1ere auto's taxatie ontmanteling recyclagebedrijf

Milieu-impact van afgedankte producten: plastics, chemicaliën, voertuigen, agri-food marketing. directe recycling en hergebruik (upcycling of upcycling) en hergebruik van goede items voor de prullenbak!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

1ere auto's taxatie ontmanteling recyclagebedrijf




par Christophe » 14/02/07, 13:35

Uitgebracht op France2 JT 's middags, de eerste fabriek van recycling van afgedankte voertuigen werd geopend in Frankrijk.

Wat laat dit zien? Een sterk verlangen om recycling te ontwikkelen ... maar ook dat het (commerciële) "80% recyclebare voertuig" -aspect van autofabrikanten tot nu toe een grote farce was?
Dernière édition par Christophe de 13 / 02 / 15, 12: 35, 2 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 14/02/07, 16:31

Ja, maar wat ik heb gehoord, ze zijn al een deel (alleen) in de pauzes: verplichte ontsmetting, ontmanteling en als ze bereid zijn, maar het stopt er.:onheil:
Waar vind ik het interessant is dat ze dit doen met elektrische huishoudelijke producten die vaak terzijde worden gelaten (idem elektronica tot voor kort). Het is een manier om het ding te generaliseren over afval op een grotere schaal.
Maar uiteindelijk toen we tellen het aantal auto's (~ 1tonne die veel metaal) en het aantal van de vaatwasser (50Kg?) Het is moeilijk in te schatten wat is de grootste producent van afval. Iemand zou de bovenstaande idee?
0 x
fabrice08
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 14/02/07, 10:16
Plaats: ardennen




par fabrice08 » 14/02/07, 21:27

Ik lees net in een lokale krant dat de fabriek wordt geleid en de werkgelegenheid door de voormalige MATRA. In aanvulling op de ecologische kant van de zaak, zijn er minstens hervatting van de werklozen ... : Cheesy:
Voor tegens, zal ik niet van grote groepen achter spreken ... :onheil:
0 x
Wie niet respecteren de natuur niet de man die hij is te respecteren.
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 15/02/07, 08:50

Wat mij betreft, ik probeer zo weinig mogelijk te eten.
Dit voorkomt recycling ...
Ik houd mijn auto en ga naar de break om voorraad op herbruikbare onderdelen.
Ik koop alleen gebruikte auto's die ik heb duren.

en dan probeer ik op te lossen voor het gooien.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 15/02/07, 11:35

fabrice08 schreef:Ik lees net in een lokale krant dat de fabriek wordt geleid en de werkgelegenheid door de voormalige MATRA. In aanvulling op de ecologische kant van de zaak, zijn er minstens hervatting van de werklozen ... : Cheesy:
Voor tegens, zal ik niet van grote groepen achter spreken ... :onheil:


Ben bcp zo groot recyclage-installatie is een groothandel als door middel van grote subsidies ...

Ik was nog steeds een beetje "verrast" door de fabrieksapparatuur ... hetzelfde niveau als een lopende band ...

Maar hey als het is goed voor het milieu, niet spugen in de soep de hele tijd ...
0 x
fabrice08
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 14/02/07, 10:16
Plaats: ardennen




par fabrice08 » 15/02/07, 19:54

In het artikel, ook sprak hij over de onderdelen weer in gebruik door de industrie kans.
Zoals Christophe gezegd, zullen we niet spugen in de soep.
Ik zou ook zeggen dat het beter is dat ze zetten het geld dat ze hebben in dit soort economisch-ecologisch initiatief in plaats van te investeren in andere bron voor de winst, ongeacht de omgeving.
0 x
Wie niet respecteren de natuur niet de man die hij is te respecteren.
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Opnieuw:




par moinsdewatt » 16/05/16, 14:01

Een interessant artikel in Uitdagingen op de recycling van auto's (ELV) in Frankrijk.

http://www.challenges.fr/entreprise/ind ... -l-or.html

fragment:
140 euro per auto

Gemiddeld leveren de gewonnen en gerecyclede materialen per auto… 140 euro op. Het is niet El Dorado, maar het is genoeg om de industrie in evenwicht te brengen. Mits natuurlijk de prijzen van grondstoffen worden gehandhaafd. En aan deze kant is het meer een ramp. "De verkoopprijs van karkassen, die varieert naargelang de prijs van E40 (staal), stortte tussen januari 2015 en oktober 2015 in. Die is inderdaad gestegen van € 185 per ton naar € 40 per ton! ", erkent Loïc Bey-Rozet, Managing Director van Indra Automobile Recycling. Voor koper was de daling zelfs nog sneller, aangezien de prijs in één jaar met… 35% daalde!

