Het bedienen van een rechte buis met een ballast lampéco ..

Milieu-impact van afgedankte producten: plastics, chemicaliën, voertuigen, agri-food marketing. directe recycling en hergebruik (upcycling of upcycling) en hergebruik van goede items voor de prullenbak!
Avatar de l'utilisateur
RV-P
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 158
Inschrijving: 27/09/12, 13:07
Plaats: Sainte-Marie (Réunion)
x 10

Het bedienen van een rechte buis met een ballast lampéco ..




par RV-P » 12/10/12, 16:20

- Hallo !
- Alles staat in de titel.
- Ik zag een tijdlang de gebruikte lampencontainer uit de supermarkt waar mijn vrouw en ik boodschappen gaan doen om te vullen met gegrilde fluocompactlampen ... Nadat ik mezelf compacte fluorescentielampen had gekocht en ze gezien had tijdens het grillen, heb ik bewaakt en ontmanteld, herstellende het elektronische voorschakelapparaat voor het herstel van onderdelen (met name de 350V-transistors, om versterkerstarts te maken!) ...
- Toen kreeg ik het "slimme" idee om een ​​gewone TL-buis te willen gebruiken met een van deze ballasten.
- Toen ik vervolgens een van deze beroemde lampen had gedemonteerd, zag ik voorzichtig waar de vier draden van de overleden buis waren verbonden, daar gelast vier zoon, afgesloten door vrouwelijke stekkers, van het soort dat men in televisietoestellen vindt om te verbinden de demagnetiseerder of de deflector van de beeldbuis. Toen we zagen dat deze pluggen heel goed pasten op de pluggen van rechte TL-buizen, duurde het niet lang om vier te lassen in plaats van de draden van de overleden fluocompact-buis en om de rechterbuis aan te sluiten!
- Als voorzorgsmaatregel heb ik in serie met de 220V een 100W-schijnwerper geplaatst om de stroom te begrenzen in geval van een kortsluiting, ik plug de elektronische ballast met de juiste buis en ... ÇA ON!
- Natuurlijk moest ik de kracht aanpassen:
* Met 8W-buizen is een 9W-ballast perfect
* Evenzo is voor een 13W-buis een 12W-ballast geschikt
* Het ideaal voor een ballast van 15W is om een ​​tube 15W te vinden, hetzelfde voor een 18W!
- Het schema? Oh, heel simpel:
Beeld
- En hier is de 13W-buis met een 12W-ballast die mijn bureau verlicht:
Beeld
Beeld
- En bovendien is de ontsteking onmiddellijk!
- Overtuigd?
- @ +!
0 x
Het is makkelijker om gewoon dingen ingewikkelder dan compliceren eenvoudige dingen te maken!
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 12/10/12, 16:49

bruikbaarmaar deze zijn geen voorschakelapparaten rudimentaire oude TL-buis, maar gepulseerde voedingenomdat ecolampen veel moeilijker te starten en te bedienen zijn.

Er is interesse in een betere koeling van de transistor met een gootsteen, omdat deze vaak slecht wordt gekoeld en soms voor de lamp afsterft.

Door de gepulseerde spanningen een beetje te verhogen, moet de dode lamp opnieuw opstarten. De limiet is de mogelijke UV- en X-stralen; maar dan met een veel betere uitvoering, die doodt, zie patenten bij 1900 op dit soort lampen, X-stralen, krachtig, maar dodelijk !!.

Het is zeker dat we alleen de lampbuis kunnen vervangen, met de basis nog steeds dezelfde elektronica die verspild is!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364




par Forhorse » 12/10/12, 17:30

Ik bevestig, het werkt zonder zorgen. Ik deed het een paar jaar geleden ook om mijn kantoor te verlichten.
Let op hoe dan ook op de stroomtoereikendheid van het originele fluocompact = vermogen van de nieuwe buis.
Uit de vraag om een ​​tube 36W te voeden met bijvoorbeeld een ballast van 11W.

