LED-verlichting

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Avatar de l'utilisateur
sebalban
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 09/07/07, 16:31
Plaats: Angouleme

LED-verlichting




par sebalban » 13/11/07, 15:43

Hallo iedereen

Mijn naam is Sebastien, ik ben 32 jaar oud, ik woon in deze prachtige stad Angouleme.
Ik ken je site al een tijdje en ik plaats alleen maar.


Jer heeft zojuist LED-verlichting gekocht (blauw, groen, geel voor decoratie) maar ook 2 E27 van het Xanlite-merk 21 led 1.4W.

Ik dacht dat ik hier las waar de compacte fluorescentielamp nog beter zou zijn, dus ik maak me zorgen over de prijs.

MAAR Mijn excuses voor dit bericht is mogelijk al gedupliceerd : Oops: .

Ik ben in feite op zoek naar verschillende apparatuur waarmee ik mijn energieverbruik zowel per eenheid (als voor lampen) kan meten, maar ook om mijn verbruik in realtime op mijn installatie te kennen.

Wie kan mij op dit gebied helpen.

Bedankt aan iedereen en tot binnenkort
@+
seb :D
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79147
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10978




par Christophe » 13/11/07, 15:56

We hebben leds lange tijd getest en eerlijk gezegd is het op dit moment in 2007 niet de top ... vooral de multileds ... uw bezorgdheid is gerechtvaardigd: voorlopig zijn de leds een sappige "markt" voor de fabrikanten ... maar zeker niet voor de planeet ...

We maken Xanlite-producten in onze winkel, maar er is geen sprake van het aanbieden van hun spot-leds die "verbeterde" generieke geneesmiddelen zijn. Ik denk dat u hun lage lichtopbrengst zelf kunt zien ...

In termen van consumentenbewaking is het het beste om een ​​oscilloscoop te gebruiken ... vanwege de faseverschuiving van de stroomspanning van het elektronische circuit, maar omdat ik denk dat u niet bent uitgerust, kunt u heel goed ga uit met een multimeter.

Anders is er de PM231 wattmeter

Bewerken in 2014: LED-verlichting concurreert zonder probleem met compacte fluorescerende verlichting: https://www.econologie.com/shop/ampoules-led-c-90
Dernière édition par Christophe de 29 / 11 / 14, 12: 05, 3 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sebalban
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 09/07/07, 16:31
Plaats: Angouleme




par sebalban » 13/11/07, 16:03

Bedankt christophe
: Mrgreen:
0 x
iso14000
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 61
Inschrijving: 13/09/07, 13:25




par iso14000 » 28/01/08, 22:17

Ik kocht een set led-lampen op een site genaamd "led-lamp" of iets dergelijks ....

erg teleurgesteld:
op 5 bevindt 1 zich in de shell

Ik ontmantel het: montage met hete lijm, de stroomvoorziening is van het capacitieve type (geen wonder van prestatie!) En de fabricage is Chinees (jammer als ze adverteren "made in France").
Het was een gebroken draad in zijn isolatie


kort voor nachtlichten gaat het; voor verlichting gaat het ook ... in mollen!

de duurste (35 €) is een omnidirectioneel model met 140 leds .... het lijkt op een lijkenhuis!

Moed!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79147
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10978




par Christophe » 28/01/08, 22:23

iso14000 schreef:Ik kocht een set led-lampen op een site genaamd "led-lamp" of iets dergelijks ....

erg teleurgesteld:
op 5 bevindt 1 zich in de shell


Je moet de garantie spelen!

Als iedereen onze tests en essays leest (zie https://www.econologie.com/forums/le-laborat ... -vf63.html ) er zou minder teleurstelling zijn en geld uit het raam gegooid eindelijk goed ...
0 x
iso14000
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 61
Inschrijving: 13/09/07, 13:25




par iso14000 » 29/01/08, 08:43

maak je zorgen Christophe, ik weet hoe ik de juridische club voor de klootzakken moet bellen.

Ik heb zelf de reparatie gedaan waardoor ik mijn kleine analyse kon doen .....
0 x
gift
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 29/01/08, 11:57




par gift » 29/01/08, 16:10

Hallo allemaal.

Ik heb thuis LED-lampen en ben er erg blij mee.
Het aangekondigde verbruik is correct, ik heb het met mijn meter gecontroleerd.
Ik heb compacte fluorescentielampen vervangen door ledlampen Gu10 120 °, voor minder verbruik, ik heb meer licht en bovenal, het is veel sneller aan te steken, het was fluorescerende Philips (I heb geen fluorescent dat niet gemerkt is).

Ik heb ook in mijn toilet een inbouwspot geplaatst met een GU10 led 120 °, het is nikkel.
In het toilet is dit ideaal, omdat je een lamp nodig hebt die snel aangaat voor degenen die korte tijd hebben en die niet consumeert voor degenen die lang blijven.

De prijs van LED-lampen is erg hoog, voor verlichting gelijk aan een fluorescerende lamp (wanneer het warm is), is het 4 keer duurder.
Maar het licht veel sneller op en het verbruikt minder en er zit geen kwik in.
Ik denk ook dat het gemakkelijker is om problemen op te lossen, hoewel ze in 3 maanden niet zijn mislukt.
Ik had al tl-lampen die minder lang meegingen.
Voor doorgangsruimtes of toiletten is dit de beste.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79147
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10978




par Christophe » 29/01/08, 16:17

1) Om te zeggen dat het beter oplicht dan fluorescerend (als ze "heet" zijn) is verkeerd ...

Ik wist niet dat Phillips Fluocompact in GU10 maakte ... welk model precies?

2) 3 maand bravo! Het ontbreekt nog steeds aan 50 om de investering in LED's rendabel te maken (ik heb bijna geen karikatuur) in vergelijking met fluorescent!

3) Voor zware metalen zijn alle fluo nu RoHS ... dus zeer verlaagd gehalte of nul

4) Ga anders akkoord voor LED's in de doorgangsruimtes, hoewel de nieuwe generatie fluorescentielampen ongevoelig zijn geworden voor AAN / UIT
0 x
iso14000
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 61
Inschrijving: 13/09/07, 13:25




par iso14000 » 29/01/08, 16:20

gaan!
zeg dat u een wederverkoper bent!

Ik koop al GU (lang geleden is het waar) maar eerlijk gezegd bof!

Ik wacht op de laatste OSRAM-LED's en we zullen zien
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79147
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10978




par Christophe » 29/01/08, 16:25

iso14000 schreef:gaan!
zeg dat u een wederverkoper bent!


Toen ik begon met lezen dacht ik hetzelfde, maar omdat er geen "advertentie" -link was, kwam ik tot de conclusie dat nee ...

Door nadelen ben ik nog steeds op zoek naar de fluorescerende GU10 van philipps ...

iso14000 schreef:Ik koop al GU (lang geleden is het waar) maar eerlijk gezegd bof!

Ik wacht op de laatste OSRAM-LED's en we zullen zien


Osram doet geen wonder ... nemen we de weddenschappen? Als u op zoek bent naar GU10, neem dan GU10 fluo ingenium (Ja, ik ben een wederverkoper) en u zult stil zijn 10 jaar!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 121-gasten