In 2012, een Deloitte studie in opdracht van het ADEME, toonde aan dat alle centra waren gewoon om break-even. Maar met de dalende prijzen, rekeningen viel in het rood voor de meeste recyclingbedrijven.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967

Re: 1ere recyclingfabriek ontmanteling waardering auto's




par Ahmed » 16/05/16, 20:21

Fabrice08, Je schrijft:
Ik zou ook zeggen dat het beter is dat ze zetten het geld dat ze hebben in dit soort economisch-ecologisch initiatief in plaats van te investeren in andere bron voor de winst, ongeacht de omgeving.

Het kijken naar de dingen door de verkeerde kant van de telescoop! Elk initiatief als dit, ontworpen om eerder of gevolgschade te compenseren, kan prijzenswaardig lijken, maar het is onlosmakelijk verbonden met de hele destructieve proces (omdat het in principe dezelfde doelstellingen nastreeft) en is de enige bestendigen het wissen ook zichtbare gebreken.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: 1ere recyclingfabriek ontmanteling waardering auto's




par chatelot16 » 16/05/16, 21:05

auto sloopwerven zijn wat altijd! ze altijd recyclen

gerecycled het nog beter zijn er zo'n tien jaar toen het moest groot park vol met alle model auto die je nodig zou kunnen hebben: Wetgevende bijnaam ecologische dwang gepest heb zo veel breaks hebben gesloten of verminderd hun oppervlak, waardoor de prijzen in degenen die blijven opgestuwd

Ik zag op de 13 (keten van het Parlement) is er één week een nieuwe wet om een ​​monteur te dwingen te stellen gebruikte stukken voor reparatie ... behalve dat vrijwel 20 jaar geleden dat de goede monteur die werd gedwongen voorraadvorming wrakken achter hun garave om de onderdelen op te halen om zich te ontdoen te krijgen ten behoeve van het milieu

ten behoeve van het milieu heel dom ... en dat is dom wordt verspild ... wanneer ze worden bewaard om het te gebruiken vermijdt verspilling ... is als we gooien naar Wasting vernietigen

maar het is altijd hetzelfde verhaal, de politiek ten volle beslissing goodwill Maiss met hun gebrek aan de bevoegdheid van de goede intentie te maken slechte actie
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967

Re: 1ere recyclingfabriek ontmanteling waardering auto's




par Ahmed » 16/05/16, 21:35

behalve dat vrijwel 20 jaar geleden dat we hebben goede monteurs die opgeslagen wrakken achter hun garage om de stukken op te halen heeft om zich te ontdoen van de naam van het milieu.
... Namens het milieu heel dom ... en dat is dom wordt verspild ... wanneer ze worden bewaard voor gebruik vermijdt afval ... is wanneer we gooien om te vernietigen wordt verspild.
Maar het is altijd hetzelfde verhaal, de politici zijn vol goede wil, maar beslissingen met hun onbevoegdheid goede intenties zijn slechte daden

Het milieu is de minste zorg van de "politici" en het is niet hun incompetentie die de oorzaak is. De "strijd tegen afval" of "bescherming van het milieu" zijn eenvoudige schermen die bedoeld zijn om verwarring bij het publiek te zaaien en om de werkelijke doeleinden te verbergen die de bevordering van dubbele groei zijn: die van het BNP en die van samenhangend met de vernietiging van de voorwaarden die leven op aarde mogelijk maken (het laatste wordt natuurlijk niet bewust gezocht).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

Terug naar "afval, recycling en hergebruik van oude voorwerpen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 87-gasten