Aan de andere kant, als dedeleco ons zijn gebruikelijke gebrabbel kon besparen, zou het ons vakanties maken. Heb je niks anders om te neuken in het leven? heb je geen vrienden?
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 12/10/12, 17:58

Forhorse schreef:
Aan de andere kant, als dedeleco ons zijn gebruikelijke zou kunnen besparenle Mompel dat we een vakantie zouden hebben. Heb je niks anders om te neuken in het leven? heb je geen vrienden?


en als Forhorse ons zijn gebruikelijke minachting zou kunnen besparen voor wat hij niet weet of begrijpt, gezien zijn minachting voor oud wetenschappelijk werk, dat hij beschrijft met het woord wartaal !!

Door een correcte radiator op dezelfde transistor te plaatsen, moet men het beschikbare vermogen aanzienlijk kunnen vergroten.

Door de spanning op de TL-buis te verhogen, zal deze langer werken, door de transistor en de inductor te veranderen.

Lees de geschiedenis van röntgenstralen, voor fluorescentielampen perfecte prestaties en een lange levensduur, maar dodelijk!


Hoe ver is het van onze ondermaatse Canadees, wat meer zou moeten lijken www.dlsc.ca , veel beter ??
0 x
Avatar de l'utilisateur
RV-P
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 158
Inschrijving: 27/09/12, 13:07
Plaats: Sainte-Marie (Réunion)
x 10




par RV-P » 12/10/12, 21:19

Dedeleco schreef:Er is interesse in een betere koeling van de transistor met een gootsteen, omdat deze vaak slecht wordt gekoeld en soms voor de lamp afsterft.

- De 13W buis die je op de foto's ziet, werkt al meerdere jaren en vaak meerdere uren achter elkaar! Bovendien is er een zekering geïntegreerd in de lampéco "ballast"! Dus, weet je, als het gaat om de weerstand van de transistors, maak ik me geen zorgen: ik heb het gedaan, net zoals anderen de G-Pantone hebben gemaakt zonder vragen te stellen, punt uit!
- Ik heb ook een 18W-buis uitgerust met een 18W-lampcoatingballast en die ik gebruik om een ​​doos rond 9 m2 te verlichten om mee te sleutelen. Geen eigenaardigheden voor meerdere jaren! Bovendien zijn mijn armaturen verbonden door een stopcontact, niet rechtstreeks in de sector!
- ALLE lampen die ik had hersteld, liepen allemaal : er werd niet één geroosterd terwijl de gloeidraden van de tl-buizen allang waren overleden! Anders waren het de DIODES en de zekering die "doorgeslagen" waren, nooit de transistors! En dan, in de verzamelaars van gebruikte lampen in supermarkten, zijn er "tonnen" voorschakelapparaten! Als je een defecte tegenkomt, vervang hem dan !!! En bovendien heb ik zelfs lampen gerepareerd waarvan de ballasten defect waren (diode kortgesloten en zekering doorgebrand)!
- Over mogelijke röntgenstralen zijn de voorschakelapparaten in de lampen niet meer afgeschermd dan bij mijn montage! Dus er zijn er zoveel!
- (Trouwens, thuis, aangezien we nog steeds het "vuilnis" van Frankrijk zijn, gaan Mégaman-lampen die tussen 8 en 10 € kosten, niet langer mee dan "made in China-youyou" -lampen die tussen 2 en 3 €!)
- Heb je het gedaan voordat je kritiek kreeg? en heb je röntgenfoto's gemeten? die eruit voortkwamen, in plaats van een "wetenschappelijk" rapport in te slikken zonder te controleren?!? ... Wat een "spelbreker" ben je aan het doen!
- @ +!
0 x
Het is makkelijker om gewoon dingen ingewikkelder dan compliceren eenvoudige dingen te maken!
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 12/10/12, 22:22

RV-P laat duidelijk zien dat hij de basisfysica van fluorescentielampen niet begreep, en nogmaals, hij gaat zonder te weten en weigert een eeuw eerder werk te leren!
http://fr.wikipedia.org/wiki/Tube_fluorescent
http://en.wikipedia.org/wiki/Fluorescent_lamp

Dit zijn helemaal geen voorschakelapparaten zoals in het verleden, een verkeerde benaming op dit moment, maar elektronische voedingen, op een hogere frequentie!
http://fr.wikipedia.org/wiki/Ballast_%2 ... t%C3%A9%29

Bovendien zouden Vialle en Naudin dezelfde assemblage in een goedkope auto-oscillator kunnen gebruiken en allemaal klaar om op hun haspel en buis in U, in plaats van de fluorescentielamp, hun dromen van over-energie te hebben, met goede minder dan 220V !!
Deze basiselektronica kan voor vele montages worden teruggewonnen !!!

