Recovery: koelkast omgezet in een warmtepomp?

Milieu-impact van afgedankte producten: plastics, chemicaliën, voertuigen, agri-food marketing. directe recycling en hergebruik (upcycling of upcycling) en hergebruik van goede items voor de prullenbak!
patrice1964
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 09/01/08, 11:27

Recovery: koelkast omgezet in een warmtepomp?




par patrice1964 » 09/01/08, 11:41

Hallo,
Ik vervang mijn koelkast door een nieuw model, voor de oude is er de wederverkoop ... bofff ... het verzamelpunt of een doe-het-zelf idee voor wat een warmtepomp aan de macht blijft bescheiden.
Kortom, ik ben op zoek naar een doe-het-zelf idee, hobby voor dit oude maar nog steeds functionele materiaal.

Bedankt voor uw ideeën en suggestie

Gelukkig nieuwjaar voor iedereen, Patrice
0 x
Patrice
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79357
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 09/01/08, 11:58

Mmmm het idee kan technologisch interessant zijn, maar er is veel werkaanpassing en ik weet niet of het technisch haalbaar is.

Pitmix als je dit bericht ziet, wat is de COP hot-side van een koelkast?
(mijn lessen zijn te ver weg!)

Ik verplaats het onderwerp naar "Directe recycling"
0 x
Avatar de l'utilisateur
Willaupuis
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 83
Inschrijving: 02/08/05, 22:03
Plaats: regio Doornik




par Willaupuis » 09/01/08, 19:16

hi patrice ,,,

in de stad Peruwelz bij mij in de buurt is er een bedrijf waarvan het internetadres is:
http://www.eurosolarenergie.net/index.p ... &Itemid=33


hij bouwt wat hij thermodynamische panelen noemt, ik ging ze in december zien voor de fotovoltaïsche cellen en kon de verleiding en die van de vertegenwoordiger niet weerstaan ​​om me zijn systeem te laten zien ,,, in feite zendt het een gas-decompressie uit in gasvorm bij ongeveer -10 ° C in een verdamper buiten het gebouw (het is een zwart metalen plaat waarin gevormd of gevormd is om 35m van leidingen als ik het me goed herinner) of het wordt opgewarmd door de omgevingslucht buiten de zon wanneer dat er is, dan comprimeert het en herstelt calorieën, volgens hen is het een efficiënter systeem omdat het zon niet nodig heeft, maar zonder zon en door negatieve temperatuur van minder dan -5 ° het rendement is erg laag tot bijna nul, natuurlijk is er het stroomverbruik van de compressor, maar de ik heb geen cijfers Ik heb de vraag niet meer gegraven. (systeem dat niet profiteert van premies voor zonneboilers)

maar laten we zeggen dat met het materiaal van je koelkast dat je hebt hersteld je hetzelfde idee zou kunnen inbouwen denk ik ...

als je specifieke vragen hebt, kan ik ze voor je opzoeken.
0 x
als iedereen het erover eens is dat mensen dachten
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 10/01/08, 07:01

Dag

Het principe dat op deze pagina wordt beschreven, is dat van een lucht-water-warmtepomp gekoppeld aan een oppervlak dat vergelijkbaar is met een thermisch zonnepaneel, maar zonder de isolatie om warmte uit te wisselen in het geval dat de temperatuur van de lucht is interessanter

Wanneer hetzelfde principe in zelfconstructie moet worden gerealiseerd, is het iets anders
Ten eerste is het gebruikte gas in de oude refitters niet neutraal (freon), dus er is geen sprake van het openen van het circuit :frons:
Ten tweede, de bedrijfstemperatuur van de compressor en het gas is niet hetzelfde in het geval van een koelkast en die van een warmtepomp, of een risico van voortijdige vernietiging : Cry:

Je kunt altijd de test doen door een emmer warm water in het koelcompartiment te plaatsen, zeg 20 ° C en de koeling ervan te meten aan de hand van het verbruikte elektrische vermogen. Dit geeft een idee van de prestaties

A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 10/01/08, 07:25

In ieder geval is het concept interessant, ik wist niet dat het bestond in een kant-en-klare oplossing

Bedankt voor deze link Willaupiuis, voor jou een prijs id van hun systeem?

