Ideas Direct Recycling

Milieu-impact van afgedankte producten: plastics, chemicaliën, voertuigen, agri-food marketing. directe recycling en hergebruik (upcycling of upcycling) en hergebruik van goede items voor de prullenbak!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

Ideas Direct Recycling




par Christophe » 19/09/07, 02:33

Ik creëer dit onderwerp om onze ideeën en trucs uit te wisselen directe recycling, met andere woorden: het hergebruik zonder transformatie van objecten, a priori, beschouwd als afval.

Kom op, ik begin met een eerste tip: we bewaren nu alle polystyreen, frigolieten of andere rommel (gechloreerd) die nog steeds veel apparaten beschermen om de isolatie van de zolder te verbeteren.

Idem met de "luchtzakken" om bepaalde pakketten te beschermen en de onbevuilde PE-LD plastic zakken: ze zullen gevuld worden met kleine stukjes polystyreen!

Oké, dat verandert niet veel aan de eliminatie van dit afval (het beste zou zijn om het bij de bron te elimineren, wat sommige grote fabrikanten doen door kartonpulp te beschermen, in eierdoosstijl), maar dat stelt ze in ieder geval in staat om ...bruikbaar...

Ik heb het gevoel dat Zac zal uitblinken in dit vak 8)
0 x
Avatar de l'utilisateur
A2E
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 235
Inschrijving: 15/12/04, 11:36
Plaats: de hal deur 16




par A2E » 19/09/07, 09:09

het is aan mij om een ​​steen toe te voegen aan het recyclagegebouw!
Ik herstel waar mogelijk van huishoudelijke apparaten om ze van hun "carrosserie" te "strippen" :schok: : Cheesy: deze worden gebruikt in veel zelfgemaakte producten, er zijn geëmailleerde plaatstalen platen op de meeste wasmachines-koelkasten-gasfornuizen enz... die uitstekend geschikt zijn voor het maken van schoorsteenkappen, dozen, enz. harde opslag, planken, renovaties van houtkachels-fornuizen enz ... wat betreft de gaskachels herstel ik de glazen deuren van de oven om de zonne-ovens te maken, evenals alle schroeven, op de tv's en pc's herstel ik alles wat in hard ABS is voor modelbouw.
Ik heb een klein buitenmagazijn om dit allemaal op te slaan en het wordt rommelig, maar als ik iets nodig heb, heb ik alles bij de hand! : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 19/09/07, 09:36

ja, opslag is het probleem, mijn vrouw zegt vaak dat we binnenkort een 2e huis nodig hebben.

wat ook goed is, is om een ​​kleuterjuf in huis te hebben, maar dat lost het opslagprobleem niet op : Cheesy:

Zac, het zou geweldig zijn als je ons wat foto's van je herstel-apps stuurt.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 19/09/07, 09:38

elephant schreef:wat ook goed is, is om een ​​kleuterjuf in huis te hebben, maar dat lost het opslagprobleem niet op : Cheesy:


:schok: Om je te leren opruimen? :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 19/09/07, 09:54

nee, dat is een hopeloze zaak.

maar om dozen kaas, bakjes room, ijs, spiesjes, lappen wc-papierrollen, enz. Te recupereren....
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
bolton069
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 59
Inschrijving: 02/11/06, 13:15
Plaats: België
x 1

Hallo




par bolton069 » 19/09/07, 10:25

Een vriend van mijn ouders had destijds een barbecue gemaakt met twee geborgen autovelgen : Idee: verbonden door een buis van 1 meter lang. Een beetje solderen en het was weg.

De eerste rand deed dienst als voet, de tweede als "houtskoolbak", en de enkele originele openingen in het ontwerp van de rand voorzagen het vuur vrij goed van lucht.

Bovendien had het een moderne sculptuurlook. Hedendaagse kunst wat!

Kunst en ecologie. : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 19/09/07, 10:30

elephant schreef:nee, dat is een hopeloze zaak.


LOL jij ook dan? : Cheesy:

elephant schreef:maar om dozen kaas, bakjes room, ijs, spiesjes, lappen wc-papierrollen, enz. Te recupereren....


Oké, en wat dit betreft, ik denk dat er selectief sorteren is in scholen in België, toch? In dit geval denk ik dat ze blij zouden zijn dat we ze een beetje "afschaffen", nietwaar? Pb: je moet mensen kennen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 19/09/07, 12:15

Christopher zei:

LOL jij ook dan?


wat wil je: er zijn geen wonderen!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 19/09/07, 12:17

bolton69 zei:

Bovendien had het een moderne sculptuurlook. Hedendaagse kunst wat!


een paar maanden geleden was er op econologie.com een ​​onderwerp waar we absoluut schitterende foto's van teruggevonden voorwerpen hadden getoond? Christophe, als je de referentie zou kunnen vinden?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
sam17
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 253
Inschrijving: 14/02/06, 13:57
Plaats: La Rochelle
x 1




par sam17 » 19/09/07, 16:21

In het genre van de barbecue met gerecyclede randen had ik voor mezelf een smederij gemaakt met een gerecyclede rand en ook wat schroothoekstukken. Het heteluchtpistool is ook teruggevonden, het verwarmde niet meer, het verzet was verbrand. Het was perfect om mijn kleine smederij van lucht te voorzien.

Het enige dat ik kocht om deze smederij te maken, waren de lasstaven en het vuurvaste cement.

8)

Beeld



Anders is er ook de klassieke barbecue met een halve bak van 200l of minder. Je hoeft alleen maar wat pootjes te solderen en een paar gaatjes in de bodem te boren en voor geen cent heb je een barbecue die perfect werkt.
0 x
--
Geduld is een boom waarvan de wortel is bitter, waarvan de vruchten zijn erg lief.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "afval, recycling en hergebruik van oude voorwerpen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 106-gasten