Actie tegen elektrische horloges en verborgen consumptie

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Actie tegen elektrische horloges en verborgen consumptie




par Christophe » 05/08/08, 12:26

Mijn printer verbruikt volgens de PM230 evenveel als hij UIT staat (d.w.z. UIT!) als in stand-by (d.w.z. aan maar niet werkt)

Vandaag startte een nieuwkomer een topic over de onzin en onwetendheid (door sommigen goed volgehouden) van sommige mensen met betrekking tot horloges: duurzaam-verbruik/verbruik-van-een-kathode-tv-start-standby-uit-t5842.html

Dus om te weten waar je bent, kan een heel eenvoudige vergelijking je helpen:


x = tijd attractie
W = op de consumptie
w = verbruik in stand-by of UIT


Code: kiezen

W*x - w(24-x) = 0


ofwel:

Code: kiezen

x = 24*w/(w+W)



x = MINIMALE tijd om uw apparaat te gebruiken, zodat het meer verbruikt tijdens activiteit dan in stand-by.

Hoe groter x is, hoe meer je voor niets verbruikt in stand-by of in UIT-modus!

Enkele voorbeelden (voeg je eigen toe!):

a) een tv: 10W in stand-by en 70W in activiteit, x = 3 uur!
b) mp3-speler: 3W stand-by/opladen en 10W actief, x=5,5u
c) één pc: 40W UIT (zo ja, meet het!) en 130W aan activiteit, x = 5,6 uur
d) een HP all-in-one printer: 10W UIT, 25W actief, x = 6,8 uur

Volgens deze voorbeelden zou het daarom nodig zijn om bijna 7 uur per dag ononderbroken af ​​te drukken, zodat stand-by/uit MINDER verbruikt dan in werking...

Het is dus absoluut noodzakelijk om een ​​anti-wacht bewustmakingsactie te lanceren, en het "loskoppelen" van stopcontacten!!

Blijkbaar zijn de "politiek correcte" ecologen zoals Ademe, Greenpeace, de Alliance, Sortir du Nuke hier helemaal niet toe in staat...ze doen liever sporadische en min of meer nutteloze acties en praten over lachwekkende oplossingen! Ah, het is moeilijk om te stoppen met het likken van de kont van het "consumentensysteem" hè! :onheil:

Lees ook: https://www.econologie.com/consommation ... es-caches/
Dernière édition par Christophe de 25 / 02 / 10, 17: 26, 6 keer bewerkt.
0 x
alew
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 25
Inschrijving: 04/06/08, 08:50




par alew » 05/08/08, 18:14

Ik vind het niet normaal dat we consumeren terwijl hij niet aan of stand-by staat!!! Het zou nodig zijn om elke vertakking na elk gebruik te beperken, ik vind zijn beest nergens anders ... Als hij ons in staat stelt om geld te besparen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 05/08/08, 18:21

Nee, het is niet normaal... persoonlijk noem ik het technologische zwendel...

Ik heb er net een nieuwsbericht over gemaakt:
Verborgen verbruiks- en energiehorloges in huis
0 x
alew
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 25
Inschrijving: 04/06/08, 08:50




par alew » 05/08/08, 18:31

Wat het gemakkelijkst zou zijn, zou zijn om naast de lichtknop een soort algemene stopknop te hebben, we hoeven alleen maar aan te sluiten wat we willen uitschakelen bij het verlaten van de kamer, het probleem is dat het onmogelijk is omdat er meerdere stroomonderbrekers nodig zijn.. .
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 05/08/08, 18:35

Ja, maar eenvoudiger, er is altijd de mogelijkheid van stekkerdozen met geïntegreerde schakelaars...
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 05/08/08, 21:16

Ik gebruik de Econoshop draadloze stopcontacten met meerdere stopcontacten.

Mijn lamp hierboven is ook ineens aangesloten zodra ik hem uitzet, ik zet alles uit wat op stand-by kan staan, niet te vergeten.

Goed, paradoxaal genoeg moet de socket zelf zoiets als 2W zijn, maar goed gezien alles wat erop is aangesloten (2 * ~ 15W in totaal), winnen we veel.
0 x
alew
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 25
Inschrijving: 04/06/08, 08:50




par alew » 05/08/08, 21:49

Of om meerdere stopcontacten te vermijden wat voor overbelasting kan zorgen, kunnen we altijd een stopcontact bestellen, maar denk je dat dit energie kost?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 07/08/08, 10:35

Ik begreep je vraag niet helemaal, vooral omdat Nono zojuist een deel van een antwoord heeft gegeven... :?
0 x
microDOC
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 20/06/08, 13:42




par microDOC » 08/08/08, 08:18

Christophe schreef:Ja, maar eenvoudiger, er is altijd de mogelijkheid van stekkerdozen met geïntegreerde schakelaars...


Nog eenvoudiger en goedkoper: u kunt uw stopcontacten loskoppelen van uw elektrische paneel, zodat alleen dat van de koelkast A+ actief blijft.

Oké, ik weet dat je een tafel met stroomonderbreker nodig hebt, maar er wordt steeds vaker nee geantwoord?
0 x
greg
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 31/07/07, 08:57
Plaats: 46




par greg » 08/08/08, 08:39

welkom

om overbelasting van de stekkerdoos te voorkomen, heb ik er een stroomonderbreker aan gewijd! aangezien ze zijn ontworpen om tot 8 stopcontacten te verzamelen (volgens de norm natuurlijk ...) is er geen pb, zelfs als je nog steeds moet oppassen voor de stroom van de apparaten
Ik vind het makkelijker dan naar het bestuur gaan
greg
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 190-gasten