De transistor met koelmachine werkt op een hoger vermogen dan de nominale waarde, met een goede capaciteit, vaak ondermaats.

Röntgenstralen het is hoogspanning naar 10000V, maar een dode buis, herstart zijn UV-ontlading, bij een hogere spanning, zelfs met versleten elektroden !!!
Dit heeft niets te maken met de gloeidraden van gloeilampen. Het primersysteem, dat elektronen uitzendt, is vergelijkbaar met dat van ouderwetse radiolampen.

En we hebben mensen gedood met de eerste fluorescerende röntgenlampen!!
Terwijl Becquerel vooral geïnteresseerd was in wetenschappelijk onderzoek naar fluorescentie, streefde Thomas Edison in het kort naar fluorescente verlichting vanwege zijn commerciële potentieel. Hij vond een fluorescentielamp uit in 1896 die een coating van calciumwolframaat als fluorescerend middel gebruikte, opgewonden door röntgenstralen1907, [5] het is niet in productie genomen
Uitgangspunten

Het fundamentele middel voor de omzetting van elektrische energie in een stralingsenergie in een fluorescentielamp verbonden met een niet-elastische verstrooiing van elektronen. Een invallend elektron botst met een atoom in het gas. Als het vrije elektron voldoende kinetische energie heeft, brengt het energie over naar het buitenste elektron van het atoom, waardoor het een hoger energieniveau wordt. De botsing is 'niet elastisch' omdat er verlies van kinetische energie optreedt.

Deze hogere energietoestand is onstabiel en het atoom zal een ultraviolet foton uitstoten wanneer het elektron van het atoom terugkeert naar een lager, stabieler energieniveau. De meeste fotonen die vrijkomen uit de kwikatomen hebben golflengten in de ultraviolet (UV) -gebied van het spectrum, voornamelijk op golflengten van 253.7 en 185 nanometers (nm). Deze zijn niet zichtbaar voor het menselijk oog, dus moeten ze worden omgezet in zichtbaar licht. Dit wordt gedaan door gebruik te maken van fluorescentie. Ultraviolette fotonen worden geabsorbeerd door elektronen in het binnenste van de fluorescerende coating een vergelijkbare energiesprong, dan vallen, met emissie van een verder foton. Het foton dat door deze tweede interactie wordt uitgezonden, heeft een lagere energie dan het foton dat het veroorzaakt. De chemicaliën waaruit de fosfor bestaat, worden zo gekozen dat deze uitgezonden fotonen op zichtbare golflengten voor het menselijk oog zijn. Het verschil in energie tussen het geabsorbeerde ultraviolette foton en het zichtbare zichtbare licht foton gaat naar het opwarmen van de fosforcoating.

Wanneer het licht wordt ingeschakeld, is het elektrische vermogen voldoende om elektronen uit te zenden (thermionische emissie). Deze elektronen botsen met en ioniseren edelgasatomen in de bol rondom het filament om een ​​plasma te vormen door het proces van impactionisatie. Als gevolg van lawine-ionisatie stijgt de geleidbaarheid van het geïoniseerde gas snel, waardoor hogere stromen door de lamp kunnen stromen.