Vooral geen woord voor Christophe, hij houdt niet van PAC : Mrgreen:

PS: Willaupuis, waar zit je met je windturbine?

A+
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 10/01/08, 10:03

voor elektrische warmtepompen:

er zijn niet alleen elektrische compressoren in het leven, er zijn ook mechanische!

eerste koelkasten, luchtcompressoren ... we kunnen ze bedienen met een mechanische beweging (wind, hydraulisch, ...).

Ik denk in het bijzonder aan luchtcompressorauto's! :D

nadat je het beschikbare vermogen hebt gezien ...
0 x
patrice1964
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 09/01/08, 11:27




par patrice1964 » 10/01/08, 11:33

Hallo,
Sinds gisteren niet verbonden ... bedankt allemaal voor je ideeën / antwoorden. Ik verzeker je dat het voor mij meer is om een ​​doe-het-zelf idee te zoeken en ver van mij het idee van het openen van het circuit, het zou het innooperative maken zonder te praten over de problemen van vervuiling gerelateerd aan gas!
Ik begrijp het principe van het thermopaneel, het is een warmtepomp die naast een paar joules in de omgevingslucht gebruikt, profiteert van het overschot dat beschikbaar is door straling op zonnige dagen, we kunnen zeggen dat het een zonnepaneel is thermische of warmteafvoer wordt bijgestaan ​​door een warmtepomp. Wel, om te graven, maar het is waar dat het noodzakelijk is om de compatibiliteit van de temperaturen van de cyclus te controleren met die welke aanvaardbaar zijn voor een koelvloeistof.

Bedankt allemaal, Patrice
0 x
Patrice
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 10/01/08, 12:09

hallo, voor het circuit van auto comrpesseur, als er geen risico op vorst is, kunnen we zelfs water gebruiken ...
het hele circuit kan herstellen op een auto, er is een radiator, ventilator, regelaar, enz ...
Blijft dat het veel vermogen kost om de auto-compressor te laten werken, zelfs met een elektromotor ...
antivriesmiddel als het risico van vorst, warmte-overdracht vloeistof type zonneboiler
0 x
Avatar de l'utilisateur
Willaupuis
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 83
Inschrijving: 02/08/05, 22:03
Plaats: regio Doornik




par Willaupuis » 10/01/08, 17:28

lus schreef:In ieder geval is het concept interessant, ik wist niet dat het bestond in een kant-en-klare oplossing

Bedankt voor deze link Willaupiuis, voor jou een prijs id van hun systeem?

Vooral geen woord voor Christophe, hij houdt niet van PAC : Mrgreen:

PS: Willaupuis, waar zit je met je windturbine?

A+


voor de prijs vind ik dat voor een complete installatie met de boater 150 Liters het moet zijn als mijn geheugen goed is in de 3000-euro's maar ik moet het controleren en zonder premies voor het moment,

ps: voor mijn windturbine draait het : Cheesy: maar ik heb de omvormer nog steeds niet ontvangen, dus voor nu is het warm water en heb ik het op een aangepaste convector aangesloten, maar ik kan niet meten of het kw-product binnenkort is ( Ik hoop) zie mijn blog
0 x
als iedereen het erover eens is dat mensen dachten
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 11/01/08, 07:01

Dag

Bedankt voor de info

Wat jammer is aan het systeem is dat het gas circuleert in de wisselaarpanelen
Het heeft de voorkeur dat het gas in de groep blijft en dat het twee interne wisselaars voor een koelmiddel bevat: een voor de circulatie van water uit de warmtebron (hier zijn de panelen) en een voor water heet geproduceerd

Andere voordelen: betrouwbaarheid, het gascircuit staat nooit open en we kunnen het sensorcircuit naar eigen inzicht dimensioneren, zie bron (zon, put, geothermisch, aerothermisch, buffer, enz.) Variëren en de meest gunstige kiezen afhankelijk van de temperatuur en / of zonneschijn van de dag, met behulp van kleppen

A+
0 x

Terug naar "afval, recycling en hergebruik van oude voorwerpen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 79-gasten