. Toch levert hij "inspanningen" (nou ja, wat de meeste mensen inspanning noemen, noem ik dat gezond verstand).

Reden? Groei, overconsumptie, hypermaketing ...

Ik kan niet wachten om te zien hoe de huidige "zogenaamde" crisis de hoeveelheid afval zal beïnvloeden ... als het niet daalt, is er GEEN crisis ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 15/12/08, 14:36

En een beetje voor de weg:

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 15/12/08, 19:08

Goed gedaan Christophe en bedankt aan A2E voor zijn palmares!

We merken op dat ondanks de inspanningen die wij, individuen, kunnen leveren, het moeilijk is om ons afval "nestei" te zien afnemen.
Misschien is het het beste om "ongerechtvaardigd" afval terug te geven aan degenen die het produceren ...

Nu, blijft om de haalbaarheid van dit idee te zien !!!
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Avatar de l'utilisateur
swift2540
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 383
Inschrijving: 04/08/08, 00:48
Plaats: Leenheer
x 1




par swift2540 » 15/12/08, 21:03

Gregconstruct schreef:Misschien is het het beste om "ongerechtvaardigd" afval terug te geven aan degenen die het produceren ...
Nu, blijft om de haalbaarheid van dit idee te zien !!!

: Idee: Gemakkelijke greg:
Vorig jaar heb ik de enveloppen 'port betaald door de ontvanger opgehaald (kredietaanbieding, vpc, tijdschriften ...)
Op een rot middag opende ik de "oud papier" doos voor de kinderen met de instructie "moet consistent zijn".
Ik kan je niet vertellen het hoofd van de bank toen hij zag, religieus gesneden mijn dochter 3 barbies + veel accessoires met de woorden: u zou instemmen met mij een weinig krediet 544.89 €? Het is voor dat gekocht! : Cheesy:
Onnodig te zeggen dat alle zendingen groter waren dan 50grams, zodat ze natuurlijk een toeslag betalen : Cheesy: : Cheesy:

Goed gedaan Christophe
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 15/12/08, 21:12

Geweldig jouw idee swift2540

Ik vond net een activiteit voor mijn kleine nichtjes tijdens de kerstvakantieBeeld
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "afval, recycling en hergebruik van oude voorwerpen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 69-gasten