Bouw een DC-generator met zeer lage snelheid

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Bouw een DC-generator met zeer lage snelheid




par Christophe » 18/06/09, 10:26

Als onderdeel van mijn "klein" hydraulisch schepradproject (Ik zet "klein" omdat het klein is door de investeringen en de kracht, maar zeker niet door het gedoe en de reeds bestede tijd!), Ik denk (ik zou het mis kunnen hebben?) Dat voor voor de beste opbrengst (of liever het hele jaar door productiviteit), is het noodzakelijk om de mogelijkheid te bestuderen om van A tot Z te bouwen, een aangepaste generator... direct gekoppeld aan de trommel en dus lage snelheid!

En effet, het wiel draait tussen 50 en 100 tpm, het heeft een koppel maar niet voldoende toerental om een ​​goede stroomopwekking te verkrijgen met een windgenerator, zelfs met een reductie (die ook een beetje vermogen als bonus eet). Bovendien is het onderworpen aan grotere vermogensvariaties dan bij een windturbine ...

Dus ik heb wat interessante documenten op internet gevonden over dit onderwerp en dat ik zal potash (sorry alles is in het Engels):

a) Elektromagnetisme natuurlijk toegepast op generatoren

1-document: theorie en principe van generatoren
2-document: speciale windgenerator


b) Bouw een permanente magneet windturbinegenerator van A tot Z

c) Sommige zelfgemaakte generatoren met enkele interessante vergelijkende curven (spanning / snelheid)

d) Een houten windturbine (inclusief generator)


Het idee is om een ​​DC-generator met permanente magneten te maken, dat begrijp je.

Nog te definiëren voor "start" (alle):

a) het aantal magneten
b) het aantal windingen (= a) in theorie maar?)
c) het aantal beurten
d) opstelling van spoelen
... e) om ongeveer 12 of 24 V te verkrijgen bij ... 50 rpm!

Maar laten we niet beginnen met de eenvoudigste: denk je dat dit realistisch is als een project of dat het een pure verspilling van tijd (en geld) is in vergelijking met een industriële generator + koppeling?

ps: deze documenten komen van deze pagina http://www.greenenergywindturbine.com/download/vawt/ (bedankt Luc)
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 18/06/09, 11:41

geen geheimen, om voldoende spanning te hebben bij lage snelheid, vereist het een groot aantal polen.
een van uw docenten vertelt over het bekende gebruik (in Australië) van de F&P smart drive wasmachinemotor.
deze motor is zeer goed geschikt maar vereist nog steeds meer dan 50 rpm: (in de volgorde van 200 tot 300)
Deze motor kan niet worden gevonden in Europa, maar er zijn equivalenten.
het directe aandrijfsysteem op LG-wasmachines
Beeld

anders wordt de volledige vervaardiging van axiale (en niet radiale) spoelen gegoten in de hars op veel plaatsen beschreven zoals deze bij voorbeeld

Ik denk dat je niet aan een compromis zult ontsnappen: een verlaging om de snelheid te verhogen met een factor 3 of 4 gevolgd door een zelfgemaakte generator op lage snelheid (200tr / min)
denk ook dat je door de vermenigvuldiging de generator van het water kunt verwijderen : Cheesy:
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 18/06/09, 11:45

Ja voor het grote aantal polen, de diameter van het wiel van de riem van de machine (ongeveer 30 cm in diameter) doet het prima :)

Als ik er mezelf in gooi (niet aan) is het voor de meeste spullen ...

Bedankt voor de info, ik zal het zien!