De rol van het bedrijf hangt af van de werking van de lamp, maar geeft zelf geen licht af. Het vulgas vergroot op effectieve wijze de afstand die de elektronen door de buis reizen, waardoor een elektron een grotere kans heeft op interactie met een kwikatoom. Argonatomen, opgewekt tot een metastabiele toestand door de impact van een elektron, kunnen deze energie aan een neutraal kwikatoom geven en het ioniseren, beschreven als het Penning-effect. Dit heeft het voordeel dat het de bedrijfsspanning van de lamp verlaagt, vergeleken met andere mogelijke bronnen zoals krypton.
De elektroden van de lamp zijn typisch gemaakt van opgerold wolfraam en worden meestal kathodes genoemd vanwege hun primaire functie van het uitzenden van elektronen. Hiervoor worden ze bekleed met een mengsel van barium, strontium en calciumoxiden, gekozen om een ​​lage thermionische emissietemperatuur te hebben.
De eenvoudigste ballast voor wisselstroom (AC) is een inductor die in serie is geplaatst. De inductantie van deze opwinding van wisselstroom
Fluorescentielampen kunnen rechtstreeks vanuit DC lopen
hij ballast moet resistief zijn en ongeveer evenveel kracht verbruiken als de lamp
10 ° C temperatuurstijging. De opgegeven gemiddelde levensduur van een lamp is meestal 25 ° C (dit kan per land verschillen). De gemiddelde levensduur van de elektronica bij deze temperatuur is belangrijker dan deze, het is deze temperatuur, er zullen niet veel lampen uitvallen in de elektronica. In sommige fittingen kan de omgevingstemperatuur hoger zijn, in welk geval het falen van de elektronica het overheersende faalmechanisme kan worden. Op dezelfde manier zal het gebruik van een compacte fluorescentielamp-basis resulteren in heter elektronika, wat een kortere gemiddelde levensduur (in het bijzonder bij zwaardere nominale exemplaren) kan veroorzaken. Elektronische voorschakelapparaten moeten zo worden ontworpen dat ze worden uitgeschakeld wanneer het programma wordt uitgevoerd. In het geval van integrale elektronische voorschakelapparaten, aangezien ze nooit opnieuw zijn

In de meeste CFL's zijn de filamenten in serie verbonden, met een kleine condensator ertussen. De ontlading, ounce, is parallel aan de condensator en presenteert een pad met lagere weerstand, waardoor de condensator effectief wordt kortgesloten. Een van de meest voorkomende faalwijzen van goedkope lampen worden veroorzaakt door het onderschatten van deze condensator (met behulp van een onderdeel met lagere spanning en lagere kosten), dat tijdens de werking erg gestrest is, wat leidt tot zijn voortijdig falen. [24]


Eindelijk zie ik niet hoe:
mijn armaturen zijn verbonden door een stekker, niet rechtstreeks in de sector!

kan 220V op een stekker geven zonder aan het einde van een draad uit het stopcontact te komen, op de een of andere manier !!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
RV-P
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 158
Inschrijving: 27/09/12, 13:07
Plaats: Sainte-Marie (Réunion)
x 10




par RV-P » 13/10/12, 16:08

Dedeleco schreef:RV-P laat duidelijk zien dat hij de basisfysica van fluorescentielampen niet begreep, en nogmaals, hij gaat zonder te weten en weigert een eeuw eerder werk te leren!

- Ik elektricien en ik weet hoe fluorescentielampen werken: een ontlading van elektriciteit in een edelgas (argon) bij lage druk met kwikdamp exciteert door ultraviolet in het zichtbare bereik een binnencoating die een wit licht produceert of lichtgeel! Van daaruit om overal het gevaar te zien, terwijl er nu miljoenen eco-lampen zijn die werken, ben je niet "een beetje" paranoïde !? ...
Dedeleco schreef:Dit zijn helemaal geen voorschakelapparaten zoals in het verleden, een verkeerde benaming op dit moment, maar elektronische voedingen, op een hogere frequentie!

