Recycle Tassimo capsule, kalebas compote, schrijven instrument

Milieu-impact van afgedankte producten: plastics, chemicaliën, voertuigen, agri-food marketing. directe recycling en hergebruik (upcycling of upcycling) en hergebruik van goede items voor de prullenbak!
VillagePilote
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 05/06/15, 09:07

Recycle Tassimo capsule, kalebas compote, schrijven instrument




par VillagePilote » 05/06/15, 09:09

Hallo,

Kent u het Terracycle-project?

Het doel van dit project is om bepaalde soorten afval gratis te verzamelen (bijvoorbeeld: Tassimo-capsules, schrijfinstrumenten en compote-flessen). Deze worden vervolgens door Terracycle in recyclingkanalen verzonden. Naast de milieu-impact maken deze collecties het ook mogelijk om een ​​vereniging financieel te ondersteunen.

Collectiepunten zijn overal in Frankrijk beschikbaar en verzamelingen verzamelen punten die vervolgens worden omgezet in giften voor verenigingen.

Ik ben vrijwilliger bij een vereniging in Lyon, we zijn begonnen met het opzetten van deze collecties.

Ik wilde dat je deze gratis service deelt en als je informatie wilt over de collecties van mijn vereniging, kun je contact met mij opnemen via een privébericht.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:




par izentrop » 05/06/15, 09:57

Zou het niet een manier zijn om het afval, de verkoop van niet-essentiële producten, geprezen door advertenties en de kapitalistische industrie te legitimeren?

Is het niet de eerste stap om te beginnen met het niet kopen van deze vervuilende producten?
Met een zuiger-koffiezetapparaat maak ik koffie zo goed als met een tassimo die veel meer afval genereert.

Eco-kapitalisme, matrix van het toekomstige economische model?
Waarvan leeft het Terracycle-bedrijf?
0 x
VillagePilote
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 05/06/15, 09:07




par VillagePilote » 05/06/15, 10:13

U bent het misschien niet eens met de marketing van Tassimo-koffiezetapparaten, u hebt gelijk.

Maar waarom zou u zich alleen op dit afval concentreren? Schrijfinstrumenten zijn ook bezorgd en worden door iedereen vandaag gebruikt en Terracycle recycleert ook ander afval dat ik hier niet heb genoemd. Ik nodig u uit om hun website te bezoeken.

Al deze verspilling bestaat vandaag en wij, een vereniging die kinderen probeert te helpen, vonden dit interessante project waardoor we donaties konden terugkrijgen.

Hoewel het nodig is om aan de bron te werken, maar ik denk dat het recyclen van dit afval beter is dan niets doen
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:




par izentrop » 05/06/15, 10:46

0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "afval, recycling en hergebruik van oude voorwerpen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 63-gasten