Een kleine radio gered van de stortplaats ...

Milieu-impact van afgedankte producten: plastics, chemicaliën, voertuigen, agri-food marketing. directe recycling en hergebruik (upcycling of upcycling) en hergebruik van goede items voor de prullenbak!
Avatar de l'utilisateur
RV-P
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 158
Inschrijving: 27/09/12, 13:07
Plaats: Sainte-Marie (Réunion)
x 10

Een kleine radio gered van de stortplaats ...




par RV-P » 28/08/16, 20:59

- Kom terug naar mij!
- Kijk opnieuw in een prullenbak van mijn grote "favoriete" gebied, ik zie een antenne die hoger is dan ... ik schiet, en dat is het dan? This:
20160828_223139.jpg
Kleine AM / FM-batterij radio

(De radio is in bedrijf!)
- Ik open de batterijlade en zie ook de batterijen erin, nog steeds goed! Ik test ze: 1,5V elk!
- Ik stap uit de kleine radio en zie onmiddellijk de oorzaak van de storing:
20160826_175925.jpg
Detail van de fout: het ene uiteinde van de printplaat kapot!

- De printplaat is gebroken bij de koptelefoonaansluiting. Meteen een druppel cyanoacrylaatlijm en een versterking aan de andere kant van het circuit later, ik schrap de verbindingssporen van de luidspreker, ik las twee strengen koperdraad, sluit de radio en ... y'a geluid!
- Ik betaal mezelf zelfs de luxe van het opnieuw doen van de wijzerindicator die ik vasthoud met een beetje smeltlijm!
- En hier is een mooie kleine radio die handig kan zijn op cycloondagen! We noemen het een "radio-cycloon" thuis!
- Met vriendelijke groeten. @ +!
1 x
Het is makkelijker om gewoon dingen ingewikkelder dan compliceren eenvoudige dingen te maken!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Een kleine radio opgeslagen van de dump ...




par Christophe » 29/08/16, 11:33

Hey ja nogmaals een heel belangrijk voorbeeld van de consumptiemaatschappij ... gooien in plaats van oplossen ...

In de afvalplaatsen denk ik dat een groot deel (20 tot 30% ??) gegooide apparaten zeer gemakkelijk te repareren moet zijn!

Gemak van "kant-en-klaar", gebrek aan kennis en / of motivatie, economisch niet levensvatbare reparaties ... dit kan zowel het individu als de professional aangaan ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
RV-P
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 158
Inschrijving: 27/09/12, 13:07
Plaats: Sainte-Marie (Réunion)
x 10

Re: Een kleine radio opgeslagen van de dump ...




par RV-P » 29/08/16, 15:08

- Gelukkig heb ik "onder de elleboog" een aantal elektronische hulpmiddelen (soldeerbout, multimeter, variabele voeding ...) en vooral, het herstel "in overvloed, evenals de kennis van de componenten" dat goed gaat "!
- Het volgende artikel dat nog moet komen is een vaatwasser!
0 x
Het is makkelijker om gewoon dingen ingewikkelder dan compliceren eenvoudige dingen te maken!
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Een kleine radio opgeslagen van de dump ...




par Gaston » 29/08/16, 15:44

Ik probeer ook te herstellen en te herstellen, maar een grote beperking is de ruimte die beschikbaar is voor de opslag van voorwerpen die op reparatie wachten, onderdelen "die een dag kunnen worden gebruikt", gereedschappen, ...

In regio's met 5000 € de m² van woningen, telt het ook :(

En dat verklaart soms waarom we zelfs objecten in goede staat gooien, maar niet genoeg gebruikt in vergelijking met de plaats die ze innemen : Oops:
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

Re: Een kleine radio opgeslagen van de dump ...




par Oli 80 » 29/08/16, 22:39

Goedenavond, voor sommige objecten en apparaten in plaats van ze te verkopen, verkopen ze
vooral als deze apparaten niets hebben en in goede staat verkeren is er de juiste hoek of dat
https://vide-greniers.org/ je hoeft alleen maar je regio of afdeling te kiezen en te springen
om naar de gemeente te gaan en zich te registreren om te verkopen, veel mensen maken het
herstel herstellen en doorverkopen op rommelmarkten en lege hokken

hartelijk
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Een kleine radio opgeslagen van de dump ...




par Obamot » 31/08/16, 11:59

Heel Oli, en er zijn er veel die hun eigendom verkopen voor 0.- €

Maar ik heb ze nooit aan mij kunnen geven, ik heb nog geen nul € gevonden : Mrgreen:
Dat is de reden waarom in betaalde parkeergarages, wanneer ik "0.00 €" zie, ik vertrek zonder te betalen Beeld

Ik geef veel dingen en begin met mijn familie waar degenen die het het hardst nodig hebben ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Een kleine radio opgeslagen van de dump ...




par Obamot » 31/08/16, 14:31

... daar is mijn schakelaar net na ongeveer 10 jarenlang misbruik (gelukkig niet de servers : Twisted: )

image.jpeg


image.jpeg


Het is een voeding. hakken, dus ik zal het niet aanraken, : Cheesy:
een paar boards om te worden ontmanteld als 'orgelbank' zoals RV-P doet, de rest is voor recycling ... ik zou kunnen proberen een stroomvoorziening te vinden op e-bay, maar het is Russische roulette, zolang ik het niet weet niet als een chip heeft geleden. En al met al, met de transportkosten, kost het me dezelfde prijs als een overstap van OCCAZ, en ik stap liever over op gigabit ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
RV-P
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 158
Inschrijving: 27/09/12, 13:07
Plaats: Sainte-Marie (Réunion)
x 10

