Recycling van de elektrische tandenborstel.

Milieu-impact van afgedankte producten: plastics, chemicaliën, voertuigen, agri-food marketing. directe recycling en hergebruik (upcycling of upcycling) en hergebruik van goede items voor de prullenbak!
Avatar de l'utilisateur
RV-P
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 158
Inschrijving: 27/09/12, 13:07
Plaats: Sainte-Marie (Réunion)
x 10

Recycling van de elektrische tandenborstel.




par RV-P » 12/08/16, 11:03

- Hallo opnieuw.
- Het was "een strohalm" dat ik hier niet op ingreep forumMaar toen ik in de recyclingbakken een elektrische tandenborstel "Oral-B" zag, die thuis in 30 € kosten.
- Noch één, noch twee, ik herstel het en, later, ik vind een oplader ... dat werkt niet!
- : Idee: Ik ga er een maken ... op dit schema:
Diagram tandenborstellader.jpg
Oral-B Tandenborstel Oplaaddiagram

(De waarde van de condensatoren moet worden bepaald: als de transistoren warm worden, verlaag deze dan!)
- Binnenkort stuur ik foto's.
- Met vriendelijke groeten.
0 x
Het is makkelijker om gewoon dingen ingewikkelder dan compliceren eenvoudige dingen te maken!
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Recycling van een elektrische tandenborstel.




par Obamot » 12/08/16, 11:42

Ik vind dit type project zeer verdienstelijk. Echt goed gedaan!

Het zou nodig zijn om een ​​club van elektronische technici van de recyclage op te richten, of een sectie die hierbij is gewijd forum :D
Het zou heel opwindend zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
RV-P
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 158
Inschrijving: 27/09/12, 13:07
Plaats: Sainte-Marie (Réunion)
x 10

Re: Recycling van een elektrische tandenborstel.




par RV-P » 13/08/16, 09:10

- Hier zijn de foto's:
20160812_232251.jpg
12V 1,6A tandenborstel, oplader en voeding.

20160812_232400.jpg
Het gat achter de tandenborstel, gemalen tot de "meulette".

20160812_232431.jpg
De oplader, een beetje "grote vingers", maar het "loopt"!

20160812_232642.jpg
De tandenborstel geladen op de lader "land"!

- Een test om te zien of de oplader werkt: probeer de tandenborstel aan te zetten door op de aan / uit-knop te drukken. Normaal blokkeert de belasting het begin van de borstel die niet werkt!
- @ +!
*** Ah! Ik vergat het: voor de transistors is elk model NPN 1 naar 2 versterkers geschikt. Strips, 2SD2012, 2SC ... wat dan ook! U kunt "een hoop" herstellen in oude afgedankte elektronische apparatuur. Aarzel niet om de recyclingbakken van uw favoriete superstores en doe-het-zelfzaken te "bezoeken"! ***
0 x
Het is makkelijker om gewoon dingen ingewikkelder dan compliceren eenvoudige dingen te maken!
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Recycling van een elektrische tandenborstel.




par Obamot » 13/08/16, 14:25

En als het een Li-ion-batterij is?

Bedankt voor het delen van hoe dan ook ^^
0 x
Avatar de l'utilisateur
RV-P
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 158
Inschrijving: 27/09/12, 13:07
Plaats: Sainte-Marie (Réunion)
x 10

Re: Recycling van een elektrische tandenborstel.




par RV-P » 13/08/16, 18:05

- Nee: het is een 1,2V 600 mAh NiMH-batterij (in het geval van een HS-batterij zou het voldoende zijn om nog een AA van 2400 mAh door te verkopen - langere poetstijd tussen 2-navullingen!).
- Aangezien er een elektronisch circuit is dat de motor aandrijft en de batterij oplaadt van een wikkeling van 84-omwentelingen (die zich rond het gat van de tandenborstel bevinden, aan de basis), moet er een verordening zijn opladen om overladen van de batterij te voorkomen!
- Het kan gemakkelijk worden gedemonteerd, deze tandenborstel: gewoon een kleine verstelbare sleutel of universele tang, een demonteren van de borstel, neem het plastic deel onder de borstel, in de buurt van het lichaam van de borstel en draai de basis van de borstel in de richting van het losschroeven van een moer! Alles komt daarna, verslaafd aan de basis van de borstel!
- Met vriendelijke groeten !
0 x
Het is makkelijker om gewoon dingen ingewikkelder dan compliceren eenvoudige dingen te maken!
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Recycling van een elektrische tandenborstel.




par Obamot » 13/08/16, 18:47

RV-P schreef:- Nee: het is een 1,2V 600 mAh NiMH-batterij (in het geval van een HS-batterij zou het voldoende zijn om nog een AA van 2400 mAh door te verkopen - langere poetstijd tussen 2-vullingen!)

Je kunt solderen op NiMh-accucilinders, het is niet gemakkelijk ...!
Zilversolderen?


RV-P schreef:- Aangezien er een elektronisch circuit is dat de motor aandrijft en de batterij oplaadt van een wikkeling van 84-omwentelingen (die zich rond het gat van de tandenborstel bevinden, aan de basis), moet er een verordening zijn opladen om overladen van de batterij te voorkomen!
- Het kan gemakkelijk worden gedemonteerd, deze tandenborstel: gewoon een kleine verstelbare sleutel of universele tang, een demonteren van de borstel, neem het plastic deel onder de borstel, in de buurt van het lichaam van de borstel en draai de basis van de borstel in de richting van het losschroeven van een moer! Alles komt daarna, verslaafd aan de basis van de borstel!
- Met vriendelijke groeten !

Ja, bedankt, ik moet dit doen op een ultrasoon ... NiMh (Sanitas of iets dergelijks)
0 x
Avatar de l'utilisateur
RV-P
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 158
Inschrijving: 27/09/12, 13:07
Plaats: Sainte-Marie (Réunion)
x 10

Re: Recycling van een elektrische tandenborstel.




par RV-P » 14/08/16, 21:32

"" Je kunt solderen op NiMh-accucilinders, het is niet gemakkelijk ...!
Zilversolderen? ""

- Nee: gewoon de twee uiteinden van de batterij een beetje schrapen, een klein stukje lassen maken om te voorkomen dat de 2-zoon of platen van de oude batterij oververhit raken en solderen! Het is mogelijk om vloeibare soldeer verwijderaar op aluminium te gebruiken.
"" Ja, dank u, ik moet dit doen op een ultrasoon ... NiMh (Sanitas of iets dergelijks) ""
- Oh, door tegens, ik weet het niet! Het is aan jou om te zien hoe je dit kunt demonteren!
- @ +!
0 x
Het is makkelijker om gewoon dingen ingewikkelder dan compliceren eenvoudige dingen te maken!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "afval, recycling en hergebruik van oude voorwerpen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 88-gasten