- Waarom noem ik het steeds "ballast"? Omdat de originele ballast (een spoel) de stroom in de buis regelde, die zoals je waarschijnlijk weet negatieve weerstand heeft!
- Het elektronische samenstel werkt echter op dezelfde manier, zelfs als het op een hogere frequentie werkt: het regelt door een veel kleinere spoel de stroom in de buis en is veel minder omvangrijk en zwaar!
- Trouwens, in plaats van Wikipedia-artikelen in te dienen, kunt u beter een X-ray-ontwikkelaar (een fotofilm in een ondoorzichtige verpakking) en MEASURE X-rays uit de lamp nemen! Ga ervoor: CONTROLEER!
- Bovendien moet men het Wikipedia-artikel dat ik voor mij heb niet negatief interpreteren: ze gebruikten een X-RAY TUBE, dat is een buis die wordt gebruikt in röntgenapparaten !!! Niet hetzelfde (trouwens, de vroege onderzoekers waren "een beetje" gek!) En ze hebben maar ÉÉN medewerker vermoord:
Wikipedia schreef:Deze uitvoeringen hadden deze lamp op de verlichtingsmarkt kunnen voortstuwen, maar de röntgenstraling die door deze lamp wordt geproduceerd, zal uitlokken de dood vanun Werknemer van Edison.
! Ik moet toch niet proberen "mij blazen voor lantaarns te laten nemen"!
- Probeer me alsjeblieft niet op te hangen voor "een restje", ook al ben ik "onder mijn kokospalm"! Aan het wachten, de kokosvezel kan de septic-tankfilters vervangen, als je het nieuws over de habitat op de radio of op tv bent !!!
- Bovendien, op het Wikipedia-artikel, ze verwarren fluorescentielampen en lichtgevende lampen!
- Uitleg?
* De lichtgevende lampen sont TRANSPARANTE glazen buizen (Ga op klaarlichte dag naar een winkelruit met een gedoofd bord!) Waarin een gas wordt ingebracht bij lage druk en opgewonden door een elektrische ontlading. Het geeft de verschillende kleuren die in de etalages worden waargenomen (de buis Geissler, weet je dat?) En dat werk onder een hoge spanning van 1000V per meter buis !
Beeld
* De fluorescentielampen zijn buizen waarvan het gas een beetje argon is (vandaar de enigszins roze kleur) met kwikdamp die een ultraviolet licht geeft (de buizen met zwart licht!) en waarvan het licht een fluorescerende laag prikkelt, die naast wit daglicht en warm wit van verschillende kleuren kan zijn!
- Overigens: het "ballast" diagram kan ook gebruikt worden om halogeenlampen van 12V 50-60W of 3x 20W van stroom te voorzien! Ik demonteerde een kopie, repareerde hem (in feite ontbrak er gewoon een kleine condensator om de oscillaties te behouden!), "Pompte" het diagram en maakte een kopie die heel goed werkt. : Cheesy: : Mrgreen: !!!
Dedeleco schreef:Eindelijk zie ik niet hoe:
RV-P schreef:mijn armaturen zijn verbonden door een stekker, niet rechtstreeks in de sector!

kan 220V op een stekker geven zonder aan het einde van een draad uit het stopcontact te komen, op de een of andere manier !!!

- Vraag van veiligheidsnormen!
- Dus ? Blijf je volhouden met te zeggen dat ik niets begreep?!? ...
- @ +!
0 x
Het is makkelijker om gewoon dingen ingewikkelder dan compliceren eenvoudige dingen te maken!
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364




par Forhorse » 13/10/12, 20:20

dedeleco moet een touw gaan kopen
ga, een paar links naar zijn favoriete website https://fr.wikipedia.org/wiki/Suicide
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 13/10/12, 22:10

En altijd deze absurde minachting voor de kennis van miljoenen mensen door de eeuwen heen, samengevat!
0 x
Avatar de l'utilisateur
RV-P
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 158
Inschrijving: 27/09/12, 13:07
Plaats: Sainte-Marie (Réunion)
x 10




par RV-P » 14/10/12, 17:40

- Precies: ik ben op mijn hoede "als de plaag" van de mens en zijn onevenredige ego : Cheesy: : Mrgreen: (en dus je minachting, op hetzelfde moment!) !!!
0 x
Het is makkelijker om gewoon dingen ingewikkelder dan compliceren eenvoudige dingen te maken!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "afval, recycling en hergebruik van oude voorwerpen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 93-gasten