Re: Een kleine radio opgeslagen van de dump ...




par RV-P » 31/08/16, 19:53

- Mééééououuu : Mrgreen: ! Als je wist hoeveel ik de stroomvoorziening had gerepareerd! Zelfs stroomvoorzieningen voor laptops ...
- Vaak is het de MOSFET-vermogenstransistor die verliest, niet voldoende gekoeld door een gebrek aan thermische pasta tussen hem en zijn gootsteen!
- Eens heb ik zelfs een flat screen tv-voeding gerepareerd (een diode en een printplaat knippen denk ik) na de introductie van een hagedis in de tv door het grote gat van een kaart uitbreiding die niemand denkt te verstoppen met een beetje lijm!
- Alle flat screens hebben dit grote gat om een ​​uitbreidingskaart te introduceren (van wat? "Mystery and ball of gum"!), Maar het lijkt erop dat geen fabrikant denkt om te voorzien of alleen om de cover van de shutter te bieden :x :onheil: ! Ik heb 2-tv's van dit type thuis en 2 heeft dit grote gat verstopt: ik wil niet dat een lam in de hoofdgerechten grilt en mijn TV niet "afvuren"!
- Ik tel niet de reparaties van desktop-voedingen waarvan een van 120W alleen een weerstand had van 510 kiloohms-cut!
- En op dit moment experimenteer ik met "buck boost" schakelende voedingen (SEPIC of fly-back) met het beroemde geïntegreerde MC34063-circuit, alleen om de generatoren van kleine windturbines uit te rusten!
- Ja, je ziet: ik ben bezig "onder mijn kokospalm"!
- Met vriendelijke groeten !
*** PS: naar mijn mening, gezien de bruine vlek die je op het deksel hebt, moet je een condensator hebben die explodeerde, jij! ***
*** PS2: Ik geloof, met de kleur van de draden, dat je eten 5V en 12V levert! Probeer de zijkant van de pc-voedingen te zien !? ... ***
0 x
Het is makkelijker om gewoon dingen ingewikkelder dan compliceren eenvoudige dingen te maken!
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Een kleine radio opgeslagen van de dump ...




par Obamot » 01/09/16, 11:44

... het is weg ... Ja Dr dat is wat ik ga doen, bedankt voor het verhelderen van dit punt ...!

Dit alles dat ik kan doen op 2-manieren:
- hetzij door de beslissing die u in uw antwoord hebt aangehaald.
- of door een andere vangst die voor dit doel is voorzien en die ik volledig was vergeten, op de achtergrond en die rechtstreeks op het circuit arriveert:

image.jpeg


Dus ik heb:
+ 5.oV (5A max)
+ 12V (2,5A)
-12V (o, 2)

Het blijft voor mij om de pinning te vinden (moet ik het diagram vinden).

Maar als ik naar de eerste 3 pinnen kijk, lijkt het erop dat er bovenaan 5V is, onder 12V en onder -12V ... Zo ja, waar zijn de andere pinnen voor? Het moederbord moet ze "communiceren" met de stroomvoorziening ....? Is dat het of verwacht ik teveel Hal way in 2001 Space Odissey? : Cheesy: :D Als dat het is, weten we niet wat ze doen!?
(soort: - "ben je daar? ja hier en jij ... Ben je niet hier? Als ch'tatrappe shit bijt ... nee Jedi, ik ben je vader ...: ... ") : Mrgreen:

De best case scenario is dat de externe voeding supplies cascading hubs, en in dit geval omvat redundantie kunnen in Besluit ...: 1x3 + 3x3 (5V, + 12, -12)
0 x
Avatar de l'utilisateur
RV-P
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 158
Inschrijving: 27/09/12, 13:07
Plaats: Sainte-Marie (Réunion)
x 10

Re: Een kleine radio opgeslagen van de dump ...




par RV-P » 01/09/16, 15:44

- Op pc's is de + 12V geel, de -12V is blauw en de + 5V is rood! Er is ook + 3,3V, oranje, + 5VSB, paars en -5V, wit.
- Als je een beetje twijfelt, geef je je circuit door aan de interne socket (1ère-foto). Ik zag een paarse draad (misschien blauw?). Dat is de -12V!
- Ik denk dat je weet hoe je een pc-ATX-voeding kunt uitvoeren zonder het moederbord, toch? ... Gewoon de groene draad op de aarde leggen (een van de zwarte draden)!
- Ik vond op internet het schakelschema van de ATX-stekker voor het moederbord:
atx24-cablage.jpg
Bedrading ATX-bus 24-pennen
atx24-cablage.jpg (20.15 KIO) Toegang tot 5784-tijden

- Bron: http://www.sospc20.com/cours_montage_pc ... teur=atx24 !
- Maar kijk op de kaart in de buurt van het stopcontact als de spanningen niet worden afgedrukt op het scherm! Dat kan het geval zijn ...
- Met vriendelijke groeten.
*** PS: om je achterhandgreep te testen, geef je een kleine ohmmeter tussen de pinnen van de interne plug en de externe plug! ***
0 x
Het is makkelijker om gewoon dingen ingewikkelder dan compliceren eenvoudige dingen te maken!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "afval, recycling en hergebruik van oude voorwerpen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 76-gasten