Tassen silicaat gel, een aantal mogelijke hergebruik

Milieu-impact van afgedankte producten: plastics, chemicaliën, voertuigen, agri-food marketing. directe recycling en hergebruik (upcycling of upcycling) en hergebruik van goede items voor de prullenbak!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Tassen silicaat gel, een aantal mogelijke hergebruik




par Christophe » 28/03/16, 12:22

Iets leuks om opnieuw de beroemde silicaatzakjes te gebruiken die overal in nieuwe producten aanwezig zijn en tegelijkertijd wat geld te besparen:

https://www.facebook.com/photo.php?v=10153409673399071
0 x
Avatar de l'utilisateur
RV-P
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 158
Inschrijving: 27/09/12, 13:07
Plaats: Sainte-Marie (Réunion)
x 10

Re: Silicate Gel Sachets, wat mogelijk hergebruik




par RV-P » 13/08/16, 09:23

- Ik weet niet of we ze in de oven kunnen zetten om ze te reactiveren !? ... Het lijkt mij dat ze roze zijn als het product verzadigd is en blauw als het droog is, nee !? ...
- om te controleren ...
0 x
Het is makkelijker om gewoon dingen ingewikkelder dan compliceren eenvoudige dingen te maken!
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Silicate Gel Sachets, wat mogelijk hergebruik




par Obamot » 13/08/16, 13:51

Ja, het werkt ook in de magnetron (maar het moet niet worden gebruikt om te koken, het is niet gezond, de silicaatgel trouwens, trouwens : Mrgreen: )

Als u dat echter niet doet, kunt u witte rijst C gebruikenn(H2O)p (de andere is om te eten en het trekt motten aan : Mrgreen: ) door het in kleine stoffen zakken te doen, genaaid gesloten. Het silicaat kan worden verwijderd van de rijstschil (met behulp van een magnetron: waarom eenvoudig maken als je ingewikkeld kunt doen) : Lol: Het is hetzelfde effect als het silicaat veel goedkoper ... En plotseling kunnen we het overal zetten elke keer of er roest risico voor de dingen die we nemen (dienaren van elektrisch gereedschap, dozen bewaren gereedschappen, laden met waardevolle dingen, alle karton die elektrische en / of elektronische, waar men regelt belangrijke papieren, en in het bijzonder waar u uw geheugenkaart en andere USB-sleutels ...!

Bovendien wordt het optimale gebruik van de beperkte silica (25 ° C tot 40% vochtigheid) buiten haar beroep verslappen slecht adsorptiecapaciteit bij lage concentraties en weinig vocht adsorptiecapaciteit ten hogere temperaturen.

image.jpeg


image.jpeg


bron: https://www.sorbentsystems.com/desiccants_charts.html

Zeer goed onderwerp van thread ...!
0 x

Terug naar "afval, recycling en hergebruik van oude voorwerpen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 76-gasten