Als het is om 200 of 300 rpm zoveel te hebben om een ​​generator van windturbine te kopen, toch?
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 18/06/09, 11:59

Christophe schreef:
Als het is om 200 of 300 rpm zoveel te hebben om een ​​generator van windturbine te kopen, toch?


je zei "minimum budget" dus woningbouw

Ik vrees dat de spanning die direct bij 50tr / min wordt verkregen laag is, maar waarom niet.

het andere waar ik al aan had gedacht, gezien de kleine vermogens, zou het zijn om een ​​boost-converter te gebruiken. 3 tot 5V als invoer: 12V als uitvoer

aan de andere kant zie ik niet echt waarom absoluut zonder uitrusting? het is niet ingewikkeld en het opgenomen vermogen blijft laag (zeker niet meer dan wat zal eten in de prestaties van een generator op zeer lage snelheid)
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 18/06/09, 12:05

Nou, minimum budget betekent niet noodzakelijkerwijs een huis bouwen ... met gelijkwaardige prestaties als je begrijpt wat ik bedoel! De woningbouw moet het vooral mogelijk maken te voorzien in een behoefte die niet op de markt aanwezig is, omdat deze snel duurder kan stijgen dan de aankoop van een industrieel object.

De spanning op 50 rpm hangt af van het aantal polen .... In theorie verhindert niets dat een generator 12V maakt op 1 RPM ...

Als ik 300 € wil uitgeven aan koperdraden of magneten, koop ik liever een kant-en-klaar gen ...

Voor de reductie is het gewoon dat (naast het gebrek aan ruimte zie foto), zelfs als het een op maat gemaakte belemmering betekent, zoveel te doen zonder en alles op het wiel te bevestigen waarop de kroon is bevestigd:

Beeld
1 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 18/06/09, 12:51

bonjour Christophe

De reductie in ketting eet die zeer weinig energie of zelfs belachelijk en stelt u ook in staat om de prestaties te optimaliseren.

U kunt uw spanning verdrievoudigen door uw diodebruggen anders aan te sluiten en drie grote condensatoren te gebruiken.

Heb je spanningsmetingen gedaan met de laatste wijzigingen?

Zo ja, geef ze aan ons en we kunnen u een eenvoudig diagram maken.
:D
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 18/06/09, 14:34

Ten slotte, wanneer we een auto-alternator zien, bestaat deze uit relatief weinig grote secties. Waarom niet terugspoelen (geduldig: mrgreen :) in het onderste gedeelte?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
de Boulle
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 519
Inschrijving: 02/12/08, 20:44
x 12




par de Boulle » 18/06/09, 15:48

lezen

Ik werk aan een half lineaire half roterende helft die 1er-torens gaat produceren ...


Ik hou je op de hoogte : Lol:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 18/06/09, 19:15

Alain G schreef:Heb je spanningsmetingen gedaan met de laatste wijzigingen?


Ruim voor de breuk vanwege de balans overschreed deze de 5-6 V precies niet :(

Ik ben klaar met het repareren van de 2ieme drum + lager maar ik merkte dat de 1er-drum was ... versluierd ... pfff ... een oplossing brengt een nieuwe shit ... jti jur niet gemakkelijk !!

Ik moet stralen en terug in het water zetten. Het zal in de komende dagen worden gedaan ...

olifant, het probleem is de opwinding, anders kunnen we de lusmethode gebruiken: zelfbouw-en-ambachten / alternator self-modify-for-windturbine-t4674.html maar de RPM is nog steeds te hoog ...

Ik ben begonnen met het proppen van document 1 en volgens de theorie is het mogelijk om bij 1 tr / s een "juiste" spanning te krijgen is genoeg om voldoende sterke magneten en voldoende bochten te krijgen ... maar hey dat is de theorie ...

De bal, ik stel voor dat we onszelf op de hoogte houden :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 18/06/09, 19:57

Christopher zei:

olifant, het probleem is de opwinding, anders kunnen we de lusmethode gebruiken: zelfbouw-en-ambachten / alternator self-modify-for-windturbine-t4674.html maar de RPM is nog steeds te hoog ...


Nou, je wordt zo opgewonden als je wilt :D . Normaal gesproken is de basisexcitatie in DC en in serie, maar als u uw spanning verhoogt, kunt u uw stroom verlagen, het belangrijkste is de versterkers allemaal.

Dus als je nu 6 volt hebt, als je 40 X meer beurten hebt, kun je 40 X meer spanning en minder stroom hebben.
1 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 285-gasten